Постанова
від 07.09.2009 по справі 2а-6301/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                   

                                      

                 Справа №  2а- 6301/09/1270

                                        Категорія 6.14

 

 

П О С Т А Н О В А

Іменем

України

07

вересня 2009 року                                 м.Луганськ                                                         

 

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді:           Твердохліба Р.С.,

При секретарі:       Лустіной Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

адміністративний позов Прокуратури Жовтневого району м.Луганська в інтересах

держави в особі Луганського територіального управління Державної комісії з

цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства

плодорозсадник «Луганський» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 3400

грн.  00 коп., -   

 

В С Т А Н О В И В:

 

27 листопада 2008 року Прокуратура Жовтневого району

м.Луганська звернулася до суду з позовом 

в інтересах держави в особі Луганського територіального управління

Державної комісії з цінних паперів  та

фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства плодорозсадник

«Луганський», в якому зазначила, що 05.04.2007 року у відношенні Відкритого

акціонерного товариства плодорозсадник «Луганський»    було винесено розпорядження про усунення

порушень законодавства про цінні папери №107-ЛУ. Згідно цього розпорядження

акціонерне товариство повинно було в термін до 30.11.2007 року привести статут

у відповідність вимогам чинного законодавства про цінні папери та у цей же

термін письмово повідомити територіальне управління про виконання цього

розпорядження. Але інформації про усунення порушень законодавства про цінні

папери відповідачем надано не було, на підставі чого Луганським територіальним

управлінням Державної комісії з цінних паперів 28.12.2007 року було винесено

постанову №717-ЛУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних

паперів у розмірі 3400 грн. Постанова про накладення санкцій за правопорушення

на ринку цінних паперів у встановлений законодавством строк оскаржена не була,

копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови до ЛТУДКЦПФР

не надходило. У зв'язку з вищенаведеним, Луганське територіальне управління

Державної комісії з цінних паперів просить стягнути з Відкритого акціонерного

товариства плодорозсадник «Луганський» 

суму штрафної санкції у розмірі 3400 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав

позовні вимоги та надав суду аналогічні позовній заяві пояснення.

Прокурор та представник відповідача в судове засідання

не з'явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином,

причини неявки суду не повідомили.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши

матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судовчинства

встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод

та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері

публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів

місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при

здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому

числі на виконання делегованих повноважень.

Справи за участю   Луганського територіального управління

Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є адміністративними,

оскільки відповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 КАС стосовно

визначення адміністративної справи.

Пункт 4 частини першої статті 17 КАС України визначає,

що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями

суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених законом.

Окрім того, такі справи не підпадають під перелік

публічно-правових справ, визначених частиною другою статті 17 КАС, на які не

поширюється компетенція адміністративних судів.

Статтею 19 Конституції України

встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно

до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено

законодавством.

Органи державної влади та органи

місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі,

в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами

України.

Спеціальним законом, який

визначає  правові  засади 

здійснення   державного

регулювання   ринку 

цінних  паперів  та 

державного  контролю  за випуском і обігом цінних паперів та їх

похідних в Україні є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних

паперів в Україні».

Частиною 1 ст. 5 вказаного Закону

встановлено, що державне регулювання 

ринку  цінних паперів здійснює

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.  Інші державні органи здійснюють контроль за

діяльністю учасників ринку цінних паперів у

межах своїх повноважень, визначених

чинним законодавством.

Відповідно до ст.87 Цивільного

кодексу України для  створення  юридичної 

особи  її учасники (засновники)

розробляють  установчі  документи, 

які  викладаються  письмово 

і

підписуються  всіма 

учасниками  (засновниками),  якщо 

законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

        Спеціальним нормативним актом,

який  визначає  порядок 

та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та  фондового 

ринку справ про порушення громадянами, 

посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку

цінних паперів є Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на

ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені Рішенням Державної

комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року N 2272.

         Пунктом  5 вищезазначених Правил встановлено, що

уповноважені  особи  Комісії 

в  межах  своїх 

повноважень зобов'язані  в кожному

випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних   заходів  

для   документального   закріплення  

факту правопорушення,  всебічно,

повно та об'єктивно дослідити обставини справи, 

а також своєчасно застосувати передбачені  законодавством санкції.

        В судовому засіданні встановлено, що

05.04.2007 року у відношенні Відкритого акціонерного товариства плодорозсадник

«Луганський»  було винесено розпорядження

про усунення порушень законодавства про цінні папери №107-ЛУ. Згідно цього

розпорядження акціонерне товариство повинно було в термін до 30.11.2007 року

привести статут у відповідність вимогам чинного законодавства про цінні папери

та у цей же термін письмово повідомити територіальне управління про виконання

цього розпорядження. (арк.справи 4-5).

        Але інформації про усунення порушень

законодавства про цінні папери відповідачем надано не було, на підставі чого

Луганським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів

28.12.2007 року було винесено постанову №717-ЛУ про накладення санкції за

правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 3400 грн. (арк. справи 9-10)

Зазначену

суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на

розрахунковий рахунок управління Державного казначейства в Луганській області

протягом 15 днів з дня отримання постанови.

Документ,  який підтверджує сплату штрафу,  протягом п'яти робочих   днів  

надсилається   до    уповноваженого    підрозділу центрального  апарату   

Комісії. Однак коштів у рахунок сплати штрафних санкцій до Державного

бюджету України не надходило.    

Згідно

з ч.2 ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в

Україні”, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про

накладення штрафу може бути оскаржено в суді, але позивач своє право не

використав, а тому штрафні санкції підлягають стягненню.

Таким

чином, позовні вимоги Луганського територіального управління Державної комісії

з цінних паперів та фондового ринку знайшли обґрунтування  наданими суду доказами та нормами чинного

законодавства. У  зв'язку з цим, суд

вважає за можливе  стягнути з Відкритого

акціонерного товариства плодорозсадник «Луганський»   штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн.

Питання

про розподіл судових витрат не вирішується, так як Прокуратура Жовтневого

району м.Луганська, звільнена від сплати судового збору відповідно до ст. 4

Декрету Кабінета Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.1993 року та

при поданні заяви не сплачувала судовий збір.

          На

підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98,  158 - 163 Кодексу адміністративного

судочинства України,   суд -

 

                      П О С Т А Н О В И В:

          

Адміністратвиний позов 

Прокуратури Жовтневого району м.Луганська в інтересах держави в особі

Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та

фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства плодорозсадник

«Луганський» про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 3400 грн.  00 коп. 

задовольнити повністю.

          

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства плодорозсадник

«Луганський» (код за ЄДРПОУ: 00414999, юридична адреса: вул. Линьова, 128, м.

Луганськ, Луганська обл.) суму штрафної санкції у розмірі 3400 грн. 00 коп. в

дохід Державного бюджету України -- р/р 31118106700003 в ГУ ДКУ в Луганській

області, МФО 804013, код 24046582, код бюджетної класифікації 21081100.

           

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом

адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо

було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була

подана в строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення цього строку.                                                                         

                 

          

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького

апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в

десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження

і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її

копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу

адміністративного судочинства України.

           

 

 

СУДДЯ                                     

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2009
Оприлюднено12.10.2009
Номер документу4947559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6301/09/1270

Постанова від 07.09.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні