Ухвала
від 03.09.2015 по справі 917/1907/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про повернення заяви про порушення справи про банкрутство

03.09.2015р. № 917/1907/15 Суддя Ореховська О.О., розглянувши документи

за заявою Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (37500, Полтавська область, м. Лубни, вул. Я. Мудрого,21, код ЄДРПОУ 39750004)

про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль" (37500, Полтавська область, м. Лубни, вул. Вишневецьких, 4, код ЄДРПОУ 23547741) відповідно до вимог Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",

встановив: дану заяву Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі в тексті - Лубенська ОДПІ) від 28.08.2015р. за № 5016/10/16-18-10-13 (вх. № 2113/15 від 31.08.2015р.) подано без додержання вимог ст.ст. 10, 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту - Закон) з огляду на наступне.

Відповідно до ч.3 ст.10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.

Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Відповідно до ч.2 ст.11 зазначеного Закону, до заяви про порушення справи про банкрутство додаються, зокрема:

- докази того, що сума безспірних вимог кредитора (кредиторів) сукупно становить не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, якщо інше не передбачено цим Законом;

- рішення суду про задоволення вимог кредитора, що набрало законної сили;

- відповідна постанова органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження з виконання вимог кредитора.

Згідно із ч.7 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", до заяви кредитора додаються також:

- копія виконавчого документа;

- до заяви кредитора - органу доходів і зборів чи інших органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.

При цьому, судом враховується правова позиція Верховного суду України, викладена в постанові Верховного суду України від 29.04.2015 р. у справі № 920/629/14, згідно якої постанова органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження у такому випадку до заяви органу доходів і зборів про порушення провадження у справі про банкрутство не додається, оскільки списання коштів із рахунків боржника здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження".

В заяві про порушення справи про банкрутство заявник - Лубенська ОДПІ посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль" податкового боргу в сумі 517 403,47грн. (в т.ч. 442 873,06грн. - основний платіж, 74 530,41грн. - штрафна санкція та пеня).

На підтвердження безспірності своїх кредиторських вимог до боржника Лубенська ОДПІ до матеріалів заяви надала:

1) постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.08.2012р. по справі № 2а-1670/4749/12, відповідно до якої присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль" податкового боргу по орендній платі в розмірі 108 060,69грн.

На примусове виконання вищевказаної постанови Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист, який стягувачем неодноразово пред"являвся до органу державної виконавчої служби (постанова про відкриття виконавчого провадження від 28.09.2012р., ВП № 34502672, від 07.02.2014р., ВП № 41989834, від 08.09.2014р., ВП № 44630138).

2) постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 11.04.2013р. по справі № 816/964/13-а, відповідно до якої присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль" податкового боргу в сумі 134 071,75грн..

На виконання вищевказаної постанови Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист, який стягувачем неодноразово пред'являвся до органу державної виконавчої служби (постанова про відкриття виконавчого провадження від 27.08.2013р., ВП № 39530039, від 07.02.2014р., ВП № 41990380, від 08.09.2014р., ВП № 44629993).

3) постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015р. по справі № 816/771/15-а, відповідно до якої присуджено до стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль" податкового боргу в сумі 317 973,48грн.

З метою виконання зазначеної постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015р. по справі № 816/771/15-а, Лубенською ОДПІ виставлено інкасові доручення:

від 23.06.2015р. № 1 (отримана банком 03.07.2015р.);

від 23.06.2015р. № 2 (отримана банком 03.07.2015р.);

від 23.06.2015р. № 6 (отримана банком 23.06.2015р.);

від 23.06.2015р. № 9 (отримана банком 03.07.2015р.);

від 23.06.2015р. № 10 (отримана банком 23.06.2015р.);

від 23.06.2015р. № 11 (отримана банком 23.06.2015р.);

від 14.08.2015р. № 12 (отримана банком 14.08.2015р.);

від 23.06.2015р. № 13 (отримана банком 23.06.2015р.);

від 14.08.2015р. № 3 (отримана банком 14.08.2015р.);

від 14.08.2015р. № 5 (отримана банком 14.08.2015р.);

від 14.08.2015р. № 7 (отримана банком 14.08.2015р.);

від 14.08.015р. № 8 (отримана банком 14.08.2015р.);

від 14.08.2015р. № 4 (отримана банком 14.08.2015р.).

Зазначені інкасові доручення були повернуті банківськими установами банків без виконання з посиланням на відсутність коштів, а також з посиланням на накладення арешту на рахунки.

Суд встановив, що кредиторські вимоги Лубенської ОДПІ згідно постанов Полтавського окружного адміністративного суду від 07.08.2012р. по справі № 2а-1670/4749/12 та від 11.04.2013р. по справі № 816/964/13-а на загальну суму 242 132,44грн. в розумінні Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є безспірними, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Щодо кредиторських вимог Лубенської ОДПІ в сумі 317 973,48грн., присуджених до стягнення з боржника згідно постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.015р. по справі № 816/771/15-а суд зазначити наступне.

Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках обслуговуючого такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органом у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 , який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до пункту 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Абзацами другим та третім пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї сумі податкового боргу.

Перебіг трьохмісячного строку, визначеного частиною 3 ст. 10 Закону про банкрутство , починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення для примусового стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Зазначена правова позиція визначена в п. 8 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. №01-06/606/2013р. та Постанові Вищого господарського суду України від 17.02.2015р. у справі №925/1941/14.

Отже встановлений трьохмісячний строк для задоволення кредиторських вимог боржником є одною із обов'язкових умов яка визначає безспірність вимог кредитора.

З матеріалів заяви вбачається, з метою виконання постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2015р. по справі № 816/771/15-а, Лубенською ОДПІ було виставлено інкасові доручення (перелік наведено вище). Зазначені інкасові доручення прийняті до виконання установами банків 23.06.2015р., 03.07.2015р. та 14.08.2015р..

Отже, трьохмісячний строк невиконання боржником грошових зобов"язань згідно постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.015р. по справі № 816/771/15-а, відлік якого починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення для примусового стягнення грошових коштів, на день звернення заявником із заявою про порушення справи про банкрутство (тобто станом на 28.08.2015р.), ще не сплинув. А тому за цими вимогами кредитор звернувся до суду передчасно.

Також суд зауважує, що Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачає можливості порушення справи про банкрутство за наявності кредиторських вимог до боржника, які складають менше ніж триста мінімальних розмірів заробітних плат.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" від 16.01.2014 № 719-VII розмір мінімальної заробітної у 2015р. встановлений у місячному розмірі - 1 218,00грн.. Отже, триста мінімальних розмірів заробітної плати становлять 365 400,00грн.

Тому розмір безспірних кредиторських вимог до боржника при поданні заяви про порушення справи про банкрутство відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" повинен становити не менше 365 400,00грн.

Суд встановив, що сума кредиторської заборгованості боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Лаваль", яка на момент звернення заявником із заявою про порушення справи про банкрутство є безспірною, становить 242 132,44грн. і є меншою від сукупного розміру безспірної заборгованості, необхідного для порушення господарським судом справи про банкрутство у відповідності до ч.3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Статтею 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено вимоги до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство.

У разі, якщо заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Закону, а також з інших підстав, передбачених ст. 63 ГПК України, з урахуванням вимог цього Закону, господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" .

Враховуючи вищевикладені в ухвалі обставини в сукупності, заява Лубенської ОДПІ про порушення справи про банкрутство не може бути прийнята до розгляду та підлягає поверненню.

Згідно із ч. 2 ст. 15 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" повернення заяви про порушення провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку.

Керуючись ст. ст. 11, 15 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд -

УХВАЛИВ:

Повернути заяву Лубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області (37500, Полтавська область, м. Лубни, вул. Я. Мудрого,21, код ЄДРПОУ 39750004) 28.08.2015р. за № 5016/10/16-18-10-13 (вх. № 2113/15 від 31.08.2015р.) про порушення справи про банкрутство без розгляду.

Додаток: заява та додані до неї матеріали.

Суддя О.О. Ореховська

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення03.09.2015
Оприлюднено08.09.2015
Номер документу49529227
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/1907/15

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ореховська О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні