Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем
України
12 жовтня 2009 року Справа №
2а-25749/09/1270
Луганський
окружний адміністративний суд у складі:
судді
Солоніченко О. В.
при
секретарі судового засідання Лященко М.С.,
розглянув
у відкритому судовому засіданні матеріали за адміністративним позовом Прокурора
м. Луганська інтересах держави в особі
Інспекції Держенергонагляду в Луганській області в особі відокремленого
підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» Державного підприємства
«Національна енергетична компанія «Укренерго» до Луганської міської
багатопрофільної лікарні № 9 про стягнення суми штрафних санкцій
в
присутності сторін:
прокурор:
ОСОБА_1, посвідчення № 524
від
позивача: ОСОБА_2, дов. від 20.03.2009
від
відповідача: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
09 вересня
2009 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов
адміністративний позов Прокурора м. Луганська
інтересах держави в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській
області в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському
регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»
до Луганської міської багатопрофільної лікарні № 9 про стягнення суми штрафних
санкцій , якому прокурор зазначив, що на
відповідача накладено штарф за порушення законодавства про електроенергетику в
розмірі 340,00 грн. у зв'язку з невиконанням припису ЛЦ 175 № 177 від
13.05.2008 року.
У судовому
засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали, надали
пояснення, аналогічні викладеним в позові та росили задовольнити позов в
повному обсязі.
Представник
відповідача у судове засідання не з'явився, про дату та час слухання справи був
повідомлений належним чином, причини неявки суду не доповів, заперечень проти
позову не надав.
Заслухавши
пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд
вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
У судовому
засіданні встановлено, що 13.05.2008 року головному лікарю Луганської міської
багатопрофільної лікарні № 9 було видано припис ЛЦ 175 № 177, яким останнього
зобов'язано виконати заходи з усунення порушень; про виконання припису в цілому
повинні були повідомити в строк до 13.11.2008 року.
26.11.2008 року у присутності представника
відповідача інспектором Державної
інспекції з енергетичного нагляду було проведено перевірку виконання припису
Інспекції від 13.05.2008 року ЛЦ 175 № 177 про усунення порушень законодавства
про електроенергетику.
На підставі вказаної перевірки винесено акт
ЛЦ 270 № 246 від 26.11.2008 року, яким
встановлено невиконання відповідачем п. 1,2 припису Інспекції від 13.05.2008
року ЛЦ 175 № 177.
15.12.2008
року на підставі цього акту перевірки інспекцією прийнято постанову ЛЦ 270 №
246 про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства про
електроенергетику на суму 340,00 грн. у зв'язку з невиконанням припису від
13.05.2008 року ЛЦ 175 № 177.
Постанову
про накладення штрафу ЛЦ 270 № 246
надіслано відповідачеві 15.12.2008 року листом № 15/1959. Лист отримано відповідачем
19.12.2008 року, про що свідчить особистий підпис його представника.
Указом
Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої
влади" від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністерство палива та енергетики України (далі -
Мінпаливенерго) визначено центральним органом виконавчої влади на який
покладено здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного
комплексу.
Державний
енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії
відповідно до Закону України «Про електроенергетику» здійснює Державна
інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та
теплової енергії (далі - Держенергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо
Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд
Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної
та теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929
від 07.08.1996 р., та діє у складі державного підприємства «Національна
енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК ?кренерго") та його
структурних підрозділів.
Відповідно
до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» воно засновано на державній власності та
підпорядковується Мінпаливенерго відповідно до Указу Президента України від
14.04.2000 №598/2000.
Головною
метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпечення цілісності об'єднаної
енергетичної системи України, задоволення інтересів держави у сфері
енергопостачання, здійснення централізованого оперативно-технологічного
управління ОЕС, запобігання порушенням режимів і аваріям системного значення та
ліквідація можливих аварій у країні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Статуту), до
основних напрямків діяльності віднесено здійснення державного нагляду за
режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону
України «Про електроенергетику» та Положення (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Відповідно
до ст. 5 Закону України «Про електроенергетику» до принципів державної політики
в енергетиці належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики,
а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Частиною 1 ст. 9 зазначеного закону визначено, що державний нагляд в
електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за
режимами споживання електричної та теплової енергії (далі - Інспекція) у
порядку, визначеному законодавством України, а частиною 5 ст. 9 зазначеного
закону Інспекції надано повноваження щодо застосування, у встановленому
порядку, санкцій до суб'єктів господарської діяльності за порушення
нормативно-правових актів у сфері ПЕК.
Так,
відповідно до ч. З ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти
господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в
електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання
рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензування у вигляді штрафу.
Пунктом 10
Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів
за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, передбачено, що суб'єкт
господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня
винесення постанови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він
стягується в судовому порядку.
До
теперішнього часу штраф відповідачем не сплачено.
Частиною 6
ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що суми штрафів
повинні сплачуватися до Державного бюджету України.
Несплата
суб'єктами господарювання сум штрафів, накладених Державною інспекцією з
енергонагляду унеможливлює виконання державою відповідних економічних програм
та спричиняє значні негативні наслідки у сфері ПЕК.
Враховуючи,
що обставини справи, які відповідно до
законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами
доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві
наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про
обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані прокурором підтверджують
обставини, на які прокурор посилається та їх обґрунтування.
Згідно ст. 6
Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють
свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів
України.
Статтею 19
Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в
межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Відповідно
до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України,
розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах
змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні
перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного
судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини,
на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином,
виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного
законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в
позовній заяві доводи є обґрунтованими та
такими, що підлягають задоволенню.
Питання по
судових витратах не вирішується, оскільки прокурор звільнений від їх сплати у
встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України
не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі
викладеного, керуючись ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України
«Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», п. 10
Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів
за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст. 2, 6, 7, 17, 94,
158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний
позов Прокурора м. Луганська інтересах
держави в особі Інспекції Держенергонагляду в Луганській області в особі
відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» Державного
підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Луганської
міської багатопрофільної лікарні № 9 про стягнення суми штрафних санкцій задовольнити повністю.
Стягнути
з Луганської міської багатопрофільної
лікарні № 9, р/р 35414001001176, р/р 35424002001176 в УДК Луганської області
МФО 804013 код 01984843, до Держбюджету України суму штрафних санкцій в розмірі
340,00 грн. (триста сорок грн. 00 коп.) за постановою Інспекції
Держенергонагляду в Луганській області від 15.12.2008 року ЛЦ 270 № 246 .
Постанова
суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного
судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк,
встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної
сили після закінчення цього строку.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного
суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня
проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього
протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної
інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного
судочинства України.
Суддя
О.В. Солоніченко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2009 |
Номер документу | 5027038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Островська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні