Постанова
від 18.03.2007 по справі 2-19/14957-2006а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

2-19/14957-2006А

       

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ  АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД

Постанова

Іменем України

 06.03.2007  

Справа № 2-19/14957-2006А

                    Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді                                                  Маслової З.Д.,

суддів                                                                      Котлярової О.Л.,

                                                                                          Заплави Л.М.,

секретар судового засідання                                        Хапанцева Н.А.                              

за участю представників сторін:

позивача: не з'явився

відповідача:  Миронов Валерій Сергійович, довіреність №  б/н   від 26.08.06

розглянувши апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя  Мокрушин В.І.) від 12.12.2006 у справі №2-19/14957-2006А

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (пр. Кірова, 51-52/10-а, місто Сімферополь, 95017)

до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Контакт" (вул. Будівельна, 23, місто Бахчисарай, Автономна Республіка Крим, 98400)     

про стягнення 6490,00 гривен санкцій за недотримання нормативу створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році

                                                  

                                                            ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Автономної Республіки Крим від 12.12.2006 у справі № 2—19/14957-2006А позов задоволено частково (а.с. 57-59).

Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Контакт" на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 3785,84 гривен штрафних санкцій за недотримання у 2005 році нормативу створення робочих місць для забезпечення  працевлаштування інвалідів, у стягненні 2704,16 гривен відмовлено (6490 грн - 3785,84 грн = 2704,16).

          Не погодившись з постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить змінити постанову суду та повністю задовольнити позовні вимоги про стягнення штрафних санкцій у розмірі 6490 гривен, так як сума штрафних санкцій не залежить від наявності чи відсутності звернень до районного Центру зайнятості, а вимоги закону відповідачем не виконані.

Ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 19.02.2007 відкрито апеляційне провадження.

Розпорядженням першого заступника голови суду від 06 березня 2007 року здійснена заміна судді Лисенко В.А., у зв'язку з її поважних причин, на суддю Заплаву Л.М.

Повторно переглянувши матеріали справи в порядку статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, судова колегія Севастопольського апеляційного господарського суду дійшла висновку про задоволення апеляційної скарги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів з наступних підстав.

Згідно з поданим  товариством звітом „Про зайнятість та працевлаштування інвалідів” за  формою державної статистичної звітності № 10-ПІ поштова-річна за 2005 рік загальна кількість штатних працівників товариства у звітному  періоді склала 25 осіб; норматив місць для працевлаштування інвалідів становив 1 особу; фактично інваліди не працювали; фонд оплати праці  штатних працівників склав 162257 грн, середньорічна заробітна плата - 6490 грн (162257 грн: 25=6490 грн) (а.с. 4).

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 № 875, у редакції Закону України від 23.12.2004, працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування,  громадськими організаціями інвалідів.

Пункт 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок                    працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314, встановлює, що підприємства розробляють  заходи  щодо  створення  робочих місць  для  інвалідів,  включають  їх  до  колективного  договору, інформують центри зайнятості,  місцеві органи соціального  захисту населення  та  відділення  Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування)  робочих  місць  для  працевлаштування інвалідів.

У пункті 14 Положення № 314 від 03.05.1995 зазначено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Отже, працевлаштування інвалідів може здійснюватись органами працевлаштування інвалідів, визначеними у статті 18 Закону України від 21.03.1991 № 875, лише за наявності отриманої від підприємства інформації про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.

Судова колегія вважає безпідставними заперечення товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Контакт" щодо виконання ним усіх встановлених законодавством вимог для працевлаштування інвалідів та належного інформування органів працевлаштування інвалідів на протязі звітного періоду про наявність у нього вільних робочих місць, виходячи з наступного.

Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і  організаціями штрафних санкцій до відділень  Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів затвердженого Постановою Кабінет Міністрів України  № 1767 від 28.12.2001  встановлено, що підприємства,   на  яких  працює  8  і  більше  чоловік, реєструються  у  відділеннях  Фонду  соціального захисту інвалідів (далі - Фонд)  за  своїм  місцезнаходженням і  щороку  не  пізніше 1 лютого після звітного періоду  подають  до  зазначених відділень звіт про зайнятість та працевлаштування   інвалідів   за   формою,   що    затверджується наказом   Мінпраці   за   поданням   Фонду   та   погоджується   з Держкомстатом.

У січні 2006 року відповідачем було подано вище зазначений звіт за 2005 рік (а.с.4).

Але подання лише форми звітності № 10-ПІ на підставі подання її після звітного періоду не може вважатись належним повідомленням органів працевлаштування інвалідів про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом звітного періоду.

Належним повідомленням протягом звітного періоду про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів є подання звітів за формою державної статистичної звітності № 3-ПН. Відповідно до пункту 2.1 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН „ Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках”, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998 № 244, звіт за формою № 3-ПН подається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання, місцевому центру зайнятості 28 числа щомісячно, де проставляється наявність вільних робочих (вакантних посад) в рахунок річної броні,  для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у тому числі і інваліди. Наявність вільних робочих місць (вакантних посад) зазначається щодо  кожної  категорії  громадян  окремо  під своїми шифрами, для інвалідів це „14”.

Отже, звіти за формою державної статистичної звітності № 3-ПН містять вичерпну інформацію про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом звітного періоду.

З щомісячних звітів ТОВ ВКФ „Контакт” за формою № 3-ПН за 2005 рік вбачається, що тільки у звітах за березень, вересень, жовтень, листопад, грудень значиться вакантне робоче місце для  працевлаштування інваліда на посаді інженер-механік першої категорії, з окладом 400 грн, з ненормованим робочим днем і стажем роботи на цій посаді не менше 10 років, що не може вважатися систематичним інформуванням органів соціального  захисту населення та належним створенням робочого місця ( а.с. 8-19).

Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем був виданий наказ № 1 від 04.01.2005 про створення комісії по атестації робочих місць інвалідів у ТОВ ВКФ „Контакт”, за підсумками діяльності якої було атестоване 1 робоче місце  та затверджено атестаційний паспорт створеного робочого місця для працевлаштування інваліда на посаді інженер-механік (а.с.30-34).

Згідно з  пунктом 3 Положення про робоче місце інваліда і про порядок                    працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314, робоче місце інваліда вважається  створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам  робочого  місця  для  інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. Таким чином, необхідною ознакою факту створення робочого місця для працевлаштування  інваліда є наявність саме працюючого на такому місці інваліда.

Атестація робочого місця для працевлаштування інваліда на підприємстві проведена без представника МСЕК. Докази, що ці документи про створення робочого місця були направлені органам, передбаченим статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відсутні. Вимоги наявності 10-річного стажу роботи на посаді інженера-механіка взагалі виключає можливість інваліда працевлаштуватись на цьому підприємстві.

Вимоги пункту 14 Положення Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.1995 відповідачем не виконано.

Згідно листа-відповіді Управління праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації № 01-12-03 від 29.05.2006  з питань направлення інвалідів для працевлаштування протягом 2005 року відповідач не звертався (а.с. 21).

Посилання суду на лист № 5 від 28.01.2005 не може бути прийнятий судовою колегією як достовірний доказ виконанння відповідачем своїх обов'язків, так як відсутні докази одержання цього листа Управлінням праці та соціального захисту населення Бахчисарайської районної державної адміністрації (а.с. 40).

Ті обставини, що відповідач поінформував Бахчисарайську районну організацію допомоги інвалідам листами від 28.01.2005 за № 4  та від 18.07.2005 за № 53, не знімає з ТОВ виробничої-комерційної фірми "Контакт" обов'язку  обов'язкового інформування всіх органів, передбачених статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та Положення "Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів".

З урахуванням викладеного, відповідно до частини 1 статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” товариство повинно добровільно сплатити Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, сума яких визначається  в  розмірі  середньої  річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві, установі,  організації за кожне робоче місце,  призначене  для  працевлаштування  інваліда  і  не зайняте інвалідом, що складає 6490 (162257 (фонд оплати праці штатних працівників за рік) : 25 (загальна чисельність працівників) = 6490 (середньорічна заробітна плата штатного працівника)).

Застосування судом першої інстанції штрафних санкцій у пропорційному відношенні, виходячи з того, що тільки протягом 5 місяців відповідач інформував органи працевлаштування інвалідів про створене робоче місце і, тому стягнення судом 3785,84 грн (5 місяців x 540,84 грн), не передбачено ні Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", ні Положенням "Про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів".

Беручи до уваги вище зазначене, апеляційний господарський суд вважає, що висновки, викладені у постанові місцевого господарського суду від 12.12.2006 у справі № 2-19/14957-2006А, не відповідають обставинам справи та вимогам матеріального закону, а тому підлягає зміненню.

          Керуючись статтею 195, пунктом 3 частини 1 статті 202, статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                            ПОСТАНОВИВ:          

          Апеляційну скаргу Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.

Постанову господарського суду Автономної Республіки Крим від 12.12.2006 у справі № 2—19/14957-2006А змінити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Контакт", місто Бахчисарай (АР Крим, місто Бахчисарай, вул. Будівельна, 23, р/р 26003162 КРД АППБ "Аваль" місто Сімферополь, МФО 384470, ЄДРПОУ 20670470):

на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів(АР Крим, 97017, місто Сімферополь, пр.Кірова, 51-52/10а, Реквізити:Одержувач: Держбюджет міста Сімферополя; 50070000 Банк одержувача: Управління Госказначейства в АРК місто Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 24043468, р/р 31218230600024 Призначення платежу: ЄДРПОУ платника 50070000; 0,1; за не зайняті інвалідами робочі місця за 2005 рік) 6490,16 гривен штрафних санкцій за недотримання у 2005 році нормативу створення робочих місць для забезпечення  працевлаштування інвалідів;

у дохід державного буджету (р/р 31118095600002 в банку одержувача Управління Госказначейства в АР Крим, МФО 824026, одержувач: Держбюджет міста Сімферополя, ЗКПО 22301854) 80 грн державного мита.

Доручити господарському суду Автономної Республіки Крим видати накази.

Головуючий суддя                                                  З.Д. Маслова

Судді                                                                                О.Л. Котлярова

                                                                                Л.М. Заплава

СудСевастопольський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення18.03.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу494935
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2-19/14957-2006а

Постанова від 18.03.2007

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Заплава Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні