Головуючий
І інстанції - Тарасенко І.М.
Суддя
доповідач - Лях О.П.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
7 липня
2009 року справа
№ 2-а-4775/09/0570
зал судового засідання № 4 у
приміщенні суду за адресою: м. Донецьк,
бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького
апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Лях О.П.,
суддів: Шаптала Н.К.,
Яманко В.Г.,
при секретарі судового засідання за участю представника позивача
ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну
скаргу
Автогосподарства
при ГУМВС України в Донецькій області
на постанову Донецького окружного адміністративного
суду
від
7 травня
2009 року
по адміністративній справі
№ 2-а-4775/09/0570 (суддя Тарасенко І.М.)
за позовом
Прокурора
Червоногвардійського району
м.Макіївки в інтересах держави в особі
Управління Пенсійного фонду України в Червоногвардійського району м.Макіївки
до
Автогосподарства при ГУМВС України в Донецькій області
про
Стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату
та доставку пільгових пенсій
ВСТАНОВИЛА:
Постановою суду від 07 травня
2009 року позовні вимоги прокурора Червоногвардійського району м.Макіївки в інтересах держави в особі Управління
Пенсійного фонду України в Червоногвардійського
району м.Макіївки до
Автогосподарства при ГУМВС України в Донецькій області про стягнення заборгованості з відшкодування
фактичних витрат на виплату та
доставку пільгових пенсій за Списком №2 - задоволені повністю, стягнуто з відповідача суму боргу зі сплати фактичних витрат на
виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з 1липня
2008 року по 1 січня 2009 року у сумі 3872-54
грн.
В апеляційній скарзі
відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального
права, просить скасувати постанову суду
першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні вимог
позивача.
В судовому засіданні представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечував, просив відмовити в її
задоволенні.
Представник відповідача в судове засідання не з*явився невідомих суду
причин, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що
свідчить розписка про вручення судової повістки.
Колегія суддів вважає, що не
прибуття в судове засіданні відповідача (апелянта) не перешкоджає розгляду
справи за наявними у справі доказами.
Колегія суддів, заслухавши
доповідь судді-доповідача, пояснення
представника позивача, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної
скарги, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанова суду
першої інстанції підлягає залишенню без змін з таких підстав.
Судом першої та апеляційної інстанцій встановлено,
що відповідач - Автогосподарства при ГУМВС України в Донецькій області є юридичною особою, код ЄДРПОУ 23314385,
перебуває на обліку в УПФУ в
Червоногвардійського району
м.Макіївки .
Відповідно до п. 2 Прикінцевих
положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”
пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють …на інших
роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт,
професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за
результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення
пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до
законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за
вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні
та корпоративні фонди. До
запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди
особам, зазначеним в абз. 1 цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього
Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого
Законом України “Про пенсійне забезпечення”.
При цьому зберігається порядок
покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності
цим Законом.
Вказаний закон набрав чинності з
01.01.2004 року.
Відповідно до ст. 1 розділу 1 Загальних
положень вказаного Закону, страхові
внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове
державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло
раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
відповідно до цього Закону;
Відповідно до п.2 ст. 106 цього
Закону, - суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені
страхувальниками у строки, …в тому числі обчислені територіальними органами
Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього
Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків
(далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових
санкцій.
Відповідно до п.15 ст.106 вказаного
закону - строк давності щодо стягнення
недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Згідно із абз. 4 п. 1 ст. 2 та абз.
3 п. 1 ст. 4 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне
страхування” для платників збору, визначених п. 1 та п. 2 ст. 1 цього Закону,
об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку
пенсій, призначених відповідно до пунктів “б” - “з” ст. 13 Закону України
“Про пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пенсійного віку,
передбаченого ст. 12 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, за ставкою
100% від об'єкта оподаткування.
Відповідно до п.1 п.2 ст.1
вказаного закону, - платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування
є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх
об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання
громадян та інші юридичні особи.
Підпунктом 2.1.1 Інструкції
про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами
внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного
фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від
19.12.2003 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004
за № 64/8663 (далі - Інструкція), встановлено, що платниками страхових внесків
є страхувальники, зокрема, роботодавці - підприємства, установи й організації,
створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду
діяльності та господарювання, …, які мають окремий баланс і самостійно ведуть
розрахунки із застрахованими особами.
Згідно із п. 6.1. Інструкції
відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку
пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень
Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” в таких
розмірах: для платників, зазначених у пп. 2.1.1 п. 2.1 цієї Інструкції, - також
100% фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до
абз. 1 ч. 2 Прикінцевих положень Закону № 1058 застрахованим особам, які
працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за
списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених
Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на
посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
В порушення вимог чинного законодавства фактичні
витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових
умовах громадянам ОСОБА_2 та
ОСОБА_3, відповідач не вносив в
результаті чого має заборгованість у розмірі 3872-54 грн. за період з1липня
2008 року по 1 січня 2009 року , що
підтверджується розрахунком (а.с. 5-7).
На підставі викладеного,
колегія суддів приходить до
висновку, що всупереч вимогам Закону України «Про загальнообов*язкове державне
пенсійне страхування», відповідач
своєчасно, в добровільному
порядку не відшкодував витрати на виплату та доставку пенсій особам,
які мають право на пільгову пенсію за пред*явленою в
установленому порядку вимогою позивача,
а тому позов обгрунтований і
підлягає задоволенню в повному обсягу. Відсутність коштів на підприємстві з
будь-яких підстав не звільняє від обов*язку
відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій. Несвоєчасне
покриття спірних витрат є
порушенням вимог вказаного
закону.
На підставі викладеного,
керуючись ст. 195, ст. 196, ст. 198 ч.1 п. 1, ст. 200, ст. 205 ч. 1 п. 1, ст.
206, ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія судів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Автогосподарства
при ГУМВС України в Донецькій області -
залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного
суду від 7 травня 2009 року у справі № 2-а-4775/09/0570 - залишити
без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної
сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного
суду України протягом одного місяця
після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в
разі відкладення складення повного
тексту ухвали відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України, - з дня складення в
повному обсязі.
Ухвала в повному обсязі складена 10 липня
2009 року, вступна та резолютивна частина проголошені в судовому засіданні 7 липня 2009 року.
Головуючий
Судді
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2009 |
Номер документу | 5020452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Лях О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні