Постанова
від 12.10.2009 по справі 2а-4425/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

 

        12 жовтня 2009 року                            cправа №

2а-4425/09/2370

        10 год. 25 хв.                                           м.

Черкаси

 

 

Черкаський

окружний адміністративний суд у складі:

головуючого

судді Холода Р.В.,

при

секретарі судового засідання Бондар Т.П.,

за участю

представників:

від позивача

- ОСОБА_1за довіреністю,

від

відповідача - ОСОБА_2 за довіреністю,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

товариства з обмеженою відповідальністю «Бест-Трейд» до державної податкової

інспекції у місті Черкаси про визнання податкового повідомлення-рішення

нечинним,

 

ВСТАНОВИВ:

   

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бест-Трейд» звернулось до Черкаського

окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до державної

податкової інспекції у м. Черкаси про визнання нечинним податкового

повідомлення-рішення №0005191503/3 від 03.09.2009 р.

   

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав

повністю та просив позов задовольнити.

Представник

відповідача проти задоволення позову заперечував та просив в задоволенні позову

відмовити.

Сторони

заявили, що не бажають закінчити справу примиренням.

Заслухавши

пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд приходить до

наступного.

Товариство з

обмеженою відповідальністю «Бест-Трейд», відповідно до витягу з Єдиного

державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване

як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 09.09.1996 р.,

ідентифікаційний код 24359697.

Позивач є

платником орендної плати за землю комунальної власності, оскільки є орендарем

земельної ділянки, що належить Черкаській міській раді та знаходиться по вул. Чигиринській,

11 в м. Черкаси відповідно до Договору оренди землі від 05.09.2005 р.

26.03.2009

року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування платежів

за землекористування, місцевих податків і зборів, ресурсних (рентних) та

неподаткових платежів ДПІ у м. Черкаси ОСОБА_3 проведено камеральну перевірку

податкової декларації (розрахунку) щодо орендної плати за земельні ділянки

державної і комунальної власності поданої позивачем за 2009 рік, за

результатами якої складено акт від 26.03.2009 року № 2569/15-3107.

Камеральною

перевіркою встановлено, що розмір податкового зобов'язання з податку або збору

(обов'язкового платежу), зазначеного платником такого податку або збору

(обов'язкового платежу) у податковій декларації є меншим, ніж визначено за

результатами камеральної перевірки, оскільки при заповненні податкової

декларації позивачем невірно визначено розмір орендної плати за земельну

ділянку по вул. Чигиринській, 11 в м. Черкаси, чим порушено ст. 21 Закону

України «Про оренду землі» та призвело до заниження податкового зобов'язання в

сумі 7658 грн. 62 коп.

За

результатами  проведеної перевірки,  згідно з підпунктом «в» підпункту 4.2.2

пункту 4.2 статті 4, п. 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок

погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами» на підставі акту від 26.03.2009 року № 2569/15-3107

відповідачем прийнято  податкове

повідомлення-рішення від 03.09.2009 р. № 0005191503/3.

З

порушеннями відображеними в акті перевірки від 26.03.2009 року № 2569/15-30107

позивач не згідний, оскільки, висновок головного державного податкового

інспектора відділу адміністрування платежів за землекористування, місцевих

податків і зборів, ресурсних (рентних) та неподаткових платежів ДПІ у м.

Черкаси не відповідає нормам чинного законодавства, а податкове повідомлення -

рішення є незаконними.

В судовому

засіданні представник позивача пояснив, що пунктом 4.1 договору оренди

земельної ділянки від 05.09.2005р., встановлено зобов'язання з погашення суми

річної орендної плати за земельну ділянку у розмірі орендної плати у розмірі 1%

від її грошової оцінки, а п. 4.2 вказаного договору стосується змін обчислення

розміру орендної плати за землю відповідно лише до індексів інфляції.

Також

представник позивача наполягав, що зміни до договору можуть вносити лише

сторони. Оскільки відповідач не є стороною у вказаному договорі оренди землі,

він не мав повноважень на збільшення розміру орендної плати за земельну ділянку

по вул. Чигиринській, 11 в м. Черкаси.

Судом встановлено,

що відповідно розрахунку донарахованої суми податкового зобов'язання по

орендній платі за землю до акту № 2569/15-3107 від 26.03.2009 року, сума

податкового зобов'язання за результатами камеральної перевірки податкової

декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності

на 2009 рік позивача складає 15 349 грн. 12 коп.

Як

вбачається з матеріалів справи, 5 вересня 2005 року між Черкаською міською

радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Бест-Трейд» укладено договір

оренди земельної ділянки площею 2949 

кв.м., що за функціональним використанням відноситься до категорії

земель промисловості та знаходиться в межах населеного пункту за адресою:

м.Черкаси, вул. Чигиринська, 11. Вказаний договір зареєстрований у Черкаській

регіональній філії ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України від 25.09.2005 року

за № 040577500210.

Згідно

означеного договору грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього

договору складає 312 417 грн.; розмір річної орендної плати встановлено у

розмірі одного відсотка від грошової оцінки і на час укладання цього договору

складає 3124 грн. 00 коп. Коефіцієнт індексації грошової оцінки на 2008 рік

становить 3%. Таким чином, відповідно до вимог ч. 4 ст. 21 Закону України «Про

оренду землі» ,

річна

орендна плата становить 11 487 грн. 93 коп. (312 417 грн.  х 1,035 % коефіцієнт індексації за 2005 рік х

1,028 % коефіцієнт індексації за 2007 рік 

х 1,152 % коефіцієнт індексації за 2008 рік х 3%).

За

результатами камеральної перевірки відповідачем встановлено, що позивач виконав

податкове зобов'язання по орендній платі за земельну ділянку, що знаходиться по

вул.Чигиринська, 11 в м. Черкаси не на повну суму, недоплативши 7 658 грн. 62

коп.

Відповідно

до п.п.17.1.4 п.17.1. ст.17 «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли

контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання

платника податків за підставами визначеними у підпункті «в» підпункту 4.2.2

пункту 4.2 ст.4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім

випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього

Закону) сплатити штраф у розмірі 5% суми донарахованого податкового

зобов'язання, але не менше одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян

сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості періодів, що минули.

На підставі

зазначеної норми Закону, позивачу нараховані штрафні (фінансові) санкції у

розмірі 382 грн. 93 коп.

Спеціальним

законом, що визначає розміри та порядок плати за використання земельних

ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю

обчислення і справляння земельного податку є Закон України «Про плату за

землю».

Згідно зі

статтею 2 Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є

платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної

плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Суб'єктом

плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю)

і землекористувач, у тому числі орендар. Так, власники земельних ділянок,

земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів -

учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок; за

земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Орендна

плата за землю за статтею 21 Закону України «Про оренду землі»   це платіж, який орендар вносить орендодавцеві

за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної

плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків

внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності,

які встановлюються відповідно до Закону України «Про плату за землю»).

В той же

час, при визначенні розміру орендної плати за землі державної та комунальної

власності сторони договору мають враховувати положення статті 7 Закону України

«Про плату за землю» зокрема частини 1 статті 7 вказаного Закону, що регулює

розмір плати за землю населених пунктів, згідно якої ставки земельного податку

з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного

відсотка від їх грошової оцінки. При цьому означені ставки земельного податку

застосовуються по сільськогосподарських угіддях та землях населених пунктів за

умови, що грошову оцінку останніх проведено і уточнено станом на 1 січня 2008

року.

Ставки

податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не проведено, встановлюються

частиною 2 статті 7 Закону України «Про плату за землю» та є

диференційованими  в залежності від чисельності

мешканців відповідного населеного пункту.

Разом з тим,

встановлені статтею 7 Закону України «Про плату за землю» ставки земельного

податку застосовуються з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених

Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Статтею 63

Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік"

встановлено, що у 2009 році по населених пунктах, грошову оцінку земель яких не

проведено, застосовуються ставки земельного податку, встановлені частиною

другою статті 7 Закону України "Про плату за землю", збільшені в 3,1

раза.

Отже, при

обчисленні платником суми щорічної орендної плати за земельні ділянки населених

пунктів, які перебувають у державній або комунальній власності, слід виходити з

трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про

плату за землю», та складає один відсоток від грошової оцінки земельної

ділянки.

Крім того,

відповідно до пункту 4.2 Договору оренди землі від 05.09.2005 р. обчислення

розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Розмір грошової оцінки та орендної плати не є сталим і змінюється в зв'язку з

проведенням її щорічної індексації та внесенням змін на підставі вимог діючого

законодавства. В таких випадках розмір грошової оцінки земельної ділянки та

розмір щорічної орендної плати змінюється без внесення змін та доповнень до

цього договору.

Відповідно

до частин 4 та 5 статті 21 Закону України «Про оренду землі», річна орендна

плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній

власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується

відповідно до закону і не може бути меншою:

для земель

сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що

встановлюється Законом України "Про плату за землю";

для інших

категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється

Законом України "Про плату за землю".

Річна

орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній

власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути

встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині.

Таким чином,

розмір річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній

або комунальній власності, на 2009 рік визначений в трикратному розмірі

земельного податку, встановленого Законом України «Про плату за землю».

Відповідно

до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України,

розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах

змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні

перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного

судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини,

на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином,

виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного

законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в

позовній заяві доводи позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись

ст.ст. 2, 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд,

 

ПОСТАНОВИВ:

У

задоволенні адміністративного позову відмовити повністю

Постанова

відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова

може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її

отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст.ст.

185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд

першої інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на

постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання

заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у

строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

 

 

 

 

Суддя                                         Р.В.

Холод

 

 

 

Повний текст

постанови виготовлений 12 жовтня 2009 року

Дата ухвалення рішення12.10.2009
Оприлюднено20.10.2009
Номер документу5046020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4425/09/2370

Постанова від 12.10.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Холод Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні