Ухвала
від 17.11.2006 по справі 38/272-а
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

38/272-А

      КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД       

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8                                                            т. (044) 278-46-14

УХВАЛА

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 17.11.06 р.          № 38/272-А

 Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

 головуючого:                              Андрієнка  В.В.

 суддів:                                          Малетича  М.М.

                                        Студенця  В.І.

 при секретарі:                              

 За участю представників:

 від позивача - Грищук В.В.

 від відповідача - Глобенко Л.В.

від третьої особи - Командир Ю.М.

 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Київської міської Ради

 на постанову Господарського суду м.Києва від 03.10.2006

 у справі № 38/272-А  (Власов Ю.Л.)

 за позовом           Науково-виробничої фірми у формі ТОВ "Стромкомплект"

 до           Київської міської Ради

 треті особи           ЗАТ "Позняки-Жил-Буд"

          Київська міська державна адміністрація

             

 про          визнання недійсним рішення

 

ВСТАНОВИВ:

 НВФ у формі ТОВ «Стройкомплект» звернулося в Господарський суд м. Києва з позовом про визнання недійсним рішення від 23.12.2003р. №310/1185 “Про скасування п. 22, 22.1 і 22.2 рішення Київради № 332/492 від 27.03.2003 р. “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею”.

Постановою Господарського суду міста Києва від 03.10.2006 р. позовні вимоги задоволені повністю.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду в якій просить постанову скасувати та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що постанова місцевого господарського суду прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи та місцевий господарський суд неправильно застосував та порушив норми матеріального права.  

Зокрема скаржник стверджує про те, що у позивача було відсутнє містобудівне обґрунтування будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою, не був погоджений проект та дозвіл на проведення робіт Головним управлінням охорони культурної спадщини і реставраційно-відновлювальних робіт відповідно до пунктів 9, 11 статті 5 Закону України “Про охорону культурної спадщини”, позивачем не було проведено громадського обговорення проекту та не були виконані умови підпункту 22.1.5 пункту 22.1 спірного рішення в частині забезпечення на період будівництва вказаного об'єкта під'їзду до житлових будинків на вул. Горького, 38, 38-а, 38-б. З метою усунення вказаних порушень з боку позивача, відповідачем було прийнято спірне рішення про скасування пунктів рішення в частині надання позивачу земельної ділянки. Відповідач вважає що, спірне рішення прийнято ним у відповідності до норм чинного законодавства України.  

Позивач просив апеляційний суд постанову місцевого господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу – без задоволення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення, обговоривши доводи апеляційної скарги, апеляційний господарський суд встановив наступне.

17.04.2000р. Позивач звернувся до Відповідача з листом про оформлення права користування земельною ділянкою по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д для будівництва житлового будинку.

Місце розташування житлового будинку Позивача по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д було погоджено:

-          18.04.2000р. - Головним управлінням містобудування і архітектури листом №07-3186;

-          25.05.2000р. - Державним управлінням екологічної безпеки в м. Києві листом №08-8-14/4060 та висновком №199-1 від 09.07.97р.;

-          01.06.2000р. - Головним державним санітарним лікарем м. Києва листом №2746.

-          27.10.2000р. - Управлінням охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища листом № 2253.

-          22.12.2000р. - Київським міським управлінням земельних ресурсів висновком №03-25/1103-В.

01.03.2001р. Відповідачем було прийнято рішення №208/1185 “Про погодження місць розташування об'єктів”, відповідно до п.9. якого було вирішено погодити Позивачу, за умови виконання п.9.1 цього рішення, місце розташування житлового будинку на вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Московському районі на землях міської забудови орієнтовною площею 0,23 га.

07.11.2001р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір резервування земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Московському районі.

18.03.2002р. Відповідачем було надане доручення на підготовку у встановленому порядку необхідних документів відповідно до листа Позивача №40 від 06.03.2002р. щодо земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Московському районі.

30.04.2002р. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва Позивачу був виданий дозвіл №0248-Гс/Т на виконання підготовчих робіт з будівництва житлового будинку по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва.

02.07.2002р. розпорядженням Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації №731 Позивачу дозволено зрізання 19 дерев на земельній ділянці по по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д.

02.08.2002р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Головним управлінням містобудування та архітектури висновком №18-2860.

08.08.2002р. Головним управлінням містобудування та архітектури було погоджено містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації для погодження місця житлового будинку по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д.   

18.12.2002р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Головним державним санітарним лікарем м. Києва висновком №180.

24.12.2002р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Державним управлінням екології та природних ресурсів в м. Києві листом №08-8-20/7203.

У 2002 році був погоджений та затверджений генеральним план будівництва по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д житлового будинку  з вбудованими-прибудованими приміщеннями загальноміського користування та підземними автостоянками.

17.01.2003р. Київською міською службою української державної інвестиційної експертизи “Київдержекспертиза” був складений позитивний висновок комплексної державної експертизи по проекту “Житловий будинок з вбудовано-прибудованими приміщеннями загальноміського користування та підземними автостоянками на вул.. Горького, 34б – Саксаганського, 37д у Голосіївському (колишньому Печерському) районі м. Києва”, в якому було зазначено, що за насідками перевірки проектних матеріалів і зняття зауважень комплексного висновку державної експертизи від 02.09.2002р. за №3478 встановлено, що вищезазначена проектна документація відповідає чинній нормативній базі і рекомендується до затвердження.   

28.02.2003р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією листом №099/383.

13.02.2003р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Міністерством культури і мистецтв України листом №22-934/18.

21.03.2003р. передача в оренду Позивачу земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку була погоджена Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації висновком №03-18/356-В.

27.03.2003р. Відповідачем було прийнято рішення №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею”.

Відповідно до п.22 цього рішення було вирішено затвердити проект відведення земельних ділянок Позивачу для будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою на вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва. Передати Позивачу, за умови виконання п.22.1 цього рішення, в короткострокову оренду на 40 місяців земельні ділянки загальною площею 0,40 га для будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою на вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва за рахунок земель міської забудови, в тому числі: площею 0,24 га – для будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою; площею 0,16 га – для організації будівельних робіт.     

Згідно з п.22.1. цього рішення Позивача було зобов'язано: 22.1.1. виконувати обов'язки землекористувача відповідно до вимог ст.96 Земельного кодексу України; 22.2. питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (акт обстеження зелених насаджень від 13.05.2002 №545) та інші майново-правові питання вирішувати в установленому порядку; 22.1.3. у місячний термін замовити у Головному управлінні земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації документи, що посвідчують право користування земельними ділянками; 22.1.4. забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж та споруд, розміщених у межах земельних ділянок; 22.1.5. забезпечити на період будівництва об'єкта під'їзд до житлових будинків на вул.. Горького, 38, 38-а, 38-б; 22.1.6. земельну ділянку для організації будівельних робіт після закінчення строку користування повернути в стані, придатному для подальшого використання; 22.1.7. питання пайової участі вирішити згідно з рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 №271/431 “Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”; 22.1.8 передати Головному управлінню житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації 5% загальної площі будинку (крім службової), а по земельних ділянках у центральній частині міста Києва, яка визначається Генеральним планом розвитку міста – 10% загальної площі будинку (крім службової) на підставі п.50 рішення Київської міської ради від 28.12.2002 №232/393 “Про бюджет міста Києва на 2003 рік”; 22.1.9. виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації від 02.08.2002 №18-2860, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 24.12.2002 №08-8-20/7203, Міністерства культури і мистецтв України від 13.02.2003 №22-934/18.

Відповідно до п.22.2. цього рішення було вирішено попередити землекористувача, що право користування земельними ділянками може бути припинено відповідно до ст.141, 143 Земельного кодексу України.    

На підставі даного рішення 21.05.2003р. між Відповідачем та Позивачем був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до п.1 якого Відповідач, на підставі рішення Київради від 27.03.2003р. за №332/492, передає, а Позивач приймає у короткострокову оренду на 40 місяців земельні ділянки, місце розташування яких вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі міста Києва для будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою та для організації будівельних робіт.

02.06.2003р. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва Позивачу було видано дозвіл на виконання будівельних робіт житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями та підземними автостоянками за адресою: вул.. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі міста Києва.

03.06.2003р. Головним управлінням контролю за благоустроєм міста був виданий ордер №2002020211 на встановлення огорожі, тимчасове порушення благоустрою та виконання будівельних робіт по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі міста Києва.   

27.08.2003р. Київським міським головою було прийнято розпорядження №218, яким було призупинено до 01.10.2003р. дію п.22 рішення Відповідача від 27.03.2003р. №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею” щодо відведення Позивачу земельної ділянки на вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі.

23.12.2003р. Відповідачем було прийнято рішення №310/1185 “Про скасування пунктів 22, 22.1 і 22.2 рішення Київради від 27.03.2002 №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею”.

У преамбулі вказаного рішення було зазначено, що рішення приймається відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи допущені порушення чинного законодавства при підготовці пунктів 22, 22.1 і 22.2 рішення Київради від 27.03.2003 №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування  землею”, а саме: відсутність містобудівного обґрунтування будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою на вул.. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва, погодження проекту та дозволу на проведення робіт Головного управління охорони культурної спадщини і реставраційно-відновлювальних робіт відповідно до пунктів 9, 11 ст.6 Закону України “Про охорону культурної спадщини”, не проведено громадського обговорення проекту відповідно до абзацу 8 статті 5 Закону України “Про основи містобудування”, не виконані умови підпункту 22.1.5 пункту 22.1 даного рішення в частині забезпечення на період будівництва вказаного об'єкта під'їзду до житлових будинків на вул. Горького, 38, 38-а, 38-б, з метою  усунення перелічених вище порушень.

Пунктом 1 цього рішення було вирішено скасувати пункти 22, 22.1 і 22.2 рішення Київради від 27.03.2003 №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею”.

Пунктом 1 рішення Господарського суду міста Києва від 09.12.2004р. по справі №3/381 договір оренди земельної ділянки від 21.05.2003р., укладений між Відповідачем та Позивачем, який зареєстровано у Книзі записів державної реєстрації за №79-6-00113 від 30.05.2003р. було розірвано. Пунктом 2 цього рішення Позивача було зобов'язано повернути орендовано земельну ділянку, місце розташування якої вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва, загальною площею 0,4027 га шляхом приведення її у придатний для використання стан.

Постановою Вищого господарського суду України від 08.12.2005р. рішення Господарського суду міста Києва від 09.12.04р. у справі №3/381 було скасовано, справа була направлена на новий розгляд до Господарського суду міста Києва.

Згідно з абзацом 4 ст.24 Закону України “Про планування і забудову територій” у разі прийняття сільською, селищною чи міською радою рішення про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об'єкта містобудування в порядку, визначеному земельним законодавством, зазначене рішення одночасно є дозволом на будівництво цього об'єкта.

Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Як зазначено вище, 21.05.2003р. між Відповідачем та Позивачем був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до п.1 якого Відповідач, на підставі рішення Київради від 27.03.2003р. за №332/492, передав, а Позивач прийняв у короткострокову оренду на 40 місяців земельні ділянки, місце розташування яких вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі міста Києва для будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою та для організації будівельних робіт. Даний договір був зареєстрований 30.05.2003р.

Як встановлено судом, 23.12.2003р. Відповідачем було прийнято спірне рішення №310/1185 “Про скасування пунктів 22, 22.1 і 22.2 рішення Київради від 27.03.2002 №332/492 “Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею”.

З наведеного вбачається, що спірне рішення Відповідача порушує права Позивача на користування наданою йому в оренду земельною ділянкою по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д, та будівництва на ній житлового будинку відповідно до цільового призначення надання та використання цієї земельної ділянки    

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст.16 Закону України «Про оренду землі» особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель комунальної власності, подає до відповідного органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону. У разі зміни цільового призначення земельної ділянки надання її в оренду здійснюється за проектом відведення в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.31 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; ліквідації юридичної особи - орендаря. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з ст.32 Закону України «Про оренду землі» на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.

Згідно з ст.9 Земельного кодексу України до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її території належить: а) розпорядження землями територіальної громади міста; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності в порядку, передбаченому цим Кодексом; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб міста; д) припинення права користування земельними ділянками у випадках, передбачених цим Кодексом; е) прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок; є) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок із земель державної власності, що проводяться органами виконавчої влади; ж) встановлення та зміна меж сіл, селищ, районів у містах; з) організація землеустрою; и) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; і) здійснення контролю за використанням і охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ї) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) чи припинення використання земельної ділянки громадянами та юридичними особами в разі порушення ними вимог земельного законодавства; й) інформування населення щодо надання, вилучення (викупу) земельних ділянок; к) внесення у встановленому порядку пропозицій до Верховної Ради України щодо встановлення та зміни меж міст; л) вирішення земельних спорів; м) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст.93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

          Згідно з ст.116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель комунальної власності за рішенням органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.  

Відповідно до ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Згідно з ст.125, 126 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Відповідно до ст.141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати.

Згідно з ст. 143 Земельного кодексу України примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у судовому порядку у разі: а) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; б) неусунення допущених порушень законодавства в терміни, встановлені вказівками спеціально уповноважених органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів; в) конфіскації земельної ділянки; г) викупу (вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб; ґ) примусового звернення стягнень на земельну ділянку по зобов'язаннях власника цієї земельної ділянки; д) невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ст.144 Земельного кодексу України у разі виявлення порушення земельного законодавства державний інспектор по використанню та охороні земель складає протокол про порушення та видає особі, яка допустила порушення, вказівку про його усунення у 30-денний строк. Якщо особа, яка допустила порушення земельного законодавства, не виконала протягом зазначеного строку вказівки державного інспектора щодо припинення порушення земельного законодавства, державний інспектор по використанню та охороні земель відповідно до закону накладає на таку особу адміністративне стягнення та повторно видає вказівку про припинення правопорушення чи усунення його наслідків у 30-денний строк. У разі неусунення порушення земельного законодавства у 30-денний строк державний інспектор по використанню та охороні земель звертається до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про припинення права користування земельною ділянкою.

Вказаними правовими нормами не передбачений такий спосіб припинення Позивачу права користування земельною ділянкою шляхом скасування Відповідачем свого раніше прийнятого рішення про надання Позивачу в користування земельної ділянки.

Отже рішення №310/1185 від 23.12.2003р. прийняте Відповідачем з порушенням норм чинного законодавства України, що є підставою для визнання його недійсним.

Не приймаються до уваги посилання апелянта щодо відсутності містобудівного обґрунтування будівництва житлового будинку з об'єктами громадського обслуговування та підземною автостоянкою по вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва, оскільки таке містобудівне обґрунтування складалось та погоджувалось, що підтверджується містобудівним обґрунтуванням внесення змін до містобудівної документації для погодження місця розташування житлового будинку по вул. Горького, 34-б – вул. Саксаганського, 37-д у Голосіївському районі м. Києва, погодженого 08.08.2002р. Головним управлінням містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації, реєстраційний №3701.   

Доводи Відповідача щодо відсутності погодження проект та дозволу на проведення робіт Головного управління охорони культурної спадщини і реставраційно-відновлювальних робіт відповідно до пунктів 9, 11 ст.6 Закону України “Про охорону культурної спадщини”не приймаються судом до уваги  з наступних підстав.  

          Відповідно до ст.5 Закону України “Про охорону культурної спадщини” (в редакції на час прийняття рішення від 27.03.2003р. №332/492) до повноважень центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини належить, зокрема погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт у зонах охорони пам'яток національного значення, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на об'єктах культурної спадщини; надання дозволів на проведення робіт на пам'ятках національного значення, їхніх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць

Згідно з п.9, 11 ч.1 ст.6 Закону України “Про охорону культурної спадщини” (в редакції на час прийняття рішення від 27.03.2003р. №332/492) до повноважень органу охорони культурної спадщини Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та органів охорони культурної спадщини місцевого самоврядування, відповідно до їхньої компетенції, належить: погодження відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт у зонах охорони пам'яток місцевого значення, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на об'єктах культурної спадщини; надання дозволів на проведення робіт на пам'ятках місцевого значення, їхніх територіях та в зонах охорони.

Відповідно до п.3 Положення про Міністерство культури і мистецтв України, затвердженого Указом Президента України №1038/2000 від 31.08.00р., основними завданнями Мінкультури України є забезпечення реалізації державної політики з питань охорони культурної спадщини, здійснення відповідно до законодавства державного управління і контролю у сфері охорони культурної спадщини.   

          Вказані норми чинного законодавства України передбачають погодження Міністерством культури і мистецтв України та органом охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації містобудівних програм та будівельних робіт. Вказаними нормами, чинними на час прийняття рішення від 27.03.2003р. №332/492, не передбачалось погодження Міністерством культури і мистецтв України та органом охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації проектів відведення земельних ділянок. Зазначені норми з'явились пізніше, лише в редакції Закону України “Про охорону культурної спадщини” станом на 16.12.2004р.   

Крім того, 27.10.2000р. місце розташування житлового будинку Позивача по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д було погоджено Управлінням охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища листом №2253.

Також 13.02.2003р. відведення земельної ділянки по вул. Горького, 34-б – Саксаганського, 37-д під будівництво житлового будинку було погоджено Міністерством культури і мистецтв України листом №22-934/18.

З урахуванням викладеного суд вважає, що постанова  Господарського суду м. Києва від 03.10.2006 року у справі № 38/272-А прийнята у відповідності до встановлених фактичних обставин справи і норм чинного законодавства України.

У зв`язку з цим підстав для зміни або скасування прийнятої постанови Київський апеляційний господарський суд не вбачає, а отже  апеляційна скарга Київської міської ради підлягає залишенню без задоволення.

Керуючись ст. ст.  102, 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський апеляційний господарський суд, -

УХВАЛИВ:

 1.          Постанову Господарського суду міста Києва від 03.10.2006 року у справі № 38/272-А  залишити без змін, а апеляційну скаргу Київської міської ради  – без задоволення.

2.          Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена протягом одного місяця до Вищого адміністративного суду України з дня складення ухвали в повному обсязі.

3.          Ухвалу в повному обсязі складено 21.11.2006 р.

 Головуючий суддя          Андрієнко  В.В.

 Судді

           Малетич  М.М.

          Студенець  В.І.

 

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.11.2006
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу497664
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —38/272-а

Постанова від 19.09.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 17.11.2006

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні