Постанова
від 31.08.2015 по справі 813/3563/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

          31 серпня 2015 року                                                             Справа № 813/3563/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про стягнення коштів з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» у банках, обслуговуючих такого платника податків, -

в с т а н о в и в :

До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у Залізничному районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі – позивач, ДПІ у Залізничному районі м. Львова) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» (далі – відповідач, ТОВ «Монтаженергопроект»), в якому просить стягнути з рахунків відповідача на користь бюджету кошти в сумі 139582,61 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у відповідача наявний податковий борг з податку на додану вартість в сумі 139582,61 грн., що виникла внаслідок подачі відповідачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок. Оскільки відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно, позивач звернувся з позовом до суду.

Ухвалою суду від 13.07.2015 року відкрито скорочене провадження у даній справі та надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснено наслідки такого неподання.

Оскільки відповідач про розгляд справи у порядку скороченого провадження відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України вважається повідомленим належним чином /а.с.36/ та, з врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечення проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився вставлений цим кодексом строк оскарження.

ТОВ «Монтаженергопроект» зареєстроване як юридична особа 18.05.2005 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ 37656463 /а.с.6-8/ та перебуває на податковому обліку ДПІ у Залізничному районі м. Львова з 19.05.2011 року за № 121 /а.с.10/.

Відповідно до довідки № 8004/9/13-03-20-00-19/254 від 12.06.2015 року загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом за платежами: податок на додану вартість, авансові внески з податку на прибуток приватних підприємств , податок на прибуток, адмінштрафи та інші санкції, становить 2227071,75 грн. /а.с.11-12/

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі – ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно зі ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Судом з матеріалів справи встановлено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.04.2015 року у справі № 813/1623/15 адміністративний позов ДПІ у Залізничному районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області задоволено та стягнуто з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих його 1123728,80 грн. /а.с.29/ та постановою цього ж суду від 21.05.2015 року у справі № 813/2370/15 стягнуто аналогічно 568144,50 грн. /а.с.30-32/

Зі змісту позовної заяви з'ясовано, що позивач звернувся із позовом про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 139582,61 грн., що виникла внаслідок подачі ТОВ «Монтаженергопроект» уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок.

На підтвердження вказаного до матеріалів справи позивачем долучено:

1.          уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний податковий період квітень 2015 року за період, за який виправляються помилки - листопад 2013 року; різниця між уточненим показником та показником, який уточнюється – 63357,00 грн. /а.с.14-15, 16/;

2.          уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний податковий період квітень 2015 року за період, за який виправляються помилки - грудень 2013 року; різниця між уточненим показником та показником, який уточнюється – 37351,00 грн. /а.с.17-18, 19/;

3.          уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний податковий період квітень 2015 року за період, за який виправляються помилки - серпень 2013 року; різниця між уточненим показником та показником, який уточнюється – 18569,00 грн. /а.с.20-21, 22/;

4.          уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний податковий період квітень 2015 року за період, за який виправляються помилки - вересень 2013 року; різниця між уточненим показником та показником, який уточнюється – 1000,00 грн. /а.с.23-24, 25/;

5.          уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний податковий період квітень 2015 року за період, за який виправляються помилки - жовтень 2013 року; різниця між уточненим показником та показником, який уточнюється – 19305,00 грн. /а.с.26-27, 28/.

Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п. 50.1 ст. 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Строки сплати податкового зобов'язання визначені ст. 57 ПК України. Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 14.1.175. ст. 14 ПК України податковий борг – сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

З врахуванням викладеного, сума заборгованості 139582,61 грн. є податковим боргом.

На виконання вимог ст. 59 ПК України, контролюючим органом виставлено відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 811-25 від 29.04.2014 року на суму 10247,00 грн., що одержана відповідачем /а.с.13/.

Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідачем суду доказів на підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом не надано, як і не надано доказів на спростування позовних вимог.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова в сумі 139582,61 грн. є обґрунтованими, підтверджені належними доказами у справі, та належить задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 183-2 цього Кодексу.

Керуючись ст. ст. 2, 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 160-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Монтаженергопроект» (м. Львів, вул. Городоцька, 172; ЄДРПОУ 37656463) у банках, обслуговуючих такого платника податків, до бюджету податковий борг у сумі 139582 (сто тридцять дев'ять тисяч п'ятсот вісімдесят дві) грн. 61 грн.

3.Судові витрати зі сторін не стягувати.

4.Постанова підлягає до негайного виконання.

Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.

          

Суддя                                                                                                    Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2015
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49416718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3563/15

Постанова від 31.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні