ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 02 вересня 2015 року Справа № 813/2518/15 14 год. 15 хв. Зал судових засідань № 7 Львівський окружний адміністративний суд у складі: головуючого-судді Карп'як О.О. при секретарі судового засідання Дорош Х.Р. за участю представників сторін: від позивача – не з'явився від відповідача – не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного підприємства «ПЛ Лізинг» про стягнення штрафу в розмірі 17000 грн.,- в с т а н о в и в: До суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного підприємства «ПЛ Лізинг» про стягнення штрафу в розмірі 17000 грн. Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафу за вчинення порушення на ринках фінансових послуг у розмірі 17000 грн. Вказана сума штрафу відповідачем добровільно не сплачена, а тому позивач просить суд стягнути штраф у розмірі 17000 грн. до Державного бюджету України. Позивач в судове засідання не забезпечив явки повноважного представника, подав клопотання про розгляд справи без присутності представника. Відповідач заяви про визнання позову або заперечення на позовну заяву до суду не подав, явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без участі його уповноваженого представника до суду не надходило. Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні у справі докази та давши їм оцінку, суд дійшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав. Відповідач – Приватне підприємство «ПЛ Лізинг», код ЄДРПОУ – 31526117, місцезнаходження: 79014, м. Львів. вул..Некрасова,45. Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані нормами Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III, Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року №1070, та Положенням про застосування Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року №2319. Відповідно до п.1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року №1070, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Відповідно до п.1 ч.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України. Згідно із ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів. Відповідно до ст.40 вказаного Закону, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону. Відповідно до статті 41 вказаного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінгюслуг від 20.11.2012 № 2319, у межах своїх повноважень, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 14.11.2014 № 163/16/03-ЛК (далі -Акт). Згідно до Акта, Товариством порушено законодавство про фінансові послуги. 14.11.2014 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено рекомендованим листом Акт, що підтверджується штрих-кодом Укрпошти: Р 01001 22212712 та довідкою Укрпошти форми 20. Відповідно до Постанови про накладання штрафу за правопорушення, вчинених на ринках фінансових послуг від 03.12.2014 № 163/16/03/01-ЛК (далі - Постанова) винесеної на підставі Акта, Товариством порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, а саме: пунктів 2.3, 2.5 розділу 2, пункту 4.1 розділу 4 та пункту 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфіниослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.04.2004 за № 431/9030 (далі - Порядок), в частині неподання звітних даних до Нанкомфінпослуг. Суть допущених порушень полягає в тому, що Товариство не надало звітність за 3 квартал 2014 року. 04.12.2014 року позивач скеровував вказану постанову на адресу відповідача, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями опису до цінного листа та довідки Укрпошти. Обов`язок щодо сплати фінансових санкцій у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом. Будь-яких доказів оскарження в адміністративному чи судовому порядку постанови від 03.12.2014 року №163/16/03/01-ЛК або сплати суми штрафних санкцій у добровільному порядку відповідачем суду не надано. На підставі викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню. Частиною 2 ст. 94 КАС України визначено, що у разі, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Згідно ч. 4 вказаної статті, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки спір виник між позивачем - суб`єктом владних повноважень та відповідачем - юридичною особою, а також за відсутності витрат позивача, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 94, 158-162, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В : 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Приватного підприємства «ПЛ Лізинг» (адреса:79014, м. Львів, вул..Некрасова, 45, ЄДРПОУ 31526117) штраф у розмірі 17000(сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України. Повний текст постанови складений та підписаний 08.09.2015 року. Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2015 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 50074444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні