Ухвала
від 17.04.2015 по справі 666/2233/15-к
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХЕРСОНА

Справа № 666/2233/15-к

провадження № 1-кс/666/372/15

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії

17.04.2015 року слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Херсона ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 розглянувши клопотання прокурора заступника прокурора міста Херсона радника юстиції ОСОБА_3 про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015230010000017, від 23.03.2015, за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

16.04.2015р. заступник прокурора міста Херсона радник юстиції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії в якому просить надати дозвіл на проведення ДФІ у Херсонській області позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради, код 24103957 що розташований за адресою: м. Херсон, площа ім. Т.Г. Шевченка, 1 (раніше вул. Перекопська, 158) щодо оренди нерухомого майна комунального закладу за період 2012-2015 років, терміном 15 діб у строк з 05.05.2015 року по 20.05.2015 року.

В ході проведення ревізії слід дослідити наступні питання: - обґрунтованість надання в оренду (користування) нерухомого майна КЗ Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради; порядок та підстави надходження, повнота облікування і обґрунтованість витрачання благодійної допомоги отриманої КЗ Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради; - чи завдано збитків територіальній громаді від ненадходження коштів за оренду майна, якщо так, то на яку суму?

Клопотання мотивовано тим, що СВ Дніпровського РВ ХМУ УМВС України в Херсонській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42015230010000017 з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 364 КК України, процесуальне керівництво у якому здійснюється прокуратурою міста Херсон.

Досудовим слідством встановлено, що службові особи Комунального закладу Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради у період 2012-2015 років зловживаючи службовим становищем, діючи в інтересах інших осіб, без згоди власника майна - Херсонської обласної ради та укладення відповідних договорів, надавали в оренду суб`єктам підприємницької діяльності та фізичним особам нерухоме майно комунального закладу (приміщення) що розташоване за адресою: м. Херсон, площа ім. Т.Г. Шевченка, 1 (раніше АДРЕСА_1 ) за заниженими цінами на власний розсуд. Внаслідок чого, грошові кошти за оренду майна на рахунок Херсонської обласної ради не надходили, що завдало істотної шкоди територіальній громаді.

Допитаний у кримінальному провадженні ОСОБА_4 показав, що є приватним підприємцем. У лютому 2015 року він з метою здійснення підприємницької діяльності та оренди нерухомого майна (приміщення) Комунального закладу Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради, звернувся до керівника зазначеного закладу ОСОБА_5 . Останній йому повідомив, що він повинен отримати згоду власника майна - Херсонської обласної ради на укладення договору оренди, однак це дуже довго, складно і дорого, запропонувавши для початку роботи сплатити благодійні внески у сумі 300,00 грн. а щодо кінцевої суми орендної плати розмова буде пізніше. На що ОСОБА_4 вніс зазначену суму у касу палацу та йому було видано квитанцію б/н до прибуткового касового ордеру від 20.02.2015 року.

У ході подальшої розмови ОСОБА_5 запропонував замість офіційного договору оренди сплачувати до каси бухгалтерії палацу благодійні внески у сумі 1000,00 грн. на місяць, тобто це була завуальована орендна плата. Таким чином, у березні 2015 року свідок заплатив 1000,00 та 2000,00 грн. так званих благодійних внесків, а фактично за оренду нерухомого майна та йому бухгалтером видано дві квитанції б/н до прибуткових касових ордерів від 19.03.2015 року. Будь-які договори ним не укладались та не підписувались.

Проведеним у кримінальному провадженні на підставі рішення суду тимчасовим доступом до документів КЗ встановлено, що грошові кошти від свідка ОСОБА_4 по бухгалтерському обліку оприбутковано 17.03.2015 року (прибутковий касовий ордер № 58) у сумі 1000,00 грн., решта коштів у сумі 2300,00 грн. взагалі до каси палацу не надійшла.

Зазначені порушення законодавства щодо оренди майна є системними. Так, допитані у кримінальному провадженні свідки ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 показали, що з різного періоду часу орендують нерухоме майно (приміщення) у КЗ Палац молоді та студентів Херсонської обласної ради. Будь-які договори оренди з Херсонською обласною радою у них відсутні та не укладались. За домовленістю з директором палацу ОСОБА_5 оренда плата сплачується ними у касу бухгалтерії палацу у вигляді благодійної допомоги у розмірах, визначених ОСОБА_5 самостійно або у рахунок орендної плати ними за власний кошт робляться ремонти приміщень КЗ.

Органи досудового розслідування самостійно не мають можливості всебічно, повно та об`єктивно дослідити всі обставини кримінального правопорушення, оскільки для встановлення розміру можливих матеріальних збитків заподіяних державній установі необхідні спеціальні знання у сфері бухгалтерського обліку, аудиту та фінансової звітності .

Згідно ст. 91 КПК України, у кримінальному провадженні, серед іншого, підлягає доказуванню вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. У зв`язку з цим у ході розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального закладу Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради.

Органи досудового розслідування самостійно не мають можливості всебічно, повно та об`єктивно дослідити всі обставини кримінального правопорушення, оскільки для встановлення розміру матеріальних збитків заподіяних державній установі необхідні спеціальні знання у сфері бухгалтерського обліку, аудиту та фінансової звітності.

Згідно ст.ст. 2, 4 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю (далі-Закон) завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності підконтрольними установами, яке здійснюється органом державного І фінансового контролю у формі ревізії.

Відповідно до ст. 11 Закону, позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: - у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від ...органів прокуратури..., Міністерства внутрішніх справ України... Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Відповідно до п. 6 ст.11 Закону також встановлено, що позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Так, згідно листа який надійшов до прокуратури міста за вих. №21-25-15- 17/1629 від 02.04.2015, Державною фінансовою інспекцією в Херсонській області остання ревізія в Херсонському обласному палаці молоді була проведена в 2008 році, акт ревізії №40-10/19 від 29.08.2008 року.

Згідно п. 2.1 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним Наказом № 346/1025/685/53 від 19.10.2006 року, органи ДКРС проводять планові та позапланові виїзні ревізії за зверненнями правоохоронних органів за місцезнаходженням об`єктів контролю.

Згідно п. 2.4 зазначеного Порядку, позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: - постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії.

Так, 15.04.2015 року прокурором призначено ревізію зазначеного комунального закладу, організацію проведення якої доручено начальнику Держфінінспекції в Херсонській області, про що винесено відповідну постанову.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання та матеріали кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню з наступних підстав.

Слідчим відділом Дніпровського РВ ХМУ УМВС України в Херсонській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження внесеного до ЄРДР за №42015230010000017 від 20.03.2015 року з попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 364 КК України, процесуальне керівництво у якому здійснюється прокуратурою міста Херсон.

Так, згідно п. 29 Постанови КМ України від 20.04.2006 року № 550 "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами" позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).

Згідно ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження. Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

15.04.2015 року процесуальним керівником у кримінальному провадженні заступником прокурора міста Херсона радника юстиції ОСОБА_3 в порядку ч.2 ст. 36 КПК України винесено постанову про призначення позапланової ревізії фінансово-господарської діяльності у Комунальному закладі Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради у кримінальному провадженні № 42012530010000017.

Відповідно до листа державної фінансової інспекції в Херсонській області від 02.04.2015р. № 21-25-15-17/1629 остання ревізія в Херсонському обласному палаці молоді, була проведена в 2008 році, акт ревізії від 29.08.2008 №40-10/19.

Беручи до уваги вищевикладене слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню, оскільки проведення позапланової ревізії необхідно для перевірки на предмет ненадходження грошових коштів за оренду майна на рахунок Херсонської обласної ради та завдання шкоди територіальній громаді.

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора заступника прокурора міста Херсона радника юстиції ОСОБА_3 про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015230010000017 від 23.03.2015, за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії призначеної постановою заступника прокурора міста Херсона радника юстиції ОСОБА_3 від 15.04.2015р. у Комунальному закладі Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради, код 24103957 що розташований за адресою: м. Херсон, площа ім. Т.Г. Шевченка, 1 (раніше вул. Перекопська, 158) щодо оренди нерухомого майна комунального закладу за період 2012-2015 років, терміном 15 діб у строк з 05.05.2015 року по 20.05.2015 року.

На вирішення ревізії поставити наступні питання: обґрунтованість надання в оренду (користування) нерухомого майна КЗ Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради; порядок та підстави надходження, повнота облікування і обґрунтованість витрачання благодійної допомоги отриманої КЗ Палац молоді і студентів Херсонської обласної ради; чи завдано збитків територіальній громаді від ненадходження коштів за оренду майна, якщо так, то на яку суму?

Ревізію провести з 05 травня 2015 року по 20 травня 2015 року .

Проведення ревізії доручити Державній фінансовій інспекції в Херсонській області (м. Херсон вул. Декабристів,28)

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд м.Херсона
Дата ухвалення рішення17.04.2015
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу49330152
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —666/2233/15-к

Ухвала від 19.05.2015

Кримінальне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Єпішин Ю. М.

Ухвала від 17.04.2015

Кримінальне

Дніпровський районний суд м.Херсона

Єпішин Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні