Постанова
від 01.09.2015 по справі 809/3120/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" вересня 2015 р.                               № 809/3120/15

10 год. 20 хв. м. Івано-Франківськ

          

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Гундяк В.Д., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області до Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

          

10.08.2015 року управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області (надалі – позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка" (надалі – відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги мотивовані тим, що посадовими особами Яремчанського міського відділу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області при проведені перевірки відповідача щодо дотримання вимог законодавства з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки виявлено порушення вимог законодавства, за наслідками яких створюється реальна загроза життю та здоров'ю людей, про що складено акт перевірки. За наслідками розгляду вказаного акту позивачем винесено припис про усунення порушень вимог законодавства. З метою забезпечення безпеки життя та здоров'я людей, позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель, споруд, приміщень Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка" та заборони використання будівель, споруд, приміщень за цільовим призначенням, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

У відповідності до вимог ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах щодо, зокрема, застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, застосовується скорочене провадження.

Тому, згідно п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 11.08.2015 року в адміністративній справі за вищевказаним позовом відкрито скорочене провадження. Копію даної ухвали направлено відповідачу та отримано останнім 13.08.2015 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення. У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.

Судом встановлено, що на підставі наказу № 37 від 26.06.2015 Яремчанського міського відділу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Івано-Франківській області, повідомлення про проведення перевірки № 2385 від 30.06.2015 року, посвідчення на проведення перевірки № 812 від 10.07.2015 року посадовими особами Яремчанського міського відділу управління Державної служби надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області проведено планову перевірку щодо додержання (виконання) вимог законодавства з у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка", розташованого за адресою: вул. Д. галицького, 65А, смт. Ворохта, Яремчанська міська рада, Івано-Франківської області.

За результатами проведеної перевірки було виявлено ряд порушень, про що складено акт за № 32 від 27.07.2015 року. (а.с. 15 – 21).

Зокрема, як вбачається з дослідженого судом вищевказаного акту встановлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:

-          не доукомплектовано пожежний щит необхідним протипожежним інвентарем (підпункт 3.11 розділу V “Правил пожежної безпеки в Україні”, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року (далі – наказ МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій горищ (підпункт 2.5, глава 2, розділ ІІІ наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          автоматична пожежна сигналізація знаходиться у несправному стані (п.1.2, глава 3, розділ ІV наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          деякі пожежні крани не доукомплектовані пожежними рукавами (п.2.2, глава 2, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          не проведено технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (сертифікованих вогнегасників) (п.3.17, глава 3, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          не проведено технічне обслуговування пожежного гідранта, який знаходиться на території санаторію (підпункт 2.1.2, глава 2, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року);

-          не захищено будівлі від прямих попадань блискавки та первинних її проявів згідно вимог (підпункт 1.2.1, глава 1, розділ ІV наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року).

Вказані порушення на думку позивача створюють реальну загрозу життю та здоров”ю людей.

За результатами перевірки Яремчанським міським відділом управлінням Державної служби надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області внесено припис про усунення порушень вимог пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту (а.с. 22), яким запропоновано відповідачу вжити заходи по усуненню порушень, виявлених перевіркою. Вказаний припис останнім отримано 27.07.2015 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка". Однак жодних доказів оскарження згаданого припису чи виконання його вимог відповідач суду не надав.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд приймає до уваги наступне.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 є обов'язковими для виконання всіма центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від виду їх діяльності та форм власності), посадовими особами та громадянами.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних, технічних та інших заходів, спрямованих на попередження пожеж, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для швидкого виклику пожежних підрозділів та успішного гасіння пожеж.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.1 ст.70 Кодексу підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст.70 Кодексу).

Отже, законодавством передбачено право посадових осіб центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки на звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно п. 26 ч.1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України, небезпечний чинник - складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.

Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Таким чином, наявність таких порушень як: не доукомплектування пожежного щита необхідним протипожежним інвентарем (підпункт 3.11 розділу V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); не проведення вогнезахисної обробки дерев'яних конструкцій горищ (підпункт 2.5, глава 2, розділ ІІІ наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); несправний стан автоматичної пожежної сигналізації (п.1.2, глава 3, розділ ІV наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); не доукомплектування деяких пожежних кранів пожежними рукавами (п.2.2, глава 2, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); не проведення технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (сертифікованих вогнегасників) (п.3.17, глава 3, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); не проведення технічного обслуговування пожежного гідранта, який знаходиться на території санаторію (підпункт 2.1.2, глава 2, розділ V наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року); не захищення будівлі від прямих попадань блискавки та первинних її проявів згідно вимог (підпункт 1.2.1, глава 1, розділ ІV наказу МВС України 1417 від 30.12.2014 року) пов'язанні з ризиком настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі та є обставинами, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

За таких обставин та враховуючи, що Ворохтянський обласний кістково-туберкульозний санаторій "Смерічка" допустив порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, доказів усунення виявлених порушень, не надав, суд приходить до висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

У відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Таким чином, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 8-14, 86, 160-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

                                                  ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель, споруд, приміщень Ворохтянського обласного кістково-туберкульозного санаторію "Смерічка" (вулиця Д.Галицького, 65 А, смт. Ворохта, Яремчанська міська рада, , Івано-Франківська область, 78595, код ЄДРПОУ 01993210) шляхом опечатування вхідних дверей.

Заборонити Ворохтянському обласному кістково-туберкульозному санаторію "Смерічка" використовувати будівлі, споруди, приміщення за цільовим призначенням, окрім робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Постанову суду звернути до негайного виконання.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

          

          

Суддя                                                                                           Гундяк В.Д.

Дата ухвалення рішення01.09.2015
Оприлюднено10.09.2015
Номер документу49644896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3120/15

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Постанова від 01.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні