Справа № 405/6357/15-к
1-кс/405/1786/15
УХВАЛА
10 вересня 2015 року слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_2 про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ «Мовекс К», внесене у кримінальному провадженні №32015120010000074 від 20.08.2015 року,
ВСТАНОВИВ:
слідчий за погодженням із прокурором звернувся до суду із клопотанням про призначення у кримінальному провадженні №32015120010000074 від 20.08.2015 року року позапланової документальної перевірки ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) з питань дотримання вимог податкового законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку за період травень, червень 2015 року та податку на додану вартість за січень, березень та червень 2015 року. Проведення якої доручити спеціалістам Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, на податковому обліку якої перебуває платник податків перевірки ТОВ «Мовекс К».
На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що нею здійснюється досудове розслідування у цьому кримінальному провадженні, яке внесене 20.08.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості відносно службових осіб ТОВ „Мовекс К, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
З клопотання слідчого вбачається, що службові особи ТОВ «Мовекс К» (код 37297848, м.Кіровоград, вул. Ельворті, 7, оф.203) за період з грудня 2014 року по квітень 2015 року шляхом відображення в бухгалтерському обліку та в податковій звітності підприємства нікчемних фінансово-господарських операцій проведених з суб`єктами підприємництва ТОВ "ТОП БІЗНЕС ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 39233861), ТОВ "КВЕСТІН" (ЄДРПОУ 39425517), ТОВ «АЙЛЕНД-АЛЬЯНС» (ЄДРПОУ 39607664), ТОВ «ФРЕСНО» (ЄДРПОУ 39608008), ТОВ «ТУЛАРЕ» (ЄДРПОУ 39608118), ТОВ «МОДЕСТО ЛТД» (ЄДРПОУ 39608982), ТОВ «САМНЕРА» (ЄДРПОУ 39609106), ТОВ «ДОТАН» (ЄДРПОУ 39609698), ТОВ «НЬЮНЕН» (ЄДРПОУ 39609745), ТОВ «ОЛБАНИ» (ЄДРПОУ 39609813), ТОВ «КЕННЕР ГРУП» (ЄДРПОУ 39609829), ТОВ «МАРРЕРО» (ЄДРПОУ 39609944), ТОВ «ГАСТОНИЯ» (ЄДРПОУ 39610043), ТОВ «ТАСКАЛУСА ПЛЮС» (ЄДРПОУ 39610077), ТОВ «ДЕНТОН АЛЬЯНС» (ЄДРПОУ 39610127), ТОВ «ОГАСТА СЕРВІС» (ЄДРПОУ 39610221), ТОВ «ЧАТТАНУГА» (ЄДРПОУ 39610331), ТОВ «ГРИНВИЛЛ» (ЄДРПОУ 39610698), ТОВ «СКАММОН» (ЄДРПОУ 39610991), ТОВ «ТОРРЕОН ЛТД» (ЄДРПОУ 39611094), ТОВ «ПЛИМУТ СЕРВІС» (ЄДРПОУ 39612627), ТОВ «ВАЛЬЕХО» (ЄДРПОУ 39612669), ТОВ «КАПІТАЛ Х» (ЄДРПОУ 3365100) в порушення п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 та п.п. 214.1.4 п.214.1 ст.214 Податкового кодексу України занизили акцизний податок, що підлягає сплаті в бюджет на 1565734 грн., в порушення п.198.1, п.198.6, ст.198 Податкового кодексу України занизили податок на додану вартість на загальну суму 2418622 грн., в порушення п.198.1, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України занизили податок на додану вартість на загальну суму 2354540 грн. за березень 2015 року, що призвело до фактичного ненадходження в бюджет держави грошових коштів у особливо великих розмірах на загальну суму 6338 896 грн.
Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ „Мовекс К взято на податковий облік в органах державної фіскальної служби 23.09.2014 та перебуває на обліку в Кіровоградській ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області. Зареєстроване платником ПДВ з 05.11.2014, свідоцтво платника ПДВ № 200194329. Основним видом діяльності є роздрібна торгівля пальним через мережу АЗС. На території Кіровоградської області функціонує 34 АЗС.
Відповідно до п.п.212.1.11 ст.212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі ПКУ) платником акцизного податку є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів, в даному випадку нафтопродукти.
При цьому, платниками такого податку є суб`єкти роздрібної торгівлі, які реалізовують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків.
Суми податку перераховуються до бюджету суб`єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року №1442 (далі - Правила №1442) розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) в установленому законодавством порядку.
Відповідно до Правил №1442 роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу АЗС, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів (п.2).
Таким чином, через мережу АЗС здійснюється виключно роздрібний продаж нафтопродуктів кінцевому споживачеві (п. 2 Правил №1442 та ДСТУ 4303:2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять»), такі операції є об`єктом оподаткування акцизним податком відповідно до п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 Кодексу.
При відпуску нафтопродуктів через мережу АЗС ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) провадиться операція з продажу пального кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання, що є об`єктом оподаткування акцизним податком з роздрібних продажів відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу.
ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) порушено підпунк 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України, підпункту 2 пункту 6 розділу V Порядку заповнення та подання Декларації акцизного податку, затвердженого наказом Мінінстерства фінансів України від 23.01.15 №14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.15 за №105/26550, а саме: ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) занижено об`єкт оподаткуваня акцизним податком з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів шляхом неправомірного відображення у декларації акцизного податку реалізації підакцизних товарів для комерційного використання, внаслідок чого відбулося заниження податкове зобов`язання з акцизного податку.
В ході проведення досудового розслідування витребувано інформацію з Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, згідно якої встановлено, що Кіровоградською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області за період діяльності ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) було проведено ряд перевірок в тому числі камеральні за результатами яких складено наступні акти::
1.№18/2100/37297848 від 07.07.2015 року «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку за травень 2015 року», згідно якого встановлено порушення:
«підпункт 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України, підпункту 2 пункту 6 розділу V Порядку заповнення та подання Декларації акцизного податку, затвердженого наказом Мінінстерства фінансів України від 23.01.15 №14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.15 за №105/26550, а саме: ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) занижено об`єкт оподаткуваня акцизним податком з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів шляхом неправомірного відображення у декларації акцизного податку за травень 2015 року реалізації підакцизних товарів для комерційного використання на загальну суму 1174528,46 грн., внаслідок чого відбулося заниження податкового зобов`язання з акцизного податку на 58726,00 грн.»;
2.№23/2100/37297848 від 05.08.2015 року «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку за червень 2015 року», згідно якого встановлено порушення:
«підпункт 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Податкового кодексу України, підпункту 2 пункту 6 розділу V Порядку заповнення та подання Декларації акцизного податку, затвердженого наказом Мінінстерства фінансів України від 23.01.15 №14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.15 за №105/26550, а саме: ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) занижено об`єкт оподаткуваня акцизним податком з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів шляхом неправомірного відображення у декларації акцизного податку за червень 2015 року реалізації підакцизних товарів для комерційного використання на загальну суму 1118908,41 грн., внаслідок чого відбулося заниження податкового зобов`язання з акцизного податку на 59447 грн.;
3.№512/11-23-15-01/37297848 від 27.08.2015 року «Про результати камеральної перевірки ТОВ «Мовекс К», код ЄДРПОУ 37297848 щодо неподання податковоїз вітності з податку на додану вартість за червень 2015 року», згідно висновків якого порушено:
«підпункт 49.18.1 пункт 49.18 статтю 49 глави 2 розділу II, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ( із змінами та доповненнями) в частині неподання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2015 р.».
4.№321/11-23-15-01/37297848 від 20.05.2015 року «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «Мовекс К», код 37297848 за березень 2015 року», згідно висновків якого порушено:
«п.48.1 ст. 48, п.200.1, п.200.2 ст.200, п.33 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено р.25.1 за березень 2015 року на суму ПДВ 168045 грн.».
Згідно з п.п.75.1.1. п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).
Відповідно до п.п.75.1.2. п.75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
В даному випадку під час проведення камеральних перевірок з питань повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку за травень, червень 2015 та податку на додану вартість за березень, червень 2015 року були досліджені лише дані декларацій з податку на додану вартість та з акцизного податку.
В ході проведення вищевказаних камеральних перевірок ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) не досліджено відповідність та наявність всіх фінасово-господарських документів, наявність відповідних реквізитів, підписів уповноважених осіб, а також не перевірено відповідність даних бухгалтерського обліку підприємства, на основі якого складається податкова звітність.
Отже, з метою винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладені на контролюючі органи, на даний час виникла необхідність в призначенні документальної позапланової перевірки ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848) з питань дотримання вимог податкового законодавства (акцизний податок травень, червень 2015 року, податок на додану вартість січень,червень, березень 2015 року), та у інший спосіб призначити проведення позапланової перевірки ТОВ «Мовекс К» (код ЄДРПОУ 37297848), ніж отримати ухвалу слідчого судді неможливо, а тому просить клопотання задовольнити.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до таких висновків.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.40 КПК України, слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Згідно з п.78.1.11 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону;
Частина 2 ст.93 КПК України, встановлює, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
У статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вказано про те, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Аналіз положень ст.40 КПК України, якою визначені повноваження слідчого в кримінальному провадженні та ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», якою передбачено проведення позапланової виїзної ревізії, свідчать про те, що передумовою звернення слідчого з клопотанням про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії є винесена ним постанова про призначення такої ревізії.
Натомість, в матеріалах клопотання постанова слідчого про призначення позапланової виїзної ревізії відсутня.
Крім того, відповідно до пункту 2 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року №550, інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
В пункті 16 вказаного Порядку зазначено, що ревізія проводиться, зокрема, шляхом документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими,бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною, фінансовою та бюджетною звітністю, господарськими договорами, розпорядчими та іншими документами об`єкта контролю, пов`язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складання фінансової звітності. Зазначенні вимоги при зверненні з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії та при його погодженні з прокурором залишені поза увагою, оскільки з огляду на обставини кримінального провадження, останні не відповідають вимогам чинного законодавства.
У пункті 7 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вказано, що орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Однак, матеріали клопотання слідчого не містять належних підстав для проведення такої перевірки, а також відсутні дані щодо тривалості проведення перевірки, тобто початкової і кінцевої дати.
Крім того, зі змісту ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вбачається, що дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії може надаватися відповідному органу державного фінансового контролю, а не слідчому.
Таким чином, клопотання слідчого суперечить раніше зазначеним положенням законодавства, а тому не може бути задоволеним.
Керуючись ст.ст.369, 372 Кримінального процесуального кодексу України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Кіровоградській області ОСОБА_2 про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ «Мовекс К», внесене у кримінальному провадженні №32015120010000074 від 20.08.2015 року - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 50012756 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Загреба А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні