ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 вересня 2015 року № 826/4600/15
Окружний адміністративний суд міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 81-а, у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Дар-Базис"
до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві
провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дар-Базис" до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 17.12.2014 р. №0053561501 та №0053571501.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті безпідставно та з порушенням вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим вони є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки висновки акту перевірки та оскаржувані податкові повідомлення-рішення є законними та обґрунтованими, прийнятими на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
17.12.2014 р. відповідачем була проведена камеральна перевірка щодо порушення позивачем правил сплати податку, за результатами якої складений акт №10313 від 17.12.2014 р. (надалі – акт перевірки №10313).
З акту перевірки №10313 вбачається, що відповідачем встановлено порушення позивачем правил сплати (перерахування) податків, передбачених п.203.2 ст.203, п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України (надалі – ПК України), а саме:
- по податковій декларації з пдв від 14.04.2014 р. в сумі 189,10 грн. на 25 днів;
- по податковій декларації з пдв від 16.01.2014 р. в сумі 635,00 грн. на 8 днів;
- по податковій декларації з пдв від 14.04.2014 р. в сумі 28,90 грн. на 2 дні;
- по податковій декларації з пдв від 17.06.2013 р. в сумі 1 019,40 грн. на 220 днів;
- по податковій декларації з пдв від 11.07.2013 р. в сумі 1 047,00 грн. на 190 днів;
- по податковій декларації з пдв від 12.08.2013 р. в сумі 1 670,00 грн. на 157 днів;
- по податковій декларації з пдв від 12.09.2013 р. в сумі 803,00 грн. на 128 днів;
- по податковій декларації з пдв від 09.10.2013 р. в сумі 862 грн. на 98 днів;
- по уточнюючому розрахунку до декларації з пдв від 13.02.2014 р. в сумі 6 683,50 грн. на 82 дні;
- по уточнюючому розрахунку до декларації з пдв від 13.02.2014 р. в сумі 220,00 грн. на 71 день;
- по податковій декларації з пдв від 12.11.2013 р. в сумі 783,00 грн. на 66 днів;
- по уточнюючому розрахунку до декларації з пдв від 13.02.2014 р. в сумі 520,00 грн. на 41 день;
- по податковій декларації з пдв від 16.12.2013 р. в сумі 6 489,40 грн. на 39 днів;
- по податковій декларації з пдв від 16.12.2013 р. в сумі 5 499,60 грн. на 37 днів;
- по податковій декларації з пдв від 12.03.2014 р. в сумі 518,00 грн. на 37 днів.
На підставі вказаного акту перевірки №10313 відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення:
1) №0053571501 від 17.12.2014 р. (надалі – ППР №0053571501), яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 853,00 грн. ТОВ "Дар-Базис" зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 85,30 грн., за платежем: податок на додану вартість;
2) №0053561501 від 17.12.2014 р. (надалі – ППР №0053561501), яким за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 26 114,90 грн. ТОВ "Дар-Базис" зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 5 222,98 грн., за платежем: податок на додану вартість.
При наданні оцінки спірним правовідносинам суд виходить з наступного.
Згідно положень пп.21.1.1-пп.21.1.5 п.21.1 ст.21 ПК України посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.
Відповідно до п.203.1, п.203.2 ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п.203.2 ст.203 ПК України).
При цьому, згідно абз.1 п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до вимог ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У письмових запереченнях на позовну заяву відповідач стверджував, що порушення позивачем вимог, закріплених в п.203.2 ст.203, п.57.1 ст.57 ПК України, підтверджується даними з картки особового рахунку платника, натомість, в порушення вимог ч.2 ст.71 КАС України, відповідачем не було надано до суду відповідних карток особового рахунку за період, якому були допущені зазначені порушення.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 16.12.2013 р. ТОВ "Дар-Базис" засобами електронного зв'язку направлено відповідачу податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2013 р., в якій суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахування та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду визначено у розмірі 11 989,00 грн.
При цьому, 13.02.2014 р. позивачем, у зв'язку з виявленням помилки у податковій декларації з пдв за 16.12.2013 р., засобами електронного зв'язку направлено відповідачу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виявленням самостійно виявлених помилок, в якій суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахування та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду визначено у розмірі "-11 684" грн.
Згідно п.50.1 ст.50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Суд звертає увагу, що відповідачем не було надано жодних доказів того, що поданий позивачем уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виявленням самостійно виявлених помилок від 13.02.2014 р. складений з порушеннями та/або не відповідає вимогам чинного законодавства України.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідачем було протиправно визначено позивачу штраф по сплаті грошових зобов'язань по податковій декларації з пдв від 16.12.2013 р. без урахування уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виявленням самостійно виявлених помилок від 13.02.2014 р.
Водночас, з акту перевірки №10313 вбачається, що відповідачем по одній і тій самій декларації з пдв (від 14.04.2014 р., від 16.12.2013 р.) двічі встановлювались порушення позивачем правил сплати (перерахування) податку, при цьому, згідно ст.61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Враховуючи вищезазначене у сукупності, зокрема, звертаючи увагу на те, що відповідачем не було надано належних доказів в обґрунтування правомірності прийнятих ППР №0053571501 та ППР №0053561501, суд приходить до висновку, що вказані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Згідно з положеннями ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у розмірі 182,70 грн., а тому керуючись вимогами ч.1 ст.94 КАС України судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 182,70 грн. підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дар-Базис" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві від 17.12.2014 р. №0053561501 та №0053571501.
3. Стягнути судовий збір в сумі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дар-Базис" (код ЄДРПОУ 32660412) за рахунок Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2015 |
Оприлюднено | 11.09.2015 |
Номер документу | 49782173 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні