ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
ПОСТАНОВА
Іменем України
09.07.12 № 24/332/07-АП
За адміністративним позовом : Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби ( 71503 , Запорізька область , м. Енергодар , проспект Будівельників , 17 ; код ЄДРПОУ 37942236).
до відповідача ОСОБА_1 підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_2 ( 71400 , Запорізька область , Кам'янсько - Дніпровський район , с. Водяне , вулиця Миру , 357 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1).
Суддя Азізбекян Т.А.
Представники:
Від позивача - ОСОБА_3 ( дов. № 3883- 10/10-013 від 16.03.2012 р.).
Від відповідача - ОСОБА_4 ( дов. № 1235 від 28.05.2012 р., в судове засідання 09.07.2012 р. не прибув).
ВСТАНОВЛЕНО:
17 квітня 2007 р. до господарського суду Запорізької області надійшов адміністративний позов Кам'янсько -Дніпровської міжрайонної податкової інспекції у Запорізькій області про стягнення з Приватного підприємця ОСОБА_2 7 442 грн. 49 коп. суми штрафу як адміністративно -господарської санкції .
За змістом позовної заяви № 2110/10-011 від 13.04.2007 р. , в результаті проведеної податковою службою перевірки складений акт від 08.09.2006 р. № 08090027/23-8 на підставі якого було винесено рішення про застосування штрафних санкцій від 18.09.2006 р. № 0000692302/0 на загальну суму 3 758 грн. 75 коп.. За наслідками проведеної 08 вересня 2006 р. позапланової перевірки складений акт від 08.09.2006 р. № 08090028/23-8 на підставі якого було винесено рішення про застосування штрафних санкцій від 04.10.2006 р. № 0000692302/0 на загальну суму 547 грн. 75 коп. 25 вересня 2006 р. податковою службою була проведена планова виїзна документальна перевірка , за результатами якої складений акт № 17 - 221-02-36 від 25.09.2006 р. на підставі якого було винесено рішення про застосування фінансових санкцій № 0000641702/0 від 03.10.2006 р. на суму 3 139 грн. 75 коп.
Всього за підрахунками позивача сума фінансових санкцій , яка підлягає оплаті до бюджету становить 7 442 грн. 49 коп.
Ухвалою від 18.12.2007 р. провадження по адміністративній справі № 24/332/07-АП згідно із статтями 156 , 160 , 165 Кодексу адміністративного судочинства України зупинялось до розгляду по суті та набрання законної сили судовим рішенням у справі № 24/637/07-АП.
Судом встановлено , що постановою Господарського суду Запорізької області у справі № 24/637/07-АП від 01.02.2008 р. у задоволенні позовних вимог про визнання нечинними актів перевірок № 08090027/23-8 від 08.09.2006 р. , № 08090028/23-8 від 08.09.2006 р. та рішень про застосування штрафних ( фінансових) санкцій від 18.09.2006 р. № 0000 692302/0 та від 04.10.2006 р. № 0000692/302/0 , відмовлено повністю .
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01 квітня 2009 р. рішення суду першої інстанції залишено без змін.
Ухвалою Вищого Адміністративного суду України від 20.06.2012 р. по адміністративній справі № 24/637/07-АП касаційна скарга Фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 залишена без задоволення , постанова Господарського суду Запорізької області від 01.02.2008 р. та ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.04.2009 р. , залишені без змін .
Заявою від 24.04.2012 р. № 1498 Енергодарська об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області Державної податкової служби просить суд здійснити відповідно до приписів статті 55 КАС України процесуальне правонаступництво по справі № 24/332/07-АП , з Кам'янсько -Дніпровської міжрайонної державної податкової інспекції у Запорізької області на Еноргодарську об'єднану державну податкову інспекцію Запорізької області Державної податкової служби.
Позивач посилається на постанову Кабінету Міністрів України № 981 від 21.09.2011 р. «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби»шляхом злиття Державної податкової інспекції у м. Енергодар Запорізької області та Кам'янсько -Дніпровської міжрайонної державної податкової інспекції у Запорізькій області , при цьому Енергодарська об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області Державної податкової служби є правонаступником прав і обов'язків інспекцій , в тому числі і Кам'янсько - Дніпровської міжрайонної державної податкової інспекції у Запорізької області .
Заява судом була задоволена відповідно до вимог статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України .
17.05.2012 р. позивачем через канцелярію Господарського суду Запорізької області подана письмова заява № 2330 - 10/10 - 013 про уточнення позовних вимог , податкова інспекція просить стягнути з відповідача суму податкової заборгованості у розмірі 3 758 грн. 75 коп.
З наданої позивачем довідки про стан заборгованості до бюджету по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування , за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг , заборгованість станом на 28.03.2012 р. становить 3758 грн. 75 коп. , відповідачем сплачена сума 3683 грн. 74 коп.
В судовому засіданні представникам сторін роз'яснені права та обов'язки , які передбачені статтями 49 , 51 Кодексу адміністративного судочинства України .
Також з'ясовано питання щодо можливого відводу складу суду .
Відводів не заявлено .
В судовому засіданні з'ясовувались питання щодо підтримання позивачем заявленого адміністративного позову , визнання відповідачем позовних вимог та можливості врегулювання спору мирним шляхом .
Позивач підтримує позовні вимоги в редакції заяви про уточнення від 16.03.2012 р. № 2330-10/10-013 про стягнення з відповідача на користь бюджету суми заборгованості у розмірі 3 758 грн. 75 коп. ( довідка про стан заборгованості станом на 05.07.2012 р. № 2827/10/19 ) за порушення норм Закону України № 1776 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг». Просить адміністративний позов задовольнити .
Відповідач проти адміністративного позову заперечує посилаючись на письмові пояснення від 26.06.2007 р. та від 08.10.2007 р.
В судовому засіданні 09.07.2012 р. після з'ясування всіх обставин у справі та перевірки їх доказами головуючий надав представнику позивача можливість дати додаткові пояснення чи надати додаткові докази .
Представник позивача скористався своїм правом надати додаткові пояснення.
Вислухавши пояснення представника позивача і дослідивши усі докази по справі суд постановив про закінчення з'ясування обставин у справі та перевірки їх доказами .
Позивач підтримав адміністративний позов .
Суд вийшов до нарадчої кімнати для ухвалення рішення у справі , по виходу з якої в порядку частини 4 статті 167 КАС України судом оголошено вступну і резолютивну частини постанови .
Розглянувши матеріали справи , вислухавши пояснення представників сторін , суд -
ВСТАНОВИВ:
08.09.2006 р. Кам'янсько -Дніпровською міжрайонною державною податковою інспекцією Запорізької області проведена перевірка господарської одиниці -магазину «Продукти» , який розташований за адресою : Запорізька область , с. Водяне , вулиця Леніна , 251 та належить суб'єкту підприємницької діяльності ОСОБА_2 (юридична адреса : Запорізька область , с. Водяне , вулиця Миру , 357 ; код НОМЕР_1) .
Перевірка проводилась з питання контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу підприємницької діяльності , за результатами якої складений Акт № 08090027/23-8.
Перевірку здійснили старший державний податковий ревізор -інспектор - Худолій О.В. ( посвідчення № 79 від 08.09.2006 р.) та старший державний податковий ревізор - інспектор - Новіков А.Ю. ( посвідчення № 79 від 08.09.2006 р.).
Вказана перевірка проводилась на підставі статті 11 Закону України від 04 грудня 1990 року № 502-ХІІ «Про державну службу в Україні»та законів України від 01 червня 2000 р. № 1776-ІІІ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг», від 23 березня 1996 р. «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», від 19 грудня 1993 р. «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим , коньячним , плодовим , алкогольними напоями та тютюновими виробами» , від 07 лютого 1991 р. «Про підприємство»,Указів Президента України та інших нормативно -правових актів , які регулюють готівковий обіг в Україні».
Перевірка здійснювалась у присутності продавця - ОСОБА_5 .
В ході перевірки був встановлений факт реалізації товару ( робіт , послуг) на загальну суму 32 грн. 75 коп. без застосування реєстратора розрахункових операцій ( книги ОРО) та розрахункового документу . Крім того , встановлена невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів , яка зазначена в денному звіті РРО- 719 грн. 00 коп. Опис готівкових коштів проведений продавцем власноруч .
За висновками фахівців податкової служби відповідачем були порушені п. п. 1, 2, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг».
Перевірку закінчено 08.09.2006 р.
За результатами проведеної перевірки податковою службою прийняте рішення про застосування штрафних ( фінансових ) санкцій від 18.09.2006 р. № 0000692302/0 згідно якого до суб'єкта підприємницької діяльності застосовано суму штрафних ( фінансових) санкцій у розмірі 3 758 грн. 75 коп.
З урахуванням заяви позивача про уточнення позовних вимог в редакції від 16.03.2012 р. стягується сума податкової заборгованості у розмірі 3 758 грн. 75 коп. , нарахованої відповідачу на підставі рішення від 18.09.2006 р. № 0000692302/0 від 18.09.2006 р.
Провадження по адміністративній справі № 24/332/07-АП зупинялось до розгляду по суті адміністративної справи № 24/637/07-АП , предметом адміністративного позову за якою були вимоги про визнання нечинними актів перевірок № 08090027/23-8 від 08.09.2006 р. та № 08090028/23-8 від 08.09.2006 р. , рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000692302/0 від 18.09.2006 р. та № 0000692302/0 від 04.10.2006 р.
Постановою Господарського суду Запорізької області від 01.02.2008 р. по адміністративній справі № 24/637/07- АП у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю , з посиланням на приписи Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг».
Відповідно до вимог ст. 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарі (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язанні проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуг0 через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особам, які отримують або повертають товар, отримують послугу або відмовляються від неї; розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування цін товарів(послуг) та обліку їх кількості; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Згідно вимог ст. 17 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» до суб'єктів підприємницької діяльності які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги) за рішенням відповідних органів державної податкової України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: - у п'ятикратному розмірі вартість проданих товарів (наданих послуг) на які виявлено невідповідність у разі проведення розрахункових операцій на неповну уму вартості проданих товарів наданих послуг у разі не проведення розрахункових операцій у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа що підтверджує виконання розрахункової операції або проведення її без використання розрахункової книжки;- п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункової операції через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Відповідно з вимогами ст. 22 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» , у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності, застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлена невідповідність.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01 квітня 2009 р. постанова Господарського суду Запорізької області по адміністративній справі № 24/637/07-АП залишена без змін.
Ухвалою Вищого Адміністративного суду України від 20 червня 2012 р. по адміністративній справі № 24/637/07-АП судові рішення першої та апеляційної інстанцій залишені без змін .
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України зазначає , що факт вчинених правопорушень підтверджується матеріалами справи , а отже висновок судів про правомірність застосування до позивача штрафних ( фінансових) санкцій є правомірним .
Згідно довідки про стан заборгованості до бюджету по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування , за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг по фізичній особі -підприємцю ОСОБА_2 (податковий номер НОМЕР_1) , яка є предметом стягнення за судовою справою № 24/332/07-АП Господарського суду Запорізької області станом на 05.07.2012 р. становить 3 758 грн. 75 коп.
Згідно Рішення про застосування штрафних ( фінансових) санкцій від 18.09.2006 р. № 0000692302/0 указана сума підлягає сплаті у 30 -денний термін від дня отримання цього рішення на бюджетний рахунок одержувача відповідно до п. п. 5.3.1 п. 5.3 статті 5 Закону України № 2181 від 21.12.2000 р. «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»на бюджетний рахунок одержувача № 31117104600142 Державний бюджет код 23030100.
Відповідно до приписів статей 238 , 239 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно -господарські санкції , тобто заходи організаційно -правового або майнового характеру , спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків . Види адміністративно -господарських санкцій , умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом , іншими законодавчими актами . Адміністративно -господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку , встановленому законом , можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно -господарські санкції : - вилучення прибутку (доходу) ; - адміністративно -господарський штраф ; - стягнення зборів ( обов'язкових платежів) ; - застосування антидемпінгових заходів ; - припинення експортно - імпортних операцій ; - застосування індивідуального режиму ліцензування ; - зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності ; - анулювання ліцензії ( патенту) на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності ; - обмеження або зупинення діяльності суб'єкта господарювання ; - скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання ; - інші адміністративно -господарські санкції , встановлені цим Кодексом та іншими законами .
Оскільки станом на день розгляду адміністративного позову по суті відповідачем документально не доведений факт сплати податкової заборгованості у розмірі 3 758 ( Три тисячі сімсот п'ятдесят вісім гривень ) 75 коп. по коду платежу 23030100 , позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати покладаються на відповідача оскільки з його неправильних дій спір доведений до судового розгляду .
Керуючись ст. ст. 89 , 158,159,160,161 , 162 , 163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби ( 71503 , Запорізька область , м. Енергодар, проспект Будівельників , 17 ; код ЄДРПОУ 37942236) про стягнення з Фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 ( 71400 , Запорізька область , Кам'янсько - Дніпровський район , с. Водяне , вулиця Миру , 357 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1) суми податкової заборгованості у розмірі 3 758 грн. 75 коп., задовольнити .
Стягнути з Фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 ( 71400 , Запорізька область , Кам'янсько - Дніпровський район , с. Водяне , вулиця Миру , 357 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Державного бюджету (розрахунковий рахунок 31114104700142 , код одержувача 34677098 УДК у Кам'янсько -Дніпровському районі , МФО 813 015) суму штрафу у розмірі 3 758 ( Три тисячі сімсот п'ятдесят вісім гривень ) 75 коп.
Наказ видати після набрання постановою законної сили .
Стягнути з Фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 ( 71400 , Запорізька область , Кам'янсько - Дніпровський район , с. Водяне , вулиця Миру , 357 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Державного бюджету (одержувач : УДКСУ у м. Запоріжжя Орджонікідзевський район , 22030001 , банк одержувача : УДКСУ у м. Запоріжжя Орджонікідзевський район , МФО 813015 , код ЄДРПОУ 38025409 ; номер рахунку 31215206783007) суму судового збору у розмірі 119 (Сто дев'ятнадцять гривень ) 60 коп.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили .
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване судове рішення . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою , яка її подає , до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів від дня її проголошення . У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови .
Суддя Т.А. Азізбекян
(відповідно до вимог статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України постанову підписано 10.07.2012 р.).
суддя Азізбекян Т.А.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2012 |
Оприлюднено | 11.09.2015 |
Номер документу | 49788674 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Азізбекян Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні