Рішення
від 02.09.2015 по справі 923/1068/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 вересня 2015 р. Справа № 923/1068/15

Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., при секретарі Шикаловій В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Прокурора Білозерського району Херсонської області в інтересах держави в особі позивача-1: Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області,

позивача-2: Головного управління Держземагенства України у Херсонській області

до відповідача: фермерського господарства "Вікторія", с.Олександрівка Білозерського району Херсонської області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

за участю прокурора прокуратури Херсонської області ОСОБА_1 (службове посвідчення № 032976 від 10.04.2015р.)

за участю представників сторін:

від позивача-1: не прибув,

від позивача-2: ОСОБА_2 (службове посвідчення №17 від 30.06.2015р.), представник за довіреністю №32-21-7777.4-80/27-15 від 02.06.2015р.,

від відповідача: ОСОБА_3 (паспорт серії МО № 520155, виданий Білозерським РВ УМВС України в Херсонській області 11.07.1998р.), голова господарства.

Прокурор Білозерського району Херсонської області в інтересах держави в особі Білозерської районної державної адміністрації Херсонської області та Головного управління Держземагенства України у Херсонській області звернувся до господарського суду Херсонської області із позовом до фермерського господарства "Вікторія", с.Олександрівка Білозерського району Херсонської області про внесення змін до договору оренди землі від 17.04.2006р., зареєстрованого у Білозерському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії центру ДЗК 19.04.2006р. за № 040671400003, укладеного між Білозерською районною державною адміністрацією Херсонської області та фермерським господарством "Вікторія", шляхом викладення п. 9 договору у наступній редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на бюджетний рахунок Олександрівської сільської ради Білозерського району Херсонської області у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

Ухвалою від 06.07.2015р. порушено провадження у справі, призначено судове засідання та зобов'язано сторони надати додаткові докази.

13.07.2015р. прокурором на виконання вимог суду подано витребувані докази, які судом розглянуто та долучено до матеріалів справи.

В судовому засіданні 17.07.2015р. відповідачем було надано до матеріалів справи копії реєстраційних документів фермерського господарства.

Ухвалою від 17.07.2015р. розгляд справи за клопотанням відповідача було відкладено на 02.09.2015р.

30.07.2015р. Білозерська районна державна адміністрація Херсонської області надала пояснення по суті заявленого позову, у прийнятті рішення в даній справі покладається на розсуд суду, просить розглянути справу за відсутності уповноваженого представника державної адміністрації.

В судове засідання 02.09.2015р. прокурор та представники позивача-2 і відповідача прибули.

Прокурор позовні вимоги підтримала та просить суд їх задовольнити.

Представник позивача-2 позов прокурора підтримує в повному обсязі, свою правову позицію виклала в письмових поясненнях. Також представник позивача-2 звернулась до суду із клопотанням про заміну позивача-2 Головного управління Держземагенства України у Херсонській області його процесуальним правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру України у Херсонській області у зв'язку із реорганізацією.

Представник відповідача проти задоволення позову прокурора заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

У судовому засіданні 02.09.2015р. відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" на прокуратуру покладено представництво інтересів громадян і держави в суді у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Статтею 2 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до п.4 мотивувальної частини рішення Конституційного суду України № З-рп/99 у справі №1-1/99 від 08.04.1999р. прокурор або його заступник самостійно визначає з посиланням на чинне законодавство в чому полягає порушення інтересів держави, обґрунтовуючи в позовній заяві необхідність їх захисту, та визначає орган, який уповноважений державою виконувати відповідні функції в спірних правовідносинах.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатися до суду в передбачених законом випадках.

За приписами частини другої статті 29 Господарського процесуального кодексу України у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави, в якій зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або про відсутність у такого органу повноважень щодо звернення до господарського суду, прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до пункту 2 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.99р. N 3-рп/99 зі справи за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Судом встановлено, що прокурор обґрунтовує звернення до суду результатами перевірки, проведеної прокуратурою Білозерського району Херсонської області, якою встановлено невідповідність частини умов договору оренди земельної ділянки від 17.04.2006р. вимогам чинного законодавства, що свідчить про наявність обставин для звернення прокурора до суду з відповідним позовом для захисту інтересів держави.

Таким чином суд констатує, що прокурором Білозерського району Херсонської області підставно заявлено позов в межах наданих йому законодавством повноважень в інтересах держави в особі Білозерської районної державної адміністрації та Головного управління Держземагенства у Херсонській області.

Підтримуючи позовні вимоги прокурора, представник позивача-2 у своїх поясненнях зазначила, що, відповідно до частини 4 статті 122 Земельного кодексу України, пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", Положення про Головне управління Держземагенства у Херсонській області, затвердженого наказом Держземагенства України від 14.06.2013р. №268 (із змінами) необхідно внести зміни в частині використання сільськогосподарських земель шляхом укладання окремої угоди до договору оренди на землі сільськогосподарського призначення зі зміною істотних умов, встановивши з 01 квітня 2014 року оренду плату у грошовій формі та у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У зв'язку з чим 11.07.2014р. на виконання доручення Головного управління відділом Держземагенства у Білозерському районі було направлено відповідачеві фермерському господарству "Вікторія" лист №1042 про внесення змін до договору оренди землі від 17.04.2006р., який останнім було залишено без відповіді. За наведених обставин представник позивача позов прокурора вважає обґрунтованим, просить його задовольнити та судовим рішенням внести зміни в спірний договір оренди землі.

Представник відповідача позовних вимог не визнає, вважає, що прокурор діє із перевищенням повноважень, втручаючись у договірні відносини між фермерським господарством "Вікторія" та Білозерською районною державною адміністрацією; орендна плата сплачується своєчасно у розмірі, встановленому умовами спірного договору, підстави для її перегляду, на думку представника відповідача, відсутні. За наведених обставин представник відповідача просить відмовити в позові в повному обсязі за безпідставністю.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Як слідує з матеріалів справи, 14 квітня 2006 року між Білозерською районною державною адміністрацією Херсонської області та фермерським господарством "Вікторія", с.Олександрівка Білозерського району Херсонської області на підставі розпорядження голови Білозерської районної державної адміністрації №69 від 20.01.2006р. було укладено договір оренди землі, зареєстрований у Білозерському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії центру ДЗК 19.04.2006р. за № 040671400003.

За умовами договору в оренду було передано в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Олександрівської сільської ради Білозерського району Херсонської області, загальною площею 11,0 га, в тому числі 11,0 га - рілля.

За умовами п.5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 94173,00 грн.

Згідно п.8 договір укладено на 49 років.

У п.9 договору сторони дійшли згоди про те, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 4-х податків на землю за 1 га на рік, що складає 376,68 грн. в рік.

04.04.2006р. земельна ділянка була передана орендареві, про що між сторонами було складено акт про передачу та прийом земельної ділянки.

Листом від 11.07.2014р. №1042/05-06 відділ Держземагенства у Білозерському районі Херсонської області повідомив відповідача про зміну розміру орендної плати у зв'язку із внесенням змін в Податковий кодекс України та запропонував внести відповідні зміни в договір оренди.

Проте, даний лист було залишено відповідачем без належного реагування.

Посилаючись на те, що сторони не досягли згоди щодо внесення змін до договору оренди землі від 17.04.2006р., прокурор Білозерського району Херсонської області звернувся до господарського суду з даним позовом.

Відповідно до ст.1 ЗУ "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно із ст.13 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.14 ЗУ "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Відповідно до ст.188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Статтею 30 ЗУ "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ч.1, 2 ст.651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно із ч.ч.1-3 ст.632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VІ, яким встановлені ставки орендної плати.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" від 02.12.2010р. №2756-VІ було внесено зміни до ст.21 ЗУ "Про оренду землі", у зв'язку з чим частини 1 та 2 вказаної статті ЗУ "Про оренду землі" були викладена у такій редакції: "Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України)".

У зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011р. Податкового кодексу України втратив чинність ЗУ "Про плату за землю".

Згідно із до п.288.4 ст.288 розділу XIII "Плата за землю" Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються в договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Законом України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" № 1166-VII від 27.03.2014р. (який набрав чинності з 01.04.2014р.) внесено зміни до Податкового кодексу України та підпунктом 288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до ст.654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Відповідно до роз'яснень, які містяться у п.п.2.18, 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 ЦК України, відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього. Отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору. У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України , зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. При цьому згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідно до ст.21 ЗУ "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. У разі визнання у судовому порядку договору оренди землі недійсним отримана орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

Відповідно до ст.35 ЗУ "Про оренду землі" спори, пов'язані з орендою землі, вирішуються у судовому порядку.

Згідно із положеннями абз.1 ч.2 ст.651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до ч.3 ст.653 ЦК України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Верховний Суд України у своїй постанові від 23.05.2011р. по справі №3-42гс11 вказав, що нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Отже, враховуючи, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, та приймаючи до уваги те, що сторонами в Договорі оренди від 17.04.2006р. (п.13) передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а також враховуючи, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною і законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами вищезазначеного договору, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого прокурором позову.

У зв'язку із викладеним вимоги прокурора щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки підлягають задоволенню, оскільки договір оренди земельної ділянки від 17.04.2006р. є договором оренди земельної ділянки державної власності.

При цьому суд зазначає, що згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Що стосується заяви Головного управління Держземагенства України у Херсонській області про заміну позивача його процесуалним правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру України у Херсонській області, суд зазначає наступне.

Як слідує з поданого клопотання, Головне управління Держземагенства у Херсонській області, яке є позивачем-2 у даній справі, реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області. Правонаступником ГУ Держземагенства у Херсонській області є Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, про що внесено відповідні відомості в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

За правилами статті 25 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

За вказаних обставин, враховуючи викладену вище норму, суд вважає за необхідне здійснити заміну позивача-2 Головного управління Держземагенства України у Херсонській області його процесуальним правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області.

Судові витрати відповідно до ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача.

Враховуючи викладене, на підставі ст. ст. 651, 652 ЦК України, ст. 30 Закону України "Про оренду землі", керуючись ст. ст. 25, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 17.04.2006р., укладеного між Білозерською районною державною адміністрацією Херсонської області та фермерським господарством "Вікторія" (код ЄДРПОУ 24963447, с.Олександрівка Білозерського району Херсонської області), який зареєстровано у Білозерському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії центру ДЗК 19.04.2006р. за № 040671400003, виклавши п. 9 договору в наступній редакції - " Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на бюджетний рахунок Олександрівської сільської ради Білозерського району Херсонської області у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

3. Клопотання Головного управління Держземагенства України у Херсонській області про заміну позивача його процесуальним правонаступником задовольнити.

4. Здійснити заміну позивача-2 Головного управління Держземагенства України у Херсонській області його процесуальним правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру України у Херсонській області.

5. Стягнути з фермерського господарства "Вікторія" (код ЄДРПОУ 24963447, 75050, с. Олександрівка Білозерського району Херсонської області) в доход спеціального фонду Державного бюджету на р/р № 31215206783002 в ГУДКСУ у Херсонській області, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач УДКСУ у місті Херсоні, призначення платежу - судовий збір, код 03500045 - 1218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. судового збору.

6. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складено та підписано 07.09.2015р.

Суддя М.Б. Сулімовська

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення02.09.2015
Оприлюднено11.09.2015
Номер документу49792232
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1068/15

Ухвала від 17.07.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Рішення від 02.09.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 06.07.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні