а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432)
55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2009 р. Справа № 2-а-3449/09/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Чудак Олесю Миколаївну,
При секретарі судового засідання:
За участю представників сторін:
позивача :
відповідача
:
розглянувши матеріали справи
за позовом: регіонального управління Департаменту контролю за
виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА
України у Вінницькій області
до: Споживчого
товариства "Наталі"
про:
стягнення штрафу в розмірі 1700 грн
ВСТАНОВИВ
:
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86,
94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257
КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ
:
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена
протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у
повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному
обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на
постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання
заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду
апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної
сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої
інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст
постанови оформлено:
Суддя/підпис/
Чудак Олеся Миколаївна
Копія
вірна:
Суддя:
Секретар:
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432)
55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27
серпня 2009 року Справа №2-а-3449/09/0270
Вінницький окружний
адміністративний суд у складі:
головуючого
судді Чудак Олесі Миколаївни,
при
секретарі судового засідання ОСОБА_1,
за
участю представника позивача ОСОБА_2,
за
відсутність представника відповідача,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом регіонального
управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у
Вінницькій області до Споживчого товариства “Наталі”про стягнення заборгованості
по фінансових санкціях в розмірі 1700 грн,
встановив:
у липні 2009 року регіональне
управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Вінницькій
області (РУ ДКВОСАНТВ ДПА України у Вінницькій області) звернулося в суд з
позовом про стягнення з Споживчого товариства “Наталі”(СП “Наталі”) про
стягнення заборгованості по фінансових санкціях в розмірі 1700 грн.
Позов мотивовано тим, що
відповідачем порушено вимоги Закону України "Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів" в частині несплати заборгованості по штрафним
санкціям, застосованих згідно з рішенням від 26 березня 2009 року
№0204062800-21.
Рішення прийнято на підставі акта
перевірки за дотриманням СП “Наталі”порядку проведення розрахунків за товари
(послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і
ліцензій від 26 лютого 2009 року, у висновку якого встановлено порушення
відповідачем вимог статті 15-3 Закону України "Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів", а саме, продаж тютюнових виробів поштучно.
В судовому засіданні представник РУ
ДКВОСАНТВ ДПА України у Вінницькій області позовні вимоги підтримав повністю,
посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та надані у справу докази.
Відповідач
в судове засідання жодного разу не з'являвся, письмових заперечень, відповідно
до ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 03 серпня 2009 року, поштовим відправленням не
надсилав, хоча про час, дату і місце розгляду справи повідомлявся належним
чином, про що свідчать реєстри вихідної кореспонденції Вінницького окружного
адміністративного суду від 03 серпня 2009 року, від 20 серпня 2009 року
(а.с. 14, 18), розгляд справи переносився.
Таким
чином, суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про
час і місце розгляду судової справи, тому виходячи зі змісту статті 128 КАС
України неявка без поважних причин уповноваженого представника відповідача або
неповідомлення ним про причин неприбуття не є перешкодою для розгляду справи, в
зв'язку з чим справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши пояснення представника
РУ ДКВОСАНТВ ДПА України у Вінницькій області, дослідивши надані докази та
матеріали справи, суд встановив наступне.
СП “Наталі”зареєстроване як
юридична особа Липовецькою районною державною адміністрацією Вінницької області
27 листопада 2002 року, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію
№667623 серія А00 (а.с. 9).
26 лютого 2009 року працівниками
Липовецької МДПІ у Вінницькій області - старшим державним податковим
ревізором-інспектором ОСОБА_4, головним державним податковим
ревізором-інспектором ОСОБА_3 на підставі направлень від 23 лютого 2009 року
№900785 та №900780 проведено перевірку господарської одиниці - магазину, що
розташований за адресою вул. АДРЕСА_1 і належить СП “Наталі”.
Перевірка проводилась в присутності
продавця ОСОБА_5
За результатами перевірки складено
акт від 26 лютого 2009 року №305/02/32/32292473 (а.с. 6, 7) у якому встановлено
факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами поштучно, а саме, перевіряючи ми
здійснено закупку однієї пачки сигарет “Честерфілд”сині по ціні 4 грн 50 коп.
та поштучно пۥяти
сигарет “Бонд синій”по ціні 20 коп. за сигарету.
Акт перевірки присутніми особами
підписаний, зауваження до нього відсутні. Відповідачу для ознайомлення з
матеріалами перевірки, надання вмотивованих пояснень та документів щодо фактів,
викладених в акті запропоновано прибути до органу Державної податкової служби
за місцем реєстрації у термін 10 днів. Один примірник акта перевірки отримала
ОСОБА_5.
26 березня 2009 року РУ ДКВОСАНТВ
ДПА України у Вінницькій області на підставі акта перевірки винесено рішення
№0204062800-21 про застосування до СТ “Наталі”фінансових санкцій за порушення
вимог статті 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів" у розмірі 1700 грн (а.с. 5), яке направлено відповідачу та
отримано ним, про що свідчить поштове повідомлення від 30 березня 2009 року
№675834 (а.с. 8).
Визначаючись щодо заявлених позовних
вимог суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 16 Закону
України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" контроль
за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а
також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до пункту 4 частини
першої статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в
України" державні податкові інспекції в районах, містах без районного
поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції
здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій,
додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у
встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію
суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів
господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з
наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці
документи, за наявністю торгових патентів.
Відповідно до статті 15-3 Закону
України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів"
забороняється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особами, які не
досягли 18 років; особам, які не досягли 18 років; у приміщеннях та на
території дошкільних, навчальних закладів і закладів охорони здоров'я; у
приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, які здійснюють торгівлю товарами дитячого
асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях)
універсальних торговельних організацій; у місцях проведення спортивних змагань;
в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування; з торгових
автоматів; з полиць самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних напоїв); поштучно (для
тютюнових виробів, крім сигар); з рук та у не визначених для цього місцях торгівлі.
.
У разі порушення наведеної статті,
абзац 8 статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів" передбачає застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у
розмірі 1700 грн.
Підставою для прийняття рішення про
застосування фінансових санкцій, відповідно до пунту 5 постанови Кабінету
Міністрів України від 02 червня 2003 року №790 "Про затвердження Порядку
застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (Порядок) є акт
перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених
законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і
роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений
органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні
порушені норми законодавства.
Таке рішення приймається
керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який
видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і
плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим
ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим,
алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за
виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної
податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи,
Мінекономіки), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Державної
податкової адміністрації, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах їх
компетенції, визначеної законодавством (пункт 6 Порядку)
Таким чином, РУ ДКВОСАНТВ ДПА
України у Вінницькій області наділено повноваженнями щодо застосування
фінансових санкцій на підставі акта перевірки, складеного державною податковою
інспекцією відповідно до статті 16 Закону України "Про державне
регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,
алкогольних напоїв та тютюнових виробів" в межах наділених повноважень
щодо здійснення перевірок суб'єктів господарювання з даного питання.
Відповідно до пункту 10 Порядку
застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 вищевказаного Закону
України, у разі невиконання рішення про застосування фінансових санкцій
протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі
рішення суду, а відповідно до пункту 13, рішення може бути оскаржено у місячний
термін в установленому законодавством порядку.
Станом на час розгляду справи
відповідачем штрафна санкція у добровільному порядку не сплачена, рішення про
застосування фінансових санкцій від 26 березня 2009 року №0204062800-21,
отримане ним 01 квітня 2009 року, згідно повідомлення про вручення поштового
відправлення, у визначеному законом порядку не оскаржено, у зв'язку з чим
позивач звернувся до суду (а.с. 8).
Частиною першою статті 9 Кодексу
адміністративного судочинства України (КАС України) передбачено, що суд при
вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи
державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові
особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно
до статей 11,71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на
яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього
Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що
ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному
дослідженні.
Доказів, які б спростовували доводи
позивача, відповідач суду не надав, а тому з урахування встановлених у судовому
засіданні обставин справи та вищезазначених положень чинного законодавства
України, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним
обставинам справи і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь
суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за
відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із
залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий
збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статями 70, 71, 79, 86,
94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України суд
постановив:
адміністративний
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Споживчого товариства
“Наталі”(вул. АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 32292473) заборгованість по фінансовій
санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн до Державного бюджету України
(Липовецький район, р/р 31111106700273, код ЄДРПОУ 34701099, МФО 802015, код
платежу 21081100).
Відповідно до статі 186 КАС України
постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі
складення постанови у повному обсязі відповідно до статі 160 цього Кодексу - з
дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому
апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна
скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив
оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається
особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до статі 254 КАС України
постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова
або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги
судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
Повний
текст постанови оформлено 28.08.2009.
Суддя
О.М.Чудак
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2009 |
Оприлюднено | 13.10.2009 |
Номер документу | 4960512 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні