Ухвала
від 11.09.2015 по справі 813/5379/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

11 вересня 2015 року № 813/5379/15

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Ланкевич А.З., перевіривши матеріали позовної заяви Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пергам-Україна Інжиніринг» про припинення підприємницької діяльності,

в с т а н о в и в :

Львівським окружним адміністративним судом отримано позовну заяву, в якій позивач просить припинити державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - Товариства з обмеженою відповідальністю «Пергам-Україна Інжиніринг» (ЄДРПОУ 31954974; місцезнаходження: м. Львів вул. Івана Франка, 76/6)

Крім того, позивач просить суд залучити до участі у справі Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві

Позовна заява не відповідає вимогам ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) з наступних підстав.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС України у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України. Вимоги до змісту адміністративного позову наведено у ч. 4 ст. 105 КАС України. Адміністративний позов суб'єкта владних повноважень, відповідно до ч. 5 ст. 106 КАС України, може містити інші вимоги у випадках, встановлених законом.

Підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно з п. 11.30 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявності у контролюючого органу передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 року № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи , що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Таким чином, чинним законодавством передбачено право контролюючого органу на звернення до суду з позовною заявою про припинення юридичної особи, а не з вимогами про припинення державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, як зазначено в позовній заяві. Разом з тим, необхідною передумовою для такого звернення є наявність рішення керівника контролюючого органу у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду із позовною заявою про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи.

Окрім того, на думку суду потребує додаткового обґрунтування необхідність залучення до участі у розгляді справи Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві.

Судячи з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «Пергам-Україна Інжиніринг», названа юридична особа зареєстрована 10.06.2002 року, зареєстрованим місцезнаходженням відповідача є: 79000, Львівська обл., місто Львів, вул. Івана Франка, будинок 76, квартира 6. Місцезнаходженням реєстраційної справи ТОВ «Пергам-Україна Інжиніринг» зазначено Реєстраційну службу Львівського міського управління юстиції. Окрім того, з 25.10.2013 року відповідач перебуває в стані припинення, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено відповідні відомості.

За змістом ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Норми згаданої вище статті визначають порядок державної реєстрації припинення юридичної особи за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Обов'язок суду надіслати державному реєстратору копію судового рішення про припинення юридичної особи в день набрання таким законної сили, як і обов'язок державного реєстратора внести в Єдиний державний реєстр запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, яке набрало законної сили є імперативною вимогою закону, яка підлягає неухильному виконанню.

За наведених вище обставин, зважаючи на місцезнаходження реєстраційної справи відповідача, а також з урахуванням наведених вище норм ст. 38 Закону, позивачу як суб'єкту владних повноважень потрібно додатково обґрунтувати або уточнити позов в частині необхідність залучення до справи Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, зокрема обґрунтувати яким чином рішення суду у даній справи вплине чи може вплинути на права та обов'язки такої третьої особи. Окрім того, суду не надано належних доказів про взяття відповідача на облік платника податків саме в ДПІ у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві, що з огляду на його зареєстроване місцезнаходження (м. Львів) також потребує належного документального підтвердження.

Відповідно до ч. 1 ст. 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

За таких обставин, враховуючи виявлені недоліки, позовну заяву належить залишити без руху, а позивачу встановити строк для їх усунення.

Керуючись ст.ст. 106, 108, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-

у х в а л и в :

Позовну заяву Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Пергам-Україна Інжиніринг» про припинення підприємницької діяльності - залишити без руху для усунення зазначених в мотивувальній частині ухвали недоліків, шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (м. Львів, вул. Чоловського, 2) в строк до 16 жовтня 2015 року включно:

- рішення керівника ДПІ у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду із позовною заявою про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи (ТОВ «Пергам-Україна Інжиніринг»);

- довідку встановленої форми про взяття відповідача на облік платників податків в ДПІ у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві;

- уточнення змісту позовних вимог та додаткового обґрунтування правових підстав залучення Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору (з урахуванням зауважень суду, викладених в мотивувальній частині цієї ухвали).

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала не набрала законної сили.

На ухвалу подається апеляційна скарга протягом п'яти днів з дня отримання її копії до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ланкевич А.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2015
Оприлюднено21.09.2015
Номер документу50312644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5379/15

Постанова від 24.11.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 09.11.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні