Справа № 1008/3026/12
Провадження № 2/362/176/13
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 квітня 2013 року Васильківський міськрайонний суд Київської області в складі: головуючого судді Грибанової Ю.Л.
при секретарі Вакуленко О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Василькові справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, Васильківської міської ради Київської області, Відділу Держкомзему у м.Василькові, третя особа Управління Держкомзему у Васильківському районі про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державного акту,-
в с т а н о в и в:
Позивач звернулася до суду з позовом, просить визнати незаконним рішення Васильківської міської ради Київської області 2010 року про передачу у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських споруд і споруд площею 0,100 га кадастровий номер 3221484000:07:013:0423 по вул.. Згоди,1-в в м. Василькові Київської області на ім.»я ОСОБА_2, скасувати державну реєстрацію цієї земельної ділянки, скасувати державний акт на право власності на вказану земельну ділянку, виданий на ім.»я ОСОБА_2
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що рішенням 11 сесії 4 скликання Васильківської міської ради від 23.12.2004 року вона ( до укладення шлюбу 24.02.2012 року ОСОБА_3Л.) отримала безоплатно у власність земельну ділянку площею 0,100 га для будівництва та обслуговування жилого будинку. В 2005 році їй було погоджено місце розташування даної земельної ділянки всіма інстанціями на вул. Згоди, 1-в, в м. Василькові відповідно до плану землекористування м. Василькова.
Весь час з 2004 року вона та її мати користувалися цією земельною ділянкою , вважали її своєю, але через відсутність достатніх коштів не займалася оформленням землевпорядної документації, в 2011 році уклала договір із землевпорядною організацією ТОВ « Аршин» і лише після того, як проект було розроблено і надано на погодження до відділу Держкомзему в м. Василькові, їй листом від 13.02.2012 року було відмовлено у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці , так як вона знаходиться поза межами індексно- кадастрового плану м. Василькова, постановою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 09.04.2012 року зобов»язано управління Держкомзему присвоїти кадастровий номер ділянці по вул.. Згоди 1-в в м .Василькові, але постанова суду не була виконана, оскільки виявлена накладка земельних ділянок її і відповідача.
Крім того, вона 18.02.2010 року подала до ради заяву про передачу у власність земельної ділянки, але рішення по ній не було прийняте.
Вважає, що земельна ділянка відповідачу виділена незаконно, без припинення її права на цю земельну ділянку, чим порушені її права, тому вона змушена звернутися до суду з даним позовом.
В процесі розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги, просить визнати незаконним рішення 54 сесії 5 скликання Васильківської міської ради № 09.283 від 20.08.2010 року про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 по вул.. Згоди,1-в а м. Василькові; визнати незаконним рішення Васильківської міської ради 15 сесії 6 скликання №06.78 від 26.08.2011 року про передачу у приватну власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею, 0,0944 га по вул. Згоди,1-в в м. Василькові; скасувати державну реєстрацію цієї земельної ділянки; скасувати державний акт серії ЯК № НОМЕР_1 на право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку площею 0,0944 га по вул.. Згоди,1-в в м. Василькові, виданий на ім.»я ОСОБА_2
В процесі розгляду справи позивач ще раз уточнив позовні вимоги, просить визнати незаконним рішення Васильківської міської ради № 25 від 20.08.2010 року про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 по вул.. Згоди,1-в а м. Василькові, визнати незаконним рішення Васильківської міської ради №1 від 26.08.2011 року про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу її у приватну власність ОСОБА_2 площею 0,0944 га по вул. Згоди,1-в в м. Василькові; скасувати державну реєстрацію цієї земельної ділянки; скасувати державний акт серії ЯК № НОМЕР_1 на право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку площею 0,0944 га по вул.. Згоди,1-в в м. Василькові, виданий на ім.»я ОСОБА_2; зобов»язати Васильківську міську раду розглянути заяву ОСОБА_1 від 18.02.2010 року та прийняти по ній відповідне рішення.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_4 підтримав повністю позовні вимоги, доповнивши їх тим, що всім спочатку по вул..Згоди надавалися земельні ділянки без зазначення адрес, ОСОБА_2 звернувся пізніше, ніж позивач, позивач має право на розгляд її заяви, на акті узгодження меж земельної ділянки ОСОБА_2 стоїть підпис не ОСОБА_5
Представник відповідача ОСОБА_2 ОСОБА_6 позовні вимоги повністю не визнав та пояснив, що надання земельної ділянки у власність позивачу нічим не доведене, заява про надання земельної ділянки по вул..Згоди, 1-в надійшла від позивача лише 18.02.2010 року, її нерозгляд Васильківською міською радою не оскаржувався, позивач знала, що земельна ділянка їй не належить, тому в 2010 році знову звернулася із заявою, дозвілу на виготовлення технічної документації в позивача не було, технічна документація розроблялася за заявою позивача і не затверджена, погоджувалася в 2012 році.
Представник Васильківської міської ради до суду не з»явився, подав письмову заяву з проханням слухати справу без нього, позовні вимоги не визнає, мотивуючи це тим, що міська рада рішення про надання позивачу земельної ділянки по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові не приймала, земельна ділянка, на яку вона претендує, знаходиться у власності ОСОБА_2
Відповідач - відділ Держкомзему у м.Василькові до суду не з»явився, заперечень не надав.
Третя особа до суду не з»явилася, про розгляд справи була повідомлена.
Свідок ОСОБА_7 в судовому засіданні показала, що в них по вул..Тургенєва в м.Василькові був город, потім, сказали його не обробляти, дочка отримала рішення на земельну ділянку, але адреса ділянки не була вказана, дочка стала виготовляти документи, вони обробляли земельну ділянку по вул..Згоди, 1-в, вона в 2008 році зареєструвала дочку в податковій інспекції, три роки сплачувала земельний податок.
Згідно показів свідка ОСОБА_5 вони із позивачем були сусідами по городах, але їх забрали , і надали їм земельні ділянки по вул..Згоди, в неї земельна ділянка по вул..Згоди, 1-б, а в позивача рядом із нею, вона навіть підписувала акт погодження меж у позивача.
Вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, покази свідків, дослідивши письмові матеріали справи, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги повністю не підлягають до задоволення з наступних підстав.
Згідно ст. 3 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст.152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою; захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом і визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; застосування інших, передбачених законом, способів.
Судом встановлено, що як згідно розробленого в 2011 році на підставі заяви ОСОБА_3 від 10.11.2011 року проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3, в ньому є рішення №08.48-11-1У 11 сесії 4 скликання Васильківської міської ради від 23.12.2004 року про надання ОСОБА_3, що проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1 земельної ділянки площею 0,100 га за рахунок земель земфонду для будівництва та обслуговування житлового будинку, із викопіровки земельної ділянки вбачається, що її розташування по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові.
Заява ОСОБА_3 до Васильківського міського голови про надання земельної ділянки в районі вул..Тургенєва від 17.11.2004 року , на підставі якої було прийняте рішення від 23.12.2004 року.
Постановою Васильківського міськрайонного суду Київської області від 09.04.2012 року зобов»язано Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у Васильківському районі присвоїти кадастровий номер земельній ділянці площею 0,10 га , що розташована по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові , що була надана ОСОБА_3 на підставі рішення 11 сесії 4 скликання Васильківської міської ради від 23.12.2004 року.
У відповідності зі ст.ст.116, 118 Земельного кодексу України в редакції, що діяла на момент прийняття рішення ради від 23.12.2004 року , громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом; громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки, у заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання; відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення; проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт , у строки, що обумовлюються угодою сторін; проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом архітектури та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування; районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний термін розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Суд вважає, що позивачем не доведено, що рішенням Васильківської міської ради від 23.12.2004 року їй надана у власність земельна ділянка по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові, те, що вона була власником чи землекористувачем цієї земельної ділянки, а тому наданням цієї земельної ділянки порушені якісь її права. Надані позивачем докази не містять дозволу Васильківської міської ради на розробку проекту відведення земельної ділянки по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові на ім.»я ОСОБА_3.
Наявність постанови суду про зобов»язання присвоїти земельній ділянці ОСОБА_3 кадастрового номера не є доказом належності їй спірної земельної ділянки, тим більше, що ця постанова суду не виконана , так як протокол проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файлу від 26.04.2012 року свідчить про те, що виявлено перекриття зовнішніх меж земельної ділянки із ділянкою ОСОБА_2, кадастровий номер 3221484000:07:013:0423.
У проекті із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2, розробленому в 2010 році на підставі заяви ОСОБА_2 від 24.09.2010 року , є рішення 54 сесії 5 скликання Васильківської міської ради від 20.08.2010 року №25 , згідно якого ОСОБА_2 наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул..Згоди, 1-в площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку , господарських будівель та споруд, рішенням 15 сесії 6 скликання Васильківської міської ради від 26.08.2011 року затверджено ОСОБА_2 проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для по вул..Згоди, 1-в в м.Василькові, передано безоплатно у приватну власність ОСОБА_2 вказану земельну ділянку, кадастровий номер 3121484000:07:013:0423, дано згоду на складання державного акту на право власності.
Що стосується правомірності надання земельної ділянки відповідачу ОСОБА_2, то відповідно до редакції статей 116, 118 Земельного кодексу України, який діяв на момент прийняття рішення від 24.09.2010 року, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом; громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; у клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри; до клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки; до клопотання додаються викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки; відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні; проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт у строки, що обумовлюються угодою сторін; відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
У відповідності зі ст.116 ч.5 Земельного кодексу України в редакції Закону від 06.09.2012 року, на яку посилається позивач, і яка не стосується правовідносин, які діяли на момент прийняття рішення щодо ОСОБА_2, земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом, тому припиняти право власності на неї позивача не потрібне було..
Отже надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 проведено у відповідності з діючим законодавством. Тому позовні вимоги в частині визнання недійсними рішень Васильківської міської ради №25 від 20.08.2010 року та №1 від 26.08.2011 року задоволеними бути не можуть.
Позовні вимоги про скасування державного акту про право власності на земельну ділянку відповідача ОСОБА_2 не можуть бути задоволені за відсутністю їх обґрунтування, фактично позивач просить припинити його право власності, а така підстава, як скасування рішення ради ст.140 Земельного кодексу України , яка передбачає підстави припинення права власності на земельну ділянку, не передбачені.. Позовні вимоги про скасування державної реєстрації земельної ділянки ОСОБА_2 теж не підлягають до задоволення за недоведеністю їх позивачем.
Як вбачається із заяви ОСОБА_3 від 18.02.2010 року , вона звернулася до Васильківського міського голови із заявою про передачу у приватну власність безоплатну земельну ділянку площею 0,100 га по вул..Згоди, 1-в в м. Василькові.
Стаття 118 ч.10 Земельного кодексу України передбачає, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Приймаючи до уваги те, що судом вирішений спір з приводу вказаної земельної ділянки, тому вимога про зобов»язання Васильківської міської ради розглянути заяву позивача від 18.02.2010 року та прийняти по ній рішення не може бути задоволена.
До посилання представника позивача на те, що всім тоді видавалися однакові рішення ради, що ОСОБА_5 є її сусідом по земельній ділянці, суд відноситься критично, так як в державному акті на право власності на земельну ділянку площею 0,100 га на ім.»я ОСОБА_5, від 2008 року зазначена адреса земельної ділянки - вул.Згоди, 1-б, земельна ділянка надана на підставі рішення Васильківської міської ради від 22.12.2006 року (а не 2004 року, як у ОСОБА_3Л.), в державному акті ОСОБА_3 (ОСОБА_1Л.) не зазначена сусідом ОСОБА_5
Докази оплати земельного податку в 2009 та 2010 роках не можуть бути прийняті до уваги, так як вони не є належними доказами перебування земельної ділянки у користуванні.
На підставі наведеного, ст.ст. 116, 118, 152 Земельного кодексу України, керуючись ст.ст. 3, 11, 212-215, 292, 294 ЦПК України, с у д, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову повністю відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга на рішення суду подається на протязі десяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Київської області через Васильківський міськрайонний суд .
СУДДЯ ГРИБАНОВА Ю. Л.
Суд | Васильківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2013 |
Оприлюднено | 14.09.2015 |
Номер документу | 49830023 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Грибанова Ю. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні