Постанова
від 21.09.2009 по справі 3/554
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21.09.2009 р. 15:14 № 3/554

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючої судді Блажівськ ої Н. Є., при секретарі судовог о засідання Миколаєнко І.О.,

розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу

За позовом Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сакура і К»

про

стягнення коштів

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністра тивного судочинства України в судовому засіданні 21 вересн я 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини Пост анови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

Київське міське відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (надалі - Поз ивач) звернулося до Окружног о адміністративного суду міс та Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Сакура і К»(на далі - Відповідач) про стягн ення з Товариства з обмежено ю відповідальністю «Сакура і К»на користь Київського міс ького відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів від рахування за невиконання нор мативу робочих місць признач ені для працевлаштування інв алідів у 2001 році у розмірі 5 288, 24 г рн.; кошти стягнути на користь отримувача платежу до дохід ної частини Державного Бюдже ту України на р/р 31219230700001 ГУ ДКУ у м . Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621, ко д призначення платежу 50070000:01 адм іністративно-господарська (ш трафна) санкція за невиконан ня нормативу робочих місць, п ризначених для працевлаштув ання інвалідів за 2001 рік.

Позовні вимоги мотивован і тим, що всупереч вимогам чин ного законодавства України, яке регулює порядок працевла штування інвалідів в Україні , Товариством з обмеженою від повідальністю «Сакура і К»у 2001 році фактично не було праце влаштовано жодного інваліда , тоді коли норматив працевла штування інвалідів, згідно з віту про зайнятість інваліді в за формою 10-ПІ за 2001 рік, для То вариства з обмеженою відпові дальністю «Сакура і К»станов ить 1 інвалід.

Оскільки середньорічна з аробітна плата на вказаному підприємстві у 2001 році станов ила 5 288, 24 грн., як зазначено Пози вачем в позовній заяві, сума в ідрахувань за невиконання Ві дповідачем нормативу створе ння робочих місць, призначен их для працевлаштування інва лідів у 2001 році, становить 5 288, 24 г рн. Відповідачем впродовж 2001 р оку зазначену суму штрафних санкцій сплачено не було, у зв ' язку з чим борг Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Сакура і К»по сплаті до Дер жавного Бюджету України в ос обі Київського міського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів становить 5 288, 2 4 грн.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Сакура і К», - явку уповнов аженого представника до суду не забезпечило та подало пис ьмові пояснення щодо позовни х вимог.

В письмових поясненнях на позов Товариство з обмежено ю відповідальністю «Сакура і К» посилалося на пропуск Поз ивачем строку звернення до а дміністративного суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів та наполягає на відмові в з адоволенні позовних вимог на цій підставі.

Розглянувши подані сто ронами документи та матеріал и, заслухавши пояснення пред ставника Позивача, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд міста Києва

В С Т А Н О В И В

Основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні, гарантії їм рівних з усім а іншими громадянами можливо стей для участі в економічні й, політичній і соціальній сф ерах життя суспільства, ство рення необхідних умов, які да ють можливість інвалідам вес ти повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними зді бностями і інтересами, визна чено Законом України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»(надалі також - «Закон»).

Відповідно до статті 19 Зак ону (в редакції законів від 13 л ипня 2000 року та 5 липня 2001 року, як і були чинними на час виникне ння спірних правовідносин у 2001 році) для підприємств (об'єдн ань), установ і організацій не залежно від форми власності і господарювання встановлює ться норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків від загаль ної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочог о місця. Керівники підприємс тв (об'єднань), установ і орган ізацій незалежно від форми в ласності і господарювання у разі незабезпечення зазначе них нормативів несуть відпов ідальність у встановленому з аконом порядку.

Статтею 20 Закону (в редакці ї законів від 13 липня 2000 року та 5 липня 2001 року, які були чинним и на час виникнення спірних п равовідносин у 2001 році) підпри ємства (об'єднання), установи і організації незалежно від ф орми власності і господарюва ння, де кількість працюючих і нвалідів менша, ніж установл ено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, с ума яких визначається у розм ірі середньої річної заробіт ної плати на відповідному пі дприємстві (в об'єднанні), в ус танові, організації за кожне робоче місце, не зайняте інва лідом.

Порядок і терміни сплати п ідприємствами (об'єднаннями) , установами і організаціями штрафних санкцій до відділе нь Фонду України соціального захисту інвалідів, акумуляц ії, обліку та використання ци х коштів затверджуються Кабі нетом Міністрів України (час тина 6 Закону).

Відповідно до частини 7 ст атті 19 Закону порядок реєстра ції у Фонді соціального захи сту інвалідів, його відділен нях, строки подання йому звіт ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів, зарахув ання кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, контролю за виконанням н ормативів робочих місць та п еревірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціальн ого захисту інвалідів, його в ідділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій, а також надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для організац ії працевлаштування інвалід ів, визначаються Кабінетом М іністрів України.

Постановою Кабінету Міні стрів України від 31 січня 2007 ро ку № 70 затверджено «Порядок по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування»(надалі - Порядок).

Відповідно до пункту 2 Пор ядку звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів ро ботодавці подають (надсилают ь рекомендованим листом) щор оку до 1 березня відділенням Ф онду, в яких вони зареєстрова ні, за формою, затвердженою Мі нпраці за погодженням з Держ комстатом. Датою надходження звіту про зайнятість і праце влаштування інвалідів вважа ється дата подання роботодав цем звіту до відділення Фонд у, а у разі надсилання його пош тою - дата на поштовому штем пелі. Інформацію про наявніс ть вільних робочих місць (вак антних посад) для працевлашт ування інвалідів роботодавц і подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.

Форму звітності № 10-ПІ (річн а) «Звіт про зайнятість і прац евлаштування інвалідів»та І нструкції щодо заповнення фо рми звітності № 10-ПІ (річна) «Зв іт про зайнятість і працевла штування інвалідів»затверд жено наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни від 10 лютого 2007 року № 42.

Процедуру сплати підприє мствами, установами, організ аціями, у тому числі підприєм ствами, організаціями громад ських організацій інвалідів , фізичними особами, що викори стовують найману працю, в яки х за основним місцем роботи п рацює вісім і більше осіб, сум и адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів затверджено постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 «Про реал ізацію статей 19 і 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні»

Так, пунктом 2 вищевказано го Порядку встановлено, що ро ботодавці сплачують суму адм іністративно-господарських санкцій відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в за місцем їх державної реєс трації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців н а балансовий рахунок 3510 в уста новах Національного банку, в ідкритий в органах Державног о казначейства, або на баланс овий рахунок 2510 в установах ко мерційних банків до 15 квітня р оку, що настає за роком, в яком у відбулося порушення нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів. Обчисл ення суми адміністративно-го сподарських санкцій проводи ться роботодавцями самостій но згідно з порядком заповне ння звіту про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів, за твердженим Мінпраці за погод женням з Держкомстатом.

Як випливає з матеріалів с прави та підтверджується поя сненнями представника Позив ача, 31 січня 2002 року Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Сакура і К»до Київського міського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в було подано Звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаш тування інвалідів за 2001 рік.

Відповідач в письмових з апереченнях на позов наполяг ав на застосуванні судом нас лідків пропуску Позивачем рі чного строку звернення до ад міністративного суду за захи стом прав, свобод та інтересі в.

Відповідно до частини 1 ст атті 99 Кодексу адміністратив ного судочинства України адм іністративний позов може бут и подано в межах строку зверн ення до адміністративного су ду, встановленого цим Кодекс ом або іншими законами.

Для захисту прав, свобод т а інтересів особи цим Кодекс ом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністра тивного суду, які, якщо не вста новлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів (частина 3 статті 9 9 Кодексу адміністративного судочинства України).

Як зазначено в Довідці Вищ ого адміністративного Суду У країни про результати вивчен ня та узагальнення судової п рактики застосування статей 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»(Частина ІІ), з 1 січня 2006 року до спірних прав овідносин у зазначеній катег орії справ застосовуються ст роки звернення до суду, визна чені статтею 99 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни з урахуванням вимог ста тті 103 Кодексу адміністративн ого судочинства України. В то й же час, стаття 250 Господарськ ого кодексу України щодо стр оків застосування адміністр ативно-господарських санкці й застосовується до правовід носин, які існували у 2003, 2004 рока х.

Відповідно до статті 250 Гос подарського кодексу України адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути засто совані до суб'єкта господарю вання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, ал е не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності, крім в ипадків, передбачених законо м.

Господарський Кодекс Укр аїни було прийнято 16 січня 2003 р оку та набрав чинності з 1 січн я 2004 року.

До 1 січня 2004 року до відноси н щодо строку позовної давно сті по сплаті адміністративн о-господарських санкцій заст осовувалися положення Цивіл ьного Кодексу Української РС Р від 18 липня 1963 року (набрав чин ності 1 січня 1964 року).

Відповідно до статті 71 Цив ільного Кодексу Української РСР загальний строк для захи сту права за позовом особи, пр аво якої порушено (позовна да вність), встановлюється в три роки.

Строк звернення до адміні стративного суду - це проміж ок часу після виникнення спо ру у публічно-правових відно синах, протягом якого особа м ає право звернутися до адмін істративного суду із позовно ю заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, с вобод чи інтересів. Після зак інчення цього часу особа не в трачає права звернутися із а дміністративним позовом, але у задоволенні цього позову м оже бути відмовлено на тій пі дставі, що пропущено строк зв ернення.

Дотримання строку зверне ння з адміністративним позов ом є однією з умов для реаліза ції права на позов у публічно -правових відносинах. Вона ди сциплінує учасників цих відн осин у випадку, якщо вони стал и спірними, запобігає зловжи ванням і сприяє стабільності діяльності суб' єктів владн их повноважень щодо виконанн я своїх функцій.

Встановлення процесуаль них строків законом та судом передбачено з метою дисципл інування учасників адмініст ративного судочинства та сво єчасного виконання ними пере дбачених Кодексом адміністр ативного судочинства Україн и певних процесуальних дій.

Інститут строків в адміні стративному процесі сприяє д осягненню юридичної визначе ності у публічно-правових ві дносинах, а також стимулює уч асників адміністративного п роцесу добросовісно ставити ся до виконання своїх обов' язків. Ці строки обмежують ча с, протягом якого такі правов ідносини можуть вважатися сп ірними; після їх завершення, я кщо ніхто не звернувся до суд у за вирішенням спору, віднос ини стають стабільними.

Суд звертає увагу на те, щ о Позивач був обізнаним із фа ктом несплати штрафних санкц ій Товариством з обмеженою в ідповідальністю «Сакура і К» за незабезпечення працевлаш тування інвалідів у 2001 році. Но рми законів, які регулюють ві дносини в сфері працевлаштув ання інвалідів та строків сп лати штрафних санкцій за пор ушення вимог закону, офіційн о оприлюднені у встановленом у законом порядку і є загальн овідомими.

Представником Позивача не надано жодних обґрунтова них пояснень стосовно причин пропуску строку звернення д о адміністративного суду, а т акож не надано належних дока зів на підтвердження поважно сті причини пропуску строку звернення до суду.

Відтак, Представником По зивача не зазначено про обст авини, що можуть бути визнані судом поважними для пропуще ння строку звернення до суду .

Строк звернення до суду за захистом порушеного права , свобод та інтересів відрахо вується з моменту, коли Позив ач дізнався або повинен був д ізнатися про порушення його прав.

Вивчивши матеріали спра ви, Суд встановив, що Позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду міста Києва із порушенням строку зверне ння до суду, оскільки адмініс тративний позов подано до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва 25 липня 2008 року (про що свідчить відповідний реєстраційний напис на перш ій сторінці позовної заяви), а тому заявлені позовні не під лягають задоволенню з підста в пропуску строку звернення до суду відповідно до вимог ч астини 1 статті 100 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Виходячи з меж заявлених п озовних вимог, системного ан алізу положень чинного закон одавства України та матеріал ів справи, Суд дійшов висновк у, що викладені в позовній зая ві вимоги Позивача задоволен ню не підлягають з підстав пр опуску строку звернення до с уду.

На підставі вищеви кладеного, керуючись статтям и 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адм іністративного судочинства України, Окружний адміністр ативний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В

В задоволенні адміністр ативного позову - відмовити повністю.

Постанова може бути оск аржена в порядку та строки, ви значені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя Н. Є. Блаж івська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.09.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4968951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/554

Ухвала від 02.03.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 14.03.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 21.09.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Ухвала від 09.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Постанова від 13.05.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 07.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 20.03.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Ухвала від 28.03.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

Ухвала від 17.03.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Доманська М.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні