Справа № 442/8142/14-а
Провадження № 2-а/442/256/2014
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2014 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області у складі :
головуючого - судді - Крамара О.В.
при секретарі - Малик О.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дрогобичі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до начальника відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради Головного архітектора м.Дрогобича - ОСОБА_2, відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради про визнання відмови протиправною, зобов»язання вчинити дію,-
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся в суд з вищевказаним позовом, в обґрунтування якого посилається на те, що згідно рішення сесії Дрогобицької міської ради №1196 від 20 грудня 2013 року йому надана на умовах суборенди земельна ділянка площею 20кв.м. для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, на термін, що не перевищує терміну дії договору оренди землі, укладеного з КП «Дрогобицький ринок» та Дрогобицькою міською радою по вул..П.Орлика в м.Дрогобичі.
Рішенням сесії Дрогобицької міської ради від 31 січня 2014 року за №1244 затверджено матеріали з виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 20 кв.м. на вул..П.Орлика в м.Дрогобичі, кадастровий номер 4610600000:01:015:0038 для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі (згідно плану-схеми).
26 червня 2014 року між Комунальним підприємством «Дрогобицькими ринок» (Орендар) і ним укладено договір суборенди землі. Згідно п.1.1. договору Орендар передає, а суборендар приймає в сторокове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі, що зайняті під майбутнє будівництво, яка знаходиться за адресою: м.Дрогобич вул...ОСОБА_3 (згідно схеми розташування землекористувача в системі забудови м.Дрогобича та кадастрового плану - проекту відведення, кадастровий номер 4610600000:01:015:0035; площа земельної ділянки 1,0253га.).
Земельна ділянка передана в суборенду на підставі рішення Дрогобицької міської ради №1196 від 20.12.2013 року «Про відміну окремих пунктів рішень та ухвал міської ради та внесення змін у рішення і ухвали» (п.17, 17.1 рішення) та п. 1.28 рішення Дрогобицької міської ради №1244 від 31.01.2014 року «Про затвердження матеріалів проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, а суборендар зобов'язується прийняти і використовувати земельну ділянку відповідно до умов цього договору та вимог земельного законодавства
26.06.2014 року між ним та КП «Дрогобицький ринок» було підписано акт приймання-передачі земельної ділянки, за яким він прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 20кв.м. для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, яка розташована на землях Дрогобицької міської ради за адресою м.Дрогобич вул.П.Орлика згідно схеми розташування землекористувача в системі забудови м.Дрогобича та кадастрового плану.
На даний час згідно викладеного вище, враховуючи реєстрацію його речового права в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, він є землекористувачем (строкове платне користування земельною ділянкою несільськогосподарського призначення для будівництва стаціонарної споруди нежитлової будівлі) та забудовником земельної ділянки площею 20 кв.м. на вул..П.Орлика в м.Дрогобичі, кадастровий номер 4610600000:01:015:0038, яка надана йому для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі.
01.10.2014 року він звернувся із заявою до відповідача з проханням надати йому як забудовнику вказаної земельної ділянки містобудівні умови та обмеження на будівництво стаціонарної споруди на вул.П.Орлика.
10.10.2014 року головний архітектор м.Дрогобича скерував на його адресу письмову відповідь за №540, з якої вбачається що йому відмовлено у видачі містобудівних умов та обмеження на будівництво стаціонарної споруди на вул.П.Орлика у зв»язку з відсутністю згоди власників сусідніх торгових кіосків.
Ввжає дії відповідача, щодо відмови у видачі йому містобудівних умов та обмеженнь на будівництво стаціонарної споруди на вул.П.Орлика неправомірними та безпідставними; відмова носить формальний зміст; без законних підстав, а тому він звернувся з даним позовом в суд.
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві, просить позов задоволити.
Начальника відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради Головний архітектор м.Дрогобича - ОСОБА_2, який також представляє інтереси відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради в судовому засіданні заперечив позовні вимоги ОСОБА_1 покликаючись на необґрунтованість та безпідставність позову.
Суд, з'ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх письмовими доказами шляхом дослідження, приходить до наступного.
Статтею 6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
У відповідності до ст. 18 КАС України місцевим загальним судам, як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких з однієї сторони є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року у справі № 1-6/2010 положення пункту 1 частини першої статті 17 КАС України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на «спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно - правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень. З наведеного вбачається, що даний спір слід розглядати згідно кодексу адміністративного судочинства.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).
Матеріалами справи встановлено, що рішенням сесії Дрогобицької міської ради №1196 від 20 грудня 2013 року ОСОБА_1 надана на умовах суборенди земельна ділянка площею 20кв.м. для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, на термін, що не перевищує терміну дії договору оренди землі, укладеного з КП «Дрогобицький ринок» та Дрогобицькою міською радою по вул..П.Орлика в м.Дрогобичі.
Рішенням сесії Дрогобицької міської ради від 31 січня 2014 року за №1244 затверджено матеріали з виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 20 кв.м. на вул..П.Орлика в м.Дрогобичі, кадастровий номер 4610600000:01:015:0038 для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі (згідно плану-схеми).
26 червня 2014 року між Комунальним підприємством «Дрогобицькими ринок» і ОСОБА_1 укладено договір суборенди землі. Згідно п.1.1. договору Орендар передає, а суборендар приймає в сторокове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі, що зайняті під майбутнє будівництво, яка знаходиться за адресою: м.Дрогобич вул...ОСОБА_3 (згідно схеми розташування землекористувача в системі забудови м.Дрогобича та кадастрового плану - проекту відведення, кадастровий номер 4610600000:01:015:0035; площа земельної ділянки 1,0253га.).
Земельна ділянка передана в суборенду на підставі рішення Дрогобицької міської ради №1196 від 20.12.2013 року «Про відміну окремих пунктів рішень та ухвал міської ради та внесення змін у рішення і ухвали» (п.17, 17.1 рішення) та п. 1.28 рішення Дрогобицької міської ради №1244 від 31.01.2014 року «Про затвердження матеріалів проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, а суборендар зобов'язується прийняти і використовувати земельну ділянку відповідно до умов цього договору та вимог земельного законодавства
26.06.2014 року між ОСОБА_1 та КП «Дрогобицький ринок» було підписано акт приймання-передачі земельної ділянки, за яким ОСОБА_1 прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 20кв.м. для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі, яка розташована на землях Дрогобицької міської ради за адресою м.Дрогобич вул.П.Орлика згідно схеми розташування землекористувача в системі забудови м.Дрогобича та кадастрового плану.
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, ОСОБА_1 є землекористувачем (строкове платне користування земельною ділянкою несільськогосподарського призначення для будівництва стаціонарної споруди нежитлової будівлі) та забудовником земельної ділянки площею 20 кв.м. на вул..П.Орлика в м.Дрогобичі, кадастровий номер 4610600000:01:015:0038, цільове призначення якої для будівництва стаціонарної споруди - нежитлової будівлі.
У відповідності до вимог ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки це документ, що містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів містобудування, встановлені законодавством та затвердженою містобудівною документацією.
Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки повинні відповідати містобудівній документації на місцевому рівні, а склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011р. N109 затверджено Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, відповідно до .п. 2.2.якого для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Згідно вказаного переліку ОСОБА_1 було подано всі необхідні документи. У вказаному переліку та в Законі ««Про регулювання містобудівної діяльності» відсутня така вимога як погодження власників сусідніх кіосків.
Крім того, торговий центр, який будується поряд з його земельною ділянкою будується на орендованій у Дрогобицькій міській раді земельній ділянці, яка надана в оренду КП «Дрогобицький ринок», який є Замовником та фактичним власником споруд на ринку (торговому центрі) по вул.П.Орлика. На ринку розпочато будівництво, закладено фундаменти та зведено металеві опори. Містобудівною документацією, яка також була погоджена з відповідачем - планом прив»язки, планом детального планування, проектом, кадастровим планом було узгоджено розташування стаціонарної споруди, на орендованій позивачем земельній ділянці. Зокрема, як вбачається проектної документації стаціонарна споруда, яку позивач має намір будувати розташована у першому ряді від вул.П.Орлика і стіна споруди має бути в притул із стіною споруди другого ряду ринку, який будує КП «Дрогобицький ринок» та кооператив «Сонячний промінь». Вказана обставина свідчить про те, що позивача як землекористувача відповідачем було визнано власником землі.
Системний аналіз наведених вимог законодавства та зібрані по справі докази, оцінені судом належним чином кожен окремо на їх достовірність та допустимість, а також їх достатність та взаємний зв'язок у сукупності, встановлені судом обставини свідчать про те, що дії відповідачів є незаконними, необгрунтованими, відмова суперечить діючому законодавству, носить упереджений та суб»єктивний характер, а тому позов підставний та підлягає задоволенню.
Виходячи з наведеного та керуючись ст..ст. 9, 17, 18, 71, 86, 159-163 КАС України, суд , -
п о с т а н о в и в :
Позов ОСОБА_1 задоволити.
Визнати протиправною відмову (лист №540 від 10.10.2014р) начальника відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради, головного архітектора м.Дрогобича І.ОСОБА_2 у видачі ОСОБА_1 містобудівних умов та обмеженнь на будівництво стаціонарної споруди на вул.П.Орлика, м.Дрогобич.
Зобов»язати Відділ містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради надати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул.П.Орлика на будівництво стаціонарної споруди; кадастровий номер 4610600000:01:015:0038.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги, а у випадку відкладення складення постанови у повному обсязі чи її прийняття у письмовому провадженні - в цей же строк з дня отримання копії постанови.
Постанова виготовлена в нарадчій кімнаті.
Суддя Крамар О.В
Суд | Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2015 |
Номер документу | 50261606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Крамар О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні