Постанова
від 25.09.2009 по справі 2а-25546/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа

№ 2а-25546/09/1270

Категорія

№ 6.13

 

ПОСТАНОВА

Іменем

України

 

«25»

вересня 2009 р.

                        

 

Луганський

окружний адміністративний суд у складі:

судді:                                      

Смішливої Т.В.

при

секретарі:                        Попові

М.Г.,

 

за

участю представників

прокурор-заявник:         ОСОБА_1(посвідчення №548),

представника

позивача: ОСОБА_2(дов. від 30.07.2009 року №1/01-2930),

представника

відповідач:ОСОБА_3(дов. №18/01-147-09),  

 

розглянув

у відкритому судовому засіданні адміністративний позов заступника прокурора

Луганської області в інтересах держави в особі Луганського міського центру

зайнятості до Луганського обласного комунального спеціалізованого

теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» про стягнення

простроченої заборгованості по сплаті страхових внесків та пені у сумі

114205,61 грн., -

 

ВСТАНОВИВ:

 

01.09.2009

року прокурор Луганської області в інтересах держави в особі Луганського

міського центру зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом, в

якому зазначив, що Луганське обласне комунальне спеціалізоване

теплозабезпечуюче підприємство «Луганськтеплокомуненерго» (далі - ЛОКСТП

«ЛТКЕ») зареєстровано як страхувальника - роботодавця та платника страхових внесків

до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на

випадок безробіття з 22.02.1996 року за № 120100262.

В

обґрунтування позовних вимог зазначив, що за ЛОКСТП «ЛТКЕ» обліковується

заборгованість зі сплати недоїмки по сплаті страхових внесків до Фонду

загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

в сумі 114205,61 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач не сплатив  внески до міського центру зайнятості в

порядку, передбаченому п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове

державне соціальне страхування на випадок безробіття»

Представник

позивача у судовому засіданні позовні вимоги уточнив, просив стягнути з ЛОКСТП

«ЛТКЕ» прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків та пені у сумі

56873,56 грн., про що надав відповідну заяву.(а.с.30-31).

Прокурор

уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі.(а.с.31).

Представник

відповідача у судовому засіданні уточнені позовні вимоги визнав у повному

обсязі та зазначив, що недоїмка в сумі 49991,41 грн. та пеня в сумі 7340,64

грн. вже була стягнута згідно Рішення Господарського суду від 21.04.2005 року у

справі №3/205.(а.с.19-20).

Заслухавши

пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає

задоволенню з наступних підстав.

Судом

встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

З матеріалів

справи вбачається, що відповідач зареєстрований як платник страхових внесків у

Луганському міському центрі зайнятості 22.02.1996 року за № 120100262.(а.с.4).

Правові,

фінансові, організаційні засади та принципи загальнообов'язкового державного

страхування на випадок безробіття визначені в Основах законодавства України про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 р. № 16 та в

Законі України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на

випадок безробіття № 1533 від 02.03.2000 р. (далі - Закон № 1533).

Так, ст. 4

Закону № 1533 передбачено, що страхувальники, які використовують працю фізичних

осіб за договорами цивільно-правового характеру набувають статусу платників

внесків з дня укладання цивільно-правового договору. Роботодавці-юридичні особи

набувають статусу платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового

державного соціального страхування України на випадок безробіття з дня взяття

їх на облік.  

Відповідно

до ч. 1 ст. 8 Закону № 1533 Фонд загальнообов'язкового державного соціального

страхування України на випадок безробіття створюється для управління

страхування на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових

внесків, контролю за використанням коштів, забезпечення та надання соціальних

послуг, здійснення інших функцій згідно з цим Законом і статутом Фонду.

Пунктом 2 ч.

2 ст. 35, ч. 1, ч. 2 ст. 38 Закону № 1533 передбачено, що роботодавець зобов'язаний

своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески. Роботодавець несе

відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків,

у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки

роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або

неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим

органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Згідно зі

ст. 34 Закону № 1533 фонд має право застосовувати фінансові санкції передбачені

законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків,

стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та

застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний

забезпечувати збір страхових внесків; контролювати правильність нарахування,

своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на

випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими

актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення

роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому

безробіттю.  

Згідно з ч.

4 ст. 38 Закону право накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи від

імені фонду мають керівник виконавчої дирекції Фонду, його заступники,

керівники робочих органів виконавчої дирекції фонду - центру зайнятості

Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських,

районних, міськрайонних, міських та районних у містах центрів зайнятості та їх

заступники.  

Як

вбачається з матеріалів справи, прострочена заборгованість зі сплати страхових

внесків та пеня у добровільному порядку відповідачем не сплачені.

Згідно

із ч.2 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне

страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111, не  сплачені 

в  строк  страхові 

внески,  пеня  і  

штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Пунктом

1 ч.2 ст.38 цього Закону передбачено, що строк давності  у  разі

стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією

статтею, не застосовується.

Згідно

розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до

Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на

випадок безробіття за перше півріччя 2009 рік відповідач має заборгованість по

сплаті страхових внесків до Фонду станом на 01.07.2009 року - недоїмка

становить 95143,8 грн., пеня - 19062,13 грн.(а.с.5), що є порушенням ст.35

Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на

випадок безробіття» у вигляді несвоєчасної сплати та неповної сплати страхових

внесків.

Згідно

Рішення Господарського суду від 21.04.2005 року у справі №3/205 недоїмка в сумі

49991,41 грн. та пеня в сумі 7340,64 грн. стягнута з філії

«Краснодонтеплокомуненерго» ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» на користь

Краснодонського міськрайцентру зайнятості, що також підтверджено поясненнями

представника позивача у судовому засіданні.(а.с.30).

Таким чином,

заборгованість ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» по сплаті страхових внесків та

пені складає всього 56873,56 грн. (недоїмка - 45152,07 грн., пеня - 11721,49

грн.).

Статтею 39

Закону № 1533 та ст. 12 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне

соціальне страхування від 14.01.1998 р. № 16 передбачено, що спори, що

виникають із правовідносин за загальнообов'язковим державним соціальним

страхуванням вирішуються в судовому порядку.

В силу

викладеного суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача

заборгованості по платежам в сумі 56873,56 грн. підлягають задоволенню.

Питання

по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у

встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України

не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі

викладеного, керуючись ст.35, ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове

державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р.

№1533-111, Розділом 9 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України

№339 від 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і

сплати  внесків на загальнообов'язкове

державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження

до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на

випадок безробіття», зареєстрованого в міністерстві юстиції 16.01.2001 р. за

№30/5221, ст.ст.2,17,18, 87, 94, 159, 160, 161, 163, 167 КАС України, суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Позовні

вимоги прокурора Луганської області в інтересах держави в особі Луганського

міського центру зайнятості задовольнити повністю.

Стягнути

з Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого

підприємства «Луганськтеплокомуненерго» (ЄДРПОУ 03340529) на користь Луганського

міського центру зайнятості недоїмку зі сплати страхових внесків в сумі 56873,56

грн.(п'ятдесят шість тисяч вісімсот сімдесят три грн. 56 коп.)

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку 

до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої

інстанції шляхом подачі  в 10-денний

строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням

після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.  Апеляційна скарга може бути подана без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у

строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

 

 

Суддя

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2009
Оприлюднено12.10.2009
Номер документу4946540
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-25546/09/1270

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Постанова від 25.09.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Матвєєва В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні