46/151-А
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08.08.06 р. № 46/151-А
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Андрієнка В.В.
суддів: Малетича М.М.
Студенця В.І.
при секретарі: Солонець К.В.
За участю представників:
від позивача - Березецька Т.О.
від відповідача 1 - Шилов А.К.
розглядаючи у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ДПА України
на постанову Господарського суду м.Києва від 17.04.2006
у справі № 46/151-А (Шабунін С.В.)
за позовом Науково-технологічного алмазний концерн "Алкон" Національної академіїнаук України
до ДПА України
ДПІ у м. Судак
про визнання недійсним податкового повідомлення рішення та рішення про результати розгляду повторної скарги
ВСТАНОВИВ:
Науково-технологічний алмазний концерн «Алкон» Національної академії наук України звернувся до Господарського суду м. Києва з позовом про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення Держаної податкової інспекції у м. Судак від 31.05.2005 р. № 308/1655/10/23-1 та рішення Державної податкової адміністрації України про результати розгляду повторної скарги від 30.12.2005 р. № 13375/6/25-0215.
Під час розгляду справи у місцевому господарському суді позивач подав заяву про зміну позовних вимог, у якій просив суд замість визнання недійсним податкового повідомлення-рішення Держаної податкової інспекції у м. Судак від 31.05.2005 р. № 308/1655/10/23-1 визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Судак № 308/1655/10/23-1/2 про донарахування фінансових санкцій в сумі 24 264,42 грн.
Постановою Господарського суду міста Києва від 17.04.2006 р. визнано недійсним рішення Державної податкової адміністрації України від 30.12.2005 р. № 13375/6/25-0215 „Про результати розгляду повторної скарги" та взнано недійсним рішення Державної податкової інспекції у м.Судак № 308/1655/10/23-1/2 від 14.11.2005р.
Не погоджуючись із вказаною постановою, Державна податкова адміністрація України звернулась з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду в якій просить постанову скасувати та прийняти нову про відмову у задоволенні позовних вимог.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що рішення місцевого господарського суду прийняте з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи та місцевий господарський суд неправильно застосував та порушив норми матеріального права.
Зокрема відповідач 1 стверджує про те, що оспорювані позивачем рішення є законними та обґрунтованими і відповідають нормам чинного законодавства України, що регулюють правовідносини в сфері оподаткування..
Відповідач 2 в судове засідання не з'явився та надіслав на адресу апеляційного господарського суду листа у якому просив суд розглядати справу без його участі у зв'язку з неможливістю забезпечити явку до суду представника.
Позивач просив суд залишити постанову Господарського суду міста Києва від 17.04.2006 р. без змін з огляду на її законність та обґрунтованість.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, апеляційний господарський суд встановив наступне.
Державною податковою інспекцією у м. Судак проведено комплексну документальну перевірку дотримання вимог податкового та валютного законодавства пансіонату "Алмаз" філії Науково-технологічного алмазного концерну "Алкон" Національної академії наук України.
За результатами перевірки був складений акт № 36/23-1/2235234 від 23.05.2005 р. та винесено податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції № 308/1655/10/23-1 від 31.05.2005 року про донарахування плати за землю та фінансових санкцій в загальній сумі 29 117,39 грн. за порушення законодавства про плату за землю.
Не погоджуючись з винесеним податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його до ДПІ у м. Судак Автономної республіки Крим.
Рішенням ДПІ у м. Судак № 2295/70/23-118 від 12.08.2005 року скарга позивача залишена без задоволення.
Після оскарження рішення до Державної податкової адміністрації Автономної республіки Крим, остання своїм рішенням відмінила податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Судак № 308/1655/10/23-1 від 31.05.2005 р. в частині застосування штрафних санкцій по податку на землю в сумі 4 852,88 грн.
В подальшому позивач оскаржив рішення до Державної податкової адміністрації України. Рішенням Державної податкової адміністрації України № 13375/6/25-0215 від 30.12.2005 p. залишено без змін рішення Державної податкової інспекції в м. Судак № 308/1655/10/23-1 від 31.05.2005 р. в частині донарахування плати за землю.
Актом перевірки № 36/23-1/2235234 від 23.05.2005 р. встановлено, що пансіонат „Алмаз" є філією науково-технологічного алмазного концерну „Алкон" Національної академії наук України (далі концерн „Алкон" НАНУ) без права юридичної особи, має круглу печатку з позначенням найменування, узятий на податковий облік у державній податковій інспекції м. Судак від 17 січня 1997 року, реєстраційний №216, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ — 22325234, включений до єдиного державного реєстру підприємств і організацій України (довідка від 15 вересня 1998 року №223/5-2755).
Згідно з державним актом І-КМ № 9004643 від 5 грудня 1997 року на право постійного користування землею, виданим Морською сільською радою, Інституту надтвердих матеріалів Національної академії наук України, який за Статутом є головною організацією концерну „Алкон" НАНУ, виділена земельна площа 5,164 га, зокрема, для розширення та реконструкції бази відпочинку „Алмаз" (4,307га); будівництва 40-квартирного житлового будинку (0,713 га); будівництва та обслуговування автозаправної станції (0,144 га).
В акті перевірки вказується, що згідно з Положенням „Про пансіонат „Алмаз", затвердженим генеральним директором концерну „Алкон" НАНУ, пансіонат „Алмаз" є розрахунковим філією зазначеного концерну, має рахунки у банках АР Крим, печатку, штампи, бланки зі своєю назвою. Пансіонату „Алмаз" надається у оперативне користування без права зміни права власності та власника територію з розташованими на ній спорудами, які входять до цілісного майнового комплексу бази та розташовані на земельних ділянках, закріплених державним актом І-КМ №004643 від 5 грудня 1997 року на право постійного користування землею.
Згідно з підпунктом 5.1 пункту 5 зазначеного Положення пансіонат „Алмаз" має право за довіреністю укладати від свого імені договори, юридичні акти з юридичними та фізичними особами. В акті перевірки зазначено, що пансіонат як платник податку на землю подавав до Державної податкової інспекції у м. Судак розрахунки земельного податку, а також звіти про суми отриманих пільг по оподаткуванню в розрізі окремих видів податків і пільг щодо кожного виду податків як підприємство, що відноситься до відання Національної академії наук України, згідно з якими, задекларовані пільги зі сплати земельного податку: за 2004 рік (вх. 467262 від 03.02.05р) код пільги 13050100 на суму 16 176,28 грн.
У акті зазначено, що Пансіонатом "Алмаз" до перевірки надано Постанову Кабінету Міністрів України від 19.02.1999 р. № 266 "Про перелік установ, організацій та підприємств, які входять до складу Національної академії наук", який не являється документом, передбаченим Законом України від 07.02.2002 року № 3065-111 "Про особливості правового режиму майнового комплексу Національної академії наук України", згідно якого п. 5-1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" встановлена пільга.
Перевіркою виходячи з того, що Земельним кодексом України забороняється використовувати землі не за цільовим призначенням та враховуючи те, що земельні ділянки під будинками відпочинку, пансіонатами, кемпінгами, туристичними - базами належать до земель рекреаційного призначення, зроблено висновок, що земельна ділянка, на якій розташований пансіонат "Алмаз", надана на землях рекреаційного призначення у межах населеного пункту і повинна оподатковуватись відповідно до статті 7 Закону України "Про плату за землю".
Перевіркою з посиланням на порушення пансіонатом "Алмаз" пункту 5-1 статті 12 Закону України "Про плату за землю" за період з 01.01.2004 р. по 31.12.2004 р. донараховано податок на землю у сумі 16 176,28.
Судова колегія погоджується з висновком місцевого господарського суду про наявність правових підстав для визнання недійсними оскаржуваних позивачем рішень відповідних податкових органів. При цьому судом береться до уваги наступне.
Спеціальним законом, якій визначає розміри та порядок обчислення плати за використання земельних ділянок, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, є Закон України "Про плату за землю".
Відповідно до ст. 2 наведеного Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначаються залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувач, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок.
В силу ст. 4 вказаного Закону розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власника землі та землекористувачів, порядок обчислення, сплата земельного податку не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім цього Закону.
У відповідності до ст. 5 названого Закону, об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а так земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
У відповідності до ст.ст. 7, 12 Закону України „Про плату за землю" ставки земельного податку та пільги диференціюються в залежності від функціонального використання місцезнаходження земельної ділянки та суб'єкта землекористування.
Законом України "Про особливості правового режиму майнового комплексу Національної академії наук України" від 07.02.2002 р. № 3065-111частину першу статті 12 Закону України "Про плату за землю" доповнено пунктом 5-1 такого змісту: 5-1) установи, організації та підприємства, що віднесені до відання Національної академії наук України.
Таким чином, відповідно до п. 5-1 ст. 12 Закону України "Про плату за землю" від земельного податку звільняються установи, організації та підприємства, що винесені до відання Національної академії наук України.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про особливості правового режиму майнового комплексу Національної академії наук України" у віданні Національної академії наук України перебувають установи, організації, підприємства (далі - організації, що віднесені до відання Національної академії наук України) згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Національної академії наук України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.02.1999 р. № 226 "Про перелік установ, організацій та підприємств, які входять до складу Національної академії наук" затверджений перелік установ, організацій та підприємств, які входять до складу НАН України.
Науково-технологічний концерн „Алкон" включений до вказаного переліку установ, організацій та підприємств, які входять до складу Національної академії наук України.
Статтею 55 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" установлено, що в 2003 році звільнення від земельного податку, передбачене в пунктах 3 (в частині щодо дитячих санаторно-курортних та оздоровчих закладів України), 5-1, 6, 13, 17, 19, 23 частини першої статті 12 Закону України "Про плату за землю" здійснюється на рівні 50 відсотків діючих ставок на відповідних територіях.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п.1.1 "Положення "Про Пансіонат "Алмаз", затвердженого Генеральним директором Науково-технологічного алмазного концерну "Алкон" 09.07.1998 p., пансіонат "Алмаз" є підрозділом концерну "Алкон" НАН України без права юридичної особи.
Згідно з довідкою Державного комітету статистики АРК про включення до Єдиного державного реєстру підприємств, установ, організацій України № 23/5-2755 в розділі "організаційно-правова форма" Пансіонату "Алмаз" - вказано, що це є підрозділ без права юридичної особи, головне підприємство - Науково-технологічний алмазний концерн „Алкон" НАН України.
Вищенаведене підтверджує, що пансіонат "Алмаз", як філія підприємства - платника податків, що має пільги по сплаті земельного податку правомірно користувався пільгам по сплаті земельного податку.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення. Апелянт не довів суду обґрунтованості своїх заперечень.
За таких обставин місцевим господарським судом обґрунтовано задоволені позовні вимоги Науково-технологічного алмазного концерну "Алкон" Національної академії наук України до Державної податкової адміністрації України та Державної податкової інспекції у м. Судак про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення № 308/1655/10/23-1 від 31.05.2005 р. та рішення Державної податкової адміністрації України "Про результати розгляду повторної скарги" № 13375/6/25-0215 від 30.12.2005 р.
З урахуванням викладеного постанова Господарського суду м. Києва від 17.04.2006 року у справі № 46/151-А прийнята у відповідності до встановлених фактичних обставин справи і норм чинного законодавства України, з повним і достовірним встановленням всіх фактичних обставин, які мають значення для вирішення даного спору.
У зв`язку з цим, підстав для зміни або скасування прийнятої постанови Київський апеляційний господарський суд не вбачає, а отже апеляційна скарга Державної податкової адміністрації України підлягає залишенню без задоволення.
Керуючись ст. ст. 55, 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський апеляційний господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1. Постанову Господарського суду міста Києва від 17.04.2006 р. у справі № 46/151-А залишити без змін, а апеляційну скаргу Державної податкової адміністрації України – без задоволення.
2. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена протягом одного місяця до Вищого адміністративного суду України з дня складення ухвали в повному обсязі.
3. Ухвалу в повному обсязі складено 11.08.2006 р.
Головуючий суддя Андрієнко В.В.
Судді
Малетич М.М.
Студенець В.І.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 497282 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Андрієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні