Постанова
від 26.08.2015 по справі 826/12427/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 серпня 2015 року № 826/12427/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Сервіскапітал" про стягнення заборгованості у розмірі 17000,0 грн

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач) звернулась суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Сервіскапітал» (далі по тексту - відповідач) про стягнення штрафу в сумі 17 000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Сервіскапітал» вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, за які до суб'єкта господарювання застосовано штраф у розмірі 17 000,00 грн. Представник позивача стверджує, що сума штрафу, станом на момент звернення до суду, не перерахована відповідачем до Державного бюджету України, тому підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідач заперечень проти позовних вимог суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі.

Перевіривши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Актом про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 02.12.2014 №205/16/03-ФК позивачем встановлено, що відповідачем не надано звітні дані в електронній та паперовій формі за 1, 2, 3, та 4 квартал 2014 року, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:

- статті 14 Закону України "Про фінансові послуги державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;

- пп. «а, «б» п. 2.1, пп «а», «б» п. 2.4 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами і нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2004 року за № 431/9030, щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме звітність за 1, 2, 3, 4 квартал 2014 року;

- пп. 13 розділу 3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами і нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2004 року за № 431/9030 щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме звітність за 2013 рік (неподання аудиторського висновку аудиторської фірми або аудитора, що підтверджує достовірність повноту річної звітності фінансової компанії та відповідність показників нормативів установлених для фінансових компаній чинним законодавством за 2013 рік до Нацкомфінпослуг).

Листом від 03.12.2014 відповідача повідомлено про призначення розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги на 19.12.2014.

Постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 19.12.2014 № 205/16/03/01-ФК про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за порушення статті 14 Закону України "Про фінансові послуги державне регулювання ринків фінансових послуг" пп. «а, «б» п. 2.1, пп «а», «б» п. 2.4 розділу 2, пп. 13розділу 13 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами і нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2004 року за № 431/9030, яке виявилось у неподанні звітних даних за за 1, 2, 3, 4 квартал 2014 року та неподання аудиторського висновку аудиторської фірми або аудитора, що підтверджує достовірність повноту річної звітності фінансової компанії та відповідність показників нормативів установлених для фінансових компаній чинним законодавством за 2013 рік у строки, встановлені Національною комісією, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія» Сервіскапітал» накладено штраф у розмірі 17000,00 грн.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070/2011 (далі по тексту - Положення № 1070/2011) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Основним завданням Нацкомфінпослуг, серед іншого, є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.

Відповідно до статті 1 Закону України від 12 липня 2001 року № 2664-III "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі по тексту - Закон № 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Позивач стверджує, що товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія» Сервіскапітал» відповідно до установчих документів та відповідно до інформації, що міститься у Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та є суб'єктом нагляду Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відповідно до статті 14 Закону № 2664-III фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно до пп. «а» та «б» п. 2.2 розділу 2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами і нормативно-правовими актами Держфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27 січня 2004 року № 27 (далі - Порядок) фінансові компанії та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності за: а) квартал; б) рік.

Згідно п. «б» п. 2.4 розділу 2 Порядку 2.4. Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни: квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року N 419.

Відповідно до п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року N 419 квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Згідно п. 13. розділу 3 Порядку до 01 червня року, наступного за звітним, фінансові компанії (у тому числі фінансові компанії - управителі та фінансові компанії - адміністратори) та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок аудиторської фірми або аудитора, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що підтверджує достовірність, повноту річної звітності фінансової компанії та відповідність показників нормативів, установлених для фінансових компаній чинним законодавством.

Доказів на спростування встановлених у акті про порушення законодавства про фінансові послуги та постанові про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг поршень законодавства відповідачем не надано.

Також, суду не надано, доказів оскарження постанови на підставі якої заявлено вимогу про стягнення штрафу.

Умови, порядок і строки провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність із надання фінансових послуг (далі - Справи), порядок прийняття рішень про застосування заходів впливу та процедуру їх оскарження на момент виникнення спірних правовідносин встановлювались Положенням про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженим розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року № 125 (в редакції розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 17 вересня 2004 р. N 2384), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 грудня 2003 року за № 1115/8436 (далі по тексту - Положення № 125).

Пунктом 4.1. цього Положення встановлено, що акт про порушення вручається Особі (представнику Особи) або надсилається за її місцезнаходженням не пізніше п'яти днів з дати його складання.

Надсиланням акта про порушення є відправлення поштою за місцезнаходженням (місцем проживання) Особи примірника акта з повідомленням про вручення.

Відповідно до пункту 4.23 Положення № 125 рішення про результати розгляду Справи вручається Особі або надсилається за її місцезнаходженням не пізніше п'яти днів з дня його прийняття, а рішення, які підлягають схваленню Комісією, - не пізніше п'яти днів з дня їх схвалення. Вручення рішення у Справі здійснюється в порядку, передбаченому для вручення акта про порушення.

За таких обставин, постанова про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг вважається врученою суб'єкту нагляду Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг вважається врученою в разі направлення за місцезнаходженням (місцем проживання) Особи примірника рішення з повідомленням про вручення.

Як зазначено вище, листом від 03.12.2014 відповідача повідомлено про призначення розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги на 19.12.2014.

З матеріалів справи вбачається, що акт та постанова були направлені на адресу відповідача поштовим відправленням та повернулись не вручені з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання».

Враховуючи, що доказів сплати суми штрафу відповідачем суду не надано, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірного рішення та звернення до суду із вимогою про стягнення штрафу на його підставі, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 183-2, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Задовольнити позов.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Сервіскапітал» (код ЄДРПОУ 35141021, адреса: 03115, місто Київ, проспект Перемоги, буд 89 А) до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя В.І. Келеберда

Дата ухвалення рішення26.08.2015
Оприлюднено01.09.2015
Номер документу49206256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12427/15

Постанова від 26.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні