ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" липня 2011 р. Справа № 2a-2021/11/0970
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Мигалюк Ю.В. розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали адміністративної справи за позовом територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області до ВАТ «Городенкаавто»про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 грн., -
ВСТАНОВИВ:
17.06.2011 року територіальне управління Головавтотрансінспекції в Івано-Франківській області звернулося з адміністративним позовом до ВАТ «Городенкаавто»про стягнення фінансових санкцій згідно постанови №119431 від 15.02.11р. на суму 1700 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області 17.01.2011р. складено акт за № 221756 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, під час якої виявлено відсутність у водія ОСОБА_1 витягу з дозволу на перевезення, розкладу руху, схеми маршруту. Начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області щодо ВАТ «Городенкаавто»15.02.2011 року винесено постанову про застосування фінансових санкцій на загальну суму 1700 грн. за порушення, передбачені абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідно до п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України судом 20.06.2011 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документами направлено відповідачу за адресою, зазначеною у довідці-витягу з ЄДРПОУ. 01.07.2011 року надіслані матеріали повернулись на адресу суду із відміткою центру поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання». Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у розгляді справи, за такою адресою вважається, що суд виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи. Заперечення проти позову чи заяви про визнання позову на адресу суду відповідачем не подано.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст.183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, -прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в України визначені Законом України "Про автомобільний транспорт".
Статтею 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Відповідно пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року за №1567 "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м. Києві та м. Севастополі.
Стаття 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначає перелік документів, на підставі яких виконують пасажирські перевезення, згідно положень якої автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документами для регулярних пасажирських перевезень є:
для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Стаття 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначає, що ліцензійною карткою транспортного засобу є документ, який містить реєстраційні дані ліцензії та транспортного засобу; розклад руху - сукупність графіків руху автобусів за маршрутом.
Абзац 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" є спеціальною нормою, якою встановлено, що за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частинами 4 та 5 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.
Відповідно до пунктів 21, 27 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року за №1567 "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. При виявлені порушення законодавства складається акт, на підставі якого керівник органу державного контролю виносить постанову про застосування фінансових санкцій, що є обов'язковою до виконання.
Пунктом 28 вказаної Постанови Кабінету Міністрів України фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.
У передбачений законом термін сума застосованих фінансових санкцій відповідачем добровільно не сплачена. Постанова в порядку передбаченому пунктом 32 "Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" до вищого за підпорядкуванням органу державного контролю протягом 10 днів після її винесення чи до суду не оскаржувалась.
Суд зазначає, що при наданні відповідачем послуг з перевезення вантажів наявність документів, передбачених статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»є обов'язком відповідача, порушення якого тягне наслідки у вигляді застосування штрафних санкції, передбачених статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Як вбачається з матеріалів справи, 17.01.2011 року працівниками територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Івано-Франківській області проводилися рейдові перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт та було виявлено порушення вимог даного законодавства ВАТ «Городенкаавто», а саме: виявлено відсутність у водія ОСОБА_1 витягу з дозволу на перевезення, розкладу руху, схеми маршруту. В день складання акту водій з актом перевірки ознайомився. Про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відповідач повідомлявся, про що свідчать поштові повідомлення про надіслання останньому кореспонденції. Суму фінансових санкцій не сплатив.
Таким чином, суд приходить до переконання, що застосовані позивачем фінансові санкції в дохід Державного бюджету за постановою №119431 від 15.02.2011 року підлягають стягнення з ВАТ «Городенкаавто», за порушення ним статей 39, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»під час здійснення господарської діяльності.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
За таких обставин позов підлягає до задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 39, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», ст.ст. 11, 71, 86, 162, 183-2, 256 КАС України, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ВАТ «Городенкаавто» (код ЄДРПОУ 03117010, вул.Станіславська,51, м.Городенка, Івано-Франківська область, 78100) на користь держави (р/р 31110106700002 УДК в м. Івано-Франківську, код платежу 21081100, МФО - 836014, код одержувача - 20568100) - 1700 (одна тисяча сімсот гривень) несплачених фінансових санкцій.
Постанову допустити до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, визначені ст.254 КАС України.
Постанова складена 14.07.2011 року о 08:20 год.
Суддя: Мигалюк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2011 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49644661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні