Ухвала
від 09.12.2010 по справі 16/63/08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

09.12.10                                                            Справа № 16/63/08

          Суддя Ніколаєнко Р.А.

За заявою прокурора Оріхівського району Запорізької області в інтересах держави

Кредитори:

1. управління Пенсійного фонду України в Оріхівському районі Запорізької області (70500, м.Оріхів Запорізької області, вул.Запорізька, 36)

2 .Державна податкова інспекція у Оріхівському районі Запорізької області (70500, м.Оріхів Запорізької області, вул.Запорізька, 36)

3. відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Токмаку (71700, м.Токмак Запорізької області, вул.Революційна, 55)

4 .Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Запорізьке обласне відділення Оріхівська міжрайонна виконавча дирекція (70500, м.Оріхів Запорізької області, вул.Лен.Курсантів, 36)

5 .відкрите акціонерне товариство “Запоріжжяобленерго” в особі Оріхівських районних електричних мереж (70500, м.Оріхів Запорізької області, вул.К.Маркса, 1)

6 .Галич ОСОБА_1 (70500, с.Кущеве Оріхівського району Запорізької області, вул.Радянська, 2, ідент.№ НОМЕР_1)

7 .Чирка ОСОБА_2 (70530, смт Комишуваха Оріхівського району Запорізької області, вул.Шевченка, 26, ідент.№ НОМЕР_2)

ОСОБА_3 (70530, смт Комишуваха Оріхівського району Запорізької області, вул.Горького, 4/2, ідент.№ НОМЕР_3)

9. Запорізьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції (69600, м.Запоріжжя, вул.Сєдова, 12)

10 .Оріхівський районний центр зайнятості (70500, м.Оріхів, вул.Лен.Курсантів, 37-а)

Боржник – відкрите акціонерне товариство “Комишуваське ремонтно-транспортне підприємство” (70530, смт Комишуваха Оріхівського району Запорізької області, вул.Горького, 1, код ЄДРПОУ 05516458)

Банки , здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника:

1.          ЗРУ КБ “Приватбанк”, м.Запоріжжя

2.          ЗОД “ОСОБА_4 ОСОБА_5”, м.Запоріжжя

про банкрутство

Ліквідатор арбітражний керуючий ОСОБА_6

Суддя Ніколаєнко Р.А.

Представники:

від прокуратури Запорізької області : ОСОБА_7 (посвідчення від 08.02.2010 № 84)

від кредитора 1: ОСОБА_8І.( дов. № 4103/01 від 06.09.10)

від кредиторів 2: ОСОБА_5 ( дов. № 3596/10/10-001 від 05.10.2010),

від кредиторів 3-8, 10: не з'явились

від кредитора 9: ОСОБА_9В.(дов.№07-020 від 04.01.2010)

від боржника – ліквідатор ОСОБА_6

присутні:

від відділу з питань банкрутства у Запорізькій області: ОСОБА_10М.( дов. №44 від 20.01.2010)

арбітражний керуючий ОСОБА_11

представник голови наглядової ради акціонерів ОСОБА_12

ВСТАНОВЛЕНО :

Постановою господарського суду Запорізької області від 07.08.2008 у справі №16/63/08 ВАТ “Комишуваське ремонтно-транспортне підприємство” (70530, смт Комишуваха Оріхівського району Запорізької області, вул.Горького, 1, код ЄДРПОУ 05516458) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6, строк ліквідаційної процедури встановлено у шість місяців. Строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався, розгляд справи відкладався, зокрема ліквідаційну процедуру продовжено до 07.02.10.

Через апеляційне та касаційне оскарження ліквідатором ухвали суду від 10.12.2009 року судові засідання 02.02.2010 та 08.04.2010 не відбулись.

Справу № 16/63/08 повернуто до господарського суду Запорізької області, у зв”язку з чим ухвалою від 17.08.2010 було призначено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури та клопотання ДПІ в Оріхівському районі про усунення арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов”язків ліквідатора.

          Відділом з питань банкрутства у Запорізькій області листом від 01.02.2010 повідомлено суд про проведення дорученої ухвалою суду від 10.12.09 перевірки, за результатами якої винесено розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючого санацією, ліквідатора) від 26.01.2010 № 01/10 з терміном для усуненням порушень до 15.02.2010.

В судове засідання 09.09.2010 ліквідатор не з”явився, вимоги ухвали суду не виконав, письмовим клопотанням від 07.09.2010 повідомив суд, що у зв”язку із хворобою не може прибути у судове засідання, проте будь-яких документів в підтвердження не надав.

Кредитори, прокурор зазначили, що інформацією про хід ліквідаційної процедур не володіють, даних щодо повернення незаконно реалізованого ліквідатором майна не мають.

Ухвалою від 09.09.2010 судове засідання було відкладено до 02.11.2010, зобов”язано відділ з питань банкрутства у Запорізькій області провести перевірку щодо дотримання ліквідатором боржника арбітражним керуючим ОСОБА_13 вимог Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” під час здійснення ліквідаційної процедури по даній справі за період з 04.06.2009 –моменту укладання договорів купівлі-продажу майна боржника і по теперішній час; прокурора - провести перевірку за фактами реалізації майна боржника без оплати, представити інформацію про її результати, прийняті рішення; письмово відзив на клопотання ДПІ; розглянути питання щодо заявлення прокурором позовів в інтересах держави по даній справі.

          Прокуратура Оріхівського району Запорізької області листом №66/3786 вих-10 від 18.10.2010 повідомила суд, що клопотання ДПІ про припинення повноважень ліквідатора ОСОБА_6 не підтримує, листом №3790-вих від 18.10.10 прокуратура повідомила, що за результатами проведеної перевірки документів прокурорського реагування не вносилось.

          02.11.2010 ліквідатор надав звіт про хід ліквідаційної процедури, а також протокол засідання комітету кредиторів від 02.11.10.

Відділом з питань банкрутства у Запорізькій області представлено суду інформацію щодо проведених перевірок арбітражного керуючого ОСОБА_6 за час здійснення повноважень ліквідатора у даній справі, виявлені порушення та винесено розпорядження про зобов”язання їх усунути (т.5 а.с.38-45).

В судовому засіданні 02.11.2010 оголошувалась перерва до 09.11.2010. Після перерви представник ДПІ не з”явився, звернувся з клопотанням про розгляд справи за відсутності представника.

05.11.2010 від відділу з питань банкрутства у Запорізькій області надійшла копія розпорядження № 18/10 від 04.11.2010, згідно з яким арбітражного керуючого ОСОБА_6 зобов”язано усунути порушення виявленні в ході перевірки відділом, а саме застосувати заходи щодо розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна від 05.06.2009 №1 та повернення нерухомого майна ВАТ “Комишуваське РТП” у строк до 06.12.2010 (т.5 а.с.50-51).

В судовому засіданні ліквідатор пояснив, що ним вживаються заходи по завершенню ліквідаційної процедури, звіт про хід ліквідаційної процедури ним представлено комітету кредиторів, для розгляду якого було призначено засідання комітету кредиторів, що відкладалось з 02.11.2010 до 04.11.2010, 08.11.2010.

Слід зауважити, що комітетом кредиторів не прийнято рішення щодо діяльності ліквідатора ОСОБА_6 з урахуванням наслідків перевірки відділу з питань банкрутства у Запорізькій області, пропозиції суду не надані, також не представлено суду рішення комітету кредиторів від 08.11.2010.

Судове засідання було відкладено до 09.12.2010.

В судове засідання 09.12.2010 з”явились прокурор, кредитори 1,2,9, ліквідатор, представник відділу з питань банкрутства у Запорізькій області, арбітражний керуючий ОСОБА_11

Ліквідатор заявив, що ним виконано розпорядження відділу з питань банкрутства у Запорізькій області, до Оріхівського районного суду заявлено позов до фізичної особи, яка на даний час володіє майном ВАТ “Комишуваське РТП”.

Прокурор надав суду постанову про відмову в порушенні кримінальної справи від 02.12.2010 відносно ОСОБА_6 за ст.ст.364, 365, 367 КК України, так як факт реалізації майна банкрута ПП “Енерго-буд-комплект” та ПП “Трансенергопром” носить цивільно-правовий характер та наявність в діях ОСОБА_6 ознак злочинів, передбачених ст.ст.364, 365, 367 КК України не встановлена.

Проте, відповідно до вимог ст.35 ГПК України факти, встановлені рішенням господарського суду під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони. В даному випадку лише вирок суду може мати преюдиціальне значення при наданні оцінки діям арбітражного керуючого ліквідатора ОСОБА_6 В постанові слідчого не надано належну правову оцінку діям ліквідатора банкрута, який за нікчемним договором безоплатно передав нерухоме майно боржника вартістю, згідно експертної оцінки 340000 грн., іншій юридичній особі, чим причинив значну шкоду кредиторам та боржнику, в той час як ВАТ “Комишуваське РТП” має значну заборгованість перед бюджетом та соціальними фондами. Так, з урахуванням поточних вимоги ДПІ у Оріхівському районі до банкрута складають 181631,79 грн., УПФУ в Оріхівському районі –40415,23 грн., Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України - 119322,44 грн., Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності –125,16 грн., заборгованість боржника із заробітної плати працівникам згідно звіту до ФССНВВПЗУ за 9 місяців 2009 року складає 182905 грн. (т.2 а.с.143-145, т.3 а.с.95, т.5 а.с.30-37, т.4 а.с.56-58).

Суд вважає, що арбітражним керуючим ліквідатором ОСОБА_6 реалізовано майно банкрута за договорами купівлі-продажу без належної експертної оцінки, за заниженою вартістю та взагалі без проведення оплати, грубо порушено вимоги закону, права кредиторів, завдано їм та боржнику значної шкоди, дії мають ознаки кримінально-караних діянь.

Від ДПІ у Оріхівському районі 16.07.09 надійшло клопотання за підписом начальника ДПІ ОСОБА_14 про припинення повноважень ліквідатора ОСОБА_6 та призначення нового ліквідатора у справі, також у клопотанні зазначено, що ДПІ не буде заперечувати проти кандидатури ліквідатора запропонованої ОСОБА_15 обласним відділом з питань банкрутства (т.4 а.с. 9-10, 48-49). До клопотання долучено протокол №6 засідання комітету кредиторів від 19.06.2009 року, відповідно до якого кредитори визнали роботу ліквідатора незадовільною, вирішили звернутися зі скаргою на дії ліквідатора, з клопотанням до суду про заміну арбітражного керуючого ОСОБА_6В.(т.4 а.с.1-2).

Зі свого боку ДПІ кандидатури ліквідатора не надала, тоді як Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” саме на кредитора покладено обов”язок надати таку кандидатуру суду.

Для розгляду зазначеного клопотання судом було призначено судове засідання, яке неодноразово відкладалося, комітет кредиторів було зобов”язано надати суду свої пропозиції по кандидатурі ліквідатора.

Кредитором ДПІ у Оріхівському районі зазначено в клопотанні, що арбітражний керуючий ліквідатор ОСОБА_6 всупереч вимогам ст.30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не погодив з комітетом кредиторів порядок продажу майна Банкрута, не погодив склад майна Банкрута, який виставляється на продаж, не погодив умови та строки продажу.

Крім того, в порушення вимог п.11 ст.30 Закону ліквідатор щомісячно не надавав комітету кредиторів звіти про хід ліквідаційної процедури, за весь період діяльності з 07.08.08 по 15.07.09 надав лише три звіти (19.02.09, 22.04.09, 12.06.09).

Відповідно до рішення комітету кредиторів, зафіксованому у протоколі №4 від 22.04.2009 року, представник ДПІ у Оріхівському районі вказав на своє незадоволення експертною оцінкою вибірково нерухомого та рухомого майна, оскільки вона занижена, також кредитори вирішили провести рецензію експертної оцінки майна Банкрута, за результатами якої ліквідатору банкрута проводити реалізацію майна через відкритий конкурс.

За запитом ДПІ у Оріхівському районі до ОСОБА_15 територіального відділення українського товариства оцінювачів 13.05.2009 року інспекція отримала три рецензії, відповідно до яких звіти експертної оцінки майна банкрута є неякісними та непрофесійними та не можуть бути використані.

20.05.2009 року проведено засідання комітету кредиторів, на якому дані рецензії були надані ліквідатору для врахування в подальшій роботі та ліквідатором була призначена дата наступного засідання комітету кредиторів –10.06.2009 року. Крім того, прийнято рішення: запросити оцінювача, який здійснював експертну оцінку майна для надання відповідних пояснень. Також кредитори на наступному засіданні комітету кредиторів –10.06.2009 року вирішили заслухати інвестиційні пропозиції генерального директора ТОВ “Запоріжінвестстрой” ОСОБА_16

У протоколі № 6 засідання комітету кредиторів від 19.06.2009 року зазначено, що ігноруючи негативність рецензій на експертну оцінку майна, ліквідатором 04.06.2009 року все майно ВАТ “Комишуваське РТП” було продано через Українську товарну біржу без погодження з комітетом кредиторів. Відповідно до п.3.1. Договору продажу нерухомого майна №1 від 05.06.09 продавець зобов”язується передати покупцю у власність майно протягом 1 робочого дня з моменту підписання сторонами даного договору, про що складено акт прийому-передачі, а згідно п.2.1. цього ж Договору Покупець оплачує продавцю вартість майна протягом 5 банківських днів з моменту нотаріального посвідчення, тобто майно, відповідно до акту прийому-передачі передано у власність Покупця по Договору, який нотаріально не посвідчений та без оплати за придбане майно(т.3 а.с.186-194).

Роботу ліквідатора кредиторами визнано незадовільною ще й тому, що 12.06.2009 року при наданні чергового звіту про хід ліквідаційної процедури ліквідатором було повідомлено про продаж майна знову ж через Українську товарну біржу, але зовсім іншому підприємству, а саме ПП “Уз-Пром-Торг”, по відношенню до якого 29.05.2009 року господарським судом Запорізької області порушено провадження у справі про банкрутство №26/11/09, а 11.06.2009 року визнано банкрутом (т.5 л.д.62).

16.06.2009 року це ж саме нерухоме майно (відповідно до договорів купівлі-продажу від 05.06.2009 р.) було продано ПП “Трансенергопром”, тобто в один день ліквідатором заключено 2 договори на продаж нерухомого майна Банкрута (т.4 л.д.1-2).

Також в протоколі зазначено, що 10.06.2009 року до ДПІ від ТОВ “Запоріжінвестбуд” надійшов проект мирової угоди та бізнес-план розвитку виробництва на потужностях ВАТ “Комишуваське РТП”. Враховуючи, що майно Банкрута продано, тому до вирішення в судовому порядку спірних питань з продажу майна, розгляд проекту мирової угоди та бізнес-плану розвитку, які запропоновані ТОВ “Запоріжінвестбуд”, відкладено.

У протоколі № 7 засідання комітету кредиторів від 04.08.2009 року зазначено, що за результатами голосування прийнято рішення рекомендувати ліквідатору розірвати угоди щодо продажу майна банкрута №№1,2,3 у зв”язку із невиконанням покупцями (ПП “Трансенергопром” та ПП “Енерго-Буд-Комплект”) умов угод щодо оплати за майно. Рекомендувати ліквідатору провести повторну оцінку майна банкрута відповідно до діючого законодавства та вимог рецензії, наданої ліквідатору, попередньо погодивши кандидатуру оцінювача та вартість послуг з оцінки з комітетом кредиторів. Звіт оцінювача затвердити на засіданні комітету кредиторів до реалізації майна банкрута.

Ухвалою від 17.06.09 розгляд справи відкладався до 23.07.2009, до 27.08.2009. Ліквідатор у судові засідання не з”явився, причини неявки суду не повідомив.

Ухвалою суду від 09.11.2009 року було встановлено порушення ліквідатором ОСОБА_17 вимог закону.

Так, ліквідатор надав суду звіт про хід ліквідаційної процедури, реєстр вимог кредиторів, проте документи в підтвердження проведення ліквідпроцедури не представив, відзив, заперечення на клопотання ДПІ також не надав. В судовому засіданні пояснив, що ліквідаційна процедура ще не завершена, майно банкрута, що було реалізовано ліквідатором ПП “Трансенергопром” та ПП “Енерго-Буд-Комплект” не повернуто банкруту, в зв”язку з чим ліквідатором подавались заяви про визнання зазначених договорів недійсними та повернення майна, проте заяви йому повернуті через недотримання вимог законодавства. В даний час ліквідатор готує позовні заяви для звернення до суду в позовному провадженні для вирішення цього питання, просить зупинити провадження у даній справі до вирішення питання про повернення майна, в зв”язку зі спливом встановленого судом строку ліквідаційної процедури. На клопотання ДПІ щодо його усунення від виконання обов”язків ліквідатора та призначення нового ліквідатора зазначив, що вважає свою роботу задовільною, рішення комітету кредиторів ним виконуються, вживаються заходи по формуванню ліквідаційної маси та погашенню кредиторської заборгованості.

Представник ДПІ клопотання підтримав, просить усунути арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов”язків ліквідатора та призначити нового ліквідатора за пропозицією ОСОБА_15 обласного відділу з питань банкрутства.

Присутні в судовому засіданні кредитори клопотання ДПІ підтримали.

Ліквідатором вкотре не було виконано в повному обсязі вимоги ухвали суду, що призводить до продовження ліквідаційної процедури та затягування провадження по справі.

Вказані обставини свідчать про неналежне виконання ліквідатором своїх обов”язків, неможливість якісно виконувати покладені на нього функції та вимоги суду.

Клопотання ДПІ про усунення ліквідатора від обов”язків суд вважав доцільним вирішити після проведення перевірки щодо дотримання ліквідатором ОСОБА_13 вимог Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, проведення якої доручити ОСОБА_15 обласному відділу з питань банкрутства. Повідомити, що відносно ПП “Енерго-Буд-Комплект” ухвалою суду від 25.09.2009 року порушено провадження у справі про банкрутство, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого ОСОБА_18 (ліцензія АВ № 347390 від 25.02.2008 року; ідентифікаційний номер –НОМЕР_4; адреса: 70200, м. Гуляйполе, Запорізької області, вул.Колгоспна, 123).

Крім того, суд не знайшов підстав для задоволення клопотання ліквідатора про зупинення провадження по справі і в задоволенні клопотання відмовив.

В судове засідання 10.12.2009 року ліквідатор знову не з”явився, чим порушив вимоги закону, суду.

Відповідно до висновків проведених відділом з питань банкрутства у Запорізькій області перевірок виконання ліцензійних умов арбітражним керуючим ліквідатором ОСОБА_19 (лист від 01.02.2010 №92, т.4 а.с.74-77, лист від 01.11.2010 №1205, т.5 а.с.38-45) було встановлено, що арбітражний керуючий ОСОБА_6 порушив умови продажу майна банкрута, визначені рішенням комітету кредиторів, а саме: реалізація майна банкрута проведена без врахування результатів проведеної рецензії звітів та висновків експерта про ринкову вартість майна, що знаходиться:Запорізька область, Оріхівський район, смт Комишуваха, вул.Горького, автотранспорту, обладнання , чим порушено вимоги частини 2 ст.30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п.3.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих, затверджених Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 04.05.2001 №72/49; ліквідатор ВАТ “Комишуваське РТП” арбітражний керуючий ОСОБА_6 не виконав ухвалу господарського суду Запорізької області від 10.12.2009 року у справі № 16/63/08 про банкрутство ВАТ “Комишуваське РТП” та рішення протоколів засідань комітету кредиторів від 04.08.2009 №7 та від 09.09.2009 №8 , що є порушенням ст.115 ГПК України та п.3.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих, затверджених Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 04.05.2001 №72/49; ліквідатор ОСОБА_19 не застосував заходів щодо стягнення з покупців коштів за придбане майно за договором купівлі-продажу нерухомого майна №1 від 05.06.2009, договорів купівлі-продажу №2 від 05.06.2009 та №3 від 05.06.2009 , що є порушенням частини шостої статті 3-1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п.3.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих, затверджених Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 04.05.2001 №72/49, відповідно до яких при реалізації своїх прав та обов”язків арбітражний керуючий зобов”язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів; ліквідатор ВАТ “Комишуваське РТП” арбітражний керуючий ОСОБА_6 не застосував належних заходів щодо розірвання договору купівлі-продажу нерухомого майна від 05.06.2009 року №1 та повернення нерухомого майна ВАТ “Комишуваське РТП”, що знаходиться: Запорізька область, Оріхівський район, смт Комишуваха, вул.Горького, що є порушенням частини шостої статті 3-1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п.3.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих, затверджених Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 04.05.2001 №72/49, відповідно до яких при реалізації своїх прав та обов”язків арбітражний керуючий зобов”язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.

В судовому засіданні 09.09.2010 року представник відділу з питань банкрутства пояснила, що ліквідатор усунув порушення, зазначені у розпорядженні від 26.01.2010 № 01/10, заявив позови до суду.

Проте, формальне заявлення позовів до суду не потягло за собою сплату грошових коштів на рахунки банкрута чи повернення йому безпідставно переданого майна.

Судом встановлено, що ПП “Енерго-Буд-Комплект”, яке придбало майно банкрута без його оплати, ліквідовано 17.03.2010 відповідно до ухвали господарського суду Запорізької області по справі про банкрутство № 19/222/09.

Провадження по справі №19/54/10 за позовом ліквідатора до ПП “Енерго-Буд-Комплект” про розірвання договору купівлі –продажу № 2 від 05.06.2009р. ухвалою суду від 12.04.2010 припинено у зв”язку із ліквідацією відповідача у справі про банкрутство №19/222/09.

Провадження по справі №19/55/10 за позовом ліквідатора до ПП “Енерго-Буд-Комплект” про розірвання договору купівлі –продажу № 3 від 05.06.2009р. ухвалою суду від 12.04.2010 припинено у зв”язку із ліквідацією відповідача у справі про банкрутство №19/222/09.

З кредиторськими вимогами до боржника в процедурі банкрутства ПП “Енерго-Буд-Комплект” ліквідатор ВАТ “Комишуваське РТП” арбітражний керуючий ОСОБА_19 не звертався.

Ухвалою господарського суду Запорізької області по справі про банкрутство № 26/11/09 від 29.10.2009 ліквідовано ПП “Уз-Пром-Торг”, якому, за твердженням ДПІ в Оріхівському районі також було продано майно банкрута без оплати.

Позов ліквідатора до ПП “Трансенергопром” у справі №19/56/10 про розірвання договору купівлі –продажу нерухомого майна № 1 від 05.06.2009р. ухвалою суду від 05.05.2010 залишено без розгляду у зв”язку із неявкою позивача. У судові засідання позивач жодного разу не з”явився. Позовні матеріали ухвалою суду було повернуто позивачу, проте, повторно до суду з позовом ліквідатор ОСОБА_6 не звернувся.

          На даний час майно реалізовано покупцем ПП “Трансенергопром” іншій особі, і саме протизаконні дії ліквідатора потягли за собою необхідність вжиття заходів до повернення майна до ліквідаційної маси, необґрунтованого затягування ліквідаційної процедури.

          Таким чином, судом встановлено, що кошти на рахунки боржника від реалізації майна не надійшли, ліквідатором реалізовано майно банкрута за договорами купівлі-продажу без проведення оплати, без їх нотаріального посвідчення, за заниженою вартістю та за неякісною та непрофесійною оцінкою, всупереч вимогам закону та рішенням комітету кредиторів, чим порушено права кредиторів, завдано їм та боржнику значної шкоди, грубо порушено вимоги закону.

Присутній в судовому засіданні 09.12.2010 року представник відділу з питань банкрутства у Запорізькій області пояснив кредиторам, що ліквідатор вимоги розпорядження №18/10 від 04.11.2010 року не виконав, у строк до 06.12.2010 порушення закону не усунув, документи в підтвердження до відділу не надав, у зв”язку з чим буде проведена перевірка виконання вимог розпорядження.

Необхідно зазначити, що арбітражним керуючим ОСОБА_6 в апеляційному та касаційному порядку оскаржувались ухвала суду від 10.12.2009 року про відкладення судового засідання та зобов'язання ОСОБА_15 обласного відділу з питань банкрутства провести перевірку щодо дотримання ліквідатором боржника - арбітражним керуючим ОСОБА_6 вимог Закону про банкрутство під час здійснення ліквідаційної процедури, ліквідатора –надати докази виконання прийнятих комітетом кредиторів 04.08.2009 року та 09.09.2009 року рішень та виконання дій у ліквідаційній процедурі (звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс тощо).

Ухвалою ОСОБА_15 апеляційного господарського суду від 08.02.2010 року арбітражному керуючому ОСОБА_20 відмовлено у прийнятті апеляційної скарги.

Не погоджуючись з вказаною ухвалою суду апеляційної інстанції, ліквідатор відкритого акціонерного товариства "Комишувахське ремонтно-транспортне підприємство" ОСОБА_6 звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просив скасувати ухвалу ОСОБА_15 апеляційного господарського суду від 08.02.2010 року в повному обсязі, а матеріали справи направити до ОСОБА_15 апеляційного господарського суду на новий розгляд.

Постановою ВГСУ від 07.07.2010 року касаційну скаргу ліквідатора відкритого акціонерного товариства "Комишувахське ремонтно-транспортне підприємство" ОСОБА_6 залишено без задоволення та зазначено, що суд апеляційної інстанції дійшов правомірного висновку про порушення ліквідатором Боржника - арбітражним керуючим ОСОБА_6 норм щодо апеляційного оскарження, оскільки в даному випадку має місце порушення норм ст.106 ГПК України, як спеціального нормативного акту, від положень якого ставиться в залежність встановлене ст.129 Конституції України та ст. 12 Закону України "Про судоустрій України" право апеляційного та касаційного оскарження.

Безпідставне оскарження ліквідатором ухвали суду, яка апеляційному оскарженню не підлягає, привело к затягуванню ліквідаційної процедури, так як справа в період з лютого до серпня 2010 року перебувала в судах апеляційної та касаційної інстанцій, ліквідаційна процедура арбітражним керуючим ОСОБА_6 не проводилась.

Також слід зазначити, що ліквідатор ОСОБА_6 систематично не з”являвся у судові засідання - 23.07.2009, 27.08.2009, 10.12.2009, 09.09.2010, не виконував вимоги ухвал суду, чим затягував розгляд справи, грубо порушував вимоги ст.4-5 ГПК України, ст.3-1, 30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Будь-яких документів в обґрунтування поважності причин неявки до суду арбітражний керуючий ОСОБА_6 не надав.

Ліквідатором порушено вимоги ст.22 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо строків проведення ліквідаційної процедури, яка триває вже більше двох років, з 07.08.2008 року, ліквідатором затягнута, дієві заходи до її закінчення не вживалися.

На виконання вимог ухвал суду щодо надання пропозицій по кандидатурі ліквідатора по справі, відповідно до протоколу №9 засідання комітету кредиторів від 07.12.2009, присутні кредитори –ДПІ у Оріхівському районі, УПФУ в Оріхівському районі та Оріхівська міжрайонна виконавча дирекція ОСОБА_15 обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності одноголосно прийняли рішення клопотати про призначення ліквідатором по справі про банкрутство №16/63/08 арбітражного керуючого ОСОБА_11 (т.4 а.с. 60-61).

Арбітражним керуючим ОСОБА_11 надано суду заяву на участь у справі про банкрутство ВАТ “Комишуваське РТП” (т.4 а.с. 62-63).

Кредитори надали суду протокол №11 від 08.12.2010 року засідання комітету кредиторів, яким відмовили ліквідатору у затвердженні звіту, а також знову прийняли рішення про усунення арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов”язків ліквідатора ВАТ “Комишуваське РТП” у зв”язку із грубим порушенням норм чинного законодавства про банкрутство та звернутися до відділу з питань банкрутства у Запорізькій області про надання кандидатури ліквідатора у справі.

Присутній в судовому засіданні представник відділу з питань банкрутства у Запорізькій області пояснив кредиторам, що надання кандидатур ліквідаторів на підприємства не державної форми власності є поза межами компетенції відділу і в даному випадку на звернення комітету кредиторів кандидатуру ліквідатора надано не буде.

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України листами від 15.03.2010, 30.08.2010 повідомив суд, що хоча ліквідатор ОСОБА_6 на заяви Фонду щодо кредиторських вимог відповідей не надавав , але відділення не знаходиться в складі комітету кредиторів, тому залишає дане питання на розсуд суду (т.5 а.с.1,8).

Представник кредитора ОСОБА_15 обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції залишив питання щодо кандидатури ліквідатора на розсуд суду.

Представник УПФУ в Оріхівському районі підтримав пропозицію комітету кредиторів щодо усунення арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов”язків ліквідатора та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_11

Присутня в судовому засіданні арбітражний керуючий ОСОБА_11 підтримала свою заяву, просить призначити її ліквідатором ВАТ “Комишуваське РТП”, зазначила, що на даний час не має значної завантаженості, має всі можливості для належного виконання функцій ліквідатора по справі.

Представник ДПІ у Оріхівському районі заявила усне клопотання про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_18 При цьому суду не надано заяви арбітражного керуючого ОСОБА_18 з погодженням виконувати функції ліквідатора ВАТ “Комишуваське РТП”, його кандидатура на комітеті кредиторів не обговорювалася, незважаючи на вимоги ухвал суду на останньому засіданні комітету кредиторів 08.12.2010 нової кандидатури арбітражного керуючого ліквідатора суду не запропоновано.

Крім того, судом встановлено, що арбітражний керуючий ОСОБА_18 виконував функції ліквідатора по справі № 19/222/09 про банкрутство ПП “Енерго-Буд-Комплект”, яке виступило покупцем обладнання та автотранспорту за безоплатними договорами №№2,3 від 05.06.2009 року, що викликає сумнів у його об”єктивності та неупередженості.

З зазначених вище підстав суд відхиляє клопотання ДПІ у Оріхівському районі про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_18

Остаточне ж рішення щодо призначення арбітражного керуючого в будь-якому разі належить суду.

           Розглянувши заявлені клопотання, вислухавши доводи учасників процесу, присутніх представників, прокурора, суд вважає необхідним задовольнити клопотання комітету кредиторів від 07.12.2009 та 08.12.2010 про усунення від виконання обов”язків ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_6, задовольнити клопотання комітету кредиторів від 07.12.2009 про призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_11, ліквідатором по справі призначити арбітражного керуючого ОСОБА_11, з огляду на наступне.

Арбітражний керуючий ОСОБА_11 має належні організаційні та технічні можливості для виконання функцій ліквідатора у даній справі та здатна належним чином виконати відповідні обов'язки.

При цьому враховано, що ОСОБА_11 належним чином та без зауважень виконувала обов”язки розпорядника майна, ліквідатора у призначених господарським судом справах, порушень ліцензійних умов не допускала.

ОСОБА_11 на цей час має незначну завантаженість у справах, має достатній досвід у юридичній практиці , відомі суду позитивні якості та навики в професійній діяльності, оптимальні технічні можливості для виконання повноважень ліквідатора у даній справі.

За таких обставин повноваження ліквідатора слід покласти на арбітражного керуючого ОСОБА_11 (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серії АВ № 347067 від 27.06.2007; адреса: АДРЕСА_1; ідент.№ НОМЕР_5, адреса листування : 69050, м.Запоріжжя, а/с 7674), кандидатура якої відповідає вимогам ст.3-1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ч.9 ст.3-1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” невиконання або неналежне виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з цим Законом, може бути підставою для усунення арбітражного керуючого від виконання ним своїх обов'язків.

Судом встановлено, що ліквідатором грубо порушено вимоги ст.ст.3-1, 22, 25, 29, 30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.4-5 ГПК України, реалізовано майно банкрута за договорами купівлі-продажу без проведення оплати, без їх нотаріального посвідчення, за заниженою вартістю та за неякісною та непрофесійною оцінкою, всупереч вимогам закону та рішенням комітету кредиторів, чим порушено права кредиторів, завдано їм та боржнику значної шкоди, допущено необґрунтоване затягування ліквідаційної процедури, невиконання та ігнорування вимог ухвал суду.

           Неналежне виконанням арбітражним керуючим ОСОБА_6 покладених на нього обов”язків ліквідатора завдається кредиторам значної шкоди. Ліквідатор ігнорує вимоги кредиторів та суду, не надає інформації про хід ліквідаційної процедури, не вживає заходів до виявлення та повернення майна банкрута, його законної реалізації. За таких обставин, до державного бюджету не надходять передбачені законодавством податки, а також кошти до бюджету Пенсійного та інших соціальних фондів, що мають бути спрямовані на виплату пенсій та допомог. Зволікання та свідоме затягування ліквідаційної процедури перешкоджає реалізації прав громадян на пенсійне забезпечення та оплату праці.

           Відповідно до ч.8 ст.3-1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд знаходить підстави для винесення ухвали про неналежне виконання обов”язків ліквідатора арбітражним керуючим ОСОБА_6В., що потягло за собою заподіяння значної шкоди кредиторам –держаним органам –ДПІ, УПФУ, соціальним фондам, громадянам –працівникам боржника, реєстровим кредиторам, самому боржнику, якого позбавлено можливості відновити платоспроможність, незважаючи на відповідні пропозиції фінансового оздоровлення та припинення процедури банкрутства шляхом укладення мирової угоди.

          Таким чином, з урахуванням обставин справи, викладеного в ухвалі вище, слід визнати, що встановлене судом неналежне виконання ліквідатором арбітражним керуючим ОСОБА_6 обов”язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", завдало значної шкоди боржнику та кредиторам, і, тому є підставою для анулювання його ліцензії, для чого до Державного департаменту з питань банкрутства необхідно направити дану ухвалу.

Для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури слід призначити судове засідання на 10.02.2011.

Керуючись ст. ст.3-1, 5, 22, 24, 30 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд          

УХВАЛИВ:

Визнати, що неналежне виконання обов”язків ліквідатора по справі арбітражним керуючим ОСОБА_6 потягло за собою заподіяння значної шкоди кредиторам, боржнику, що є підставою для анулювання його ліцензії.

          Ухвалу для вирішення питання про анулювання ліцензії арбітражного керуючого ОСОБА_6 направити державному органу з питань банкрутства.

Усунути арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов'язків ліквідатора банкрута ВАТ “Комишуваське РТП” у справі № 16/63/08.

Ліквідатором ВАТ “Комишуваське РТП” у справі № 16/63/08 призначити арбітражного керуючого ОСОБА_11 (ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серії АВ № 347067 від 27.06.2007; адреса: АДРЕСА_1; ідент.№ НОМЕР_5, адреса листування : 69050, м.Запоріжжя, а/с 7674).

Зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_6 у триденний строк передати арбітражному керуючому ОСОБА_11 документи щодо здійснення ліквідаційної процедури ВАТ “Комишуваське РТП” у справі № 16/63/08.

Зобов'язати арбітражного керуючого ОСОБА_11 здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до закону.

Судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури призначити на 10.02.2011 о 10.20.

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Запорізької області за адресою: 69001, м. Запоріжжя, вул.Шаумяна, 4 (к.216).

          Зобов”язати :

ліквідатора надати суду інформацію про хід ліквідаційної процедури, виконання покладених законом обов”язків, звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута, реєстр вимог кредиторів, документи, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури;

Комітет кредиторів - на засіданні комітету розглянути звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, прийняти рішення про подальший рух процедури по справі;

ДПА в Запорізькій області, ДПІ у Оріхівському районі – надати письмову інформацію про призначені чи здійснені податкові перевірки банкрута, надати відповідні накази, акти, довідку про розмір заборгованості банкрута на дату судового засідання;

кредиторів - надати інформацію про заявлені ліквідатору кредиторські вимоги, їх задоволення під час ліквідаційної процедури;

Прокуратуру області –повідомити чи не скасована постанова слідчого прокуратури Оріхівського району від 02.12.2010 з порушенням кримінальної справи чи на додаткову перевірку; розглянути питання щодо заявлення прокурором позовів в інтересах держави по даній справі;

УБОЗ ГУМВС України в області - провести перевірку в порядку ст.97 КПК України за фактами шахрайського заволодіння майном ВАТ “Комишуваське РТП” шляхом його реалізації на Українській товарній біржі за безоплатними договорами.

Явку в судове засідання прокурора, ліквідатора, кредиторів, відділу з питань банкрутства у Запорізькій області, ДПА в Запорізькій області визнати обов”язковою.

Копію ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, прокурору Оріхівського району Запорізької області, прокурору Запорізької області (копію постанови від 02.12.2010), відділу з питань банкрутства у Запорізькій області, Державному департаменту з питань банкрутства, ДПА в Запорізькій області, ЗФ ДГУ “Агентство з питань банкрутства”, УБОЗ ГУМВС України в області (з наданням копій договорів, висновків відділу з питань банкрутства), арбітражним керуючим ОСОБА_18, ОСОБА_6

Суддя                                                    Р.Ніколаєнко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено17.09.2015
Номер документу50083069
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/63/08

Ухвала від 09.12.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.11.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.09.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 17.08.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 07.04.2011

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 11.02.2011

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Постанова від 07.07.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Ухвала від 10.06.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

Ухвала від 21.04.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Коваленко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні