а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432)
55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2009 р. Справа № 2-а-3094/09/0270
м.
Вінниця
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Мельник-Томенко Жанни Миколаївни,
При секретарі судового засідання: Пивовар Інна Михайлівна
За участю представників сторін:
позивача :
ОСОБА_1., представник на підставі довіреності
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет
спору на стороні позивача : не з'явилась, надавши заяву про розгляд справи за
відсутності її представника
відповідача
: не з'явився, причини неявки суду не
відомі
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет
спору на стороні відповідача : ОСОБА_2
розглянувши матеріали справи
за позовом: Вінницької міжрайонної державної податкової інспекції,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні
позивача - Вінницький районний відділ ГУМВС України у Вінницькій області
до: ТОВ
"Самар ЛТД", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет
спору на стороні відповідача - ОСОБА_2
про:
припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ
:
Вінницькою міжрайонною державною податковою інспекцією
подано позов про припинення (скасування) державної реєстрації юридичної особи
-товариства з обмеженою відповідальністю “Самар ЛТД”, зареєстрованого
виконавчим комітетом Вінницької міської ради народних депутатів № 20114390.
Позов мотивовано тим, що відповідач протягом року не подає органам державної
податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності
відповідно до закону.
У судовому засіданні представник позивача позов
підтримала повністю та посилаючись на обставини викладені в позовній заяві
просила суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 22.07.2009 року до участі у справі були
залучені в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет
спору на стороні: позивача -Вінницький районний відділ ГУМВС України у
Вінницькій області; відповідача -ОСОБА_2
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет
спору на стороні позивача у судове засідання не з'явилась, надавши заяву про
розгляд справи за відсутності її представника. Про дату, час і місце розгляду
справи повідомлено завчасно і належним чином.
Відповідач заперечень на позовну заяву, повноважного
представника у судове засідання не направив. Про дату, час і місце розгляду
справи був повідомлений завчасно та належним чином. Відповідно до ст. 35 КАС
України вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання
справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного
державного реєстру. Оскільки судові повістки направлялись відповідачу
рекомендованими листами за адресою вказаною в установчих документах, суд
вважає, що вжив всі передбачені законом заходи для забезпечення явки останніх
до суду, неприбуття представника відповідача за таких обставин в судове
засідання, виходячи зі змісту ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства
України, не є перешкодою для розгляду справи, а тому судом ухвалено розглянути
справу за наявними у ній матеріалами.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет
спору на стороні відповідача у судовому засіданні зазначив що у вирішенні
справи покладається на розсуд суду. Про дату, час і місце розгляду справи
повідомлено завчасно і належним чином.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, третьої
особи, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов
висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію від 31.01.1995
року ТОВ “Самар ЛТД” зареєстроване як юридична особа.
Відповідно до наданих доказів судом встановлено, що ТОВ “Самар ЛТД”діє на підставі статуту,
затвердженого зборами засновників протокол № 1 від 25.01.1995 року, зареєстрованого Управлінням економіки Ради народних депутатів
31.01.1995 року та взяте на облік як платник податків у Вінницькій МДПІ, згідно
довідки № 1658/28 від 19.12.2001 року.
У відповідності до довідки Головного управління
статистики №3454 від 18.05.99 р. ТОВ “Самар ЛТД”значиться в ЄДРПОУ,
ідентифікаційний код -20114390,
місцезнаходження вул.АДРЕСА_1.
Статтею 9 Закону України “Про систему
оподаткування”передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових
платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про
фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни,
встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів); сплачувати
належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені
законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону України “Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами”податкові декларації подаються за базовий податковий
(звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних
авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім
календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у
тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом
40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених
підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60
календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
В порушення зазначених норм Закону відповідач не звітує
до Вінницької МДПІ з 21.07.2006 року, що
стверджується довідками позивача № 950/10/15, № 948/10/15 від 08.02.2008 року.
У відповідності до довідки № 475/19 від 04.02.2008 року
у відповідача відсутня заборгованість із сплати податків, зборів.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про
порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової
адміністрації України від 19.02.98 р. № 80 та зареєстрованої в Міністерстві
юстиції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо платник податків не має
заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в
органи державної податкової служби податкових декларацій, документів
бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення
про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування
державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до Закону України "Про державну
податкову службу в Україні" (п. 17,
ч. 1 ст. 11) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції
та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у
передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою)
про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу
України (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть
господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання
шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку,
передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК України підставою
господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є
вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин
відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання
чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним
вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського
правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за
порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської
діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими
органами державної влади або органами місцевого самоврядування
адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або
майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта
господарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у разі
здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи
установчим документам, до нього може бути застосовано
адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації
цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) підставою для
постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано
з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам
державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової
звітності відповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відповідач не звітує у
встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає
вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для скасування
(припинення) державної реєстрації юридичної особи - товариства з обмеженою
відповідальністю “Самар ЛТД”.
Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу
України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК України) учасники юридичної
особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи,
зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну
реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що
юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої
цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної
особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган
управління юридичної особи.
Відповідно до частини п'ятої ст. 38 Закону суд призначає
в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з
припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний
реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії
з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати
надходження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний
реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного
державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник
(учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення
(ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику
органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який
постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією,
відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої ст. 105 ЦК України
комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової
інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної
особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з частиною першою ст. 36 Закону для проведення
державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації
голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення
процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з
дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення)
державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою
цієї статті.
Відповідно до частини десятої ст. 38, частини 8 ст. 36
Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для
проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її
ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного
державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення
юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою ст. 36 Закону строк державної
реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати
три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з
припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти
висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії
справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України
передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні
правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад
права).
У зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне
створити ліквідаційну комісію в наступному складі: голова комісії -Вінницька МДПІ;
члени комісії: засновник -ОСОБА_2; Вінницький районний відділ ГУМВС України у
Вінницькій області.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з
моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах
масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію
юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення товариства з
обмеженою відповідальністю “Самар ЛТД”та не пізніше двох місяців з дати
публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з
описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами
першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії
70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування
державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи
і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання
вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення
його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,
крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач
суду не надав.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86,
94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257
КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ
:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою
відповідальністю "Самар ЛТД" (юридична адреса: вул. АДРЕСА_1, код
ЄДРПОУ - 20114390).
3. Створити ліквідаційну комісію в складі: голова
комісії - Вінницька МДПІ ; члени
комісії: засновник - ОСОБА_2; Вінницький РВ ГУМВС України у Вінницькій області.
4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною
постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про
те, що ТОВ "Самар ЛТД" перебуває у процесі припинення.
5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з
дня набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах
масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію
юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ТОВ "Самар
ЛТД " та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення
подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному
реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону
України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців".
6. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів
з дня набрання даним рішенням законної сили.
7. Копію постанови, направити Вінницькому РВ ГУМВ
України у Вінницькій області.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена
протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у
повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному
обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на
постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання
заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду
апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної
сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої
інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст
постанови оформлено: 01.09.09
Суддя/підпис/
Мельник-Томенко Жанна Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2009 |
Оприлюднено | 13.10.2009 |
Номер документу | 4960462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні