Ухвала
від 03.09.2015 по справі 921/802/15-г/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"03" вересня 2015 р.Справа № 921/802/15-г/11 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області у складі судді Сидорук А.М. розглянувши заяву

кредитора: Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, Тернопільської області

до боржника: Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, бульвар Шевченка, 21, м. Тернопіль

про порушення провадження у справі про банкрутство в порядку ст.ст. 10, 11, 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За участю представників сторін:

кредитора: Брик В.Г. начальник юридичного відділу;

боржника: Дейнека В.М. - голова ліквідаційної комісії.

Арбітражний керуючий: Брикса А.О.

Суть справи: Кредитор Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль Тернопільської області звернулась до господарського суду Тернопільської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, бульвар Шевченка, 21, м. Тернопіль, яке неспроможне виконати свої грошові зобов"язання перед кредитором в сумі 7 518 156 грн. 00 коп..

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 12 серпня 2015 року про прийняття заяви про порушення провадження у справі про банкрутство суд визнав подані матеріали достатніми для прийняття заяви до розгляду та призначив підготовче засідання на 25 серпня 2015 року; зобов"язав арбітражного керуючого Шимечка Андрія Ярославовича, м. Тернопіль, вул. Подільська, 1/5 протягом трьох днів з дня отримання даної ухвали до дати проведення підготовчого засідання, надати господарському суду заяву про його участь у справі; кредитора зобов'язано надати суду оригінали інкасових доручень (розпоряджень) №№ 11079-23, 11084-23, 11082-23, 11079-23, 11083-23, 11085-23, 11080-23, 11078-23; боржника - відзив на заяву про порушення справи про банкрутство; до відзиву боржника мають бути додані докази відправлення заявнику копії відзиву; статут управління; баланс управління на останню звітну дату; Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на дату проведення підготовчого засідання.

21 серпня 2015 року на адресу господарського суду Тернопільської області від Тернопільської ОДПІ надійшло клопотання № 29927/7/10-16/1085 від 20.08.2015 р. про призначення розпорядником майна боржника голову ліквідаційної комісії Управління комунальної власності Тернопільської міської ради Дейнеку В.М..

25 серпня 2015 року на адресу господарського суду Тернопільської області від арбітражного керуючого Шимечка А.Я. надійшла заява б/н від 25.08.2015 р. (вх. № 18529 від 25.08.2015 р.) про відмову брати участь у даній справі. А також, 25 серпня 2015 року на адресу суду від Тернопільської міської ради надійшло клопотання № 2409/01 від 21.08.2015 р. про призначення розпорядником майна у справі про банкрутство Управління комунальної власності Тернопільської міської ради голову ліквідаційної комісії Дейнеку В.М.. та від голови ліквідаційної комісії Управління комунальної власності Тернопільської міської ради надійшла заяву про участь у справі про банкрутство, в якій просить суд призначити останнього розпорядником майна боржника.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 25 серпня 2015 року підготовче засідання суду по справі № 921/802/15-г/11 відкладено на 03 вересня 2015 року.

03 вересня 2015 року на адресу господарського суду Тернопільської області від арбітражного керуючого Брикси А.О. надійшла заява № 02-09/1 від 02.09.2015 р. про участь у справі про банкрутство.

В розпочатому судовому засіданні представникам сторін роз"яснено права та обов"язки сторін, передбачені ст. 22 ГПК України.

В судовому засіданні 03 вересня 2015 року представник ініціюючого кредитора подану заяву підтримав в повному обсязі із підстав зазначених у ній та представник боржника подану заяву Тернопільської ОДПІ Головного управління ДФС у Тернопільській області про порушення провадження у справі про банкрутству підтримав.

Розглянувши заяву кредитора та додані до не матеріали, заслухавши доводи представників сторін, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 10 серпня 2015 року до господарського суду Тернопільської області із заявою № 28384/7/10-16/1021 від 07 серпня 2015 року про порушення провадження у справі про банкрутство Управління комунальної власності Тернопільської міської ради звернулась Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області.

Заява мотивована тим, що боржник не задовольнив безспірні грошові вимоги в сумі 7 518 156 грн. 00 коп., стягнутих згідно постанови Тернопільського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2015 року по справі № 819/991/14-а, на виконання якої 28 липня 2015 року сформовані інкасові доручення та надісланні в Управління Державної казначейської служби України у місті Тернополі, які повертались без виконання у зв'язку із закриттям рахунків платника.

Згідно ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції після набрання чинності Законом України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI далі (Закон), провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Ухвалою господарського суду Тернопільської області від 12 серпня 2015 року про прийняття заяви про порушення провадження у справі про банкрутство суд визнав подані матеріали достатніми для прийняття заяви до розгляду та призначив підготовче засідання на 25 серпня 2015 року. В порядку ст. 77 ГПК України підготовче засідання відкладено на 03 вересня 2015 року.

У відповідності до ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, а також вирішує інші питання, пов'язані з розглядом справи.

Відповідно до п. 6 ст. 16 Закону за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: порушення провадження у справі про банкрутство; відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.

Суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство у випадку, зокрема, за наявності підстав, передбачених ст. 15 та ч. 7 ст. 16 цього Закону.

Таким чином, дослідивши усі докази, наявні в матеріалах справи, господарський суд встановив.

Згідно із пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абзацом першим п. 95.3 ст. 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до п. 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Аналіз положень Податкового кодексу України дає підстави для правового висновку про те, що примусове виконання рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу платника податків - юридичної особи за законом покладено виключно на контролюючі органи (органи доходів і зборів) за визначеною Податковим кодексом України процедурою, без залучення до неї органів державної виконавчої служби.

Таким чином, виходячи з приписів ст. 95 Податкового кодексу України, частини третьої ст. 10, ч. 7 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", доказами в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів, є рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили, інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України.

Перебіг трьохмісячного строку, визначеного ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення для примусового стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, оформленого стягувачем (контролюючим органом) на підставі рішення суду, що набрало законної сили.

Зазначена позиція викладена в постанові ВГСУ від 10.03.2015р. № 923/1649/14.

Під час вирішення питання про прийняття зазначеної заяви до розгляду, суд перевіряє, чи відповідає вона за формою і змістом вимогам ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрута", чи дотримано ініціюючим кредитором вимоги Закону, зокрема, щодо додання до заяви рішення суду, що набрало законної сили про стягнення податкового боргу, який відповідно до вимог ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", повинен становити не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, а також, відповідних доказів вжиття заходів стягнення податкової заборгованості у спосіб, передбачений Податковим кодексом України, після чого, приймає рішення про наявність або відсутність підстав для прийняття заяви про порушення справи про банкрутство до розгляду.

Справи про банкрутство юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ст. 9 Закону).

Із доданих до заяви кредитора документів вбачається, що інкасові доручення від 28 липня 2015 року для примусового стягнення суми податкового боргу в дохід бюджету відповідно до постанови Тернопільського окружного адміністративного суду № 819/991/14-а від 02 лютого 2015 року, прийнято Управлінням Державної казначейської служби України у місті Тернополі 03 серпня 2015 року та повернуто без виконання у зв'язку із закриттям рахунків платника.

Отже станом на момент звернення з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство до суду - 10 серпня 2015 року ініціюючим кредитором не подано доказів не задоволення боржником безспірних вимог кредитора протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Зазначене свідчить про неподання доказів неспроможності боржника виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами в розмірі, визначеному ч. 3 ст. 10 цього Закону, протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про необхідність відмови у порушенні провадженні у справі про банкрутство на п. 5 ч. 7 ст. 16 Закону.

Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому законом порядку.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 2, 10, 11, 15, 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 33, 34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області, м. Тернопіль, вул. Білецька, 1 у порушенні провадження у справі про банкрутство Управління комунальної власності Тернопільської міської ради, м. Тернопіль, бульвар Шевченка, 21.

2. Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство на перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом.

3. Ухвалу надіслати сторонам у справі.

Суддя А.М. Сидорук

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення03.09.2015
Оприлюднено17.09.2015
Номер документу50194774
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/802/15-г/11

Ухвала від 30.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О.С.

Ухвала від 07.10.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Желік М.Б.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 12.08.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні