Ухвала
від 15.09.2009 по справі 2а-6502/08/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

                                                                                               

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

 Ухвала

Іменем

України

15 вересня  2009 рок                                                                     

справа № 2а-6502/08/1270

зал

судового засідання № 10 у приміщенні суду за адресою:  м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26

 

Колегія суддів Донецького

апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Ханової Р.Ф.

суддів:                       Василенко Л.А.

            Юрченко В.П.

 при секретарі судового засідання

 Літвіновій Л.О.

від

позивача:

не

з'явився  

від

відповідача: 

не

з'явився 

 

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу

  Державної податкової інспекції у Жовтневому

районі м. Луганська

на

постанову Луганського окружного адміністративного суду

 

від

4 грудня

2008 року (у повному тексті складена 9 грудня 2008 року)

 

 

по адміністративній

справі

2а-6502/08/1270 (суддя Качуріна Л.С.)

 

 

за позовом

Державної

податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська

 до

  Приватного підприємства «Фест-Крафт»

 про    

 визнання запису про державну реєстрацію

суб'єкта  підприємницької діяльності

недійсним та припинення юридичної особи, - 

ВСТАНОВИЛА:

  

       Постановою Луганського окружного

адміністративного суду від 4 грудня 2008 року частково задоволений

адміністративний позов державної податкової інспекції Жовтневого району м.

Луганська до Приватного підприємства «Фест-Крафт» про визнання запису про

державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності недійсним та припинення

юридичної особи. Припинено юридичну особу-відповідача - приватне підприємство

«Фест-Крафт» - ідентифікаційний код 34525858, зареєстроване виконавчим

комітетом Луганської міської ради за № 13821020000009289 від 9 серпня 2006

року, за адресою: Луганськ, квартал Молодіжний, 1-а/31. У задоволені решти

позовних вимог відмовлено.

       Постанова суду першої інстанції в

частині задоволення мотивована наявністю підстав для припинення юридичної

особи.  

       В 

апеляційній скарзі  позивач (арк.

справи 61-63), посилаючись на порушення судом норм матеріального та

процесуального права,  просить суд

апеляційної інстанції скасувати постанову Луганського окружного

адміністративного суду у справі № 2а-6502/08 від 4 грудня 2008 року та прийняти

нову постанову, якою повністю задовольнити позовні  вимоги.            

         Позивач та відповідач у судове засідання

не з'явилися, про дату, час та місце розгляду апеляційної скарги були належним

чином повідомлені. Відповідно до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного

судочинства України неприбуття у судове засідання сторін, належним чином

повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає

судовому розгляду справи.  

        Апеляційний розгляд справи здійснювався

із застосуванням засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до

статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Колегія суддів, заслухавши доповідь

судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної

скарги, встановила наступне.

     

Приватне підприємство «Фест-Крафт» було зареєстровано розпорядженням

виконкому Луганської міської ради 9 серпня 2006 року (арк. справи 11),

засновником виступив ОСОБА_1, прописаний за адресою АДРЕСА_1, за яким і був

затверджений статут підприємства.

       Пунктом 1.1 статуту визначене саме

вищезазначене місцезнаходження підприємства. Факт не знаходження підприємства

за наведеною адресою не є спірним між сторонами.

     

Виконавчий комітет Луганської міської ради, як і Державний

реєстратор  не були залучені до участі у

розгляді справи.

     

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб,

регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-4, який набрав чинності з 1

липня 2004 року.  

До позову

податковим органом повний текст статуту не було надано. Довідкою від 9 серпня

2006 року № 920 підтверджено взяття підприємства на податковий облік з дати

видачі довідки. Факт не подання звітності до податкових декларацій, документів

податкової звітності з моменту реєстрації зазначається податковим органом, та

не є спірним.

 

 

Колегія

судів погоджує висновки суду першої інстанції щодо наявності підстав для

припинення юридичної особи.

Щодо

визнання недійсним запису про державну реєстрацію, то вирішення зазначених

вимог без Управління державної реєстрації Луганської міської ради якою була

проведена державна реєстрація у відповідності до статті 24 Закону України «Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є

неможливим, саме управління стосовно даної вимоги повинно бути відповідачем у

справі.  

Згідно

частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення про

припинення юридичної особи є, зокрема, визнання недійсним запису про проведення

державної реєстрації через порушення допущені при створенні юридичної особи,

які не можна усунути.

Колегія

суддів наголошує, що органи державної податкової служби можуть звертатися з

вимогами про припинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених частиною

2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб-підприємців», а лише в разі, якщо підставою позову є неподання суб'єктом

підприємницької діяльності протягом року до органів державної податкової служби

податкових декларацій, документів фінансової звітності.

 Це підтверджується наступним:

1) згідно

пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в

Україні» до функцій органів державної податкової служби належить контроль за

своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларацій,

розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших

платежів;

 2) вказана норма кореспондує з приписами  частини 2 статті 38 Закону України “Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”, якою

визначено як підставу для постановлення судового рішення про припинення

юридичної особи - неподання податкової звітності;

 3) 

пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону України «Про державну податкову

службу в Україні» передбачено право податкових органів звертатися у

передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою)

про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

          Законом України від 3 березня 2005 року

№ 2452-15 «Про внесення змін в деякі законодавчі акти України» внесені зміни до

Цивільного та Господарського кодексів України, (набрали чинності з 1 січня 2004

року), якими зі статті 88 Цивільного кодексу України та частин 2 та 4 статті 57

Господарського кодексу України виключена інформація про місцезнаходження

юридичної особи.  

       

     

Аналізуючи норми Господарського кодексу України (надалі - ГК України)

слід зазначити, що згідно з частиною 1 статті 216 учасники господарських

відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері

господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на

підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

     

Частиною 1 статті 238 ГК України передбачено, що за порушення

встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до

суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами

державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські

санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру,

спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію

його наслідків.

     

Згідно з частиною 1 статті 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом

господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до

нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді

скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

     

Частиною 1 статті 59 ГК України передбачено, що припинення діяльності

суб'єкта господарювання здійснюється у випадках, передбачених цим Кодексом, -

за рішенням суду. Частиною 6 цієї ж статті, зокрема, визначено, що суб'єкт

господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у

випадках передбачених законом.

       Колегія судів вважає, що позивач

належить до кола осіб, зазначених частиною 2 статті 110 Цивільного кодексу

України, які мають право на звернення до суду із зазначеним позовом, а також

зазначає, що позивач  належить і до кола

осіб визначених статтею 239 ГК України, яким надано право на застосування

адміністративно-господарських санкцій, шляхом заявлення позову про скасування

(припинення) юридичної особи, що задоволено судом.        

       У позивача є наявною спеціальна

адміністративна процесуальна правосуб'єктність, яка обумовлює можливість

звернення із зазначеними позовними вимогами та одночасно обмежує підстави

такого звернення.

       Підстави для ухвалення судового

рішення  про визнання недійсним запису

про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при

створені юридичної особи, які не можна усунути, заявлені до відповідача

безпідставно, оскільки спірні дії вчинені Держаним реєстратором.

       Враховуючи вищевикладене, колегія суддів

дійшла висновку, що судом першої інстанції постанова прийнята з дотриманням

норм матеріального та процесуального права.

       Керуючись статтями 24, 94, 160, 162,

167, 184, 195, 196, 198, 200, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного

судочинства України, колегія суддів, -

 

УХВАЛИЛА:

 

        Апеляційну скаргу  Державної податкової інспекції у Жовтневому

районі м. Луганська на постанову Луганського окружного адміністративного суду

від 4 грудня 2008 року у справі № 2а-6502/08/1270 залишити без задоволення.

       Постанову Луганського окружного

адміністративного суду від 4 грудня 2008 року у справі № 2а-6502/08/1270

залишити без змін.        

        Ухвала прийнята у нарадчій кімнаті та

проголошена у судовому засіданні 15 вересня 2009 року, у присутності

представників сторін.

        Ухвала суду апеляційної інстанції за

наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

       Ухвала може бути оскаржена до Вищого

адміністративного суду України   протягом

одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної

інстанції.

 

Головуючий:                                                                                        

Р.Ф. Ханова

Судді:                                (підписи)                                                    Л.А.Василенко

                                                                                                                

В.П. Юрченко

                                                                                        

                         

 

З оригіналом згідно:

Суддя                                                        

Р.Ф. Ханова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2009
Оприлюднено12.10.2009
Номер документу4945700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6502/08/1270

Ухвала від 15.09.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні