номер провадження справи 35/78/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.09.2015 Справа № 908/3997/15
Суддя господарського суду Запорізької області Топчій О.А.
при секретарі Коцар А.О.
За участю представників сторін:
Від позивача - Лисенко Є.А., довіреність №01/02-17/86 від 23.07.2014р.
Від відповідача - Салімонов Р.Є., довіреність №55 від 04.08.2015р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
За позовом Запорізької міської ради, м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Яхтклуб", м Запоріжжя
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
ВСТАНОВИВ:
06.07.2015р. до господарського суду Запорізької області з позовною заявою звернулася Запорізька міська рада до Товариства з обмеженою відповідальністю "Яхтклуб" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Позивач, обґрунтовуючи свій позов, посилається на те що, між Запорізькою міською радою та ТОВ "Яхтклуб" укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, для розташування яхт - клубу.
03.03.2008р. Запорізькою міською радою було прийнято рішення № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя".
27.07.2011р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати земельної ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", згідно якого встановлені коефіцієнти, відповідно до яких визначається розмір орендної плати.
Запорізькою міською радою 26.06.2012р. прийнято рішення № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у місті Запоріжжя", яким встановлено, що для всіх земельних ділянок, крім пунктів, наведених в додатку, застосовується коефіцієнт 3.
Таким чином, у відповідності до умов, визначених п. 12 Договору, з'явилася необхідність внесення змін до договору, оскільки підвищилась нормативна грошова оцінка земельної ділянки, а також орендодавцем прийнято рішення, яким встановлено коефіцієнт, відповідно до якого визначається розмір орендної плати.
22.04.2015р. Запорізькою міською радою на адресу відповідача було направлено пропозицію № 01/02-32/01175 "Про внесення змін до договору оренди землі", в якій відповідачу було запропоновано викласти в новій редакції пункти 5, 9, 11, 12 договору, шляхом підписання додаткового договору. Проте відповідач на лист не відреагував, додаткової угоди про внесення змін не уклав, що призвело до недоотримання бюджетом орендної плати за користування земельною ділянкою та стало підставою для звернення позивача до суду за захистом своїх порушених прав. В своїх позовних вимогах Запорізька міська рада просить:
змінити п. 5 Договору оренди землі, зареєстрованого 13 червня 2006 за № 040626100522, укладеного між Запорізькою міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Яхтклуб», щодо земельної ділянки площею 0,6429 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, надана для розташування яхт-клубу, виклавши його в такій редакції:
« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 912 210 грн. 81 коп. (дев'ятсот дванадцять тисяч двісті десять грн. 81 коп.) в цінах 2015 року».
змінити п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 13 червня 2006 за № 040626100522, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Яхтклуб», щодо земельної ділянки площею 0,6429 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, надана для розташування яхт-клубу, виклавши його в такій редакції:
« 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 27 366 грн. 32 коп. (двадцять сім тисяч триста шістдесят шість гривень 32 коп.), що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року», а також стягнути з відповідача судовий збір.
06.07.2015р. автоматизованою системою документообігу господарського суду здійснено розподіл справ між суддями та визначено позовну заяву до розгляду судді Топчій О.А.
Ухвалою від 07.07.2015р. судом порушено провадження у справі № 908/3997/15 та присвоєно вищевказаній справі номер провадження 35/78/15. У сторін витребувані документи, які необхідні для всебічного та об'єктивного розгляду і вирішення справи по суті, судове засідання призначено на 05.08.2015р. о/об 10 год. 30 хв.
04.08.2015р. через канцелярію господарського суду від відповідача надійшов відзив, в якому останній вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. Зазначає, що договором оренди земельної ділянки відповідачу передана земельна ділянка загальною площею 0,6429 га, в тому числі площею 0,2750 га - акваторіальна зона. Вважає, що місцевим органам самоврядування не надано право надавати в оренду землі водного фонду та отримувати орендну плату. Крім того, відповідач вважає, що надана до суду копія витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки не є належним доказом у справі, оскільки категорією земель за функцією використання в витязі зазначено землі оздоровчого та рекреаційного призначення, а в пункті 15 договору оренди земельної ділянки, цільовим призначенням земельної ділянки вказано землі житлової та громадської забудови. Також відповідач зазначає, що рішенням Запорізької міської ради № 16 затверджено нові розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення, а не внесено зміни до ставок орендної плати за землю. До того ж, на думку відповідача, зазначеним рішенням не затверджено ставки орендної плати на акваторіальну зону. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
02.08.2015р. через канцелярію господарського суду від позивача надійшли заперечення на відзив, в яких останній зазначає, що всі питання які стосувались площі та меж спірної земельної ділянки, в тому числі стосовно наявності земель водного фонду в її складі, були врегульовані з відповідачем та погоджені з відповідними уповноваженими державними установами ще при розробленні технічної документації із землеустрою при складання договору оренди землі.
В судовому засіданні, відритому 05.08.2015р. було оголошено перерву до 10 год. 30 хв. 03.09.2015р. Після закінчення перерви, розгляд справи було продовжено.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги викладені в позові, а також в запереченнях на відзив та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позову в повному обсязі з підстав, викладених в відзиві. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
За заявою представників сторін справа розглянута без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.
В судовому засіданні 03.09.2015 р., на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, документи, надані сторонами додатково, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, між Запорізькою міською радою (далі - орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Яхтклуб" (далі - орендар) укладено договір оренди землі (далі договір).
Відповідно до п. 1 договору орендодавець, відповідно до рішення двадцять першої сесії четвертого скликання Запорізької міської ради № 44/11 від " 20" квітня 2005р., надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування яхт - клубу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10.
Згідно п. 19 договору передача земельних ділянок орендарю здійснюється на умовах, що визначені у договорі, за актом прийому-передачі земельної ділянки, який підписується сторонами і є невід'ємним додатком до договору. Передача земельної ділянки орендарю здійснюється в п'ятиденний термін після державної реєстрації цього договору за актом її прийому-передачі.
Договір зареєстрований у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" 13.06.2006р. за № 040626100522.
Факт передачі позивачем в оренду відповідачу земельної ділянки кадастровий № 2310100000:02:009:0082 загальною площею 0,6429 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, підтверджується актом приймання-передачі земельних ділянок від 13.06.2006р., який підписано і скріплено печатками позивача і відповідача.
Згідно п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,6429 га.
Пунктом 5 договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 453115 грн. 92 коп., в цінах 2005 року.
Згідно з пунктами 9-11 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 4531,16 грн. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням індексу інфляції. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Заводського району 33211815500004 в відділенні Держказначейства у Заводському районі, МФО 813015, ЄДРПОУ 26014146, код 13050500.
Відповідно до п. 12 договору розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі:
- зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі;
- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати;
- в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 8 договору, він укладається на десять років.
На час розгляду судом даної справи договір не скасований, не визнаний недійним, його дія не припинилася, отже, умови договору оренди земельної ділянки є чинними.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати на землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, яким регулюються питання, в тому числі й орендної плати за земельні ділянки.
Як визначено у пп. 14.1.136 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).
Відповідно до пп. 14.1.147 Податкового кодексу України, плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності;.
Згідно з пп. 270.1.1 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Базою оподаткування відповідно до пп. 271.1.1 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно з п. 271.2 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Підпунктом 288.5.1 Податкового кодексу України зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є загальнодержавним податком, мінімальний граничний розмір якого регулюється Податковим кодексом України. Зокрема, розмір річної орендної плати для земельних ділянок несільськогосподарського призначення не може бути меншим 3-х відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
За приписами ч. ч.1, 3 ст. 18, ч. 1 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
За результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Частинами 1, 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Таким чином, нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися як зміна розміру орендної плати, а є лише її передумовою.
В той же час, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключеної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.
На вимогу ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Виходячи з наведених положень законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.
Рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя" було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ "Дніпромісто", затверджено базову вартість 1 кв.м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р., значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.
Матеріали справи не містять та сторонами по справі не надано будь - яких документів щодо скасовування, відміни, зміни чи доповнювання відносно рішення Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008р.
27.07.2011р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя", згідно з яким встановлено коефіцієнти, відповідно до яких визначається розмір орендної плати.
26.06.2012р. Запорізькою міською радою прийняте рішення № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 № 16 "Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у місті Запоріжжя", яким затверджено коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати, для всіх земельних ділянок м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених в рішенні, в розмірі 3.
Вказане рішення № 37 було оприлюднене та набрало чинності 01.01.2013 р.
Головним управлінням Держземагенства у Запорізькій області надано витяг щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є предметом укладеного між сторонами договору оренди землі. Відповідно до цього витягу станом на 18.03.2015 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:02:009:0082 по вул. Придніпровська, 10 у м. Запоріжжя складає 912210,81рн. (а.с. 22)
Таким чином, розмір земельного податку для вказаної земельної ділянки складає 9122,11 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), а орендна плата складає : 9122,11 грн. х 3, де 3- коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати.
У зв'язку з прийняттям вищевказаного рішення, Запорізька міська рада 21.04.2015р. звернулась до Товариства з обмеженою відповідальністю "Яхтклуб" з пропозицією № 01/02-32/01175 про внесення змін до договору оренди землі від 13.06.2006р. за № 040626100522 шляхом викладення пункту 5 договору та п. 9 договору в наступних редакціях: " 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 912210 грн. 81 коп. (в цінах 2015 року"; " 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій фірмі та в розмірі 27366,32 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року." До пропозиції було додано розрахунок нового розміру орендної плати та проект додаткового договору.
Як зазначено в п. 2.19 постанови Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Рішення Запорізької міської ради від 26.06.2012 р. № 37 "Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя" не визнавалось недійсними в судовому прядку, не скасовувалось та є чинним.
Отже, запропоновані відповідачу для внесення змін у договір розміри нормативної грошової оцінки землі та орендної плати відповідають вимогам чинного законодавства та рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79, від 26.06.2012 р. № 37.
Проте, пропозиція позивача залишена відповідачем без задоволення, станом на час звернення з позовною заявою до суду, відповідачем не здійснено заходів щодо внесення запропонованих змін до договору. Відповідну додаткову угоду також не укладено.
Відповідно до ст. 11 Господарського процесуального кодексу України особи, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. У разі недосягнення згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.
Аналогічні приписи містяться й в п. 32 договору: зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку. Відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до приписів ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 654 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, який змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.
Згідно зі ст. 188 Господарського кодексу України, зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну або розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
В пункті 2.19 постанови Вищого господарського суду України № 6 від 17.05.2011р. «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» зазначено, що статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.
Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Крім того, сторонами в договорі оренди передбачена можливість перегляду орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення орендної плати, а оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то зміна розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Отже, вимоги позивача про внесення змін у пункти 5,9 договору оренди земельної ділянки, зареєстрованому в ЗРФ ДП «Центр ДЗКДКУЗР» 13.06.2006р. за № 040626100522 в частині нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати суд вважає законними, обґрунтованими та документально підтвердженими, а тому підлягають задоволенню у запропонованій позивачем редакції.
Заперечення відповідача судом не приймаються виходячи з наступного.
Відносно даних, вказаних у витязі з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Статтею 19 Земельного кодексу України встановлені категорії, на які поділяються землі за основним цільовим призначенням.
В пункті 15 договору оренди земельної ділянки, цільовим призначенням земельної ділянки вказано: землі житлової та громадської забудови
В витязі ж з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки зазначена категорія землі - землі оздоровчого та рекреаційного призначення - за функцією використання.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. На підставі зазначеної інформації Держземагенство застосовує відповідний коефіцієнт для розрахунку нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів.
Цільове призначення земельної ділянки є більш ширшим поняттям, ніж категорії земель за функцією використання і має власну структуру та правовий режим.
Що стосується наявності акваторіальної зони на орендованій земельній ділянці та застосуванню коефіцієнта 3 щодо розрахунку орендної плати.
Відповідно до ст. 4 Водного кодексу України, до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами.
Згідно з п.1 ст. 59 Земельного кодексу України землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Відповідно до п.2 ст. 83 Земельного кодексу України, комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідно з п.1 ст. 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Пунктом 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виключною компетенцією міської ради є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Таким чином, вирішення питань, стосовно спірної земельної ділянки відносяться до компетенції Запорізької міської ради.
Розрахунок розміру орендної плати встановлений рішенням Запорізької міської ради № 37.
За приписами ст. 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
У відповідності до ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги чи заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно зі ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Заперечуючи проти позовних вимог, відповідачем не надано доказів в підтвердження викладених в запереченнях обставин чи контррозрахунку суми орендної плати.
На підставі викладеного, суд вважає заперечення відповідача необґрунтованими та не підтвердженими належними та допустимими доказами.
Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України судовий збір стягується з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Запорізької міської ради, м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю "Яхтклуб", м. Запоріжжя задовольнити.
Внести зміни в п. 5 Договору оренди землі, зареєстрованого 13 червня 2006 за № 040626100522, укладеного між Запорізькою міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Яхтклуб», щодо земельної ділянки площею 3.6429 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, надана для розташування яхт-клубу, виклавши його в такій редакції:
« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 912 210 грн. 81 коп. (дев'ятсот дванадцять тисяч двісті десять грн. 81 коп.) в цінах 2015 року».
Внести зміни в п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 13 червня 2006 за № 040626100522, укладеного між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Яхтклуб», щодо земельної ділянки площею 0,6429 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Придніпровська, 10, надана для розташування яхт-клубу, виклавши його в такій редакції:
« 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 27 366 грн. 32 коп. (двадцять сім тисяч триста шістдесят шість гривень 32 коп.), що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Яхтклуб» (69067 м. Запоріжжя вул. Придніпровська, 10 код ЄДРПОУ 32942142) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд 206, код ЄДРПОУ 04053915) судовий збір в сумі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку для подання апеляційної скарги з моменту оформлення та підписання повного тексту рішення.
Повне рішення оформлено і підписано, згідно із вимогами ст. 84 ГПК України 08.09.2015 р.
Суддя О.А. Топчій
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2015 |
Оприлюднено | 18.09.2015 |
Номер документу | 50455445 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Топчій О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні