ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.08.2015Справа №910/18819/15
Суддя Господарського суду міста Києва Карабань Я.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Впроваджувально-виробничого товариства з обмеженою
відповідальністю "Ватек"
до 1) Державного підприємства "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО
2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект"
2) Державної казначейської служби України
3) Національного агентства з питань підготовки та проведення в України
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації
інфраструктурних проектів
про стягнення 1 174 177,08 грн.
за участю представників сторін:
від позивача - Шкабрій М.П. (довіреність б/н від 05.08.2015)
від відповідача 1 - не з'явилися;
від відповідача 2 - не з'явилися;
від відповідача 3 - не з'явилися.
ВСТАНОВИВ:
Впроваджувально-виробниче товариство з обмеженою відповідальністю "Ватек" (далі по тексту - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного підприємства "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект" (далі по тексту - відповідач 1), Державної казначейської служби України (далі по тексту - відповідач 2), Національного агентства з питань підготовки та проведення в України фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів (далі по тексту - відповідач 3) про стягнення грошових коштів у сумі 1 174 177, 08 грн.
Позов обґрунтовано тим, що в порушення умов укладеного між сторонами договору підряду № 29-03/1 від 29.03.2012р. на виконання робіт з встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту за державні кошти відповідач-1 не здійснив повну та своєчасну оплату за виконані роботи, у зв'язку з чим має заборгованість перед позивачем.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.07.2015 позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 17.08.2015. У зв'язку із неявкою відповідача розгляд справи був відкладений на 31.08.2015 року.
Представник позивача у судових засіданнях позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідачі в судові засідання не з'явились, письмових заперечень проти позову не надали, про час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку. Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників відповідачів за наявними в ній матеріалами.
Заслухавши представника позивача, проаналізувавши матеріали справи, судом встановлено наступне.
29.03.2012 року між державним підприємством "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" ДП «Західінфрапроект» (далі - замовник) та впроваджувально-виробничим товариством з обмеженою відповідальністю "Ватек" (далі - генпідрядник) було укладено договір № 23-03/1 на виконання робіт з встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту за державні кошти (далі - договір), відповідно до п.1.1. якого генпідрядник зобов'язується у 2012 році відповідно до умов даного договору виконати роботи з встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту (далі - роботи), а замовник - прийняти та оплатити такі роботи.
Склад, характеристика та обсяги робіт, що доручаються до виконання генпідряднику, визначені проектно-кошторисною документацією, яка є невід'ємною частиною цього договору. Виконання робіт генпідрядником здійснюється із дотриманням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668 (далі - Загальні умови) та умов цього договору (п. 1.2. договору).
Строком дії договору є час, протягом якого сторони будуть здійснювати свої права та виконувати свої обов'язки відповідно до договору. Даний договір набуває чинності з моменту його укладення/підписання сторонами та діє до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (п. 10.1. договору).
Відповідно до п. 1.3. договору, обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
Пунктом 3.1. договору встановлено, що договірна ціна робіт є динамічною та визначається відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві, зокрема ДБН Д.1-1-2000, на основі кошторисної документації, що є невід'ємною частиною договору, протоколу погодження договірної ціни (додаток № 1) та договірної ціни (додаток № 4) і складає всього 8 995 768,40 грн. (вісім мільйонів дев'ятсот дев'яносто п'ять тисяч сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок), в т.ч. ПДВ - 1499294,73 грн.
Згідно з п. 4.1. договору, зобов'язання сторін щодо фінансування визначаються положенням Загальних умов та узгодженого сторонами графіка фінансування (додаток 3).
Фінансування робіт здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та/або запозичених коштів (державна підтримка) (п. 4.2. договору).
Відповідно до п. 4.3. договору, замовник в частині фінансування виконання робіт на 2012 рік за рахунок коштів державного бюджету, на підставі абз.4 п.19 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва», а також пп.5 п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2006 р. N 1404 «Питання попередньої оплати товарів робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», може перераховувати генпідряднику попередню оплату у розмірі, що не перевищує 50% вартості робіт за договором (контрактом), яка передбачена п. 3.1 договору на строк не більше шести місяців.
Замовник в частині фінансування виконання робіт на 2012 рік за рахунок запозичених коштів (державної підтримки), може здійснювати попередню оплату (аванс) у порядку, передбаченому п.14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.10.2010 р. №990 «Про затвердження Порядку використання запозичених у 2010 році коштів для виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу», постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 424 «Про порядок використання запозичених у 2011 році коштів для виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» у розмірі, що не перевищує 50 % вартості робіт за договором (контрактом) та на строк не більш як шість місяців без урахування вартості обладнання, устаткування. Попередня оплата (виплата авансу) на придбання обладнання, устаткування може здійснюватися у розмірі до 100 % їх вартості.
Пунктом 4.4. договору встановлено, що генпідрядник зобов'язується використати отриману попередню оплату (виплачений аванс) на придбання необхідних матеріалів, конструкцій, виробів та обладнання в термін, що вказаний у п.5.1.4. Після закінчення цього строку протягом 3 (трьох) робочих днів генпідрядник має повернути замовнику невикористані суми авансового платежу. Залік авансу здійснюється на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) та накладних на обладнання.
Згідно з п. 4.5. договору, проміжні платежі, здійснюються в розмірі 95 % від вартості виконаних робіт згідно актів виконаних робіт ф. КБ-2в та довідки ф. КБ-3 до прийняття повного комплексу робіт, передбачених договором.
Кінцеві розрахунки, а саме 5% від вартості договору визначені в п. 3.1. договору, здійснюються протягом п'ятнадцяти календарних днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі повного комплексу робіт, передбачених даним договором. При кінцевих розрахунках замовник утримує вартість робіт, які були виконані з недоробками та дефектами, що зафіксовані відповідним актом приймання-передачі виконаних робіт та не усунені генпідрядником у визначені сторонами строки.
Замовник не несе відповідальності за невчасну оплату за фактично виконані роботи згідно даного договору у випадку, якщо на його розрахунковий рахунок, відкритий у державному казначействі не надійшли кошти з державного бюджету або запозичені кошти (державна підтримка; для фінансування робіт, які виконуються по даному договору (п. 4.6. договору).
Положеннями п. 4.6.1. договору встановлено, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватись із урахуванням положень Загальних умов та на підставі актів форми КБ-2в і довідок форми КБ-3.
Замовник перераховує платежі на поточний рахунок генпідрядника в національній валюті України (п. 4.6.2. договору).
Відповідно до п. 4.7. договору, генпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання замовнику до 25 числа звітного місяця. Замовник зобов'язаний перевірити подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт та підписати їх або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 5 (п'яти) календарних днів з дня їх одержання. У випадку, якщо протягом вищевказаного строку замовник не підписує відповідні акти форми КБ-2В і довідки форми КБ-3, та/або не надає в письмовій формі обґрунтовану відмову від їх підписання, відповідні акти форми КБ-2В і довідки форми КБ-3 вважаються підписаними замовником, а виконані роботи вважаються виконаними та підлягають оплаті. Замовник має право не підписувати подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт та не проводити відповідну оплату за роботи вказані у таких документах, доки на вказані роботи генпідрядником не подано в повному обсязі і належним чином оформлена виконавча документація.
Згідно з п. 4.8. договору, оплата виконаних робіт здійснюється протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня підписання вищевказаних документів замовником у разі надходження державних коштів на рахунок замовника.
Сторони домовились про те, що затримка замовником в оплаті виконаних робіт протягом 60 (шістдесяти) календарних днів не вважається порушенням умов даного договору і не є підставою для його розірвання (п. 4.10. договору).
Пунктом 5.1.4. договору встановлено, що початок та закінчення виконання усіх робіт за цим договором та їх окремих етапів визначається календарним графіком виконання робіт (додаток 2), що є невід'ємною частиною договору. Сторони домовилися, що усі роботи, що виконуються за цим договором, додатковими угодами та додатками до нього повинні бути закінчені та передані замовнику до 31.05.2012р.
Забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням, обладнанням здійснюється за рахунок і засобами генпідрядника (з врахуванням особливостей передбачених п.п. 5.4.2 цього договору та іншими умовами договору) з подальшою компенсацію таких витрат замовником. генпідрядник здійснює аналіз (моніторинг) цін на будівельні матеріали, устаткування, обладнання (при потребі - виробів, конструкцій, будівельних машин і механізмів, трудових ресурсів, автотранспортних послуг у будівництві) та за результатами аналізу, подає звернення до замовника з пропозиціями щодо погодження таких цін. При цьому, генпідрядник несе повну відповідальність за достовірність поданих даних та повноту проведеного аналізу надані для погодження ціни повинні бути найбільш економічно вигідними, з врахуванням об'ємів постачання, гарантійних термінів на матеріали та обладнання, строки поставки, та відповідності якісних характеристик будівельних матеріалів, устаткування, обладнання вимогам проектно-кошторисної документації. Після погодження замовником вартості найбільш економічно вигідних матеріалів, обладнання, устаткування по мінімальній ціні, генпідрядник здійснює закупівлю погоджених замовником матеріалів, обладнання та устаткування.
Замовник залишає за собою право самостійно здійснювати закупівлю матеріалів, устаткування, обладнання необхідних для виконання генпідрядником робіт за цим договором. В такому разі замовник на етапі погодження закупівлі генпідрядником основних матеріалів устаткування, обладнання повідомляє генпідряднику, що буде здійснювати таку закупівлю самостійно. Після здійснення закупівлі замовник передає відповідні матеріали, устаткування, обладнання або згідно акту прийому-передачі. Генпідрядник зобов'язаний виконувати роботи із будівельних матеріалів та з використанням устаткування, обладнання наданих замовником, крім випадку, якщо такі матеріали, устаткування, обладнання не передбачені проектною документацією (п.5.4.1. договору).
Відповідно до п. 5.5.2. договору, передача виконаних робіт генпідрядником і приймання їх замовником оформлюється актом приймання-передачі.
Пунктом 5.5.4. договору визначено, що право власності на закінчені роботи (об'єкта будівництва) переходить до замовника з моменту підписання акта приймання-передачі виконаних робіт.
Підписання акта приймання-передачі є підставою для проведення остаточних розрахунків між сторонами (п. 5.5.5. договору).
Умовами договору визначено, що генпідрядник у рамках даного договору зобов'язується виконати власними силами та/або силами субпідрядників, за рахунок власних коштів та/або коштів замовника, з матеріалу, наданого субпідрядниками та замовником, та/або свого матеріалу, якісно та у встановлений строк, роботи, передбачені даним договором і відповідно до затвердженої проектної документації (п. 6.1.1.), а замовник в свою чергу зобов'язаний вчасно оплачувати роботи генпідрядника на умовах даного договору (п. 6.3.5.).
Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України договір - є підставою виникнення цивільних прав та обов'язків. Цивільні права і обов'язки виникають як з передбачених законом договорів, так і з договорів, не передбачених законом, але таких, що йому не суперечать.
Договір - це категорія цивільного права, яка визначається як домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. До зобов'язань, що виникають з договорів, застосовуються загальні положення про зобов'язання, якщо інше не випливає із закону або самого договору. Як і будь-який правочин, він є вольовим актом, оскільки виражає спільну волю сторін, що втілюється у договорі. Змістом договору є, власне, ті умови, на яких сторони погоджуються виконувати договір, і вони мають дотримуватися взятих на себе зобов'язань.
Дослідивши зміст укладеного договору, суд дійшов до висновку, що даний правочин за своєю правовою природою є договором підряду.
Відповідно до норм статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
За приписами статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
З матеріалів справи вбачається, що сторонами було підписано графік виконання робіт щодо встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту (додаток № 2 до договору), відповідно до якого в період березня 2012 р. ведуться роботи по встановленню лотків та прокладка кабелів, закупка обладнання, за квітень 2012р. відбувається встановлення опор та камер, монтаж відеокамер, прокладання магістральної мережі, монтаж сенсорів системи охорони периметра, закупка обладнання серверної, монтаж серверної та операторської, за травень 2012р. - пусконалагуджувальні роботи, виконавча документація, здача об'єкту.
Додатком № 3 до договору сторони погодили графік фінансування на виконання робіт щодо встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту, відповідно до якого в період березня 2012р. фінансування здійснюється в розмірі 4497,8842 грн., в період квітня 2012р. - 2248,9421 грн., в період травня 2012р. 2248,9421 грн., що разом складає 8995,7684 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що між сторонами підписувались додаткові угоди до договору підряду № 29-03/1 на виконання робіт з встановлення систем охорони периметру Львівського аеропорту за державні кошти від 29.03.2012р., зокрема:
- додатковою угодою № 1 від 05.04.2012р., сторони дійшли згоди внести зміни до п. 4.2. договору на викласти його у наступній редакції: « 4.2. фінансування робіт здійснюється за рахунок коштів державного бюджету»
- додатковою угодою № 2 від 31.05.2012р., сторони дійшли взаємної згоди внести зміни до п. 5.1.4. Договору №29-03/1 від 29.03.2012 р. та викласти його в наступній редакції: « 5.1.4. Початок та закінчення виконання усіх робіт за цим договором та їх окремих етапів визначається календарним графіком виконання робіт (додаток 2), що є невід'ємною частиною договору. Сторони домовилися, що усі роботи, що виконуються за цим договором, додатковими угодами та додатками до нього повинні бути закінчені та передані замовнику до « 15» вересня 2012р.». Крім того, сторони також дійшли взаємної згоди внести зміни та викласти в новій редакції додатки до договору № 29-03/1 від 29.03.2012 р. (додаток № 2) Графік виконання робіт; (додаток № 3) Графік фінансування.
Зокрема, відповідно до нового графіка виконання робіт (додаток 2): в період березень -липень 2012 р. ведуться роботи по встановленню лотків та прокладка кабелів, закупка обладнання, за серпень 2012р. відбувається встановлення опор та камер, монтаж відеокамер, прокладання магістральної мережі, монтаж сенсорів системи охорони периметра, закупка обладнання серверної, монтаж серверної та операторської, за вересень 2012р. - пусконалагуджувальні роботи, виконавча документація, здача об'єкту.
Відповідно нового графіку фінансування (додаток № 3) до договору, на виконання робіт щодо встановлення систем охорони по периметру Львівського аеропорту, відповідно до якого в період квітня 2012р. фінансування здійснюється в розмірі 4497,8842 грн., в період липня 2012р. - 3875,8190 грн., в період серпня 2012р. 172,2768 грн., в період вересня 2012р. - 449,7884 грн., що разом складає 8995,7684 грн.
На виконання умов договору, товариством з обмеженою відповідальністю «Ватек» було виконано підрядні роботи в повному обсязі загальною вартістю 8 995 538,40 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за липень 2012 від 01.08.2012, актом № 01-07/12 вартості змонтованого устаткування, що придбавається виконавцем робіт від 01.08.2012, актом № 02 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2012 від 01.08.2012, актом № 03 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2012; довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за вересень 2012 року від 20.09.2012, актом № 04-09/12 вартості змонтованого устаткування, що придбавається виконавцем від 20.09.2012, актом № 05 приймання виконаних будівельних робіт від 20.09.2012.
Судом встановлено, що вказані акти приймання-передачі підписані та скріплені печатками позивача та відповідача, у зв'язку з чим ТОВ "Ватек" здійснено підрядні роботи відповідно до умов договору та прийнято без будь-яких зауважень Дирекцією.
Разом з тим, судом встановлено, що відповідачем 1 було здійснено лише часткову оплату за виконані роботи, в сумі 8 373 703,20 грн., зокрема 09.04.2012 в сумі 4 497 884,20 грн., 03.08.2012 в сумі 3 875 819,00 грн., що підтверджується банківськими виписками.
27.11.2014 року позивач звернувся до відповідача-1 з претензією про оплату заборгованості, що була залишена відповідачем без відповіді.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідач 1 умови договору належним чином не виконав, за виконані позивачем роботи в повному обсязі не розрахувався, у зв'язку з чим у Дирекції утворилася заборгованість в сумі 621 835,20 грн. (8 995 538,40 грн. - 4 497 884,20 - 3 875 819,00 грн.).
Отже, оскільки відповідач 1 суму заборгованості в повному обсязі в добровільному порядку не сплатив, то позовні вимоги про стягнення з Дирекції на користь ТОВ "Ватек" боргу у сумі 621 835,20 грн. є обґрунтованими і тому підлягають задоволенню.
Крім основної заборгованості позивач просить суд стягнути з відповідача 477 248,89 грн. втрат від інфляції, 51 774,17 грн. 3% річних та 23 318,51 грн. пені.
Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Таким чином відповідач є таким, що порушив грошове зобов'язання, оскільки не сплатив заборгованість в строк, визначений умовами договору.
Відповідно до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, стягнення неустойки.
Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Відповідно до ст. 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. За погодженням сторін можуть застосовуватися передбачені законом або такі, що йому не суперечать, види забезпечення виконання зобов'язань, які звичайно застосовуються у господарському (діловому) обігу.
До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.
Відповідно до ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
За приписами ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання може забезпечуватися, в тому числі, неустойкою.
Згідно ч. 2 ст. 551 Цивільного кодексу України якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.
При цьому, незалежно від способу та бази визначення розміру неустойки договором, вона не може перевищувати той розмір, який встановлено законом як граничний.
Згідно з ч. 3 ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Частиною 6 ст. 231 Господарського кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.
Відповідно до п. 7.5.1. договору у випадну, якщо замовник не проводить платежі, як це визначено в розділі 4 договору, то замовник сплачує генпідряднику пеню у розмірі однієї облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочення. Штрафні санкції не розповсюджуються на терміни виплати замовником попередніх платежів (авансу).
Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення 23 318,51 грн. пені, 477 248,89 грн. інфляційних втрат, 51 774,17 грн. 3 % річних за несвоєчасну сплату за виконані роботи є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Разом з тим, пунктом 6 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі - БК України) встановлено, що бюджетне асигнування - це повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження.
Відповідно до частини першої статті 22 БК України для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Згідно з пунктами 3, 4 та 6 частини п'ятої статті 22 БК України отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів), якщо інше не передбачено законодавством; розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм і складає звіти про їх виконання, здійснює аналіз показників виконання бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі)
Розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів (частина шоста статті 22 БК України).
Головним розпорядником за бюджетною програмою КПКВ 6651280 "Виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими під державні гарантії, що використовуються для реалізації завдань та здійснення заходів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу" визначено Агентство, яке і повинно виділити кошти Дирекції для погашення зазначеної заборгованості за Договором. Тобто, враховуючи принцип цільового використання бюджетних коштів, видатки на погашення заборгованості за Договором мають здійснюватись за рахунок коштів бюджетної програми КПКВ 6651280.
Відповідно до частини першої статті 43 БК України при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у НБУ. Казначейське обслуговування бюджетних коштів передбачає, зокрема, розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства.
За приписами пункту четвертого положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №460/2011 казначейство України відповідно до покладених завдань, зокрема, здійснює через систему електронних платежів НБУ розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних із міжнародними фінансовими організаціями проектів.
Разом з тим, відповідно до пункту 11.1 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 №1407 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за №130/22662 органи Служби здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників бюджетних коштів шляхом проведення платежів з реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунків розпорядників бюджетних коштів та рахунків одержувачів бюджетних коштів, відкритих в органах Служби, відповідно до кошторисів, планів асигнувань загального фонду державного бюджету (за винятком надання кредитів з державного бюджету), планів надання кредитів із загального фонду державного бюджету, планів спеціального фонду державного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) або планів використання бюджетних коштів та помісячних планів використання бюджетних коштів.
Органи Служби здійснюють платежі на підставі платіжних доручень за дорученнями розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов'язання та бюджетного фінансового зобов'язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань (пункту 11.3 вказаного порядку).
Таким чином, стягнення грошових коштів за договором на користь позивача можливе за умови фінансування Агентством як головним розпорядником бюджетної програми КПКВ 6651280 Дирекції, після чого подання відповідачем 1 відповідних платіжних доручень на виконання до органу Служби, в якому він обслуговується та здійснення органом Служби перерахування коштів на підставі платіжних доручень, наданих Дирекцією на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю "Ватек".
Відповідно ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ч. 1 ст. 43).
Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 1, 4, 12, 22, 32, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з державного підприємства "Дирекція з будівництва об'єктів до Євро 2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект" (03118, м. Київ, вул. Хотівська, 4, літера "А"; ідентифікаційний код 37122901) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даного рішення суду, на користь впроваджувально-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "Ватек" (04053, м. Київ, вул. Обсерваторна, 7; ідентифікаційний код 16301229) 621 835 (шістсот двадцять одну тисячу вісімсот тридцять п'ять) грн. 20 коп. заборгованості; 51 774 (пятдесят одну тисячу сімсот сімдесят чотири) грн. 17 коп. 3% річних; 477 248 (чотириста сімдесят сім тисяч двісті сорок вісім) грн. 89 коп. втрат від інфляції; 23 318 (двадцять три тисячі триста вісімнадцять) грн. 82 коп. пені та 23 483 (двадцять три тисячі чотириста вісімдесят три) грн. 54 коп. судового збору.
3. Зобов'язати Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів (03118, м. Київ, вул. Хотівська, 4, літера "А"; ідентифікаційний код 37026967) профінансувати (довести відповідні обсяги бюджетних асигнувань) Державне підприємство "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект" (03118, м. Київ, вул. Хотівська, 4, літера "А"; ідентифікаційний код 37122901) на суму 1 174 177 (один мільйон сто сімдесят чотири тисячі сто сімдесят сім) грн. 08 коп. для погашення заборгованості.
4. Зобов'язати державне підприємство "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект" (03118, м. Київ, вул. Хотівська, 4, літера "А"; ідентифікаційний код 37122901) подати до органу Державної казначейської служби України (01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6; ідентифікаційний код 37567646), де відкриті його рахунки, платіжне доручення на перерахування коштів на користь Впроваджувально-виробничого товариства з обмеженою відповідальністю "Ватек" (04053, м. Київ, вул. Обсерваторна, 7; ідентифікаційний код 16301229) у сумі 1 174 177 (один мільйон сто сімдесят чотири тисячі сто сімдесят сім) грн. 08 коп.
5. Зобов'язати орган Державної казначейської служби України (01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6; ідентифікаційний код 37567646), де відкриті рахунки Державного підприємства "Дирекція з будівництва об'єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові" ДП "Західінфрапроект" (03118, м. Київ, вул. Хотівська, 4, літера "А"; ідентифікаційний код 37122901) здійснити перерахування коштів на користь Впроваджувально-виробничого товариство з обмеженою відповідальністю "Ватек" (04053, м. Київ, вул. Обсерваторна, 7; ідентифікаційний код 16301229) у сумі 1 174 177 (один мільйон сто сімдесят чотири тисячі сто сімдесят сім) грн. 08 коп.
6. Видати відповідні накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Київського апеляційного господарського суду через Господарський суд міста Києва шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня підписання повного тексту рішення.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повне рішення складено 07.09.2015 року.
Суддя Я.А. Карабань
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2015 |
Оприлюднено | 10.09.2015 |
Номер документу | 49818837 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Карабань Я.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні