ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" березня 2011 р. справа № 2a-546/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі
судді Могили А.Б.
з участю секретаря Надраги Л.Я.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача -Сектора державної реєстрації
Снятинської РДА ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Снятинському районі до товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА», Сектора державної реєстрації Снятинської райдержадміністрації про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинення певних дій, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в Снятинському районі звернулася в суд із адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА», Сектора державної реєстрації Снятинської райдержадміністрації про визнання протиправним рішення власника ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», щодо внесення ним змін до установчих документів про зміну місцезнаходження Товариства, як таких, що є неправдивими, скасування записів про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи та про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також просила про зобов'язання державного реєстратора Снятинської районної державної адміністрації внести зміни до відомостей, які містяться в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зміни місцезнаходження ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», вчинити інші дії пов'язані з такою зміною.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, пояснила, що ініційоване відповідачем - ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю підприємства та може призвести до «тінізації»його діяльності, отримання незаконних доходів, з ухиленням від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджету, і як наслідок завдання шкоди інтересам держави. Подані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які законні правові наслідки, оскільки згідно довідки ВПМ Коломийської оДПІ від 21.01.2011 року підприємство не знаходиться за адресою реєстрації. Тому внесені державним реєстратором у зв'язку з цим зміни до Єдиного державного реєстру підлягають скасуванню.
Представник відповідача - Сектора державної реєстрації Снятинської райдержадміністрації в судовому засіданні позовні вимоги визнала та пояснила, що вона як державний реєстратор під час вчинення запису від 16.11.2010 року про взяття на облік діяла у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців». Нею двічі надсилалися повідомлення ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА». Так як працівниками позивача було встановлено відсутність цієї юридичної особи за місцем реєстрації, вона з дотриманням вимог Вказаного Закону вчинила запис про відсутність її за вказаною адресою.
Представник відповідача -Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА», в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового розгляду відповідач повідомлений через друкований засіб масової інформації -газету «Урядовий кур'єр».
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача - Сектора державної реєстрації Снятинської райдержадміністрації, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 30.11.2006 року державним реєстратором виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради зареєстровано юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «АМІНА 2000»за місцезнаходженням м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, ж/м Тополя-2 АДРЕСА_1.
Згідно протоколу загальних зборів учасників даного Товариства від 21.10.2010 року вирішено змінити його місцезнаходження, та визначено нове місцезнаходження ТзОВ «АМІНА 2000»- смт. Заболотів вул. Відродження, 41 Снятинського району Івано-Франківської області. Крім того, змінено назву Товариства на ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА».
Уповноваженою особою ТзОВ «АМІНА 2000»ОСОБА_4 22.10.2010 року державному реєстратору Дніпропетровської міської ради подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни її керівника, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи.
Державним реєстратором на підставі поданих документів 22.10.2010 року здійснено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №12241050005032065 і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу -ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №12241070006032065 та зазначено місцезнаходження юридичної особи -смт. Заболотів вул.Відродження,41 Снятинського району Івано-Франківської області.
У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу за територіальністю передано державному реєстратору Снятинської райдержадміністрації
Працівниками ВПМ Коломийської оДПІ 26.01.2011 року в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - смт. Заболотів вул.Відродження,41 Снятинського району Івано-Франківської області. та встановлено відсутність товариства за адресою реєстрації, про що складено довідку №106/7/26-9/139 від 26.01.2010 року. З пояснень представника позивача вбачається, що по вул. Відродження,41 смт. Заболотів знаходиться нежитлова будівля, яка належить громадянину ОСОБА_5, який не заключав договорів оренди офісних чи виробничих приміщень із ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА».
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 26.01.2011 року № 130/9/29-018/181 направлено державному реєстратору Снятинської райдержадміністрації, який 01.02.2011 року вчинив запис в ЄДРПОУ за №1115143008000785 про відсутність товариства за юридичною адресою смт. Заболотів вул.Відродження,41 Снятинського району Івано-Франківської області.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює спеціальний нормативно-правовий акт - ОСОБА_1 України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців».
Відповідно до вимог статті 3 Закону його дія поширено на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (частина 1 статті 4 Закону).
Відповідно до частини 2 статті 4 Закону порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
Відповідно до вимог статті 8 даного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 16 Закону).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (стаття 17 Закону).
Згідно статті 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Як свідчать матеріали справи, ані керівний орган ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», ані засновник зазначеного товариства за юридичною адресою смт. Заболотів вул.Відродження,41 Снятинського району Івано-Франківської області не з'явилися, жодних дій щодо розміщення керівних органів товариства не вчиняли.
Досліджені в судовому засіданні докази, зокрема, довідка ВПМ Коломийської оДПІ №106/7/26-9/139 від 26.01.2011 року про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, повідомлення Державної податкової інспекції в Снятинському районі №130/9/29-018/181 від 26.01.2011 року свідчать про недостовірність відомостей щодо юридичної адреси ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»(смт. Заболотів вул.Відродження,41 Снятинського району Івано-Франківської області ).
Таким чином, суд приходить до висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавалася державному реєстратору, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження товариства, оскільки підприємство за новою адресою не знаходиться і не знаходилося, а тому вказане свідчить про те, що відповідач -ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»юридичної адреси не змінювало.
Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.
З урахуванням наведеного, позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»щодо зміни місцезнаходження товариства підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»за № 12241050005032065 від 22.10.2010 року та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 12241070006032065 від 22.10.2010 року, суд зазначає наступне.
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.
При цьому, є безпідставними твердження представника позивача стосовно скасування оскаржуваних реєстраційних записів тільки з підстав недостовірності даних про зміну місцезнаходження ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА», оскільки проведеними записами реєстраційних дій були внесені зміни не тільки щодо зміни місцезнаходження відповідача, але й зміни щодо назви юридичної особи, її керівника, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи на підставі протоколу загальних зборів учасників ТзОВ «АМІНА 2000». Скасування оскаржуваних записів про проведення реєстраційних дій за таких обставин, на думку суду, призведе до втручання державних органів у діяльність товариства.
Судом встановлено, що реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, заповнена ОСОБА_4 22.10.2010 року, який діяв на підставі довіреності від 22.10.2010 року виданої директором ТзОВ «АМІНА 2000»ОСОБА_6
Суд вважає, що рішення власника про внесення змін до установчих документів юридичної особи щодо зміни її місцезнаходження є протиправним. У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що запис про внесення змін до установчих документів щодо зміни його місцезнаходження за № 12241070006032065 від 22.10.2010 року підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 6 статті 19 Закону державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою -п'ятою статті 8 цього Закону.
Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону (частина 11 статті 29 Закону).
Стосовно позовних вимог про скасування реєстраційного запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи №12241050005032065 від 22.10.2010 року, суд зазначає, що зазначена реєстраційна дія проведена державним реєстратором у відповідності до вимог Закону на підставі належних документів, а саме реєстраційна карта заповнена 22.10.2010 уповноваженою на те особою, а тому підстав для задоволення позову в цій частині немає.
Судом встановлено, що реєстраційна справа ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»у зв'язку із зміною місцезнаходження товариства була передана державному реєстратору Снятинської райдержадміністрації для взяття на облік відповідно до частини 4 статті 14 Закону. Оскільки судом визнано протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження товариства та відповідних записів про державну реєстрацію змін, а останнє місцезнаходження ТзОВ «ОСОБА_3 ЛТД УА»м. Дніпропетровськ ж/м Тополя-2 АДРЕСА_2 то реєстраційна справа згідно із статті 1 Закону повинна бути передана державному реєстратору за попереднім місцезнаходженням юридичної особи та у зв'язку з цим знята з обліку.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
За таких обставин, суд приходить до висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог, і як наслідок часткове задоволення позову.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним рішення від 21.10.2010 року про зміну місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА» (ідентифікаційний код 34774125).
Скасувати запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 12241070006032065 від 22.10.2010 року.
Зобов'язати державного реєстратора Снятинської райдержадміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3 ЛТД УА», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду набирає законної сили в порядку визначеному ст.245 КАС України.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) Могила А.Б.
Постанова складена в повному обсязі 21.03.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2011 |
Оприлюднено | 11.09.2015 |
Номер документу | 49768694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні