Постанова
від 09.09.2015 по справі 809/3509/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" вересня 2015 р. Справа № 809/3509/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Матуляка Я.П.

при секретарі Візінському М.В.

за участю:

представника позивача - Кічури Г.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, вул.Незалежності,20,м.Івано-Франківськ,76018

до відповідача: ТЗОВ "Теплоенерго альянс", вул. Василіянок,60,м.Івано-Франківськ,76018

про стягнення заборгованості в сумі 20918,49 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

26.08.2015 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Теплоенерго Альянс" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості. Позовні вимоги мотивувала тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку із заборгованістю по податку на додану вартість в сумі 20 918,49 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи відповідач повідомлявся завчасно та належним чином про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення. Причини неявки суду невідомі. Правом подання заперечення відповідач не скористався.

За таких обставин, на підставі приписів ч.4 ст. 128 КАС України суд ухвалив здійснити розгляд даної адміністративної справи за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши доказом, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців товариство з обмеженою відповідальністю "Теплоенерго Альянс" зареєстроване як юридична особа (а.с. 17-18).

27.08.2014 року ДПІ в м. Івано-Франківську винесено рішення про розстрочення грошових зобов`язань №65 по податку на додану вартість з 30.07.2014 року по 10.12.2014 року на суму 8502 грн., у зв`язку з частковою сплатою непогашеною залишилась сума 5346,66 грн.

27.08.2014 року укладено договір про розстрочення грошових зобов`язань №25-150/71.

27.08.2014 року ДПІ в м. Івано-Франківську винесено рішення про розстрочення грошових зобов`язань №66 по податку на додану вартість з 27.08.2014 року по 10.12.2014 року на суму 25669,73 грн., у зв`язку з частковою сплатою непогашеною залишилась сума 15401,83 грн.

27.08.2014 року укладено договір про розстрочення грошових зобов`язань №25-150/72.

Згідно ч.1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України (далі - ПК України) визначає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та в розмірах передбачених податковим законодавством. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст. 38 ПК України).

Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПК України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пункту 202.1 статті 202 ПК України, звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість є один календарний місяць.

Згідно з пунктом 137.4 статті 137 ПК України, податковим (звітним) періодом з податку на прибуток підприємств є календарний рік з урахуванням положень, визначених пунктом 57.1 статті 57 цього Кодексу.

В судовому засіданні встановлено, що позивачем 12.05.2015 року проведено камеральну перевірку відповідача, а саме, камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2015 року, результати якої встановлені в акті №2040/1501/37409781 (а.с. 15-16).

Актом перевірки №2040/1501/37409781 від 12.05.2015 року встановлено порушення вимог підпункту 49.18.1 (49.18.2) пункту 49.18 ст. 49, глави 2, розділу 2, пункту 203.1 статті 203 ПК України, а саме неподання звітності з податку на додану вартість за березень 2015 року, за що передбачено відповідальність визначена пунктом 120.1 статті 120 глави 11 розділу 2 ПК України. На підставі даного акту винесено податкове повідомлення-рішення №000747501 від 12.05.2015 року (а.с. 14) за яким відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 170 грн.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Вищевказаний акт перевірки та податкове повідомлення-рішення направлялися відповідачу за адресою, вказаною у витязі з державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які отримано 21.05.2015 року.

Відповідно до абзацу 3 пункту 58.3 статті 58 ПК України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Таким чином податкове повідомленні-рішення №000747501 від 12.05.2015 року врученим належним чином, проте станом на момент розгляду справи не оскаржувалося в адміністративному чи судовому порядку та непогашене, а тому штрафні (фінансові) санкції набули статусу боргу.

В зв'язку з виникненням податковою боргу, позивачем 07.03.2014 року винесено податкову вимогу №750-25, якою визначено, що за позивачем станом на 06.03.2014 року рахується податковий борг в сумі 26138,09 грн. Дану податкову вимогу направлено відповідачу, яку ним отримано 11.03.2014 року. (а.с. 19).

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином позивачем не надсилалася податкова вимога на всю суму заборгованості. Податкова вимога станом на момент розгляду даної адміністративної справи не оскаржена, не погашена, а визначений в ній податковий борг не сплачений.

Згідно з підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно п.59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення.

Судом встановлено, що у відповідності до даних облікової картки платника податків на додану вартість, а також у відповідності до податкового повідомлення-рішення №000747501 від 12.05.2015 року за відповідачем рахується податковий борг в сумі 20 918,49 грн., а тому до стягнення заявлено 20 918,49 грн. боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Заборгованість в розмірі 20 918,49 грн. підтверджується довідкою позивача від 24.06.2015 року та іншими матеріалами справи щодо відповідача (а.с. 6-16, 19).

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.

Наявність податкового боргу та його розмір відповідач не спростував, доказів сплати заборгованості суду не представив, чим фактично не заперечив суму заборгованості, яка є предметом спору в даній справі.

Згідно п.95.1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.(п.95.2 ст. 95 ПК України).

Відповідно до п.95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно п.95.4 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Виходячи з викладеного, суд вважає вимогу позивача про стягнення коштів підставною, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків в обслуговуючих банках та за рахунок готівки товариства з обмеженою відповідальністю "Теплоенерго Альянс" (код ЄДРПОУ 37409781) в дохід бюджету кошти на погашення податкового боргу в розмірі 20 918 (двадцять тисяч дев'ятсот вісімнадцять) гривень 49 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Матуляк Я.П.

Постанова складена в повному обсязі 14.09.2015 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2015
Оприлюднено21.09.2015
Номер документу50312472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3509/15

Постанова від 09.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 09.09.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні