Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 серпня 2015 р. Справа №818/2593/15
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Соколова В.М., розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Скат", третя особа - Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації про стягнення безпідставно отриманих коштів,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція в Сумській області (далі по тексту - позивач, ДФС в Сумській області) звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Скат" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Скат"), третя особа - Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації про стягнення безпідставно отриманих коштів в сумі 10905,49 грн. внаслідок завищення вартості виконаних будівельних робіт.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що проведеним контрольним обміром від 29.09.2014, встановлено розбіжність між фактично виконаними роботами та роботами включеними до акта форми КБ-2в № 24 за грудень 2012 року по об'єкту "Будівництво центральної районної лікарні в м. Охтирка (розширення). Добудова котельні на твердому паливі ЦРЛ (з коригуванням проектно-кошторисної документації". Так, фактично не підтверджено виконання робіт з установлення кранів пожежних діаметром 50 мм (в комплекті), пожежних кафів та робіт з монтажу сигналізатора-аналізатора. (Акт обстеження та контрольного обміру в Додатку 9 до акта). Таким чином, в порушення Правил визначення вартості будівництва, включення обсягів робіт та кількості матеріалів, що фактично не виконувалися та не використовувалися, призвело до завищення вартості виконаних будівельних робіт на загальну суму з урахуванням ПДВ 10905,49 грн. Внаслідок допущеного порушення УКБ Сумської ОДА завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 10905,49 грн. з ПДВ.
У судове засідання сторони та третя особа не з'явилися, про день, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки, всупереч вимог ч.2 ст. 40 КАС України, суд не повідомили, Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації подало клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що на виконання ухвали Ковпаківського районного суду м. Суми від 23.09.2014, ДФІ в Сумській області проведено позапланову ревізію фінансово-господарської діяльності управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (надалі по тексту - УКБ Сумської ОДА) за період з 01.01.2011 по 31.12.2012, за результатами якої складено акт №06-08/36 від 10.10.2014 (а.с.8-17).
Ревізією визначення вартості виконаних будівельних робіт встановлено, що між УКБ Сумської ОДА в особі начальника управління ОСОБА_1 та ТОВ "Скат", в особі виконуючого обов'язки директора ОСОБА_2, було укладено договір підряду від 16.11.2011 за №39, предметом договору згідно пункту 1.1 є виконання робіт по розробленню проектно-кошторисної документації по об'єкту "Центральна районна лікарня м. Охтирка (розширення) лот № 4 - Добудова котельні на твердому паливі ЦРЛ (з коригуванням проектно-кошторисної документації", відповідно до вимог державних будівельних норм та згідно діючого законодавства України.
Відповідно до п. 1.2 Замовник доручає, а Підрядник на власний ризик забезпечує виконання робіт у відповідності до умов цього договору власними та залученими силами та засобами по об'єкту "Центральна районна лікарня м. Охтирка (розширення) лот № 4 - Добудова котельні на твердому паливі ЦРЛ (з коригуванням проектно-кошторисної документації", відповідно до проектно-кошторисної документації, вимог державних будівельних норм України, технічних умов та державних стандартів України. Є відповідальним за достовірність виконаних обсягів робіт та їх вартість, зобов'язується ввести в дію об'єкт і виконувати гарантійні зобов'язання згідно діючого законодавства.
Договірна ціна робіт, що доручається для виконання ТОВ "Скат", визначена на основі пропозиції конкурсних торгів, є динамічна та складає 5330461,89 грн., із них:
- на виготовлення робочої документації 350000,00 грн.;
- на виконання будівельно-монтажних робіт 4980461,89 грн.
Обсяг робіт, що доручається для виконання підряднику на 2011 рік, буде уточнюватися окремими додатковими угодами в залежності від фактичного надходження коштів на рахунок Замовника.
Джерело фінансування об'єкту в 2011 році: субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток.
Відповідно до наданих старшим слідчим СВ СМВ УМВС України в Сумській області актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в (надалі - акти форми КБ-2в), ТОВ "Скат" виконано та пред'явлено до оплати УКБ Сумської ОДА робіт по об'єкту "Центральна районна лікарня м. Охтирка (розширення) лот № 4 - Добудова котельні на твердому паливі ЦРЛ (з коригуванням проектно-кошторисної документації" за 2012 рік на загальну суму 4917461,38 грн.
За виконані роботи УКБ Сумської ОДА, згідно наданих платіжних доручень, проведено оплату протягом 2012 року на користь ТОВ "Скат" на загальну суму 4199276,71 грн., з яких: за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3511460 "Державний фонд регіонального розвитку" - в сумі 3905276,71 грн.; за кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 150101 "Капітальні вкладення" - в сумі 294000,00 грн.
В ході ревізії, на ім'я начальника управління ОСОБА_3 направлено листа від 26.09.2014 за № 18-06-14-14/6631, що для проведення 29.09.2014 контрольних обмірів по об'єкту "Будівництво центральної районної лікарні в м. Охтирка (розширення). Добудова котельні на твердому паливі ЦРЛ (з коригуванням проектно-кошторисної документації"), виконаних силами підрядної організації ТОВ "Скат", та підписання акта обстеження та контрольного обміру просимо забезпечити присутність представників з боку управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації та представників з боку ТОВ "Скат".
Проведеним контрольним обміром від 29.09.2014, за участю представника Замовника головного спеціаліста відділу інженерної підготовки виробництва, технічного нагляду в будівництві та кошторисно-договірних відносин УКБ Сумської ОДА ОСОБА_4В та представника Субпідрядної організації головного інженера ПП "Лімік" ОСОБА_5 (представник Генпідрядної організації ТОВ "Скат" для проведення контрольного обміру не з'явився), встановлено розбіжність між фактично виконаними роботами та роботами включеними до акта форми КБ-2в № 24 за грудень 2012 року по вказаному об'єкту.
Так, фактично не підтверджено виконання робіт з установлення кранів пожежних діаметром 50 мм (в комплекті), пожежних шкафів та робіт з монтажу сигналізатора-аналізатора. (Акт обстеження та контрольного обміру в Додатку 9 до акта).
Таким чином, в порушення п. 6.4.4.1 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 "Правил визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 за № 293, (на момент складання акта форми КБ-2в № 24 за грудень 2012 року - п. 3.3.10.1 ДБН Д. 1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 за №174 зі змінами та доповненнями), включення обсягів робіт та кількості матеріалів, що фактично не виконувалися та не використовувалися, призвело до завищення вартості виконаних будівельних робіт на загальну суму з урахуванням ПДВ 10905,49 грн.
Внаслідок допущеного порушення УКБ Сумської ОДА завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 10905,49 грн. з ПДВ.
З метою усунення виявлених порушень, на підставі п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю" від 26.01.1993 за № 2939-ХІІ, начальнику УКБ Сумської ОДА пред'явлено вимогу від 20.10.2014 за № 18-06-14-14/6976 про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства в строк до 17 листопада 2014 року (а.с.18-19).
Однак, на момент звернення до суду відповідачем не виконано п. 1 листа-вимоги "Про усунення виявлених ревізією порушень" від 20.10.2014 за № 18-06-14-14/6976, що є порушенням ч. 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", в частині того, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими до виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" головними завданнями органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Відповідно до п. 8 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органу державного фінансового контролю надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
З огляду на викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з ТОВ "Скат" безпідставно отриманих коштів в сумі 10905,49 грн. внаслідок завищення вартості виконаних будівельних робіт є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Скат", третя особа - Управління капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації про стягнення безпідставно отриманих коштів - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Скат" (вул. Кірова, 143, м. Суми, код ЄДРПОУ 31787330) до Державного бюджету України кошти в сумі 10905,49 грн. (десять тисяч дев'ятсот п'ять грн. 49 коп.), які безпідставно отримані внаслідок завищення вартості виконаних будівельних робіт на дохідний рахунок №31111115700002, відкритий в ГУ ДКСУ у Сумській області, МФО 837013, код платежу 24060300 "Інші надходження".
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) В.М. Соколов
З оригіналом згідно
Суддя В.М. Соколов
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2015 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49649905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні