< для копії >
Справа № 2-а-6325/10/2270/9
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 жовтня 2010 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представника позивача - ОСОБА_3 за довіреністю від 28.04.10р. №1507/06
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом < в особі > < в чиїх інтересах > управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі Хмельницької області < 3-тя особа > до приватного підприємця ОСОБА_4 < 3-тя особа > про стягнення 463,76 грн.
У судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини постанови згідно ст.160 КАС України.
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення у відповідності до вимог Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» з відповідача на користь управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі районі 463,76 грн. заборгованості, яка складається з заборгованості по страхових внесках в розмірі 263,28 грн., штрафних санкцій в розмірі 194,50 грн., пені - 5,98 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримує у повному обсязі та наполягає на їх задоволенні, обґрунтовуючи наданими в матеріали справи доказами.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Ухвала про відкриття провадження у справі та призначення справи до судового розгляду разом із повісткою, копією позовної заяви з додатками, направлені та отримані відповідачем 11.09.2010 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, повістка про відкладення розгляду справи направлена за адресою, за якою зареєстрований відповідач (згідно реєстру поштових відправлень).
ОСОБА_5 ч.2 ст.128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які не прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Тому, для уникнення зловживання правом з боку відповідача, суд вважає за необхідне вирішити дану справу по суті відповідно до ч.6 ст.71 КАС України на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
ОСОБА_4 зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа Дунаєвецькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 04.04.2007 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у відповідності до ст. 11 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» як фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та згідно ст.15 є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, згідно поданої заяви, як платник страхових внесків зобов'язаний нараховувати обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
У відповідача утворилась заборгованість перед УПФ в Дунаєвецькому районі в розмірі 463,76 грн., яка складається з заборгованості по страхових внесках з чистого доходу за 2008 рік в розмірі 263,28 грн., що підтверджується актом звірки з даними ДПІ (Протокол №1) по чистому доходу за 2008 рік по СПД - фізичних особах, карткою особового рахунку страхувальника, розрахунком суми позову; по штрафних санкціях в розмірі 194,50 грн., пені - 5,98 грн., що підтверджується копіями рішень №240 від 12.05.2009 р. про застосування фінансових санкцій за неподання розрахунку сум страхових внесків на обов"язкове державне пенсійне страхування у строки, визначені законодавством (надіслане та отримане відповідачем 14.05.2009 року відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення) та № 70 від 17.02.2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків органом Пенсійного фонду, розрахунком суми позову (отримане відповідачем 18.02.2009р.).
Оскільки заборгованість в сумі 463,76 грн. в добровільному порядку відповідачем не сплачена, позивачем подано позов до суду.
У відповідності до ст.1 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» (далі - Закон), страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
ОСОБА_5 п.1 ст.14 Закону страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
ОСОБА_5 ч.1 ст.19 та п.п. 2 п.8 Прикінцевих положень Закону - фізичні особи - суб"єкти підприємницької діяльності, що оподатковуються за загальною системою оподаткування, сплачують страхові внески із суми доходу (прибутку), отриманої від відповідної діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб в межах максимальної величини, з якої справляються страхові внески, але не менше мінімального страхового внеску.
Відповідно до п.4.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції 16.01.2004р. №64/8663 зі змінами та доповненнями) розмір мінімального страхового внеску становить 33,2% за 2008 р. від мінімального розміру заробітної плати, установленої законом на той час, за який здійснюється розрахунок сум страхових внесків.
ОСОБА_5 п.п.5.3.1 п. 5.3 вказаної Інструкції передбачено, що визначення сум страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється на підставі даних у річних розрахунках; даних у розрахунку авансових сум страхових внесків; даних річних розрахунків про нараховані та сплачені суми фіксованого розміру страхових внесків, отриманих від фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування своїх доходів; отриманих від податкових органів відомостей про результати перевірок діяльності таких осіб, що призвели до збільшення або зменшення розмірів страхових внесків.
Суми страхових внесків, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним до 1 квітня наступного року за звітний рік на підставі даних річної податкової декларації. Розмір місячного страхового внеску повинен бути не менше мінімального розміру страхового внеску за кожний місяць, розрахованого шляхом множення розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, у якому платник мав чистий дохід, на 33,2% в 2008 році (абз.2 п.п.5.3.2 п.5.3 Інструкції).
Відповідачем за 2008р. річна форма звітності до управління ПФУ не подавалась. ОСОБА_5 звірки з даними ДПІ по чистому доходу за 2008р. по СПД - фізичних особах у відповідача виявилась розбіжність між даними ДПІ та даними ПФУ в сумі 793 грн., з яких повинно бути сплачено 263,28 грн. страхових внесків.
ОСОБА_5 п.2 ч.9 ст.106 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф, залежно від строку затримки платежу та згідно п.5 ч.9 ст.106 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суми пені та штрафів підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.
На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність заборгованості відповідача та вжиття заходів її стягнення з врахуванням вимог Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» .
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані, підтвердженні матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
ОСОБА_5 ч. 4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємця ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі (Хмельницька область, м.Дунаївці, вул.Шевченка 67, код 06952405) заборгованість по страхових внесках в розмірі 263,28 грн. (двісті шістдесят три гривні 28 коп.), штрафних санкціях в розмірі 194,50 грн. (сто дев'яносто чотири гривні 50 коп.), пені в розмірі 5,98 грн. (п'ять гривень 98 коп.).
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.
Повний текст постанови виготовлено 07 жовтня 2010 року
< чи набрала законної сили > < ОСОБА_1 набрання законної сили >
Суддя < для копії >ОСОБА_1 < для копії > < для копії >
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 17.09.2015 |
Номер документу | 50190219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні