Ухвала
від 30.09.2009 по справі 07/59-38
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07/59-38

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ             

                                                  УХВАЛА

                    

 "30" вересня 2009 р.                Справа № 07/59-38

за скаргою ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»

на дії першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції

у справі № 07/59-38 за позовом ТзОВ «Беслер-Україна” до ТзОВ «ВКФ “Луцьккондитер” про стягнення 148 720 грн.,

                                                                                                        Суддя  Якушева І.О.

за участю представників:

від першого відділу ДВС Луцького МУЮ: Смольська О.П. (довір. № 33545 від 11.08.2009р.)

від ВКФ «Луцьккондитер»: Семенюк Л.В. (довір. від 20.06.2009р.),

від ТзОВ «Беслер-Україна”: н/з,

Суть скарги: 13.08.2009р. ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»подало до господарського суду скаргу на дії першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції у справі № 07/59-38.

          У скарзі товариство просить скасувати постанову першого відділу ДВС Луцького МУЮ про арешт коштів боржника від 5.08.2009р. в частині накладення арешту на кошти, що знаходяться на   р/р в УДК у Волинській області №37129353001312 у національній валюті, МФО 803014.

ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»вважає дії першого відділу ДВС Луцького МУЮ щодо арешту коштів на р/р №37129353001312 незаконними, посилаючись на те, що р/р №37129353001312 було відкрито підприємству в управлінні Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області на виконання постанови Кабінету Міністрів України №312 від 2.04.2009р. «Питання погашення у 2009 році заборгованості з виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилася станом на 1 квітня 2009р. за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість».

          Вказує, що зазначений рахунок є цільовим рахунком, таким, що спрямований на проведення розрахункових операцій щодо виплати заборгованості із заробітної плати, що відповідно до ст.15 Закону України «Про оплату праці»є першочерговим обов'язком підприємства.

          ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»вважає, що перший відділ ДВС Луцького МУЮ не мав права накладати арешт на рахунок, відкритий в УДК у м. Луцьку ГУДК у Волинській області, оскільки УДК у м. Луцьку ГУДК у Волинській області не є а ні банківською установою, а ні кредитною. Постановою Кабінету Міністрів України №1232 від 21.12.2005р. «Питання Державного казначейства України»визначено, що Державне казначейство України є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінфіну і йому підпорядковується.

          А відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про виконавче провадження»державний виконавець при здійсненні виконавчого провадження має право на виконання рішення суду про стягнення коштів або накладення арешту в порядку, встановленому цим Законом, накладати арешти на грошові кошти та інші цінності боржника, в тому числі на кошти, які знаходяться на рахунках та вкладах, в установах банків, інших кредитних установах, на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей.

          Крім цього, ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»посилається на те, що в рішенні господарського суду визначено спосіб та порядок його виконання, визначено, з якого рахунку мають бути стягнені кошти та на який рахунок вони мають бути перераховані. За таких обставин товариство вважає, що відповідно до абзацу 4 п.5.1.3. Перший відділ ДВС Луцького МУЮ повинен був звернутися до суду з клопотанням про зміну способу та порядку виконання рішення суду або встановлення іншого способу та порядку виконання рішення суду.

Представник першого відділу ДВС Луцького МУЮ в судовому засіданні пояснила, що на виконанні в ПВДВС Луцького МУЮ знаходиться зведене виконавче провадження про стягнення з ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»в користь юридичних осіб заборгованості, витрат на виконавче провадження, виконавчого збору на загальну суму 1472657,90 грн.

Головним державним виконавцем Смольською О.П. було зроблено запит №33126 від 03.08.2009р.до Луцької ОДПІ про надання інформації про відкриті рахунки боржника. У відповіді на запит Луцька ОДПІ вказала дані про рахунки, які сформовані на підставі повідомлень платника податків або повідомлень установ банків,що надходили до органів податкової служби за вих. .№29211029-006 від 05.08.2009р.

Представник першого відділу ДВС Луцького МУЮ по суті скарги заперечила, посилаючись на таке:

- відповідно до ст. 50 ЗУ «Про виконавче провадження»стягнення за виконавчими документами в першу чергу звертається на кошти боржника в гривнях та іноземній валюті,інші цінності, втому числі кошти на рахунках та вкладах боржника в установах банків та інших кредитних організаціях, на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінних паперів.

Керуючись статтями 5,50,63 ЗУ «Про виконавче провадження», ст.59 Закону України «Про банки та банківську діяльність»головним держвиконавцем Смольською О.П. Першого ВДВС Луцького МУЮ 05.08.2009р. на виконання вимоги УПФУ м. Луцьку та наказів господарського суду винесено постанову про арешт коштів боржника ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер», якою, зокрема, накладено арешт на грошові кошти, що знаходяться на рахунку в ГУДКУ у Волинській області №37129353001312 у національній валюті.

          Жодної нормативно визначеної заборони накладати арешт саме на рахунок, відкритий відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №312 від 02.04.2009р. щодо «Питання погашення у 2009р. заборгованості з виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилась станом на 1 квітня 2009р., за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість» немає.

          Відповідно до ч.2 ст.24 ЗУ «Про виконавче провадження»від 21.04.1999р.№606-ХГУ державний виконавець у триденний термін з дня надходження до нього документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження. В постанові вказує строк для добровільного виконання рішення який не може перевищувати семи днів .

          11.12.2008р. ВП № 10484972 відкрито виконавче провадження по виконанню наказу господарського суду №07\59-1 від 24.11.2008р. про стягнення з ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»150326 грн. заборгованості в користь ТзОВ «Беслер-Україна». В подальшому до зведеного виконавчого провадження увійшли вимоги УПФУ м.Луцька про стягнення сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

          Частиною 6 ст.30 ЗУ «Про виконавче провадження»передбачено, якщо боржник у встановлений строк добровільно не виконав рішення, державний виконавець невідкладно розпочинає його примусове виконання.

          Відповідно до ст. 50 ЗУ «Про виконавче провадження»стягнення за виконавчими документами в першу чергу звертається на кошти боржника в гривнях та іноземній валюті, інші цінності, в тому числі кошти на рахунках та вкладах боржника в установах банків та інших кредитних організаціях, на рахунки в цінних паперах у депозитаріях цінних паперів.

Частиною 1 ст.55 ЗУ «Про виконавче провадження»встановлено, що арешт на майно боржника може накладатися державним виконавцем, в тому числі шляхом винесення постанови про арешт коштів та інших цінностей боржника, що знаходяться на рахунках боржника і вкладах чи на зберіганні в банках або інших фінансових установах.

У зв'язку із відсутністю відомостей про добровільне виконання на підставі інформації, наданої Луцькою ОДПІ в ГУДКУ в Волинській області, державним виконавцем накладено арешт на грошові кошти, що знаходяться на 52 рахунках, які належать боржнику у 23 банківських установах, в тому числі на рахунку в ГУДКУ у Волинській області №37129353001312 у національній валюті.

Згідно ст..54 ЗУ «Про виконавче провадження»не допускається звернення стягнення на майно, зазначене в переліку видів майна громадян, на яке не може бути звернено стягнення за виконавчим документами.

          До зазначеного переліку не входять кошти, отримані юридичною особою внаслідок бюджетного відшкодування податку на додану вартість та призначені для виплати заробітної плати працівникам.

          Зі змісту Положення про Державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. №1232 вбачається, що органи державного казначейства виконують завдання та функції, зокрема, щодо здійснення розрахункового-касового обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів,операцій з коштами бюджетів через систему електронних платежів Національного банку України, відкриття, ведення та закриття рахунків в органах Головного управління: проведення безспірного списання коштів з рахунків. на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ за рішенням, прийнятим державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування.

Відповідно до ст.2 ЗУ «Про банки та банківську діяльність»банк - це юридична особа, яка має виключне право на підставі ліцензії Національного банку України здійснювати у сукупності такі операції: залучення у вклади грошових коштів фізичних та юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені,на власних умовах та на власний ризик ,відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб.

Із наведеного вбачається, що зазначені завдання та функції органів державного казначейства передбачають вчинення дій, які входять до повноваження та функції органів державного казначейства, а тому ГУДКУ у Волинській області при обслуговуванні рахунку ТзОВ ВКФ»Луцьккондитер»діє як банківська установа, а отже і кошти на рахунках, відкритих в управлінні, підлягають арешту на рівні з коштами на рахунках у інших банківських установах.

Представник Головного управління Державного казначейства України у Волинській області, будучи в судовому засіданні 2.09.2009р., пояснила, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 №312 «Питання погашення у 2009 році заборгованості з виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилася станом на 01  квітня 2009 року, за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість»в управлінні Державного  казначейства у м.Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області на ім'я ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»було відкрито рахунок №37129353001312 («Рахунки інших клієнтів Державного казначейства»).   

Відповідно до п.6 Порядку погашення у 2009 році заборгованості із виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилася станом на 01 квітня 2009 року, за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість передбачено, що кошти з цього рахунку перераховуються виключно на рахунок, відкритий у державній банківській установі для спрямування на зарплатні платіжні картки або особисті рахунки працівників даного підприємства. Тобто даний рахунок має цільове призначення і кошти, які на нього надходять, можуть бути використані лише на виплату заробітної плати (з нарахуваннями) працівникам підприємства.

Постановою головного державного виконавця Першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції Смольською О.П. про арешт коштів боржника від 05.08.2009р. по виконанню наказів господарського суду Волинської області про стягнення з ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»на вищевказаний рахунок було накладено арешт.

Дана постанова була прийнята до виконання управлінням Державного казначейства у м. Луцьку ГУДКУ у Волинській області, оскільки відповідно до ч.1 ст. 6 ЗУ «Про виконавче провадження»вимоги державного виконавця щодо примусового виконання рішень є обов'язковими для усіх органів, організацій, посадових осіб, громадян і юридичних осіб на території України.

Примусове списання коштів з даного рахунку на виконання наказів господарського суду Волинської області про стягнення з ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»є неможливим, тому що відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетним призначенням.

          Скаргу ТзОВ ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»на дії першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції розглянуто за відсутності стягувача - ТзОВ «Беслер-Україна», зважаючи на належне повідомлення його про судовий розгляд, що підтверджується повідомленням №1940.

Заслухавши пояснення скаржника, представника першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції, дослідивши матеріали скарги, господарський суд

 

                                                           в с т а н о в и в:

5.08.2009р. головний державний виконавець  першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції, виконуючи зведене виконавче провадження щодо виконання наказів господарського суду Волинської області про стягнення з ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер», прийняв  постанову про арешт коштів боржника - ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер», якою, зокрема, наклав арешт на грошові кошти, що знаходяться на рахунку в ГУДКУ у Волинській області №37129353001312 у національній валюті.

          Згідно з поясненнями представників скаржника, Головного управління Державного казначейства України у Волинській області, розрахунковий рахунок №37129353001312 у національній валюті було відкрито позивачем в управлінні Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 312 від 2.04.2009р. «Питання погашення у 2009 році заборгованості з виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилася станом на 1 квітня 2009р. за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість».

          Частиною 6 ст.30 Закону України «Про виконавче провадження»передбачено, якщо боржник у встановлений строк добровільно не виконав рішення, державний виконавець невідкладно розпочинає  його примусове виконання.

Відповідно до ст. 50 цього Закону звернення стягнення на майно боржника полягає в його арешті (опису), вилученні та примусовій реалізації. За наявності даних про кошти та інші цінності боржника, що знаходяться на рахунках і вкладах та на зберіганні в банках чи інших кредитних організаціях, на них накладається арешт.

Частиною 1 ст.55 Закону України «Про виконавче провадження»встановлено, що арешт на майно боржника може накладатися державним виконавцем, в тому числі шляхом винесення постанови про арешт коштів та інших цінностей боржника, що знаходяться на рахунках і вкладах чи на зберіганні в банках, інших фінансових установах.

Арешт на грошові кошти, що знаходяться на 43 рахунках, які належать ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер», у 23 банківських установах, в тому числі і на р/р №37129353001312 у національній валюті, відкритому в управлінні Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області накладено державним виконавцем у зв'язку з відсутністю добровільного виконання боржником рішення.

Згідно із статтею 54 Закону «Про виконавче провадження» не допускається звернення стягнення на майно, зазначене в Переліку видів майна громадян, на яке не може бути звернено стягнення за виконавчими документами.

До зазначеного переліку не входять кошти, отримані юридичною особою внаслідок бюджетного відшкодування податку на додану вартість та призначені для виплати заробітної плати працівникам.

Рахунки, відкриті юридичними особами згідно Порядку, не віднесені також відповідними нормативно-правовими актами до захищених або таких, на які забороняється накладення арешту.

          Враховуючи наведене, постанова першого відділу ДВС Луцького МУЮ про арешт коштів боржника від5.08.2009р. в частині накладення арешту на грошові кошти, що знаходяться на р/р №37129353001312 у національній валюті, відкритому в управлінні Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області прийнята в межах повноважень та у відповідності до вимог законодавства, оскільки жодної заборони накладати арешт на зазначений рахунок ні Законом України «Про виконавче провадження», ні Порядком погашення у 2009 році заборгованості з виплати заробітної плати (з нарахуваннями), що утворилася станом на 1 квітня 2009р. за рахунок сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість», затв. постановою Кабінету Міністрів України №312 від 2.04.2009р., не передбачено.

Доводи ТзОВ ВКФ «Луцьккондитер»про те, що управління Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області не є банківською установою і тому державний виконавець не мав права накладати арешт на рахунок, судом відхилені з огляду на таке.

Зі змісту Положення про державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року № 1232, та Положення про управління Державного казначейства у м. Луцьку, погодженого головою Державного казначейства України 30.10.2006р., затвердженого начальником наказом Головного управління Державного казначейства України у Волинській області  4.11.2006р., вбачається, що органи державного казначейства виконують завдання та функції, зокрема щодо здійснення розрахунково-касового обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів через систему електронних платежів Національного банку України; відкриття, ведення та закриття рахунків в управлінні; проведення безспірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів і бюджетних установ, за рішенням, прийнятим державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки та банківську діяльність»банк –це юридична особа, яка має виключне право на підставі ліцензії Національного банку України здійснювати у сукупності такі операції: залучення у вклади грошових коштів фізичних і юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені, на власних умовах та на власний ризик, відкриття і ведення банківських рахунків фізичних та юридичних осіб.

З наведеного випливає, що зазначені завдання та функції органів державного казначейства передбачають вчинення дій, які входять до повноважень банківських установ, а тому управління Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області при обслуговуванні рахунку ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»діє як банківська установа, відтак кошти на рахунках, відкритих в управлінні, підлягають арешту нарівні з коштами, що знаходяться на рахунках в інших банківських установах.

          Керуючись ст.30, ст.ст.50, 54, ч.1 ст.55 Закону України «Про виконавче провадження», ст. 2 Закону України «Про банки та банківську діяльність», ст.ст. 86, 1212 Господарського  процесуального кодексу України, господарський суд  

                                              у х в а л и в:

          у задоволенні скарги ТзОВ «ВКФ «Луцьккондитер»про скасування постанови першого відділу Державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції від 5.08.2009р. в частині накладення арешту на кошти, що знаходяться на р/р №37129353001312 у національній валюті, МФО 803014, відкритому в управлінні Державного казначейства у м. Луцьку Головного управління Державного казначейства України у Волинській області, відмовити.

Суддя                                                                                                                  І.О.Якушева

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення30.09.2009
Оприлюднено15.10.2009
Номер документу4988083
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —07/59-38

Ухвала від 10.03.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як Оксана Геннадіївна

Ухвала від 30.09.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 02.09.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 20.07.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Судовий наказ від 05.05.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як О.Г.

Рішення від 22.04.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як О.Г.

Ухвала від 30.03.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сур'як О.Г.

Ухвала від 05.02.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 28.01.2009

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

Ухвала від 12.12.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні