ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33023 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"29" листопада 2011 р. Справа № 5019/2462/11
за позовом Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області
до відповідача ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області
про стягнення в сумі 5 000 грн. 00 коп.
Суддя Качур А.М.
за участю представників сторін:
позивача: представник ОСОБА_2 дов.01-07/89 від 02.08.11 р.;
відповідача: представник не з'явився;
Статті 20, 22, 91, 107 Господарського процесуального кодексу України роз'яснені.
Відводи з підстав, передбачених статтею 20 ГПК України, відсутні.
Протокол судового засідання складено відповідно до статті 81 1 ГПК України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до господарського суду Рівненської області з позовною заявою до ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області, в якій просить стягнути з відповідача до державного бюджету штраф за правопорушення у сфері містобудування в розмірі 5000 грн. 00 коп.. В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з’явився, відзиву на позовну заяву не надав. Про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення №3300107894289.
За таких обставин, керуючись ст.75 ГПК України, суд вважає за можливе розглянути справу та вирішити спір без участі відповідача за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, вивчивши подані ним письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, місцевий господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню.
При винесенні рішення суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до пункту 1 Положення про інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції від 02.06.2011 року №22 (далі по тексту - Положення), інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області входить до сфери її управління, підзвітна і підконтрольна їй. Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області відповідно до пункту 1 Положення є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції.
Згідно з пунктом 3 Положення, одним з основних завдань інспекції державного-архітектурно будівельного контролю у Рівненській області є здійснення нагляду і контролю у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Пунктом 5 Положення встановлено, що інспекція має право в установлених законодавством випадках проводити перевірки об'єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності щодо додержання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції; одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань; давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов'язкові для виконання приписи щодо усунення фактів порушень вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів.
На виконання покладених повноважень, працівниками інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області було проведено перевірку під час капітального ремонту шляхопроводу на автомобільній дорозі Київ - Ковель (М-07) км 305+862.
За результатами перевірки було складено акт перевірки від 14.09.2011 року, яким зафіксовано порушення, проведено заміну мостового полотна з улаштуванням монолітної залізобетонної плити без дозволу на виконання будівельних робіт.
Протоколом про вчинення правопорушення у сфері містобудування діяльності від 04.10.2011 року №09002 було зафіксовано вказаний факт порушення.
Статтею 1 Закону України В«Про відповідальність підприємств, їх об’єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудуванняВ» передбачено, що підприємства, їх об’єднання, установи та організації (далі - підприємства) незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту (далі - будівельні роботи), виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема, за таке правопорушення як ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю - у розмірі п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування є протокол, складений уповноваженою на те особою інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.
Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування визначено Законом України В«Про відповідальність підприємств, їх об’єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудуванняВ» , Положенням про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 року №244 з подальшими змінами і доповненнями (далі - Положення), постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 року №502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31.12.2010 року".
В силу правил статті 3 Закону України В«Про відповідальність підприємств, їх об’єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудуванняВ» рішення посадової особи інспекції державного архітектурно будівельного контролю про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування відповідно до цього Закону.
Згідно пункту 2 Положення штрафи накладаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю (далі - інспекції) на підприємства, їх об’єднання, установи та організації, що допустили правопорушення у сфері містобудування (далі - підприємства), за результатами контрольних перевірок, а також перевірок, проведених за зверненнями заінтересованих юридичних або фізичних осіб.
На підставі зазначених документів 04.10.2011 року начальником інспекції ДАБК у Рівненській області винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування №327-ю, якою згідно із абзацом 2 ч.1 ст.1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»та Положенням про накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування накладено на ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області штраф у сумі 5000 грн. 00 коп..
Згідно із частинами 3,4 статті 3 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування»у п'ятнадцятиденний термін з дня одержання протоколу про правопорушення питання про накладення штрафу розглядається посадовою особою інспекції державного архітектурно-будівельного контролю. Рішення посадової особи інспекції державного архітектурно-будівельного контролю про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування відповідно до цього Закону.
Відповідачем постанова не оскаржена і штраф не сплачений.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 5000,00 грн. штрафу є доведеними, обґрунтованими, відповідачем не спростовані, а відтак підлягають задоволенню з покладенням на відповідача витрат по сплаті держмита та витрат по оплаті інформаційно-технічних послуг по забезпеченню судового процесу.
Керуючись ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ :
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області (м.Рівне, вул. Пушкіна, 19, код ЄДРПОУ 25894919) в доход державного бюджету на рахунок №31111106700242 в ГУДКУ у Рівненській області, МФО 833017, код ЗКПО 23304033, код платежу 21081100 5000 грн. 00 коп. штрафу.
3. Стягнути з ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області (м.Рівне, вул. Пушкіна, 19, код ЄДРПОУ 25894919) в доход Державного бюджету України державне мито у сумі 102 грн. 00 коп.
4. Стягнути з ОСОБА_1 автомобільних доріг у Рівненській області (м.Рівне, вул. Пушкіна, 19, код ЄДРПОУ 25894919) в доход Державного бюджету України витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 236 грн. 00 коп.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Качур А.М.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2011 |
Оприлюднено | 02.09.2015 |
Номер документу | 49114366 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Качур А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні