ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2009
року м.
Полтава
справа № 2а- 8995/09
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді
- С.О.Удовіченко
При секретарі - М.П. Ясківець
за участю представників:
позивача: Прохорова Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Полтаві
в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Полтавського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Гадяцької районної спілки споживчих товариств про стягнення
адміністративно-господарських санкцій та пені , -
В С Т А Н О В И В :
13 жовтня 2008 року Полтавське
обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з
адміністративним позовом до Гадяцької районної спілки споживчих товариств про
стягнення адміністративного-господарських санкцій та пені в сумі 10632,05 грн.,
посилаючись на те, що згідно зі ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні" підприємства,
на яких інвалідів працює менше, ніж встановлено нормативом, зобов'язані щорічно
відраховувати відділенню Фонду соціального захисту інвалідів грошові кошти на
створення робочих місць для працевлаштування інвалідів і на здійснення заходів
по їх соціально-трудовій реабілітації в розмірі середньорічної заробітної плати
за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. На підприємстві відповідача дана
чисельність складає 15 місце, тобто норматив складає 1 робоче місце. Фактично у
2007 році у відповідача інваліди не працювали. Отже, за 1 незайняте місце
відповідач повинен був сплатити 9933,33 грн. Частиною 2 ст.20 Закону України
"Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено,
що порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені в
розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за
кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати. Оскільки
відповідач у визначений Законом термін, а саме до 16.04.2008р., не сплатив
штрафні санкції, позивачем нарахована пеня в сумі 698,72 грн.
Представник позивача в засіданні позовні вимоги
підтримав та просив позов задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.
Уповноважений
представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча в
матеріалах справи наявні докази, що він заздалегідь та належним чином
повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Клопотань про відкладення
судового засідання від відповідача не надходило, про причини неявки в судове
засідання не повідомив, судове засідання кілька разів відкладалось через його
неявку. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за даної явки та за
наявними в справі матеріалами
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно
з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги,
об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і
вирішення спору по суті, приходить до висновку,
що позов підлягає задоволенню з
наступних підстав.
Судом
встановлено, що згідно із Звітом про
зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік (форма № 10-ПІ), наданому
відповідачем Полтавському обласному відділенню Фонду України соціального
захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового
складу на підприємстві в цей період становила 15 осіб.
Частиною 1
ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні
передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі
підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які
використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для
працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.
Відповідно
до ч. 2 ст. 19 вищезазначеного Закону підприємства, установи, організації, у
тому числі підприємства, установи, організації громадських організацій
інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно
розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно
до нормативу, встановленого частиною першою цієї ж статті, і забезпечують
працевлаштування інвалідів .
На
виконання вказаної норми відповідачем в поданому Звіті форми № 10-ПІ самостійно
було обраховано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів та
зазначено у кількості 1 такого робочого місця. Разом з тим, згідно цього ж
Звіту, на підприємстві в 2007 році інваліди не працювали. Також відповідно до
довідки Гадяцького районного центру зайнятості №1396 від 02.09.2008 року
відповідач не повідомляв центр зайнятості щодо наявності вакансій для
працевлаштування інвалідів. Тобто підприємством не виконано норматив робочих
місць для працевлаштування інвалідів на 1 робоче місце.
Відповідно
до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи,
організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій
інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова
чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим
ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального
захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається
в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,
установі, організації за кожне робоче місце, призначене для
працевлаштування інваліда і не зайняте
інвалідом. У відповідності до ч. 2 ст. 20 зазначеного Закону порушення термінів сплати
адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня
обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного
банку України, що діяла на момент
сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином,
за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте
інвалідом, відповідач до 16.04.2008 р. (термін сплати встановлено ч. 4 ст. 20
вищевказаного Закону - до 15 квітня року, наступним за роком, у якому відбулося
порушення нормативу) повинен був самостійно сплатити
адміністративно-господарські санкції у розмірі 9933,33 грн.
В зв'язку з
несплатою адміністративно-господарських санкцій до встановленого терміну,
позивачем відповідно до ч. 2 ст. 20 цього ж Закону було нараховано пеню у
розмірі 698 грн. 72 коп.
Оскільки
вказані суми так і не були сплачені відповідачем у повному обсязі, то
відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні» дані суми можуть бути стягнуті в примусовому порядку за
відповідним рішенням суду.
Відповідно до ч.1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення
справ в адміністративних судах здійснюються
на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду
своїх доказів і у доведенні перед
судом їх переконливості.
Згідно із ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна
довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів в спростування вищевикладеного чи
доказів сплати адміністративно господарських санкцій та пені суду не надав.
Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши
надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені
матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 7, 8, 9, 10, 11, 71, 159-163 Кодексу
адміністративного судочинства України,
суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов
Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту
інвалідів до Гадяцької районної
спілки споживчих товариств
про стягнення адміністративно-господарських санкцій та
пені задовольнити .
Стягнути з Гадяцької районної спілки споживчих
товариств (вул. Вокзальна,1а, м. Гадяч, Полтавської області, код
01762522) на користь Полтавського
обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (отримувач: УДК в
Гадяцькому районі, банк ГУДКУ в Полтавській області, розрахунковий рахунок
31211230700032, МФО 831019, код 34698301)
адміністративно-господарські санкції
в розмірі 9933 (дев'ять тисяч дев'ятсот тридцять три) грн. 33 коп. та
пеню в розмірі 698 (шістсот дев'яносто вісім) грн. 72 коп.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,
встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до Харківського
апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний
суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня
складання постанови в повному обсязі та подачі апеляційної скарги у 20-денний
термін після подачі заяви про апеляційне оскарження, в порядку, визначеному ст.
186 КАС України.
Постанову в повному обсязі виготовлено 21
вересня 2009 року.
Суддя
С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2009 |
Оприлюднено | 12.10.2009 |
Номер документу | 4946102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Удовіченко С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні