Cправа № 2a-0770/3871/11
Ряд стат. звіту № 8.1.5
Код - 07
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2012 року місто Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд в особі :
головуючої судді –Калинич Я. М.
при секретарі судового засідання –Красновій О.Р.
за участі:
представника позивача –не з'явився
представника відповідача –не з'явився повторно,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Ужгороді адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю « Алекон - Маркет» про стягнення податкового боргу в сумі 275,90 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач –суб'єкт владних повноважень Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекон - Маркет» про стягнення податкового боргу у розмірі 275,90 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак від нього 24.01.2012 року надійшло клопотання, в якому просить розглянути справу без його участі та за наявними матеріалами в справі.
Представник відповідача заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання 24.01.2012 року не з'явився повторно.
Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що товариству з обмеженою «Алекон - Маркет»присвоєно ідентифікаційний код № 36097733 згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 20.08.2008 року серії А01 та №033417.
Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців відповідач знаходиться за адресою: 69005, Запорізька область, м.Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул.. Перемоги, 99/24.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-УІ передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом і законами з питань митної справи.
Органи державної податкової служби відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Станом на 29.09.2011р. відповідач має податковий борг перед бюджетом у сумі 275,90 грн, а саме:
1. Податковий борг з податку на прибуток - 127,00 грн.
2. Податковий борг з комунального податку - 148,90 грн.
Податковий борг з податку на прибуток виник на підставі наступного:
Станом на 06.01.2011р. у відповідача існувала переплата у розмірі - 43,00 грн.
Фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 30.11.2010р. проведена перевірка товариства з обмеженою відповідальністю „Алєкон - Маркет" з питань своєчасності подання податкової звітності (акт перевірки від 30.22.2010р. № 1406/15-1/36097733).
Перевіркою встановлено, що ТОВ «Алєкон - Маркет»в порушення вимог пп.4.1.4. п.4.1 ст.4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року №2181) - не надано податкову звітність.
На підставі акта перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2010р. № 001019501/0, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн., в т.ч. 0 грн. - основний платіж, 170,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції. Податкове повідомлення - рішення було направлено боржнику поштою, але було повернуто у зв'язку з неможливістю вручення та 27.12.2010р. розміщено на дошці податкових оголошень, а тому борг з податку на прибуток складає 127,00 грн.
Податковий борг з комунального податку виник на підставі наступного:
Станом на 17.01.2011р. у відповідача існувала переплата у розмірі - 21,10 грн.
Фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 15.12.2010р. проведена перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю „Алєкон - Маркет" з питань своєчасності подання податкової звітності (акт перевірки від 15.12.2010р. № 1455/15-2/36097733).
Перевіркою встановлено, що ТОВ «Алєкон - Маркет»в порушення вимог пп.4.1.4. п.4.1 ст.4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року №2181) - не надано податкову звітність.
На підставі акта перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.12.2010р. № 17041502/0, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн.. в т.ч. 0 грн. - основний платіж, 170,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції. Податкове повідомлення - рішення направлено боржнику поштою, але було повернуто у зв'язку з неможливістю вручення та 06.01.11 розміщено на дошці податкових оголошень.
Отже, борг з комунального податку складає 148,90 грн.
На день визначення суми податкового зобов'язання платника податків контролюючим органом до (01.01.2011 р.) був чинний Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181 -III від 21.12.2000 р. (далі - Закону № 21811.) установлював порядок погашення зобов'язань та виникнення податкового боргу у юридичних або фізичних осіб - підприємців перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4 ЗУ №2181, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначати суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені законом строки податкову декларацію.
В ч.З пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 ЗУ №2181 вказано, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ст. 4 платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
При цьому, підпунктами 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Податкова вимога №39 від 10.01.2011р. направлена боржнику поштою 19.01.2011р. але була повернута у зв'язку з неможливістю вручення.
Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового кодексу встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Вищенаведеними нормативними актами не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках.
Згідно п. 102.1 та 102.4 ст.102 Податкового кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податку у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її факти подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 109 з дня подання уточнюючого розрахунку.
У разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку діє до
визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Окрім вищевикладеного слід вказати наступне: відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового Кодексу -
державної податкової служби на підставі рішення суду здійснюється стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010, № 1244 " Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України" встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:
> згідно п.2 - „Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового зобов'язання здійснюється працівниками органу державної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України".
> згідно п.З - „Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг тотівки платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу".
> згідно п.4. - „У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, вилучена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій та інших місцях зберігання коштів".
> згідно п.5,6 - „За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету; день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту".
Зважаючи на вищевикладене, погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно ст. 7 Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік", податки і збори обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
На час розгляду адміністративної справи вищезазначена заборгованість відповідачем не сплачена.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя –задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекон - Маркет» (69005, Запорізька область, м.Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул.. Перемоги, 99/24, код ЄДРПОУ 36097733) на користь державного бюджету Орджонікідзевського району податкову заборгованість у розмірі 275,90 (двісті сімдесят п'ять )грн.. 90 (дев'яносто) коп.
Виконавчий лист видати після набрання, відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постановою законної сили в порядку, визначеному частиною 1 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя Калинич Я. М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2012 |
Оприлюднено | 02.09.2015 |
Номер документу | 49145892 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні