Справа № 2а-22862/09/1270
Категорія
6.6.4
П О С Т А Н
О В А
Іменем
України
30 вересня
2009 року
Луганський
окружний адміністративний суд у складі:
судді:
Островської О.П.,
при
секретарі: Чукіній А.Ю.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним
позовом Державної податкової інспекції в місті Красний Луч Луганської області
до Комунального підприємства «ЖЕРУ Краснолуцької міської ради» про стягнення
податкового боргу з податку на додану вартість шляхом звернення стягнення на
його активи, -
В
С Т А Н О В И В:
21.05.2009 року позивач ДПІ в м. Красний
Луч Луганської області звернувся до суду з даним позовом, в якому посилається
на наступне. КП «ЖЕРУ Краснолуцької міської ради»зареєстроване Краснолуцьким
виконкомом (запис від 06.09.2002 року №04051945Ю001022), згідно з довідкою
єдиного державного реєстру його занесено до ЄДРПОУ та взято на податковий облік
в ДПІ в м. Красний Луч Луганської області. У зв'язку з несвоєчасною сплатою
податкового зобов'язання у відповідача станом на 01.04.2009 року виник податковий борг перед бюджетом з податку
на додану вартість у розмірі 199600,47 грн. (основний платіж - 191542,38 грн.,
штрафні санкції - 2492,06 грн. та пеня 5566,03 грн.). Усі вимоги
підтверджуються податковими деклараціями та повідомленнями - рішеннями. У
зв'язку з несплатою у встановлені строки податкового зобов'язання, відповідачеві
направлялися перша та друга податкові вимоги. Просить суд примусово стягнути з
КП «ЖЕРУ Краснолуцької міської ради» податковий борг з податку на додану
вартість в сумі 199600,47 грн., звернувши стягнення на його активи.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в
повному обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача до початку судового засідання надав відзив на
позовну заяву, в якому просив розглянути справу за його відсутності, позовні
вимоги визнав в повному обсязі, зазначив, що у зв'язку з тяжкими умовами
фінансового стану підприємства, відсутність коштів на рахунку, погасити суму
боргу не має можливості.
Заслухавши
думку прокурора, дослідивши надані докази, суд приходить до наступного.
Стаття 67
Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і
збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Законом
України «Про систему оподаткування» визначено,
що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до
державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету
відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у
порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні
особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки
і збори (обов'язкові платежі. Платники податків і зборів (обов'язкових
платежів) зобов'язані у числі іншого,
сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у
встановлені законами терміни.
Згідно зі
ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено,
що суб'єкти господарювання зобов'язані у встановленому цим законом
порядку сплачувати податок на додану вартість.
Згідно Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби
є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю
обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових
фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів,
установлених законодавством.
Право
податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості
перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене ст. 10 Закону України
«Про державну податкову службу в
Україні».
Законом
України "Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими
фондами" визначений порядок погашення
податкового боргу платника податків та порядок звернення стягнення
на активи платника
податків, який відповідно до
ввідної частини є спеціальним законом з питань оподаткування, та
встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед
бюджетами та державними цільовими
фондами з податків
і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і
сплати пені та штрафних санкцій,
що застосовуються до
платників податків контролюючими органами.
Також цим Законом запроваджене поняття
податкового боргу, як податкового зобов'язання,
узгодженого платником податків
або встановленого судом, але
не сплаченого у
встановлений строк, а також пені,
нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно
до п.п.5.2.1, 5.2.2 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», платник
податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання,
зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів,
наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого
пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону для подання податкової декларації.
Відповідно
до пункту 1.6 статті 1 Закону
України "Про порядок
погашення зобов'язань
платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами"
примусове стягнення - це
звернення стягнення на активи
платника податків у рахунок
погашення його податкового боргу, без
попереднього узгодження його суми таким платником податків
Крім того,
ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення
податкового боргу, є виключно податкові органи.
Згідно з ст.
1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами" активами платника
податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній
або фізичній особі за правом власності.
Як зазначено
у ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника
податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових
зобов'язань виключно за рішенням суду.
Судом
встановлено, що відповідач зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності
виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області 25.01.1994
року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта
підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.5), та взято на облік в ДПІ в
м. Красний Луч Луганської області (а.с.30).
Відповідач є
платником податку на додану вартість, станом на 01.04.2009 року встановлено
заборгованість з вказаного податку у сумі 199600,47 грн., з яких за основним
платежем 191542,38 грн., штрафні санкції
- 2492,06 грн., пеня - 5566,03 грн.
Заборгованість
за основним платежем виникла на підставі:
- податкової декларації з податку на додану
вартість №21122 від 20.09.2007 року на суму 12178 грн., з яких не сплачено -
2767,38 грн. (а.с.11);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №24932 від 18.10.2007 року на суму 15919,0 грн. (а.с.12);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №28317 від 19.11.2007 року на суму 12907,0 грн. (а.с.13);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №30353 від 20.12.2007 року на суму 9658,0 грн. (а.с.14);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №34568 від 21.01.2008 року на суму 9628,0 грн. (а.с.15);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №3125 від 20.02.2008 року на суму 8460,0 грн. (а.с.16);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №4406 від 19.03.2008 року на суму 10271,0 грн. (а.с.17);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №9120 від 21.04.2008 року на суму 9785,0 грн. (а.с.18);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №12173 від 20.05.2008 року на суму 9540,0 грн. (а.с.19);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №13557 від 20.06.2008 року на суму 9212,0 грн. (а.с.20);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №18319 від 21.07.2008 року на суму 10220,0 грн. (а.с.21);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №21666 від 20.08.2008 року на суму 10837,0 грн. (а.с.22);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №23101 від 22.09.2008 року на суму 10755,0 грн. (а.с.23);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №27640 від 20.10.2008 року на суму 10677,0 грн. (а.с.24);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №31123 від 20.11.2008 року на суму 11391,0 грн. (а.с.25);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №33202 від 22.12.2008 року на суму 13113,0 грн. (а.с.26);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №37702 від 20.01.2009 року на суму 13113,0 грн. (а.с.27);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №2834 від 20.02.2009 року на суму 6844,0 грн. (а.с.28);
- податкової декларації з податку на додану
вартість №3778 від 20.03.2009 року на суму 6445,0 грн.
Заборгованість
зі штрафних санкцій виникла на підставі податкових повідомлень - рішень
№0003281501/0 від 18.10.2007 року на суму 76,96 грн., та №0003121501/0 від
27.09.2007 року на суму 2415,1 грн. (а.с.29), які були отримані відповідачем,
не оскаржені та не скасовані у встановленому законом порядку.
Таким чином,
суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно є податковий борг у
зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього
часу не сплачена.За таких обставин, суд вважає що є підстави для примусового стягнення
вказаної заборгованості у рахунок погашення його податкового боргу шляхом
звернення стягнення на активи відповідача - платника податків, вартістю у межах суми заборгованості.
Оскільки
позивач відноситься до суб'єкта владних повноважень, вказаними вище Законами
йому надано право на звернення до суду з позовами у зазначених випадках про
стягнення податкового боргу шляхом
звернення стягнення на активи боржника,
при цьому передбачено, що таке стягнення можливе тільки виключно на підставі
рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правовідносини носять характер
публічно-правових, а тому адміністративний суд має право розглядати такі спори
та приймати відповідні рішення з цього
приводу.
Питання по
судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у
встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України
не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд
П
О С Т А Н О В И В:
Позовні
вимоги Державної податкової інспекції в
місті Красний Луч Луганської області задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства
«ЖЕРУ Краснолуцької міської ради», код 03339940 (р/р 37123019011254 ГУДКУ в
Луганській області м. Луганськ МФО 804013, р/р 26028000170980 Луганська філія
ВАТ «Б» Фін. та Кр.» м. Луганськ МФО 304717, р/р 26005585607531 Донецьк ОФ. АКБ
«УСБ» м. Донецьк МФО 334011, р/р2606458505538, 26008585055381 Луг. Обл.. ФАКБ
«Укрсоцбанк» м. Луганськ МФО 304018, р/р 260033011180 Ф. Краснолуцьке
відділення ВАТ Ощад м. Красний Луч МФО 364133), розташованого за адресою:
94534, Луганська область, м. Красний Луч, Мікрорайон 3, 11 на користь Державного бюджету України
(одержувач ГУДКУ в м. Красний Луч, код 24046797, банк одержувача УДК в
Луганській області, МФО 804013, р/р 31117029700039 код бюджетної класифікації
14010100) заборгованість з податку на додану вартість в сумі 199600,47 (сто
дев'яносто дев'ять тисяч шістсот гривень 47 коп.) грн. шляхом звернення стягнення
на його активи.
Постанова суду першої інстанції набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,
встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву
не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного
адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний
строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням
після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до
апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу
адміністративного судочинства України.
Повний
текст постанови складено 30 вересня 2009 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2009 |
Оприлюднено | 12.10.2009 |
Номер документу | 4946619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні