Постанова
від 06.05.2015 по справі 804/10733/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 травня 2015 рокусправа № 804/10733/14 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Проценко О.А.

суддів: Дурасової Ю.В. Туркіної Л.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП"

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.08.2014 року у справі № 804/10733/14

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетроській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП"

про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі по тексту - позивач) звернулося до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі адміністративного корпусу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП) код ЄДРПОУ 31996584, за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 -А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі котельної ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Щироківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1- А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі матеріального складу ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Щироківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 -А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 16 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1- А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 1-2 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 - А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № З ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 - А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 4-5 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 - А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 6-7 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1- А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 8-9 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 - А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 10-11 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1-А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу № 12-13 ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1-А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі побутового корпусу ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1-А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі вагової ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 - А, до повного усунення порушень;

- застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень боксів №№ 1, 2 механічної майстерні ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1-А, до повного усунення порушень;

- заборонено TOB "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" (Код ЄДРПОУ 31996584) експлуатацію будівлі адміністративного корпусу, будівлі котельної, будівлі матеріального складу, будівлі складу № 16, будівлі складу № 1-2, будівлі складу № 3, будівлі складу № 4-5, будівлі складу № 6-7, будівлі складу № 8-9, будівлі складу №10-11, будівлі складу №12-13, будівлі побутового корпусу, будівлі вагової, приміщень боксів №№ 1, 2 механічної майстерні за адресою: Дніпропетровська область, Широківський район, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1 -А, до повного усунення порушень.

На обґрунтування позовних вимог зазначалось, що актом перевірки території, приміщень, будівель та споруд ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 10.07.2014 року №57 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України; Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 №126, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 04.11.2004 року за №1480/10009; Державних будівельних норм України "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту", затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 22.12.2010 року №537, "Правил улаштування електроустановок", Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, визначені та конкретизовані в рядках 1 - 16 зазначеного вище акту від 10.07.2014 року №57. Позивач вказує, що зауваження або заперечення до проведеного планового заходу та складеного акта перевірки з боку суб'єкта господарювання не надходили, а подальша експлуатація об'єктів ТОВ "СП НОВОІНГУЛЕЦЬКЕ ХПП" із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та /або здоров'ю людей.

Постановою суду першої інстанції позов задоволено. При цьому суд зазначив, що з метою недопущення створення загрози для життя та/або здоров'я людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування відповідно до переліку, зазначеного в заявленому адміністративному позові.

Не погодившись з висновками суду першої інстанції, відповідач оскаржує постанову суду в апеляційному порядку. Апелянт просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову. На обґрунтування апеляційних вимог зазначається, що приймаючи постанову, суд першої інстанції не встановив належним чином фактичні обставини. Апелянт стверджує, що заходи реагування, визначені позивачем, самі по собі не усувають порушення, а лише унеможливлюють настання негативних наслідків, при цьому, виявлені позивачем порушення, які стали підставою для заявлення позову, частково відповідачем усунено.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, у відповідності до Припису про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 30.04.2014 р. №77 в період з 14.04.2014 р. по 30.04.2014 року проведено планову перевірку територій будівель та споруд ТОВ "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП" розташованого за адресою с.Карпівка, віт. Центральний, 1-а, в якому містяться порушення, які необхідно усунути до запропонованої дати, що зазначена в строку виконання - до 30.05.2014 р. Даний припис був підписаний представником відповідача 30.04.2014 р., з відмітко "припис для виконання отримав" (а.с.21,24-26).

Згідно з матеріалами справи 08.07.2014 р. Головним державним інспектором Широківського РВ ГУДСНС України у Дніпропетровській області полковником служби цивільного захисту Нікуліним Сергієм Анатолійовичем внесено запис до результату перевірки, в самому приписі від 30.04.2014 р. №77 щодо невиконаних пунктів припису(а.с.24-26).

Відповідно до наказу Широківського районного відділу Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області "Про затвердження переліку об`єктів перевірок на липень 2014" від 20.06.2014 р. №9 на підставі посвідчення на проведення перевірки від 01.07.2014 р. №83 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП" за адресою: Дніпропетровська обл., Широківський р-н, село Карпівка, вул. Центральна, будинок 1-А (а.с.22), щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах законодавства пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб ТОВ "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП", та в рядках 1-16 на сторінках 13,14 якого зазначені виявлені позивачем порушення

За результатами перевірки складено Акт від 10.07.2014 р. №57 (а.с.12-20).

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

У відповідності до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі за текстом - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Тобто Закон окремо визначає поняття: центральні органи виконавчої влади, їх територіальні органи, державні колегіальні органи.

Статтею 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що саме посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до п. 1, 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Тобто, суб'єктом звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ст. 68, 70 Кодексу цивільного захисту України) є саме центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Аналіз вищевказаних норм права свідчить, що правом звернення до адміністративного суду з позовом щодо застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об'єктів, будівель, споруд, окремих приміщень, наділений центральний орган виконавчої влади, який здійснює повноваження у сфері техногенної та пожежної безпеки, та згідно законодавства не має права передати такі повноваження своїм територіальним управлінням, яким є позивач.

Як свідчать матеріали справи, до суду з даним позовом звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, яке є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій, проте не є безпосередньо центральним органом виконавчої влади, перелік яких визначений Указом Президента України від 09.12.2010р. №1085 з наступними змінами.

Оскільки судом першої інстанції вищевказані норми не враховані, - висновки суду є помилковими, у зв'язку з чим апеляційні скарги відповідачів слід задовольнити, постанову скасувати, в задоволенні позову - відмовити.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство Новоінгулецьке ХПП" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.08.2014 року у справі № 804/10733/14 задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.08.2014 року у справі № 804/10733/14 скасувати.

В позові відмовити.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.212 КАС України.

Головуючий: О.А. Проценко

Суддя: Ю.В. Дурасова

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2015
Оприлюднено01.09.2015
Номер документу49206766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10733/14

Постанова від 06.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 06.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 25.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Постанова від 15.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 25.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні