20-2/012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
справа № 20-2/012
ПОСТАНОВА
і м е н е м У к р а ї н и
"12" березня 2007 р. 16:25 м. Севастополь
Господарський суд міста Севастополя в складі:
судді Шевчук Н.Г.,
при секретарі: Соколові Д.В.,
за участю прокурора Шульги А.М..
представників Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя –Бодюка О.Є.
представника приватного підприємства „Виробничо-комерційна фірма „Кримагроекспрес” – не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора міста Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя до приватного підприємства „Виробничо-комерційної фірми „Кримагроекспрес” про стягнення заборгованості по податку на прибуток у сумі 1980,34 грн.,
в с т а н о в и в:
Прокурор міста Севастополя звернувся в суд з позовною заявою в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя до приватного підприємства „Виробничо-комерційна фірма „Кримагроекспрес” про стягнення заборгованості по податку на прибуток у сумі 1980,34 грн. Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем вимог податкового законодавства України.
У судовому засіданні прокурор та представники позивача підтримали позовні вимоги, вважають їх обґрунтованими та просять позов задовольнити.
Відповідач явку повноважних представників у судові засідання не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив, відзив не надав, про час та місце попереднього та судового засідань був повідомлений належним чином, але ухвали про призначення попереднього засідання та судового розгляду були повернуті поштовим відділенням у зв'язку зі сплином строку зберігання.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, та дослідивши інші докази в межах позовних вимог суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити з таких підстав.
Відповідно до пункту 2 статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави у випадках, передбачених законом.
Рішенням Конституційного суду України № 3-рп/99 від 08.04.1999 визначено, що прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає у чому проявилося порушення матеріальних чи інших інтересів держави, обґрунтовує в позовній заяві необхідність їх захисту і визначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції в спірних відносинах.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України до компетенції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до частини другої статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Приватне підприємство „Виробничо-комерційна фірма „Кримагроекспрес” відповідно до законодавства України є платником податків і зборів (обов'язкових платежів), зареєстроване у Балаклавської районної державній адміністрації міста Севастополя 28.03.1997, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Балаклавському районі міста Севастополя і зобов'язано сплачувати до бюджету відповідні платежі.
Згідно зі статтями 10, 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” до функції державних податкових інспекцій входить: здійснювання контролю за додержуванням законодавства про податки, інші платежі; забезпечення обліку платників податків, інших платежів, правильності нарахування та своєчасності поступлення податків, платежів; подача до судів позовів до підприємств, установ, організації та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом и державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Державні податкові інспекції мають право стягнути на користь бюджету та державних цільових фондів суми недоїмок, пені и штрафних санкції в порядку, передбаченім законом.
27.04.2006 Державною податковою інспекцією у Балаклавському районі м. Севастополя була проведена планова документальна перевірка відповідача з питання дотримання вимог податкового і валютного законодавства за період з 01.01.2003 по 31.12.2005.
В ході перевірки було встановлено, що приватним підприємством „Виробничо-комерційна фірма „Кримагроекспрес” занижена сума податку на прибуток, донараховано податкового зобов'язання 12 625,00 грн.
Таким чином, відповідачем допущені порушення п.п. 4.1.6 п. 4.1. ст. 4 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” № 283-/97-ВР від 22.05.1997.
Висновки перевірки містяться в акті № 68/23-129/24698459/39 від 27.04.2006.
За результатами перевірки Державною податковою інспекцією у Балаклавському районі м.Севастополя прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000012800/0 від 15.05.2006 про застосування штрафних санкцій у сумі 3788,00 грн.
Згідно з п.п. 17.1.3. п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Податкове повідомлення-рішення № 0000012800/0 від 15.05.2006 одержано уповноваженою особою боржника 27.03.2006, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 230506 (арк.с. 47).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення не було оскаржене відповідачем у встановленому порядку.
Термін оплати податкового зобов'язання відповідно до пп. 5.3.1. п. 5.3. статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181 складає 10 календарних днів з дня отримання відповідного рішення платником, тобто, останнім днем оплати було 06.06.2006.
В добровільному порядку відповідач заборгованість перед бюджетом не сплатив, але з урахуванням передплати у розмірі 1807,66 грн. сума заборгованості складає 1980,34 грн.
Заходи Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя по стягненню штрафних санкцій з відповідача, які передбачені Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, до погашення заборгованості не призвели.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. 3.1.1 ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” активи платників податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
На підставі вищевикладеного, позовні вимоги про стягнення з відповідача суми штрафних санкцій у розмірі 1980,34 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватного підприємства „Виробничо-комерційна фірма „Кримагроекспрес” (99716, м. Севастополь, с. Тернівка, вул. Горна, 3-а; код у ЄДРПОУ 24698459, р/р№2600630110078, № 26069946100781 в СФ АКБ “Укрсоцбанк”, МФО 324195) суму заборгованості перед бюджетом по сплаті штрафних санкцій у розмірі 1980,34 грн. на р/р31118009600002, одержувач Балаклавський державний бюджет, код платежу 11021000, банк УДК м. Севастополя, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035629.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Н.Г.Шевчук
19.03.2007
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 496547 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні