ЗАПОРІЗЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
29
вересня 2009 року
м. Запоріжжя
(16год.
43хв.)
Справа № 2а-4576/09/0870
Запорізький
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
- судді Малиш Н.І.,
при секретарі Міроновій К.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в
Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до Науково-виробничого Товариства з
обмеженою відповідальністю «Автоприбор» про стягнення заборгованості по сплаті
внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування,
за участю сторін:
від позивача: ОСОБА_1, довіреність №11/12 від
04.01.2009р.,
від відповідача: не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
10.08.2009
року до Запорізького окружного адміністративного суду звернулось Управління
Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (далі - УПФУ
в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя або позивач) з позовом до
Науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю «Автоприбор» (далі
НВТОВ «Автоприбор» або відповідач) про стягнення заборгованості по внескам на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 90 грн. 10 коп.
В позові
вказано, що станом на 30.07.2009 року відповідач має борг перед УПФУ в
Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, який складається зі страхових внесків
на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування - недоїмки у сумі 90 грн.
10 коп.
У зв'язку із
несплатою відповідачем суми боргу, Управління Пенсійного фонду України в
Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя просить суд стягнути з НВТОВ «Автоприбор»
заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
та фінансових санкцій в сумі 90 грн. 10 коп.
Позивач у
судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, підтвердивши
зазначені в позові обставини.
Відповідач у
судове засідання не з'явився, про причин неявки суду не повідомив, заяви про
розгляд справи без його участі не надав. Судом визнано, що відповідач належним
чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду та є відомості, що він відсутній за місцем реєстрації, у
зв'язку з чим, суд вважає наступні виклики відповідача безпідставними.
Вислухавши
пояснення позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд
приходить до наступного висновку.
Відповідно
до вимог ст. 1, п. 1 ч. 1 ст. 14, ст. 15 Закону України “Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 090703 № 1058 (надалі -
Закон № 1058) НВТОВ «Автоприбор» (ЄДРПОУ 23288268) зареєстровано в УПФУ в
Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя як страхувальник і є платником
страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Як
вбачається з матеріалів справи згідно картки особового рахунку страхувальника
юридичної або фізичної особи, яка має
найманих працівників НВТОВ «Автоприбор» має заборгованість по внескам на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 90 грн. 10 коп.
За порушення
п.4 ч.2 ст.17 Закону України №1058 начальником УПФУ в Орджонікідзевському
районі м. Запоріжжя до НВ ТОВ
«Автоприбор» винесено рішення від 15.12.2008 року №1838, яким застосовані фінансові санкції на суму 170 грн. 00 коп. вказане рішення
отримано представником відповідача 18.12.2008, про що свідчить підпис на
примірнику управління. Станом на 31.12.2008 року у відповідача мала місце
переплата у сумі 79 грн. 90 коп.
Станом на
30.07.2009 року сума заборгованості ТОВ «Автоприбор» перед УПФУ в Орджонікідзевському районі м.
Запоріжжя становить 90 грн. 10 коп., що підтверджується розрахунком суми позову
та копією картки особового рахунку страхувальника юридичної особи або фізичної
особи.
Статтею 1
Закону № 1058 визначено, що страховими внесками є кошти відрахувань на
соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування,
сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Статтею 1
Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі
Закон № 400) визначено, що платниками збору на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм
власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації,
об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти
підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників;
фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які не використовують
працю найманих працівників ...
Відповідно
до вимог ст. 1, п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону № 1058, страхувальниками є роботодавці,
інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Частиною 3
ст. 15 зазначеного вище Закону (платники страхових внесків) передбачено, що
страхувальники набувають статусу платників страхових внесків з дня їх
реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду України.
Частиною 2.
ст. 5 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”
визначено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення
та сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно
до п. п. 2.1. пункту 2.1. розділу 2 Інструкції про порядок обчислення і сплати
страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої
постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.03 № 21-1 та
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.04 за № 64/8663
(далі-Інструкція № 21-1), платниками страхових внесків на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування є: страхувальники: роботодавці - підприємства,
установи, організації створені відповідно до законодавства України, незалежно
від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян,
профспілки, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи
(включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності,
які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок
та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних
осіб на умовах трудового договору (контракту).
Пунктом
2.1.3. цієї Інструкції передбачено, що платниками страхових внесків є
страхувальники - фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, у т.ч.
ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний
податок).
Як
вбачається із змісту абз. 2 пункту 11.12. Інструкції № 21-1, за підсумками року
платники, зазначені в підпункті 2.1.3. (крім тих, які обрали особливий спосіб
оподаткування (фіксований податок, єдиний податок) п. 2.1 цієї Інструкції,
подають органу Пенсійного фонду за місцем проживання розрахунки сум страхових
внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за звітний рік до
1 квітня наступного за звітним роком за формою згідно з додатком № 25
Інструкції № У відповідності з п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058, страхувальник
зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в
повному обсязі страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування.
Частиною 2
ст. 20 Закону № 1058 передбачено, що обчислення страхових внесків застрахованих
осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших
документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які
підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на які,
відповідно до цього Закону, нараховуються страхові внески.
Відповідно
до підпунктів 11.13., 11.14. пункту 11 зазначеної Інструкції № 21-1, розрахунок
подається платником незалежно від стану його фінансово-господарської
діяльності. Реєстрація поданих платниками розрахунків проводиться працівником
органу Пенсійного фонду, який відповідає за діловодство, у журналі реєстрації
розрахунків суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування за формою згідно з додатком № 27 цієї Інструкції. На другому
примірнику, який залишається в бухгалтерії платника, проставляється відмітка
про здання розрахунку в орган Пенсійного фонду. Розрахунки сум страхових
внесків приймаються органом Пенсійного фонду без попередньої перевірки
зазначених у них показників.
Відповідно
до ч. 3 ст. 20 Закону № 1058, обчислення страхових внесків територіальними
органами Пенсійного фону України у випадках, передбачених законом, здійснюється
на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати
страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та
інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які,
відповідно до цього Закону,
нараховуються страхові внески.
Частиною 6
ст. 20 Закону № 1058, передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати
страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період.
У
відповідності до ч. 12 ст. 20 Закону № 1058, страхові внески підлягають сплаті
незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Пунктом 15
ст. 106 Закону № 1058 передбачено, що строк давності щодо стягнення недоїмки,
пені та штрафів не застосовуються, страхові внески підлягають сплаті незалежно
від фінансового стану платника страхових внесків.
Таким чином,
станом на час розгляду зазначеної справи в суді, за відповідачем обліковується
заборгованість у сумі 90 грн. 10 коп.
оскільки в терміни, передбачені п. 6 ч. 2 ст. 17 та ч. 6 ст. 20 Закону №
1053, відповідач свої зобов'язання по сплаті страхових внесків, нарахованих за
відповідний базовий звітний період, не виконав, страхові внески у повному
обсязі не сплатив.
Аналіз
зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те,
що НВТОВ «Автоприбор» в порушення вимог Законів України “Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, не відшкодовано у повному
обсязі недоїмку по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
у розмірі 90 грн. 10 коп., а тому позов підлягає задоволенню.
Відповідно
до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт
владних повноважень, а відповідачем - фізична чи
юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються
На підставі
викладеного, керуючись ст. ст. 2, 4,
7-12, 69-71, 158-163 КАС України , ст. ст. 1, 5, 14, 15, 17, 20, 106 Закону
України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.
Запоріжжя до Науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю
«Автоприбор» про стягнення заборгованості внесків на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування - задовольнити повністю.
Стягнути з
Науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю «Автоприбор»
заборгованість по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування у розмірі 90(дев'яносто) грн. 10 коп.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного
адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її складення у
повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом
20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в
порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова
набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної
скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
Постанову
виготовлено в повному обсязі 05 жовтня 2009 року
Суддя
Малиш Н.І
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2009 |
Оприлюднено | 15.10.2009 |
Номер документу | 4997604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні