Не вказано
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
03 вересня 2015 року (09 год. 30 хв.) Справа № 808/3373/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
23.06.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» (далі - відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.
Ухвалою суду від 26.06.2015 було відкрито скорочене провадження у справі.
Зазначена ухвала направлялася на адресу відповідача, проте 05.08.2015 була повернута до суду із позначкою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
Згідно із п. 3 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення встановленого десятиденного строку до суду не надійдуть заперечення відповідача.
В період з 09.08.2015 по 02.09.2014, згідно наказу голови Запорізького окружного адміністративного суду від 14.07.2015 №188, головуючий суддя перебував у щорічній відпустці.
Станом на 03.09.2015 до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову.
За правилами ч. 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Частиною 4 ст. 6 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є:
Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Частина 2 ст. 9 Закону № 448/96-ВР передбачає право уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають «Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 (далі - Правила № 1470).
За приписами п. 2 розділу ІV Правил № 1470, уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вбачається з матеріалів справи, 05.09.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2, у відношенні відповідача складено ОСОБА_3 про правопорушення на ринку цінних паперів №584-ЦА-УП-ДУ, відповідно до якого встановлено, що відповідач на виконання вимог Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності та клірингової діяльності, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21.05.2013 № 862, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.06.2013 за № 897/23429, листом від 19.04.2014 (вх. Комісії від 15.04.2014 № 3963) надав довідку про керівних та посадових осіб та фахівців заявника (ліцензіата), що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку та сертифіковані в установленому порядку, відповідно до якої протоколом загальних зборів учасників № 1/13 від 13.03.2014 призначено на посаду генерального директора товариства ОСОБА_4, який на дату його призначення не мав відповідного сертифікату фахівця з депозитарної діяльності установленого зразка, виданого Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку або Комісією. Отже, відповідач порушив вимоги абз. 2 п. 3 гл. 1 р. ІІ Ліцензійних умов в частині призначення керівником депозитарної установи особи, яка на дату призначення не мала сертифіката установленого зразка, виданого Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку або Комісією.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 1, 3 р. ХІV Правил № 1470 розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з прийнятим рішенням у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.
Розпорядження про усунення порушень можуть виносити Голова Комісії, члени Комісії, уповноважені Комісією посадові особи.
Судом встановлено, що розглянувши матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів 24.09.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 було складено розпорядження №150-ЦА-УП-ДУ про усунення порушень законодавства про цінні папери. Відповідно до зазначеного розпорядження відповідачу було надано строк до 24.10.2014 на усунення зазначеного порушення.
За приписами п. 5 ст. 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій.
Відповідно до пп. 2.1 п. 2 р. ХVІІ Правил № 1470 комісія має право застосовувати до юридичних осіб попередження - за порушення вимог законодавства щодо цінних паперів, у тому числі нормативно-правових актів Комісії.
Судом встановлено, що уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 було складено постанову №584-ЦА-УП-ДУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої до відповідача було застосовано санкцію у вигляді попередження. Зазначена Постанова та Розпорядження надсилалися на адресу відповідача супровідним листом від 25.09.2014.
Відповідно до п. 1 р. ІІІ, п. 1 р. ІV Правил № 1470 справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення. Уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
17.11.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_5 у відношенні відповідача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Відповідно до зазначеної постанови, відповідачем у встановлений термін (до 24.10.2014) не було виконано вимоги розпорядження №150-ЦА-УП-ДУ про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.09.2014. У зв'язку з чим відповідачу було запропоновано з'явитися на підписання ОСОБА_3 про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до Комісії 27.11.2014. Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 18.11.2014, вказана постанова надсилалась на адресу відповідача.
Керуючись п. 2 розділу ІV Правил № 1470 27.11.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_6, у відношенні відповідача складено ОСОБА_3 про правопорушення на ринку цінних паперів №730-ЦА-УП-ДУ. Згідно зазначеного ОСОБА_3 відповідачем було встановлено, що у відношенні відповідача було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.09.2014 № 150-ЦА-УП- ДУ, відповідно до якого товариство повинно було у термін до 24.10.2014 усунути порушення вимог законодавства про цінні папери та проінформувати про усунення порушення вимог абзацу другого пункту 3 глави 1 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності та клірингової діяльності, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21.05.2013 № 862, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.06.2013 за N 897/23429, в частині призначення керівником депозитарної установи особи, яка на дату призначення не мала сертифіката установленого зразка, виданого Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку або Комісією. Інформація та документи на виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від відповідача до Комісії не надходили, що свідчить про невиконання вищезазначеного розпорядження.
Керуючись п. 9 розділу ІV, п. 4 розділу V, п. 1 розділу VI Правил № 1470, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3 винесено постанову від 08.12.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 17.12.2014.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 про правопорушення на ринку цінних паперів та постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу, про що свідчить надана позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 09.12.2014.
Відповідно до п. 9 р. ХІV Правил № 1470 у разі невиконання або несвоєчасного виконання розпорядження про усунення порушень уповноважена особа застосовує відповідну санкцію та у разі необхідності виносить нове розпорядження.
17.12.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3 було складено розпорядження №213-ЦА-УП-ДУ про усунення порушень законодавства про цінні папери. Відповідно до зазначеного розпорядження відповідачу було надано строк до 20.02.2015 на усунення встановленого ОСОБА_3 порушення. Зазначене Розпорядження надсилалося на адресу відповідача супровідним листом від 25.09.2014.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 1 розділу ХVІІ Правил № 1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у ст. 11 Закону № 448/96-ВР, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що відповідачем у встановлений термін не виконано вимоги розпорядження №150-ЦА-УП-ДУ про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Відтак, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, 17.12.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3 було складено постанову №755-ЦА-УП-ДУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів до відповідача було застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн.
Відповідно до резолютивної частини даної постанови, відповідачу необхідно було перерахувати суму штрафу на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 «Адміністративні штрафи та інші санкції», протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Зазначена постанова направлялася на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується супровідним листом від 23.12.2014, наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 24.12.2014 та копією фіскального чеку.
Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.
Пунктами 3 та 4 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
За приписами ст. 11 Закону № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 17000,00 грн. відповідачем не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідач не надав суду будь-яких доказів на спростування вимог позивача, тому, враховуючи вимоги ч. 1 ст. 71 КАС України, суд доходить висновку про наявність необхідної сукупності обставин, які дають підставу для висновку щодо правомірності заявленого позову.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума штрафу повинна бути стягнута з відповідача.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» (69123, м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шосе, буд. 3, код ЄДРПОУ 36648781) до Державного бюджету України штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч гривень 00 коп.) грн., який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 «Адміністративні штрафи та інші санкції»,.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили і є остаточною після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Р.В. Кисіль
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2015 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49646183 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні