Ухвала
від 19.10.2010 по справі 2а-18802/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Папазова Г.П.

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2010 року справа №2а-18802/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого: Шишова О.О.

суддів Сіваченко І.В, ОСОБА_2

при секретарі судового засідання: Запорожцевій Г.В.

за участю представника позивача ОСОБА_3

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромар»

на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року по справі № 2а-18802/10/0570

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромар»

до Міністерства фінансів України

про визнання протиправними дій щодо включення позивача в Перелік суб`єктів господарювання, що є додатком до Наказу Міністерства фінансів України

В С Т А Н О В И Л А:

У липні 2010 року ТОВ «Євромар» звернулось з адміністративним позовом до Міністерства фінансів України, в якому просили суд визнати протиправними дії відповідача щодо включення позивача в Перелік суб`єктів господарювання, що є додатком до Наказу Міністерства фінансів України від .08.05.2009 року № 650, яким зупинено дію ліцензії АВ 419597 від 12.09.2008 року на здійснення діяльності з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що ТОВ «Євромар» здійснює господарську діяльність з організації та проведення азартних ігор, для чого ним отримана відповідна ліцензія. Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначені підстави анулювання ліцензії і перелік цих підстав є вичерпним. Зупинення дії ліцензії є адміністративно-господарською санкцією, яка застосовується за порушення суб'єктом господарювання правил здійснення господарської діяльності. При цьому жодним органом державної влади не було виявлено та зафіксовано порушення ТОВ «Євромар» правил здійснення господарської діяльності. З огляду на що, дії Міністерства фінансів України щодо включення позивача в Перелік суб'єктів господарювання, яким зупинено дію ліцензії, є протиправними.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року по справі № 2а-18802/10/0570 в позові відмовлено.

З постановою суду не погодилось ТОВ «Євромар» та зазначили, що судом першої інстанції при прийнятті рішення були порушені норми матеріального та процесуального права. В апеляційній скарзі вказали, що суд першої інстанції неправомірно відмовив в задоволенні позову, оскільки відповідач не повинен був включати позивача до Переліку суб`єктів господарювання, на здійснення діяльності з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах. Також вказали, що жодним органом державної влади не було виявлено та зафіксовано порушення позивачем правил здійснення господарської діяльності та вказали що порядок та підстави анулювання ліцензії є вичерпним. Просили скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

У судовому засіданні представник ТОВ «Євромар» підтримала доводи апеляційної скарги в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату час та місце розгляду справи. При таких обставинах колегія суддів вирішила розглянути справу у відсутність представника Міністерства фінансів України.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Євромар» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області 24.06.2008р., код ЄДРПОУ 35853401, має ліцензію серії АВ № 419597 на організацію діяльності з проведення азартних ігор (діяльність з організації та проведення азартних ігор на гральних автоматах).

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 року № 1775 далі - закон № 1775) визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлює державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.

Згідно статті 3 даного Закону одним з основних принципів державної політики у сфері ліцензування є захист прав, законних інтересів, життя та здоров'я громадян, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

За приписами статті 4 Закону № 1775 реалізацію державної політики у сфері ліцензування здійснює ОСОБА_4 Міністрів України, спеціально уповноважений орган з питань ліцензування, а також органи виконавчої влади, визначені ОСОБА_4 Міністрів України, спеціально уповноважені виконавчі органи рад, уповноважені провадити ліцензування певних видів господарської діяльності.

Пунктом 29 статті 9 наведеного Закону визначено, що ліцензуванню підлягає, зокрема, організація та утримання тоталізаторів, гральних закладів, випуск та проведення лотерей, організація діяльності з проведення азартних ігор.

У відповідності до статті 1 Закону України «Про ОСОБА_4 Міністрів України» від 16.05.2008 року № 279 ОСОБА_4 Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

ОСОБА_4 Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів.

Згідно статті 52 наведеного Закону ОСОБА_4 Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. ОСОБА_4 Міністрів України з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань видаються у формі розпоряджень ОСОБА_4 Міністрів України.

Міністерство фінансів України є органом, який здійснює ліцензування щодо господарської діяльності з організації проведення азартних ігор, що встановлено Постановою ОСОБА_4 Міністрів України від 14.11.2000 року № 1698 «Про затвердження переліку органів ліцензування».

27.12.2006 року Постановою ОСОБА_4 Міністрів України № 1837 затверджено Положення про Міністерство фінансів України, пункт перший якого визначає, що Міністерство фінансів України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується ОСОБА_4 Міністрів України.

Згідно п. 2 цього Положення Мінфін у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами ОСОБА_4 Міністрів України та цим Положенням.

07.05.2009 року ОСОБА_4 Міністрів України прийнято розпорядження № 494-р «Про заходи щодо підвищення рівня безпеки громадян», яким, зокрема, зобов'язано Мінфін зупинити строком на один місяць дію ліцензій, виданих суб'єктам господарювання, які провадять діяльність у сфері грального бізнесу (крім лотерей), для забезпечення їх перевірки МНС, Держгірпромнаглядом, іншими контролюючими та наглядовими органами з питань забезпечення їх безпечного використання.

На виконання даного розпорядження Міністерством фінансів України видано наказ № 650 від 08.05.2009 року «Про зупинення дії ліцензій Міністерства фінансів України на провадження організації діяльності з проведення азартних ігор». Даним наказом зупинено до 7 червня 2009 року дію ліцензій, виданих суб'єктам господарювання, в тому числі і за № 184 в Переліку ліцензії позивача АВ 419597.

ОСОБА_4 Міністрів України у межах своєї компетенції та з метою реалізації державної політики у сфері ліцензування, спрямованої на захист життя і здоров'я громадян, видав обов'язкове для виконання розпорядження. Відповідач виконав дане розпорядження, яке є чинним і на теперішній час, шляхом видачі наказу. При цьому включення до переліку суб'єктів господарювання, яким зупинено дію ліцензії, позивача, не має на меті застосування до нього санкції за будь-які порушення ліцензійних умов. Тобто питання додержання ліцензіатом ліцензійних умов не було підставою включення його до зазначеного переліку.

Крім того, питання відповідності наказу Мінфіну від 08.05.2009 року № 650 нормам Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» було предметом розгляду на засіданні Експертно-апеляційної ради при Державному комітеті України з питань регуляторної політики та підприємництва. Експертно-апеляційна рада рішенням № 01 від 11.09.2009 року визначила, що Мінфін при виданні наказу № 650 діяв в межах вимог та повноважень, визначених Положенням про Міністерство фінансів України, а наказ не може бути визнаний таким, що не відповідає нормам законодавства у сфері ліцензування, так як його дія направлена на виконання заходів в іншій сфері, а саме в сфері підвищення рівня безпеки громадян.

З урахуванням зазначених вимог законодавства та з огляду на встановлені обставини колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, про те, що відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, тому позивачу правомірно відмолено в задоволенні позовних вимог.

Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а постанову суду без змін.

Повний текст постанови складений 22 жовтня 2010 року.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Євромар» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року по справі № 2а-18802/10/0570 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2010 року по справі № 2а-18802/10/0570 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.

Головуючий суддя О.О.Шишов

Судді: І.В.Сіваченко

ОСОБА_2

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2010
Оприлюднено17.09.2015
Номер документу50191203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18802/10/0570

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 19.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні