ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 вересня 2015 року Справа № 803/2397/15
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Александрової М.А.,
розглянувши в місті Луцьку в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Володимир-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю українсько-чеського спільного товариства "Іст-Менеджмент" про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Володимир-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (Володимир-Волинська ОДПІ) звернулась з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю українсько-чеського спільного товариства "Іст-Менеджмент" (ТзОВ "Іст-Менеджмент") про стягнення податкового боргу з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в загальному розмірі 26 889 грн. 55 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, відповідач є землекористувачем на території міста Володимира-Волинського і Володимир-Волинського району, 12 лютого 2015 року подав до Володимир-Волинської ОДПІ податкові декларації з плати за землю, однак обов'язку щодо сплати самостійно визначених грошових зобов'язань, як це визначено пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України (ПК України), повністю не виконав, у зв'язку з чим у нього виник податковий борг з плати за землю всього в розмірі 18 012 грн. 26 коп. за квітень-червень 2015 року. На підставі податкових повідомлень-рішень контролюючим органом було нараховано штрафні санкції за порушення термінів сплати грошового зобов'язання, з яких непогашеними залишились 7 049 грн. 24 коп., також нараховано 1 827 грн. 96 коп. пені.
Оскільки, відповідач, як платник податків і зборів, в порушення вимог статті 36 ПК України не виконує свого обов'язку щодо своєчасності та повноти їх сплати, позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем.
У зв'язку із наведеним, позивач просив стягнути з відповідача податковий борг по орендній платі за землю в сумі 26 889 грн. 55 коп.
Відповідач письмових заперечень проти позову суду не надав.
Представник позивача в судове засідання не прибув, 07 вересня 2015 року подав суду письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с. 25).
Представник відповідача в судове засідання також не прибув, про причини прибуття суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду (а.с. 24).
Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, оскільки особи, які беруть участь у справі, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьому представником позивача було подано заяву про розгляд справи за його відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТзОВ "Іст-Менеджмент" 07 липня 1994 року зареєстроване як суб'єкт господарювання, місцезнаходженням юридичної особи значиться: 44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Княгині Ольги, 54 ОСОБА_1 обставини стверджуються Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 21077959 від 26 серпня 2015 року (а.с. 21).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до пункту 31.1 статті 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків визначається календарною датою.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідач є платником земельного податку в силу статті 269 ПК України.
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
ТзОВ ТзОВ "Іст-Менеджмент" 12 лютого 2015 року подало до Володимир-Волинської ОДПІ податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) по двох земельних ділянках, в яких визначено річну і щомісячні суми земельного податку, які підлягають сплаті (а.с. 10-12, 13-15). Орендодавцями земельних ділянок є Володимир-Волинська міська рада (договір оренди від 21 серпня 2008 року та додаткова угода № 2 до нього); Устилузька міська рада (державний акт на право постійного користування землею серії ІІ-ВЛ № 001917).
Як вбачається із довідки № 13560/23 від 13 серпня 2015 року (а.с. 9) та підтверджується відповідними доказами, за відповідачем рахується податковий борг в сумі 26 889 грн. 55 коп., з них: 18 012 грн. 26 коп. плати за землю за квітень-червень 2015 року (16 791 грн. 76 коп. по орендній платі з юридичних осіб по місту Володимиру-Волинському; 1 220 грн. 50 коп. земельного податку з юридичних осіб по місту Устилугу Володимир-Волинського району); 7 049 грн. 24 коп. штрафних санкцій (578 грн. 23 коп. на підставі податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 07 липня 2015 року за порушення термінів сплати грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб по місту Володимиру-Волинському; 6 471 грн. 10 коп. на підставі податкових повідомлень-рішень № НОМЕР_2, № НОМЕР_3 від 07 липня 2015 року за порушення термінів сплати грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб по місту Устилугу Володимир-Волинського району) (а.с. 16-17). Крім того, на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки, позивачем нараховано 1 827 грн. 96 коп. пені (1 811 грн. 27 коп. по орендній платі з юридичних осіб по місту Володимиру-Волинському; 16 грн. 69 коп. по земельному податку з юридичних осіб по місту Устилугу Володимир-Волинського району).
Отже, по орендній платі з юридичних осіб по місту Володимиру-Волинському за відповідачем рахується всього 25 074 грн. 13 коп. податкового боргу і по земельному податку з юридичних осіб по місту Устилугу Володимир-Волинського району всього - 1 815 грн.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно із пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Позивачем надано суду докази невиконання ТзОВ "Іст-Менеджмент" обов'язку щодо сплати сум податкових зобов'язань, визначених самостійно у поданих ним податкових деклараціях. Відповідачем вказані обставини не заперечено і не спростовано.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. При зверненні до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається узгодженим в день набрання законної сили судовим рішенням (пункт 56.18 статті 56 ПК України).
Доказів скасування в адміністративному чи судовому порядку вказаних податкових повідомлень-рішень відповідач суду не надав.
Отже, вказані суми грошового зобов'язання, стягнення яких з ТзОВ "Іст-Менеджмент" є предметом даного судового розгляду, вважаються узгодженими.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, несплачені узгоджені суми грошового зобов'язання відповідача набули статусу податкового боргу.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України). Позивач вживав заходи з метою погашення податкового боргу: відповідачу надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 04 листопада 2014 року № 1223-25 (а.с. 18). Вказані заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу, загальна сума якого станом на день розгляду справи становить 26 889 грн. 55 коп.
В подальшому, відповідно до пунктів 95.1-95.4 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Згідно із підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з частиною першою статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Частиною першою статті 71 цього Кодексу встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач не надав суду доказів про відсутність у нього податкового боргу в сумі 26 889 грн. 55 коп. та не спростував обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази та норми податкового законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом прийняття постанови про стягнення з рахунків ТзОВ "Іст-Менеджмент" у банках, обслуговуючих платника податків, в дохід держави коштів у сумі 26 889 грн. 55 коп. для погашення податкового боргу по орендній платі за землю.
Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю українсько-чеського спільного товариства "Іст-Менеджмент" (44700, Волинська область, місто Володимир-Волинський, вулиця Княгині Ольги, будинок 54 А, ідентифікаційний код юридичної особи - 20139020) у банках, обслуговуючих платника податків, 26 889 грн. 55 коп. (двадцять шість тисяч вісімсот вісімдесят дев'ять грн. 55 коп.) податкового боргу, з них: 25 074 грн. 13 коп. (двадцять п'ять тисяч сімдесят чотири грн. 13 коп.) в дохід місцевого бюджету міста Володимира-Волинського Волинської області; 1 815 грн. 42 коп. (одна тисяча вісімсот п'ятнадцять грн. 42 коп.) в дохід місцевого бюджету міста Устилуг Володимир-Волинського району Волинської області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя М.А. Александрова
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2015 |
Оприлюднено | 15.09.2015 |
Номер документу | 49976411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Александрова Марія Ананіївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Александрова Марія Ананіївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Александрова Марія Ананіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні