Постанова
від 30.09.2009 по справі 2а-22865/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      Справа № 2а- 22865/09/1270

Категорія

6.6.4

 

 

 

П

О С Т А Н О В А

Іменем

України

 

30 вересня

2009 року                

 

Луганський

окружний адміністративний суд у складі:

судді:

Островської О.П.,

при

секретарі: Чукіній А.Ю.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним

позовом Державної податкової інспекції в м. Красний Луч Луганської області до

Краснолуцької міської партійної організації «Народної партії» про стягнення

податкового боргу з податку на прибуток шляхом звернення стягнення на активи, -

 

В

С Т А Н О В И В:

 

21.05.2009

року позивач ДПІ в м. Красний Луч Луганської області звернувся до суду з даним

позовом, в якому посилається на наступне. Краснолуцька міська партійна

організація «Народної партії» зареєстрована Краснолуцьким виконкомом (запис від

24.03.2005 р. №13801200000000227), згідно з довідкою єдиного державного реєстру

його занесено до Єдиного реєстру фізичних осіб - підприємців та взято на

податковий облік в ДПІ в м. Красний Луч Луганської області. У зв'язку з

несвоєчасною сплатою податкового зобов'язання у відповідача станом на

01.04.2009 року виник податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток у

розмірі 340 грн. (штрафні санкції). Усі вимоги підтверджуються повідомленням -

рішенням. У зв'язку з несплатою у встановлені строки податкового зобов'язання,

відповідачеві направлялися перша та друга податкові вимоги від 15.05.03 р.

№1/186 та 16.06.2003 р. №2/198. Просить суд примусово стягнути з відповідача

податковий борг з податку на прибуток у сумі 340, 00 грн., звернувши стягнення

на його активи.

    

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, дав

суду пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві.

   

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, позивачем надано

акт про те, що КМПО «Народна партія» за юридичною адресою не знаходиться,

посадові особи та бухгалтерська документація відсутні.

Заслухавши

пояснення представника позивача, дослідивши надані докази, суд приходить до

наступного.  

Стаття 67

Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і

збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Законом

України «Про систему оподаткування» визначено, що під податком і збором

(обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід

розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного

цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються

законами України про оподаткування. Платниками податків і зборів (обов'язкових

платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України

покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі. Платники

податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані у числі іншого,  сплачувати належні суми податків і зборів

(обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно

Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів

державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового

законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до

бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів),

а також неподаткових доходів, установлених законодавством.  

Право

податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості

перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене ст. 10 Закону України

«Про державну податкову службу в Україні».

 Законом України "Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед 

бюджетами та державними цільовими фондами" визначений порядок  погашення податкового боргу платника податків

та порядок звернення стягнення на активи платника податків, який відповідно до

ввідної частини є спеціальним законом з питань оподаткування, та встановлює

порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та

державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів),

нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників

податків контролюючими органами.

 Також цим Законом запроваджене поняття

податкового боргу, як податкового зобов'язання, узгодженого платником податків

або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені,

нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.  

Відповідно

до пункту 1.6 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"

примусове стягнення - це звернення стягнення на активи платника податків у

рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми

таким платником податків

Крім того,

ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення

податкового боргу, є виключно податкові органи.

Згідно з ст.

1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків

перед бюджетами та державними цільовими фондами" активами платника

податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній

або фізичній особі за правом власності.

Як зазначено

у ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника

податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових

зобов'язань виключно за рішенням суду.

Судом

встановлено, що відповідач зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності

виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області 24.03.2005

року № 13801200000000227 (а.с.5), та взято на облік в ДПІ в м. Красний Луч

Луганської області як платник податків з 08.06.2005 року (а.с.13).

Відповідач є

платником податку на прибуток, станом на 01.04.2009 року встановлено

заборгованість з вказаного податку у сумі 340,00 грн., які складаються зі

штрафних санкцій, що виникли на підставі прийнятих податкових повідомлень -

рішень №0001681501/0 від 01.07.2008 року (а.с.11), №0000011501/0 від 12.01.2009

року (а.с.12).

 Відповідно до ст.5 Закону України «Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником

податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої

декларації, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового

зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом десяти календарних

днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого

п.п.4.1.4 ст.4 зазначеного Закону України для подання податкової декларації,

сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у 10-денний строк

вважається податковим боргом.

На підставі

акту перевірки від 15.05.2008 року №327/15/33366472 прийнято податкове

повідомлення-рішення №0001681501/0 від 01.07.2008 року, яким визначена штрафна

санкція з податку на прибуток у сумі 170 грн., не отримане керівництвом через

відсутність за місцезнаходженням.

На підставі

акту перевірки від 21.11.2008 року №780/15/33366472 прийнято податкове

повідомлення-№0000011501/0 від 12.01.2009 року, яким визначена штрафна санкція

з податку на прибуток у сумі 170 грн., не отримане керівництвом через

відсутність за місцезнаходженням.

Зазначені

суми податкових зобов'язань мали бути сплачені в десятиденний термін від дня

отримання відповідного податкового повідомлення-рішення на відповідний

бюджетний рахунок одержувача.

Позивачем

надсилалися на адресу відповідача перша податкова вимога №1/57 від 01.09.2008

року, та друга податкова вимога №2/300 від 19.11.2008 року, дані вимоги не були

отримані відповідачем через відсутність за місцезнаходженням.

 Вказані податкові повідомлення-рішення не були

оскаржені та вважаються узгодженими. До цього часу відповідач зазначені суми не

сплатив.

 Позивачем вживалися встановлені Законом

України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами" заходи щодо погашення

відповідачем зазначеної заборгованості, надсилалися податкові повідомлення,

податкові вимоги,  однак позитивних

результатів не досягнуто.

Таким чином,

суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно є податковий борг у

зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього

часу не сплачена. За таких обставин, суд вважає що є підстави для примусового

стягнення вказаної заборгованості у рахунок погашення його податкового боргу

шляхом звернення стягнення на активи відповідача - платника податків, вартістю

у межах суми заборгованості.  

Оскільки

позивач відноситься до суб'єкта владних повноважень, вказаними вище Законами

йому надано право на звернення до суду з позовами у зазначених випадках про

стягнення податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи боржника, при

цьому передбачено, що таке стягнення можливе тільки виключно на підставі

рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правовідносини носять характер

публічно-правових, а тому адміністративний суд має право розглядати такі спори

та приймати відповідні рішення з цього приводу.

Питання по

судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у

встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України

не передбачено їх стягнення у даних випадках.

 Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

П

О С Т А Н О В И В:

 

Позовні

вимоги Державної податкової інспекції в м. Красний Луч Луганської області  задовольнити.

     

Стягнути з Краснолуцької міської партійної організації «Народної партії»

(94500, Луганська область, м. Красний Луч, вул. Інтернаціональна, 21, код

33366472, р/р 26000060024508, р/р 26050053760056 Луганська філія «Приватбанку»

МФО 304795 м. Луганськ) заборгованість з податку на прибуток підприємств в сумі

340,00 (триста сорок гривень 00 коп.) грн. на користь Державного бюджету

України (одержувач: ГУДКУ м. Красний Луч Луганської області, код 24046797, банк

одержувача УДК в Луганській області, МФО 804013, р/р 31112002700039 код

бюджетної класифікації 11020100), шляхом звернення стягнення на активи платника

податків.

    Постанова суду першої інстанції набирає

законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,

встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву

не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова

суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний

строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням

після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до

апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу

адміністративного судочинства України.

Постанову

складено в повному обсязі та підписано 30 вересня 2009 року.

 

 

 

Суддя

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2009
Оприлюднено12.10.2009
Номер документу4946549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22865/09/1270

Постанова від 30.09.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні