Постанова
від 21.05.2013 по справі 2-а/1970/2257/12
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а/1970/2257/12

"21" травня 2013 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Баранюка А.З.

при секретарі Дудар М.В.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу

за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Рівненській області

до приватного підприємства «Денека»

про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Рівненській області, надалі позивач, звернулась до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Денека», надалі відповідач, про стягнення коштів

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що в ході ревізії встановлено, що при використанні коштів місцевого бюджету Кузнецовського міського комунального підприємства (далі - Кузнецовське МКП) під час проведення капітального ремонту між панельних швів та фасадів житлових будинків приватного підприємства «Денека» за 2008-2010 роки завищено вартість робіт, чим порушено норми «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174, проведеним контрольним заходом встановлено фінансових порушень на загальну суму 138476,81 грн.

За результатами проведеної ревізії, Державною фінансовою інспекцією в Рівненській області до Кузнецовського МКП направлено вимогу про усунення виявлених ревізією фінансових порушень від 26.12.2011 № 17-05-17/8789, строк виконання яких встановлено до 26.01.2012 року. Вказаними вимогами Кузнецовського МКП зобов'язано забезпечити повернення зайво сплачених коштів в сумі у загальній сумі 138476,81 грн., в тому числі в разі необхідності шляхом проведення претензійно-позовної роботи з підрядником - ПП «Денека». Підконтрольною установою станом на 18.05.2012 року не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень на загальну суму 138476,81 грн.

Внаслідок невиконання вимоги КРУ в Рівненській області від 26.12.2011 № 17-05-17/8789, кошти у сумі 138476,81 грн., не надійшли до міського бюджету Кузнецовської міської ради, а тому підлягають стягненню у судовому порядку.

18 липня 2012 року позивачем зменшено позовні вимоги на 27147,83 грн. у зв'язку із подвійним включенням витрат на соціальні заходи.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 19 липня 2012 року по справі № 2-а/1970/2257/12 зупинено провадження до набрання законної сили рішення Кузнецовського міського суду Рівненської області у кримінальній справі по обвинуваченню директора ПП «Денека» ОСОБА_2 за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, оскільки заявлений цивільний позов в інтересах Кузнецовського міського комунального підприємства по відшкодуванню завданих збитків з вини директора ПП «Денека», а предметом спору у справі № 2-а/1970/2257/12 є збитки завдані Кузнецовському міському комунальному підприємству приватним підприємством «Денека».

Постановою Кузнецовського міського суду Рівненської області від 30 січня 2013 року ОСОБА_2 звільнено від кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 367 КК України, позовну заяву прокурора м. Кузнецовска в інтересах Кузнецовського міського комунального підприємства до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про стягнення завданої шкоди залишено без розгляду. Шкода завдана діями ОСОБА_2 у сумі 83772,20 грн. відшкодована частково у розмірі 54204,10 грн.

Враховуючи те, що ОСОБА_2 частково відшкодував збитки, що є предметом справи, за позовм до ПП «Денека» позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог в якій позивач просить стягнути з приватного підприємства «Денека» 100912,33 грн.

В судовому засіданні представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав, надавши пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату час і місце розгляду справи, повідомлявся належним чином, заперечень проти адміністративного позову не надав. Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи, та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази по справі, з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення враховуючи наступне.

Головним контролером-ревізором з питань будівництва КРВ в Костопільському районі КРУ в Рівненській області ОСОБА_4 та старшим контролером - ревізором відділу інспектування у сфері послуг КРУ в Рівненській області ОСОБА_5 проведена позапланова ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Кузнецовського міського комунального підприємства (підприємство, КМКП ) за період з 01.01.2008 по 31.12.2010.

За результатами ревізії складено Акт від 18.11.2011 № 17-05-06/117.

Ревізією додержання законодавства України при використанні коштів місцевого бюджету Кузнецовського МКП під час проведення капітального ремонту між панельних швів та фасадів житлових будинків ПП «Денека» за 2008-2010 роки встановлено наступне.

У вересні 2008 ріку між Кузнецовським МКП, як Замовником, укладено договір підряду від 09.09.2008 року № 153 з ПП «Денека», як Підрядником на виконання робіт по об'єкту «Капітальний ремонт між панельних швів житлових будинків № 33/1, № 76, № 14/1, по м-ну Будівельників в м. Кузнецовськ» з визначенням вартості робіт на загальну суму 265938,89 грн. Відповідно до актів приймання виконаних підрядних робіт ПП «Денека» у жовтні та листопаді 2008 року виконано робіт на загальну суму 265938,89 грн, . Відповідно до п.2.2 договору договірна ціна є твердою.

Згідно п.п.3.3.9 «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174 (далі - ДБН Д. 1.1-1-2000) за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їхньої вартості, визначеної в договірній ціні.

Відповідно до актів приймання виконаних підрядних робіт ПП «Денека» у жовтні та листопаді 2008 року виконано робіт на загальну суму 265938,89 гривень.

У липні 2009 року між Кузнецовським МКП, як Замовником, укладено договір підряду від 24.07.2009 року № 30 з ПП «Денека», як Підрядником на виконання робіт по об'єкту «Капітальний ремонт між панельних швів житлових будинків № 5/1, № 5/3, № 4/2, по м-ну Будівельників та № 42 по м-ну ОСОБА_4 в м. Кузнецовськ» з визначенням вартості робіт на загальну суму 299945,56 грн. (без ПДВ). Відповідно до актів приймання виконаних підрядних робіт (форми КБ 2в) ПП «Денека» у серпні-жовтні 2009 року виконано робіт на загальну суму 298790,0 грн., замовником КМКП за серпень-жовтень 2009 року оплачено підряднику ПП «Денека» за виконання робіт у повному обсязі.

У жовтні 2009 року між Кузнецовським МКП, як Замовником, укладено договір підряду від 19.10.2009 року № 190 з ПП «Денека», як Підрядником на виконання робіт по об'єкту «Капітальний ремонт фасаду (гідроізоляції) житлового будинку № 7 по м-ну Ювілейний в м. Кузнецовськ» з визначенням вартості робіт на загальну суму 200000,00 грн. (без ПДВ). Відповідно до актів приймання виконаних підрядних робіт ПП «Денека» у грудні 2009 року виконано робіт на загальну суму 149070,00 грн. На підставі актів КБ-2в замовником КМКП в грудні 2009 року оплачено підряднику ПП «Денека» за виконання робіт у повному обсязі на загальну суму 149070,00 грн.

В ході ревізії 14.11.2011 проведено вибірковий контрольний обмір для відбору зразків використаних матеріалів по капітальному ремонту міжпанельних швів житлових будинків по м-ну Будівельників № 33/1, № 76, №14/1, №5/1, №5/3, №4/2, та №42 м. Кузнецовськ.

Контрольним обмірам та актом попереднього огляду зразків гідроізоляції швів між стіновими панелями від 16.11.2011 року, взятих у вищеназваних будинках м. Кузнецовська встановлено, що жоден зразок не містить шар полімерцементної шпаклівки, полімерцементної суміші. По кожному зразку визначено товщину захисного однорідного гідроізоляційного полімерного шару (мастики) товщиною від 0,7-3,2 мм. По всім зразкам відсутній шар фарби, в зразках №2, №13 міститься піна монтажна, що не передбачено чинним законодавством. Лише в зразках №2, №4 міститься шар цементно-вапняного розчину товщиною 1,0 мм.

Таким чином, в акт виконаних робіт за жовтень-листопад 2008 року форми КБ-2в, зайво включено в прямі витрати полімерцементний склад та фарба фасадна, що передбачено складом робіт відповідно нормативу РЗ-60-2 та кошторисним розрахунком, чим порушено п.3.3.9 ДБН Д. 1.1-1-2000, та призвело до завищення вартості робіт на суму 29879,55 гривень.

При виконанні робіт відповідно до актів виконаних робіт за серпень-жовтень 2009 року ПП «Денека» не використовувалась полімерцементна шпаклівка в кількості 4648 кг, тканина скляна конструкційна в кількості 164,87 м.кв, що передбачено складом робіт відповідно нормативу РЗ-60-2 та кошторисним розрахунком, чим порушено п.3.3.9 ДБН Д. 1.1-1-2000, та призвело до завищення вартості робіт на загальну суму 66402,07 гривень.

Крім того, встановлено невідповідність між фактично виконаними обсягами робіт та обсягами зазначеними в актах виконаних робіт по об'єкту «Капітальний ремонт міжпанельних швів житлового будинку м-ну Будівельників, 4/2 м. Кузнецовськ» в кількості на 30 м.п менше, ніж зазначено в акті форми № КБ-2в, чим порушено п. 3.3.9 ДБН Д. 1.1 -1-2000, та призвело до завищення робіт на суму 1557,94 гривень.

Також, ревізією встановлено, що в акти форми КБ-2в за 2008-2009 роки включені витрати не у відповідності до кошторисів на суму 10356,51 грн., чим порушено п. 3.3.9 ДБН Д. 1.1-1-2000, а саме:

- натрій фтористий в кількості 0,045т, деталі кріплення в кількості 4,3 кг на суму 2063,82 грн.;

- витрати цементу при приготуванні цементного розчину МІ00 в кількості 0,836 т на суму 992,57 грн.;

- транспортні та складські витрати на суму 7214,01 грн.;

- витрати електроенергії на суму 86,11 грн.

Крім того, не у відповідності до кошторису в акт виконаних робіт форми КБ-2в за грудень 2009 року зайво включені обсяги робіт по перенавішуванню канатних систем в кількості 43 шт., чим порушено п. 3.3.9 ДБН Д. 1.1-1-2000, та призвело до завищення вартості робіт на загальну суму 1759,10 гривень.

Перевіркою розрахунку загальновиробничих витрат, включених в розрахунок договірної ціни та в акти виконаних робіт форми КБ-2в за 2008-2010 роки у вищеназваних будинках м. Кузнецовська встановлено подвійне включення витрати на соціальні заходи (на суму 27174,83 грн., чим порушено та п. 4.2.1.2 ДБН Д. 1.1-1-2000.

Також зайво включено комунальний податок, який фактично підрядником ПП «Денека» не сплачується відповідно до п. 6 Указу Президента на суму 121,10 грн., чим порушено п.3.1.22 ДБН Д. 1.1-1 -2000.

Перевіркою встановлено, завищені суми адміністративних витрат без врахування зменшувального коефіцієнта в сумі 1225,71 грн., чим порушено п. 4.3 ДБН Д. 1.1 -1 -2000.

За результатами проведеної ревізії, Державною фінансовою інспекцією в Рівненській області до Кузнецовського МКП направлено вимогу про усунення виявлених ревізією фінансових порушень від 26.12.2011 № 17-05-17/8789, строк виконання яких встановлено до 26.01.2012 року. Вказаними вимогами Кузнецовського МКП зобов'язано забезпечити повернення зайво сплачених коштів в сумі у загальній сумі 138476,81 грн., в тому числі в разі необхідності шляхом проведення претензійно-позовної роботи з підрядником - ПП «Денека». Підконтрольною установою станом на 18.05.2012 року не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень на загальну суму 138476,81 грн.

Внаслідок невиконання вимоги КРУ в Рівненській області від 26.12.2011 № 17-05-17/8789, кошти у сумі 111301,98 грн., не надійшли до міського бюджету Кузнецовської міської ради.

Враховуючи зменшення позовних вимог та суму відшкодування завданих збитків Кузнецовському МКП ОСОБА_2 залишились невідшкодованими збитки по акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Кузнецовського МКП на загальну суму 100912,33 грн.

Зокрема: завищення вартості робіт по капітальному ремонту міжпанельних швів житлових будинків по м-ну Будівельників № 33/1, № 76, № 14/1, № 5/1, № 5/3, № 4/2, та № 42 по м-ну ОСОБА_4, № 7 м-н Ювілейний м. Кузнецовськ встановлених контрольними обмірами та заключенням будівельної лабораторії про відсутність у відібраних зразках гідроізоляції швів між стіновими панелями полімерцементної шпаклівки, полімерцементної суміші на загальну суму 96281,62 грн (29879,55 +66402,07).

Крім того, не відшкодовано встановлену ревізією невідповідність між фактично виконаними обсягами робіт та обсягами зазначеними в актах виконаних робіт по об'єкту «Капітальний ремонт міжпанельних швів житлового будинку м-ну Будівельників, 4/2 м. Кузнецовськ» в кількості на 30 м.п менше, ніж зазначено в акті виконаних робіт форми № КБ-2в на суму 1557,94 гривень.

Також, не відшкодовано включені в акти форми КБ-2в за 2008-2009 роки витрати не у відповідності до кошторисів на суму 3072,77 грн (2080,2 + 992,57), а саме:

- натрій фтористий в кількості 0,045т, деталі кріплення в кількості 4,3 кг на суму 2080,20 грн.;

- витрати цементу при приготуванні цементного розчину МІ00 в кількості 0,836 т на суму 992,57 гривень..

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 р. № 765 «Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції», 30.12.2011 року Контрольно-ревізійне управління в Рівненській області перетворено на Державну фінансову інспекцію в Рівненській області. Державна фінансова інспекція в Рівненській області є правонаступником Контрольно-ревізійного управління в Рівненській області.

Згідно Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року №499/2011, Державна фінансова інспекція України (надалі - Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до ч.1, 2 ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939 (далі - Закон 2939), Головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Згідно ст.4 цього Закону, інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

На підконтрольних установах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господарської діяльності відповідно до цього Закону проведено державний фінансовий аудит, інспектування за ініціативою органу державного фінансового контролю не проводиться.

Згідно ч.1 ст.8 Закону №2939, орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль та контроль за: виконанням функцій з управління об'єктами державної власності; цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії; складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень.

У відповідності до п.7 ч.1 ст.10 Закону №2939, органу державного фінансового контролю надається право надається право, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства

Право звернення Інспекції до суду передбачено п.10 ст.10 вказано вище Закону, згідно якої, органи державної контрольно-ревізійної служби мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що наведені позивачем в позовній заяві обставини підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про наявність у відповідача заборгованості по відшкодуванню коштів отриманих у зв'язку із завищенням вартості будівельних робіт в сумі 100912,33 грн., зважаючи на те, що відповідачем не надано заперечень і доказів, які б свідчили про погашення суми боргу чи спростували його наявність, вказана сума боргу підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Стягнути з приватного підприємства «Денека» (вул. Братів Бойчуків, 9/30, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 32941788) на користь місцевого бюджету Кузнецовської міської ради Рівненської області 100912,33 грн. (сто тисяч дев'ятсот дванадцять гривень тридцять три копійки).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначені ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 24.05.2013 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено15.09.2015
Номер документу49981406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1970/2257/12

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

Ухвала від 19.07.2012

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк А.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні