ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/1829/15-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренич І.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Кіцманська об"єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області до Колективне комерційно-виробниче Мале підприємство "Інтерагроіндустрія" про про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В:
Кіцманська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області (далі - Позивач) звернулася до суду із позовом, в якому просить, з урахуванням заяви про виправлення описки стягнути кошти з рахунків платника податків колективного комерційно-виробничого малого підприємства "Інтерагроіндустрія" у сумі 4250,00 грн.
Позов мотивовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг по єдиному податку в сумі 4250,00 грн. Оскільки борг в добровільному порядку відповідачем не сплачено, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Від представника позивача поступило клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, при цьому представник позивача зазначив, що позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача про день, час та місце розгляду справи по суті був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання повістки про виклик до суду від 06.02.2015 року, однак в судове засідання не з'явився. Враховуючи вищевикладене та на підставі ч.4,6 ст.128 КАС України, суд визнав за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що колективне комерційно-виробниче мале підприємство "Інтерагроіндустрія" (59300, вул. Українська, будинок 10, м. Кіцмань, Кіцманський район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 22851916) зареєстроване Кіцманською районною державною адміністрацією як суб'єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з 29.09.1992 року та взятий на облік, як платник податків.
Позивачем проведено камеральні перевірки відповідача з питань неподання або несвоєчасного подання податкових декларацій з єдиного податку, результати яких зафіксовані в актах перевірки від 28.05.2015 р. №000489/111/1500/22851916, від 14.07.2014 р. №000715/258/1500/22851916, від 28.11.2014 №001436/440/1500/22851916.
На підставі висновків викладених в акті перевірки, відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення, а саме:
- форми "Р" № 0001661500 від 04.06.2014 р., яким застосовано штрафну санкцію в сумі 2040,00 грн.;
- форми "Р" № 0003351500 від 29.07.2014 р., яким застосовано штрафну санкцію в сумі 170,00 грн.;
- форми "Р" № 0005811500 від 11.12.2014 р., яким застосовано штрафну санкцію в сумі 2040,00 грн.
Так за відповідачем обліковується податковий борг по єдиному податку на загальну суму 4250,00 грн.
Позивачем на адресу відповідача сформовано та направлено податкову вимогу про сплату боргу форми "Ю" №5-25 від 13.01.2015 року. Дана вимога повернута до податкового органу з відміткою "за зазначеною адресою не проживає", що підтверджується довідкою Укрпошти.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі - ПК України).
Відповідно п.п. 16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового Кодексу України платники податків і зборів зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Так, згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1 ст. 175 Податкового Кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п.56.2 ст. 56 ПК України).
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
З матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення - рішення № 0001661500 від 04.06.2014 р., № 0003351500 від 29.07.2014 р. та № 0005811500 від 11.12.2014 р. відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.
Відповідно до п.41.5 статті 41 Податкового Кодексу України, контролюючими органами та органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Органи державної податкової служби, відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Враховуючи заявлені позовні вимоги, наявні письмові докази в матеріалах адміністративної справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Згідно п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Внаслідок того, що відповідачем станом на дату розгляду та вирішення даного адміністративного позову про стягнення коштів за податковим боргом у добровільному порядку податковий борг у загальному розмірі 4250,00 грн., не сплачено, вимоги податкового органу про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" від 8.07.2011 р. № 3674-VI позивач звільнений від спалити державного мита. Тому суд не стягує судові витрати з відповідача.
Керуючись статтями 11, 71, 79, 86, 94, 128, 158-162, 183-2 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з колективного комерційно-виробничого малого підприємства "Інтерагроіндустрія" кошти на суму податкового боргу у розмірі 4250,00 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2015 |
Оприлюднено | 09.09.2015 |
Номер документу | 49651879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні