Постанова
від 03.06.2011 по справі 2а-1647/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" червня 2011 р. Справа № 2a-1647/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Бурда М.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 об`єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області

до Долинського житлово-ремонтного експлуатаційного підприємства

про стягнення заборгованості в сумі 22538,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

19 травня 2011 року ОСОБА_1 об`єднана державна податкова інспекція (далі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Долинського житлово-ремонтного експлуатаційного підприємства (далі -відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 22538,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 житлово-ремонтне експлуатаційного підприємства є платником податків і зборів відповідно до вимог ст.16.1.4 Податкового кодексу України, Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами». За відповідачем рахується заборгованість по сплаті податку на додану вартість в сумі 229589,26грн., в т.ч. пеня 278257грн., податку на прибуток в сумі 142773,96грн., податку з доходів фізичних осіб в сумі 22538,00грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.08.2008 року з відповідача стягнуто податковий борг в сумі 81142,38 грн., в т.ч. податок на додану вартість в сумі 81142,38грн. Постановою Івано-Франківського окружного адіністративного суду від 08.04.2010 року з відповідача стягнуто податковий борг в сумі 293130,06грн., в т.ч. податок на додану вартість в сумі 150325,06 грн., та податок на прибуток в сумі 142805 грн. Таким чином, податковий борг відповідача складає 22538,00грн., який виник в результаті несплати задекларованих податкових зобов`язань.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, хоча про розгляд справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендоване). На адресу суду подав клопотання про розгляд справи без його участі.

На адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи без їх участі та визнання позову в повному обсязі.

Розглянувши позовну заяву, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно даних Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідач ОСОБА_1 житлово-ремонтне експлуатаційне підприємство зареєстроване юридичною особою та взяте на облік у ОСОБА_1 об`єднаній державній податковій інспекції.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно підпункту 16.1.4 статті 16 статті 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, та відповідно до вимог ст.36 Кодексу є податковим обов`язком. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Підпунктом 87.2 ст.87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до пунктів 95.1 та 95.2 ст.95 Податковим кодексом, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Судом встановлено, що податковий борг відповідача виник внаслідок несплати самостійно узгоджених платежів до бюджету, у відповідності до поданих розрахунків. Станом на 14.04.2011 року податковий борг по сплаті податку на додану вартість становить 229589,26 грн., в тому числі нарахована пеня в сумі 2782,57грн; з податку на прибуток в сумі 142765,00грн., та нарахована пеня в сумі 8,96грн.; з податку з доходів фізичних осіб в сумі 22538,00грн., який виник внаслідок несплати податкового зобов`язання згідно поданої податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб за січень, лютий, березень 2011 року (а.с.7,8,9).

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковим зобов`язанням є сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством. Податковим боргом визнається сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), податкове зобов'язання -це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно пп. 1.3 ст. 1 вказаного Закону податковим боргом (недоїмкою) вважається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно пункту 5.4 Закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до пп.17.1.7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов`язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов`язання та у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу при затримці від 31 до 90 календарних днів включно.

Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.

Як встановлено судом, на підставі підпункту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закону України „Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» , ОСОБА_1 об`єднаною державною податковою інспекцією надіслано податкову вимогу форми „Ю1В» від 25.06.2007 року №1/525 на суму 169,47 грн., та другу податкову вимогу форми „Ю2В» від 01.08.2007 року №2/594 на суму 19423,49 грн., які відповідачем залишено без виконання.

Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання, то сума вказаних податкових зобов'язань відповідача, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є узгодженою.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 22538,00 грн.

Відповідно до ч.3 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що вимоги позивача є обгрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків Долинського житлово-ремонтного експлуатаційного підприємства (вул.Промислова, 5, м.Долина, Долинський район, Івано-Франківська обл., ід.код 03346271) в дохід державного бюджету кошти в сумі 22538 (двадцять дві тисячі п`ятсот тридцять вісім гривень),00коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Скільський І.І.

Постанова складена в повному обсязі 08.06.2011 року.

Дата ухвалення рішення03.06.2011
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49416142
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1647/11/0970

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні