П
О С Т А Н О В А
Іменем
України
07 жовтня 2009 року справа
№ 2а-3810/09/2370
15 год. 05 хв. м.
Черкаси
Черкаський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого судді Холода Р.В.,
при секретарі судового засідання
Шоколенко Т.М,,
за
участю представників:
від
позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,
від
відповідача - ОСОБА_2 за довіреністю,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом комунального
підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №2» до
державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про визнання
незаконним та скасування рішення, припису та вимог,
ВСТАНОВИВ:
Комунальне
підприємство «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 2»
звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до
державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про визнання
незаконним та скасування рішення державної інспекції з контролю за цінами в
Черкаській області про застосування економічних санкцій за порушення державної
дисципліни цін від 20.07.2009 року № 105, припис від 20.07.2009 р. № 115 про
виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін,
вимоги від 20.07.2009 р. № 1987 щодо усунення виявлених порушень законодавства
про порядок встановлення і застосування цін.
У
судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги повністю.
Представник
відповідача проти позовних вимог заперечував.
Сторони
заявили, що не бажають закінчити справу примиренням.
Вислухавши пояснення
представників сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено
наступне.
Комунальне
підприємство «Виробниче житлове-ремонтно-експлуатаційне управління № 2»,
відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців серії АГ № 657017, зареєстроване як юридична особа 27.12.2000
р., ідентифікаційний код 02084840, станом на 15.09.2009 р. знаходиться в стані
припинення.
Відповідно
до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про ціни та ціноутворення», державне регулювання
цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін
(тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних
фіксованих цін і тарифів.
Встановлення
в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових,
комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та
організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади;
погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та
організаціями, які не належать до комунальної власності належать до відання
виконавчих органів сільських, селищних, міських рад відповідно до ст.28 Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Частиною 3
статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що
органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні
послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
15 червня
2007 року між Міністерством з питань житлово-комунального господарства України
та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального
господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення
України укладено Галузеву угоду на 2007-2009 роки (далі - Галузева угода).
Як
встановлено з матеріалів справи, 17.07.2009 р. співробітниками державної
інспекції з контролю за цінами в Черкаській області на підставі посвідчення від
09.07.2009 р. № 1742 і відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни та
ціноутворення», Постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1819
«Питання Державної інспекції з контролю за цінами», наказу від 09.07.2009 р. №
238-п, відповідно до доручення Держцінінспекції України від 08.07.2009 р. №
200/6-7/2765, у зв'язку зі зверненням Народного депутата України Сенченка А.В.
від 24.06.2009 р. № 244/06-09 стосовно звернення міського голови Черкас Одарича
С.О. проведено позапланову перевірку комунального підприємства «Виробниче
житлове ремонтно-експлуатаційне управління № 2», про що складено акт за № 1742.
Перевіркою
встановлено, що посадові оклади керівних працівників, професіоналів, фахівців,
технічних службовців розраховані з порушенням Галузевої угоди.
Згідно
з пунктом 3.1.3. Галузевої угоди, мінімальна тарифна ставка (оклад) за просту
некваліфіковану працю встановлюється у розмірі не нижче визначеної
законодавством мінімальної заробітної плати, а мінімальна тарифна ставка
робітника I розряду - у розмірі не менше 120 відсотків розміру мінімальної
заробітної плати, встановленої законом.
Виходячи із норм даного пункту Угоди посадовий оклад керівних
працівників, професіоналів, фахівців повинен бути розрахований як добуток
мінімальної заробітної плати, збільшеної на 20 відсотків (норма ч. 1 п. 3.1.3
р.3) та галузевого коефіцієнта (додаток № 4 до Угоди), а розмір тарифних ставок
(окладів) технічних службовців повинен бути розрахований як добуток
мінімального розміру місячної тарифної ставки (окладу) за просту
некваліфіковану працю згідно з додатком 3 до цієї Угоди. Коефіцієнт підгалузі
застосовується лише при розрахунку тарифної ставки робітників за підгалузями та
за просту кваліфіковану працю згідно з додатком 2 до Угоди. Проте, коефіцієнт
підгалузі безпідставно застосовано для всіх категорій працівників, що призвело
до збільшення посадових окладів і, відповідно, до збільшення загального фонду
оплати праці. Внаслідок чого, за період з 01.12.2008 р. по 01.07.2009 р. сума
необґрунтовано отриманої КП «ВЖ РЕУ-2» виручки склала 133308 грн. 24 коп.,
повернуті споживачам 13791 грн. 04 коп., попереджено обрахування споживачів в
розрахунку на рік на 252170 грн. 19 коп.
Відповідно
до ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення» державний контроль за
цінами здійснюється при встановлені і застосуванні державних фіксованих та
регульованих цін і тарифів. Контроль за додержанням державної дисципліни цін
здійснюється органами, ні які ці функції покладено Урядом України.
Згідно
із п. 1 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого
Постановою Кабінету Міністрів України «Питання Державної інспекції з контролю
за цінами» № 1819 від 13.12.2000 р., Державна інспекція з контролю за цінами є
урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, відповідальний перед Кабінетом
Міністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністрові економіки.
На підставі
акта № 1742 начальником державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській
області Сотник В.Г. винесено рішення № 105 від 20 липня 2009 року про
застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, а саме:
вилучити у дохід бюджету суму порушення 133308 грн. 54 коп. та штраф у сумі
266616 грн. 48 коп.
Приписом від
20.07.2009 р. № 115 про виконання законних вимог щодо усунення порушень
державної дисципліни цін позивачу поставлено вимогу в місячний термін усунути
порушення порядку встановлення та застосування тарифів на послуги з утримання
будинків, споруд та прибудинкових територій.
20 липня
2009 року за № 1987 позивачу направлено вимогу щодо усунення виявлених порушень
законодавства про порядок встановлення і застосування цін, якою зобов'язано в
десяти денний термін виконати рішення від 20.07.2009 р. № 105 «Про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».
Аналізуючи
зміст Галузевої угоди, суд бере до уваги, що згідно п.п. 3.1.3 коефіцієнти
співвідношень мінімальної тарифної ставки робітника І розряду (місячної
тарифної ставки) за підгалузями та видами робіт до встановлення угодою
мінімальної тарифної ставки робітника І розряду та коефіцієнти співвідношень
мінімальної місячної тарифної ставки (окладу) згідно з додатком 2 до цієї Угоди
встановлені лише за просту кваліфіковану працю, а тому суд не бере до уваги
твердження позивача, що зазначені коефіцієнти підгалузі мають застосовуватись і
при визначенні розмірів посадових окладів керівних працівників, професіоналів і
фахівців.
Відповідно
до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України,
розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах
змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні
перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного
судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини,
на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином,
виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного
законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов не
підлягає задоволенню.
Керуючись
ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В
задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова
відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом
десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами,
встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України,
шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга
може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо
скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне
оскарження.
Суддя
Р.В. Холод
Повний текст
постанови виготовлений 8 жовтня 2009 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2009 |
Оприлюднено | 20.10.2009 |
Номер документу | 5046024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Холод Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні